Summer Nats

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja markoyp, 19.7.2008.

  1. gremlin

    gremlin Gearhead

    Juu, onnittelut kanssa Jannelle 8)
    ''Pieni pikkulohko'' :rotfl: Taitaa olla ohutvalu lohko kun mahtuu niin isot sisakalut :odroll:
     
  2. Luntti

    Luntti 1st gear

  3. Rüsselsheim

    Rüsselsheim 1st gear

    Onnittelut Jyrille vielä kerran Street-B:n voitosta, oliko se "juhlajuoma" voittopytystä hyvää?

    [​IMG]
     
  4. SG 448

    SG 448 Gearhead

    Juu, onnittelut kanssa Jannelle 8)
    ''Pieni pikkulohko'' :rotfl: Taitaa olla ohutvalu lohko kun mahtuu niin isot sisakalut :odroll:

    Näin on kun mahtus vaan vielä pyörimäänkin taitaa vaan olla nokkalinja liian lähellä tota kampiakselia tossa ohutvalulohkossa.
     
  5. triniemi

    triniemi Gearhead

    Jannelle iso käsi SC:n voitosta! Oot sä siihen töitä tehnytkin ja mestaruustaistokin vieläkin aivan auki. Joku muu olis voinu jo luovuttaa. Finaaleissahan on tunnetusti hyvä keli joten kasin ajat kolisee taas...
     
  6. Ck

    Ck Gearhead

    Hyvin meni kisat ja saatiin autoonki vauhtia jo vähän paremmin. Maaginen kympin raja meni rikki reilusti kolmella kymmenyksellä. Finaaleissa koitetaan keksiä lisää jippoja.

    CS208
     
  7. markoyp

    markoyp 1st gear

  8. OL500

    OL500 1st gear

    Hape kiittää Oranssipaitojen puolesta onnitteluista!

    Haluan myös omasta puolestani kiittää koko Oranssipaita-tiimiä, eli:
    Petteri Vatanen, Mika Knuuttila, Gustav Hagström, Seppo Hautamäki,
    Antti Järvi ja Jukka Mattila: iso kiitos teille!
     
  9. Putte

    Putte 1st gear

    Tauko oli Kalajoella suhteellisen pitkä, mutta niin se on siellä ollut aina. Varikkojen välimatkoista johtuen kaavioiden toimittaminen ylävarikolle oli hidasta ja siksi tarvittiin aikaa, että kaikki ryhmät saatiin koottua finaaleja varten line-upiin suurin piirtein samaan aikaan, jotta itse finaalit sitten sujuvat joutuisasti ja ilman odottreluja. Alastarossa vastaavaa ongelmaa ei ole ja siellä pystytään toimimaan lyhyemmillä tauoilla.
     
  10. markoyp

    markoyp 1st gear

    Lehtijuttuja

    Näkikö kukaan muita juttuja lehdissä kuin tuo Kalajokilaakson artikkeli?
    :eek:
     
  11. Luntti

    Luntti 1st gear

    Re: Lehtijuttuja

    Keskipohjanmaa lehdessä oli, mutta hukkasin sen.
    Lehden netti sivuilta voi löytyä. Ainakin näköislehtenä varmaan löytyy.
     
  12. TiMu

    TiMu 1st gear

  13. Putte

    Putte 1st gear

    Re: Lehtijuttuja

    Oululaisessa Kalevassa on yleensä ollut kisasta juttua, jopa sunnuntain että maanantain numeroissa. Kalevan toimittaja ainakin oli paikalla eli todennäköisesti juttukin on ollut lehdessä.
     
  14. Fireball

    Fireball Gearhead

    Juu oli Kalevassa sekä su että ma pikkuset kuvattomat sepustukset.
     
  15. DS 325

    DS 325 Gearhead

    Johan oli reissu :poff:

    Ensin vedettiin poikain kanssa yötäpäivää autoa kasaan koko edellisen viikon töiden lomassa. Kiitokset mukana olleille tiimiläisille ja niille muutamalla muullekin, eli Markolle, Villelle, Petelle, Garylle, Veskulle ja Karille avusta tossakin kohtaa. Camaron motti saatiin käyntiin Perjantaina 20.00 ja kun se noin 3 minuutin käytön jälkeen todettiin toimivaksi ajoimma Camaron oitis bussiin. Ville asettui Kuskin paikalle Vesku apukuskinaan ja mä yläpunkalle lebaamaan kun olin herännyt 04.45 aamulla jo duuniin. Ville sitten ajoi koko matkan Kalajoelle saakka jossa perillä oltiin noin 05.00. Parin tunnin unien jälkeen sitten päästiin varikolle sisään ja touhut taas alkoi Camaron kimpussa. Tohon ruuvaamiseen menikin sitten koko päivä kun mm. Öljyvuotoja paikallistettin useita, sähkövikoja muutamia ja pari muutakin juttua oli jäänyt huomiotta. Saimma tiimin lisäksi avuksemme Kalajokelaisen 14-vuotiaan nuoren kaverin joka oli koko päivän juonesa mukana autellen aina kun siihen kykeni. KIITOKSET tälle nuorelle miehelle avusta ja tervetuloa vastakin meidän porukan kanssa juttelemaan ja oleskelemaan.

