summitilta tilaaminen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja hillbilly, 20.9.2011.

  1. hillbilly

    hillbilly 1st gear

    Moro, minkä olette yleensä valinneet rahtimudoksi summitilta tilatessanne?

    äsken kattelin niitä, mikä on se Iparcel preferred? sillähän rahti on ihan järjetön vai mitä ne verot ym. siinä oikeen on, kun muihin sitä ei ole merkattu.

    vai enkö vaan taas käsitä tätäkään :oops:
     
  2. Mutku

    Mutku Gearhead

    Moi,

    Niitä rahtivaihtoehtoja lienee kolme, lukuisia kuitekin? Hidas ja halpa, sitten melkiein yhtä hidas joskin kalliimpi, ja sitten sikakallis pikarahti. Kaikki ne jäänee nykyään tulliin, eli varaudu siihen, että joudut maksamaan kaikki mahdolliset verot ja muut. Jos paketti sitten tuleekin suoraan kotiovelle, niin hip ja hei, sehän vaan on kivaa säkää.

    Ite oon kikkaillu noitten kahen alkupään hitaan postitustavan kanssa. Joku 10 kertaa vuosien myötä. Ennenwanhaan tilaus saatto tulla kotiovelle ohi tullin, nykyään jää aina tulliin, ok.

    Tullissa sitten ne tilauksesta meksettavat verot maksetaan sen ostohinnan ja rahtihinnan perusteella, eli se kallis rahtihinta KASVAA maksajalle entisestään...

    Pari asiaa mitkä kandee oikeesti muistaa: tilaa vaan semmosta tavaraa mikä on hyllyssä niillä, jälkitoimitukset eli "back order"on todella kalliita, kun ne tulee sitten tipoittain joskus tulevaisuudessa, ja niistä menee sitten uskomattoman paljon rahtikuluja per osa... JA palautukset on sitten ihan uskomattoman kallista ja aikas työlästäkin puuhaa. Eli mun mielestä kandee Summitilta ite tilatessa ottaa vaan hyllytavaraa ja semmosta, että jos tulee väärä osa, niin sen "värivirheen" tms. kanssa voi elää, eikä tarvii alkaa palauttaa.

    Eli ite oon tilannu Summitilta ja muilta suoraan lähinnä "sälää", sitte tärkeemmät ja kalliimmat osat oon ottanu suomalaisilta osafirmoilta.Toi palautus on siis se avaintekijä mulle noissa isommissa/kalliimmissa jutuissa...

    "Just my two cents", niiinkun ne lontooks läyryää :)
     
  3. musse67

    musse67 3rd gear

    Huomasin kans että ihan vasta tullut toi uus rahtimuoto. Ilmeisesti maksetaan tullit ja alvit samalla?

    http://www.i-parcel.com/globallogisticssolutions.php

    "Duty and tax "hassle free" administration
    i-parcel offers different duty and tax payment and administration options that make for happier customers as well as vastly reduced complaints and Abandonments At Delivery."
     
  4. Mutku

    Mutku Gearhead


    Ok, tuosta en tiedä. Good luck !
     
  5. Fastback

    Fastback Gearhead

    Kutakuinkin noin. Tuota palautusta hieman kyseenalaistan, että jos itse ruksailet osat summitin nettisivuilta, niin ei sieltä tule väärää osaa kuin ainoastaan keräilyvirheen johdosta. Minulle ei ole ikinä tullut väärää osaa (vielä, kop kop kop - otsa kolisi) Summitilta. Jos väärää kamaa tulee, osoitat että tilauksessa on oikeat numerot mutta saapunut osa väärä, niin ei se ole Summitinkaan etu että lähettelet kalikoita edes sun takaisin. Pyrkisin tinkaamaan esim. 300 usd osista 100 usd lahjakortin tms, möisin väärin kalikan ja seuraavassa ostossa saisi käyttää tuon lahjakortin.

    Back order saattaa olla tosiaa "way back order". Otin viime tilauksen yhteydessä jotkus n. kolmen sadan hipostelu alukalikat summitilta, katsoin että ovat back-orderissa ja arvioitu lähtöpäivä n. viikon päässä. Tilasin sen ja jotain muuta. Viikko venyi kolmeksi viikoksi ja alkoi osille tulla kiire. Sovin Summitin asiakaspalvelun kanssa, että lähettävät osat jotka ovat jo tulleet ja "pitävät" erotuksen sisässä seuraavaa ostoani varten. En tajunnut heti sanoa, että tehkää lahjakortti nimelleni, mutta ehtivät jo hyvittää koko summan Visallen - kävihän se niinkin. Sopivasti korttini veloituksen ja takaisin hyvityksen välissä taala vahvistui ja tehtiin puolihuolimattomasti valuuttakauppaa päätyen pari euroa voitolle.

