Summit Hypereutectic männät

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja ohc205, 14.3.2009.

  1. ohc205

    ohc205 1st gear

    Onko kellään käyttökokemuksia summitin markkinoimista "Summit" nimellä myytävistä hypereutektisista männistä?
     
  2. ohc205

    ohc205 1st gear

  3. 383

    383 Gearhead

    minkälaiseen koneseen on tulossa itellä oli kb tekemät ei muuta pahaa kuin lukkorenkaat :mad: :mad:
     
  4. ohc205

    ohc205 1st gear

    Ford 302 mottiin, mieto katumotti.
     
  5. tapio

    tapio Gearhead

    Ei ole näistä männistä käyttökokemusta, mutta Summit on luotettava ja iso postimyyntifirma, jolla ei ole varaa myydä huonolaatuista tavaraa. Summit-brandin alla myydään mm.:

    - Cranen nokka-akseleita
    - Dartin sylinterinkansia
    - jne

    Hyvälaatuista merkkikamaa saa siis Summitin nimellä varustettuna hiukan halvemmalla.
     
  6. ohc205

    ohc205 1st gear

    Eli oisko nuo joko KB tai Federal mogul (speed pro) männät, jotka on Summit racingin pakkauksessa?
     
  7. kime2

    kime2 Gearhead

    KB:hän ei noita hypereunukkeja ite tee vaan antaa niille vaan nimensä,silvolite ne tekee ja nuo halpis määnät tuskin on sen valmistamat,mut federalilta ne voi tulla koska Jegsin katalookissa vastaavat maksavat 12,99usd/kpl ja ovat speed pro -nimikkeellä!
     
  8. ohc205

    ohc205 1st gear

    Tuo saattas kuulostaa loogiselta. Mutta onko kellään käyttökokomuksia tämmösistä? Ne tulee vakio mäntien tilalle 302 mottiin .030" ylikokoon.
     
  9. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    United Engine and Machine Company valmistaa KB ja Silv-O-Lite merkkisiä mäntiä. KB tuotemerkiltä löytyy myös "jokkismäntiä": The Claimer Performance Piston Series.

    Ei ole kokemusta claimermännistä.
     
  10. ohc205

    ohc205 1st gear

    Jaa summitin mukaan nuo olisi ihan katumotteihin tarkoitetut männät.
     
  11. kime2

    kime2 Gearhead

    Nimen omaan katumotteihinhan nuo hyperit onkin tarkoitettu,vaikka niillä on katukisaakin ajeltu ainakin hiukan alemmalla tasolla!
     
  12. Henkseli

    Henkseli Gearhead

    Mie vähän ihmettelen miks joku tekis "jokkismäntiä" eri asetuksilla koneistuskeskuksella kuin ns. normaali KB tai Silvolite merkillä myytäviä? Oisko se merkki taas joka maksaa?
    nimim. "KB Claimerit mitannut ja asentanut eikä vieläkään jokkisongelmia".
     
  13. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Claimer nimitys tulee jenkkien autokilpailuista (IMCA), joissa kilpailijat voivat kilpailun jälkeen jättää ostovaatimuksen (claim = vaatimus, väite) toistensa kilpureiden osista ennalta määrätyllä summalla, esim. moottoreista, moottoreiden osista ja alustan osista. Ostovaatimusten säännöt ja summat vaihtelevat kilpailuluokittain. Esimerkiksi Stock Car ja Modified luokissa motin myyntihinta on $550. Kieltäytyminen myymästä johtaa pisteiden ja palkintorahojen menetykseen, kilpailukieltoon ja sakkoihin.

    25. ENGINE CLAIMING RULES: Refer to IMCA Operations and Inspection Manual or General Rules for claim eligibility requirements.
    (A) $550 cash, or $100 and exchange, claim on engine, flywheel and balancing plates ($25 goes to wrecker and $25 to official for each engine). Claimed driver has option of accepting cash, or exchanging engines with claiming driver.
    (B) Claim does not include - 1. clutch, 2. pressure plate, 3. bellhousing, 4. headers, 5. carburetor, 6. starter, 7. motor mounts, 8. oil/temp. sending units, 9. carburetor spacer, 10. fan and pulleys, 11. clutch ball, 12. clutch arm, 13. throw out bearing, 14. dip stick, 15. water pump, 16. fuel pump, rod and plate, 17. distributor, 18. plug wires, 19. water outlet and restrictor, 20. breathers


    Tällä järjestelyllä on pyritty pitämään rahalla tehdyt laitteet poissa kilpailusta. Vähän samalla tavalla kuin Suomessa "jokkiksessa"

    Jos motin joutuu myymään $550, niin ei siihen mitään $600 Rosseja tungeta. Eikä välttämättä edes $180 FM / KB mäntiä vaan halvimmat mitkä löytyy eli varta vasten tehdyt "claimerit".

    Pikaisesti KB luetteloa selatessa ja vertaillessa paria Chevyn claimer ja hypereutectic mäntiä, niin matsku olisi sama hyp390 ja ilmoitetut puristukset samat. Claimer mäntä olisi hiukan painavampi mutta tappi kevyempi, venttiilitaskut valun jäljiltä, erilaiset lukkorenkaat, pinnoitetut kyljet ja "accumulator" alue erilainen. Ja tapinreiän vieressä olevat valetut logot on erilaiset: SL CLAIM vs. KB XXX jossa XXX= männän tyypin numero. SL on tietenkin Silv-O-Lite. Eli valuaihiotkin on erilaiset.

    Federal Mogulin sivulta löytyi aikoinaan taulukko, missä oli suositukset eri mäntätyyppien käyttökohteista.
     

Kerro tästä muillekin!