    Koko päivän ruuvaamisen saldona sitten saatiin kun saatiinkin aikaan peräti yksi veto illan viimeiselle lajittulukierroksella. Kohtuullisen univajeeen, V***tuksen ja ruuvaamisen jälkeen sitten viivalla oli äijä joka ei kyllä ollut lainkaan tehtäviensä tasalla kun tota ekaa vetoa piti tehdä. Ville ohjasi mut Burniskuoppaan ja alkaessani suorittaa burnista unohdin hämmennyksissäni painaa Linelockin nappia, jolloin isot takalevyjarrut ei oikein antaneet renkaan kunnolla pyöriä jättäen renkaan kylmiksi vetoa silmälläpitäen. Viivalla steitsattuani ja lähdettyäni nukkuvin reaktioin Camaro sitten suti jonkin matkaa ja ajaksi muodostui 10.775 / 204. ton vedon jälkeen vaihdoimme muutamia tiivareita, jotta öljyt pysyisivät koneessa seuraavaa päivää silmälläpitäen.

    Aamun ekalla lajittelurundilla säätömme paljastuivat hatusta vedetyiksi ja auto jostain syystä puutui tyystin viivalle ajan ollessa vain 11.004 /204.
    Ekalla pudotuskierroksella vastaan asettui komean 9.74 ajan ajanut Peräkasarin Repe joten pätimme yrittää ruiskun säätöihin perinteistä hätäratkaisua "kaikki tai ei mitään" Yllättäen vastaus oli ei mitään, joten eikun pakkaamaan ja Bussin nokka kotia kohti.

    Kuitenkin koko reissusta jäi positiivinen maku kaikista ruuvaamisista, ongelmista ja huonosta auton kulusta huolimatta. Oli taas kiva ajaa 2 vuoden tauon jälkeen, oli mukava huomata kuinka REE ryhmäläiset ja monet muutkin toivottivat äijän tervetulleiksi takaisin kehiin :rotfl: Seuraavana etappina lienee Porin WCSC kisa, mihin lähdetään säätelemään tota ruiskua ihan uusin eväin kunhan noi Motecin uppdatet vaan saapuu ajoissa.

    Finaaleissa kuitenkin jokatapauksessa nähdään :rotfl:
     
  16. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Gearhead

    ^Vaikka toi paluu olikin tolleen aikalailla ongelmien sävyttämä niin tosiaan hienoa että palasit taas itekin ihan ratin taakse kilpakentille :D
     
  17. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Näitä juttuja kun on mukava lueskella niin täytyy itekkin kirjoitella jotain. Valiantti tuli kasaan alkuviikosta, kun kamasa tools nats:ssa tuli pieniä vaurioita eikä kulkukaan oikein maittanut. Kaikki pytyt leikkas hieman kiinni, kaikki laakerit meni ja kampurastakin tuli banaani. Lisäksi nokan ajoitus 10 astetta myöhäisellä vaikka oli asennettu nolla ajoituksella :eek:

    No heti ekalla lähdöllä tuli oma ennätys eli 12 sekunnin alitus sitten kulku hieman huononi ja kolmannessa ei lähtenyt enää käyntiin line-upissa :mad: laturi ei ladannut. Lisäksi kaasariin asennettu joku "delay box" kaasun kun polkaisi pohjaan niin pienen miettimisen jälkeen alkoi vasta meno maittaa, ihme juttu :eek: kaasari maksoi sentään 60 euroa. Pienen säätelyn jälkeen aika parani joka lähdöllä ja paras 11.4 syntyi sitten vikassa lähdössä. Toi tarkoittaa myös sitä, että seuraavat kokeilut siirtyy ensi kauteen, ei ehdi rakentelemaan turvakaaria. Samalla pitäisi hommata kunnollinen kaasari ja heittää noi halkeilleet vakiokannet metallinkeräykseen. Täytyy ensi vuonna yrittää siirtyä taas uusille sekunttilukemille.

    Kiitos vielä Luigille kahveista.
     
  18. Ck

    Ck Gearhead

    Olikos se niin että se tarkastetaan vasta ensi katsastuksessa mitä olet ajanut ja mitä tarvitaan ja puutokset tarvii korjata seuraavaan kisaan. Että ei kai vielä tarvi kaaria ennen finaaleja?
     
  19. Käkö

    Käkö Gearhead

    Turvakaari tarvitaan autoissa jotka kulkevat 11-11.49 sek, turvakehikko taasen 8.50-10.99sek kulkevissa autoissa!

    Eli nyt kun Mopuristi päästeli menemään alle 11.49 niin turvakaari siihen täytyypi laittaa ennen finaaleja...
     
  20. gremlin

    gremlin Gearhead

    Maa muistaisin kans etta seuraavassa kisakatsastuksessa saat siita merkinnan katsastuskorttiisi ja siita seuraavaan kisaan merkinnan maaraamat toimenpiteet tarttee olla suoritettu.

    Sulle ei taidettu nyt tuolla kisassa tulla katsurien toimesta juttelemaan ja merkittemaan katskorttiin mitaan?

    Tammonen kaytanto meilla ainakin on cupissa ollu ja on tainnu tulla jostain FHRAn kanssa aikoinaan kaydyista keskusteluista.
     

Kerro tästä muillekin!