    Summit toimii omalla kohdallani todella hienosti. Kaikesta tästä loistokkuudesta huolimatta ostan varmaan puolet kalikoista kotimaisilta myyjiltä. Auton entisöinti osat Porista, racekalikkaa keravalta (slicksit, mw pinion supportit jne) ja kaikkea muuta sälää suurimmalta kotimaiselta (weldit, hylsyä, tarvikkeita).

    -------
    edit:
    alle olevaan Moparin viestiin, että joo, ei tartte erikseen pyytää. Osat pysyvät siellä niin kauan kuin kaikki ovat kotiutuneet Summitille ja sitten koko kasa liikenteeseen. Erikseen pyydettäessä lähettävät ilman back-order osia.
     
  6. Mopar

    Mopar Gearhead

    Mulla ainakin vuodesta-95 asti aina lähetys on tullut yhdessä paketissa eli ovat odottaneet back order tavarat samaan lähetykseen.
     
  7. Mutku

    Mutku Gearhead

    Hyviä kokemuksia, ok.


    Itelle aikoinaan tullut kolme fibaa:

    - Moparin ilmanputsarin PiePan peltilätkän tilasin, oranssin, tuli kaks punasta, laskutettu vaan yhestä oranssista. Firma oli Year1. Veikkaan, että oli tehtaalla jo pakkausfiba, pahvilaatikossa luki jotta oranssi, ja sisällä siellä Mopar-logon pahvilootassa oli limittäin/päällekkäin kaks punasta. Ei siis voinu kai olla YearOnen moka. Se siitä, en reklamoinu, myöhemmin tilasin sen oranssin, toisen punasen annoin kaverille ja toisen naulasin tallin seinään...

    - tilasin mustat Accelin tulpanjohdot, tuli kirkkaan siniset. Puhelimessa tilattu, eli asiakaspalveluhenkilö ei ymärtänyt mun enklanninkielenmongerrusta? Sinänsä ymmärrettävää. Palautin noi, sain rahat takasin. Summit.

    - tilasin kaverille Chargerin kromatun Pop-Off -bensatankinkorkin. Repro, mitä lie Taiwanin-kuraa. Kromaus ei ollu korkin tilauttaneen kaverin mielestä virheetön (totta), palautukseen meni. Reklamoin Y1:stä, antoivat rahat takasin. Kysyin, että mitäs tälle vialliselle korkille tehdään? Sanoivat, että pidä siellä, ei kande rahdata romua yli Atlantin. Vein sen korkin Chargeri-miehelle, laittoi sen kirjahyllyyn.

    Yleensäkin noi jenkkifirmat menettelee mun mielestä ensiluokkaisen hyvin ongelmatapauksissa. Todella kiitettävästi. Vaivaa noista palautuksista vaan tulee, mutta homma hoituu ihan ok.
     
  8. Fastback

    Fastback Gearhead

    Juu, mutta eivät em. fibat tainneet koskea Summittia ihan kaikki? Muilta firmoilta on minunkin kohdalla tullut kämmejä. Mustangsunlimited toimitti Mach 1 teippisarjan, ts. valmis yksi iso laatikko. Laatikosa oli 2 takaluukun mach1 tarraa ja yksi lokasuoja mach1 tarra. Lazlo jossain pakannut pieleen. Otin kuvan, e-mailillä kuva asiakaspalveluun, ilmoittivat lähettävänsä maksutta uuden lokasuojatarran. Vanhan sain pitää. Uusi tuli kirjeessä kotio ja ylimääräinen takaluukku tarra löysi paikkansa työkalukaapin seinästä.

    Puhelimessa tilaamisessa on kyllä aina oma riskinsä, Mark Williamsilta tilasin kardaanin puhelimitse, oli se pienoinen show jossa myyjääkin nauratti. Minä tavasin hänelle sukunimeni ja hän minulle Proztraz tms... Juu, kardaani tuli ja oikean mittainen. Helpoin ja idiottivarmin tapa on käyttää e-mailia tai faxia. Summitin kaltainen kauppakori systeemi on hyväksi havaittu.
     
  9. xarper

    xarper Gearhead

    Iskälle tilattiin joskus talvella osia sieltä ja ihan perille asti tuli, kunhan ensin tullista vaan pääs...

    Ja tuo tulli ainaskin meiltä kysy että mitä siellä laatikossa on ja mitkä on hinnnat = verottivat siitä sit eli jätin mainitsematta rahdit yms sähköpostissa minkälähetin niin ei tullut aivan niin paljon turhia kuluja...

