Sumareiden kytkentäkaavio

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Cammer, 18.8.2003.

  1. Cammer

    Cammer 1st gear

    Tommonen olis kiva.
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    kytke muuten ihan normaalisti mutta ota releen maadotus pitkien valojen virtajohdosta niin sumarit sammuu kun panee pitkät päälle
     
  3. KajS

    KajS Gearhead

    Oletteko ihan tosissanne?

    "releen maadotus pitkien valojen virtajohdosta" tuo päti silloin, kun sumarit ei saaneet palaa pitkien kanssa (noin se neuvotaan myös mun ooppelinkorjauskirjassa). Jostain 80-luvulta ne on saanut palaa pitkien kanssa.

    Minä kytkisin releen ihan niin, että ottaisin parkilta herätteen, sitten voisi elvistellä pimeessä pelkillä sumareilla.

    Siis ne releen nastat:

    85= parkilta
    86= maa
    30= + akulta (sulake huom)
    87= virransyöttö sumareille

    85 ja 86 voit kytkeä kummin päin haluat ja sumareiden kytkimen voit laittaa joko parkin ja releen väliin tai sitten voit katkoa maata.

    Ja akun ja releen väliin sulake (20A) ja sitten riittävän paksua johtoa.
     

Kerro tästä muillekin!