    Paketti oli vissiin jotain 600 dollarin luokkaa ja rahdit jotain 300 dollaria eli aika paljon säästää kun jättää nuo rahdit mainitsematta ettei menee turhaa veroa.
     
  10. Fastback

    Fastback Gearhead

    en koe olevani nettipoliisi, mutta hieman on järkevää huudella näitä etten ilmoittanut sitä sun tätä tullille julkisella forumilla...???

    Mun kohdalla ovat kattoneet pari kertaa lähetyslistan perusteella ja ovat kysyneet erikseen rahdin osuutta.
     
  11. Jza

    Jza Double Gearhead

    Multa katsoivat aina lähetyslistasta, jos summitilta olen tilannut. Miten toi muuten menee nykyään, kun tullauksen voi tehdä netissä? :eek: Viimeksi kun jotain rojua tilasin, niin tullasin netissä ja paketti tipahti samana päivänä ovelle. Hintakaan ei kyllä ollut kuin vähän toista sataa. Vai lähteekö ne kenties pistokeikkoina boksin mukaan kyselemään...
     
  12. xarper

    xarper Gearhead

    Meille tuli erikseen kirjeitse postia pyytämään selvittään paketin sisältö ja hinta, en muista kylläkään miks ei postitettu sitä vaan pistettii sähköpostia, ei tainnut olla paperilla tilauksesta mitään infoo tjsp.
     
  13. hillbilly

    hillbilly 1st gear


    just tota tarkotin, onko se muka mahdollista maksaa verot tossa vaiheessa, muissa toimitusvaihtoehdoissa ei ollu kuin "yksi hinta"???
    kattokaas sitä summitin tilauskuponkisivua.

    ja kyllä, tiedän kyl ton tulli/alv homman muuten(ainaki luulen). kymmeniä ebay ostoksia olen hakenu tullista, mut toi on jotenki :oops:
     
  14. musse67

    musse67 3rd gear

    Rockautolta on mahdollista kans tilata niin että maksaa tullit ja verot kun ruksaa kohdan pre-pay duty and tax. En oo koskaan koittanu, mutta jos joku ois ja kertos kokemuksiaan. Ilmeisesti se on jotenkin mahdollista kun tollasta palvelua tarjoavat.

    Itteä kiinnostaa kans kuulla tosta summitin uudesta rahtihommasta kun pitäis tilaus laittaa sisään.
     
  15. Mutku

    Mutku Gearhead

    Sama täällä. Hei laita hillbilly sitte palautetta tänne, että miten toi etukäteen tullaus ja kaikki onnistu. Kiitti.
     
  16. Belvedereman

    Belvedereman 1st gear


    Mä kokeilin kerran Rockautolta tuota pre-pay duty & taxia. Rahtikulut nousivat muutaman dollarin (n.5-8 tms) kattamaan ilmeisesti tästä heille aiheutuvia lisäkuluja. Paketti jäi jumittamaan Suomen päähän pariksi kolmeksi päiväksi kun ilmoitin Fedexille sähköpostilla tilausvahvistuksen ohessa että maksoin jo tullit yms. tilatessani Rockautolle. Kaippa sitten sen verran kesti varmistaa että näin tosiaan oli. Ehkä tuota viivettä voisi vähentää ilmoittamalla asiasta mahdollisimman nopeasti Fedexille esim. rahtikirjan numeron saatuaan. Muuten kyllä homma toimi ihan ok, mutta enpä taida tuota tapaa enää käyttää kun itsekin voi netissä noita tullata.
     
  17. hevisevi

    hevisevi Gearhead

    Tilasin Summitilta kolmisen viikkoa sitten.
    Valitsin halvimman lähetystavan niistä neljästä joista voi valita.

    Reilun viikon päästä tuli Itellalta tullauslappu.
    Tullimaksun maksoin netin kautta ja paketti tuli lähipostiin parin päivän kuluttua.
     
  18. musse67

    musse67 3rd gear

    Eipä mullakaa viimesimmästä Summitin tilauksesta oo kun pari viikkoa ja sillon halvin vaihtoehto oli USPS ja Itellan lappu tuli kans, mutta sen jälkeen on halvimman lähetystavan tilalle tullut toi I-parcel ja siinä pitäs maksaa tullit ja alvit samalla.
     
  19. musse67

    musse67 3rd gear

    Onko kukaan tehny vielä tilausta Summitilta Iparcel rahdilla?
     
  20. musse67

    musse67 3rd gear

    Löyty aika hyvin kommentteja iparcelin kautta kulkeneista Amazonin tilauksista. Paljon on joutunu tavaraa hukkaan. Taidan valita jonkun muun vaihtoehdon vaikka vähän enemmän maksaakin.
     

Kerro tästä muillekin!