summitilta tilaaminen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja hillbilly, 20.9.2011.

  1. jukkis83

    jukkis83 3rd gear

    Nyt kun tutkin tarkemmin niin näyttää siltä ettei tuota rahtia ole veloitettu kortilta. Olisiko se pitänyt maksaa jotenkin erikseen??? Ei siitä kyllä mitään laskua tms ole tullut. Ainakin Autokrafters veloitti toimituskulut erikseen kortilta ilman mitään laskuja tms. Kysyivät vaan sähköpostilla onko kulut ok.

    Edit: Jotain häikkää on tilauksessa ollut summitin päässä. Toimitusosoite on Suomeen, mutta tässä tilausvahvistuksessa lukee delivery an handling charge $12,95. Olisikin ollut halpaa....
     
  2. Mopar

    Mopar Gearhead

    Tuo 12.95 on ulkomaan tilausten handling maksu, eli ottavat aina ulkomaan tilauksesta tuollaisen. Oo huoletta, kyllä ne postimaksutkin veloittavat, eivä muistaakseni ilmoita siitä erikseen ja visan ostostkin näkyy nettipankissa parin päivän viiveellä. Eli oo huolite, kyllä sä rahoistas eroon pääset :rotfl:
     
  3. jukkis83

    jukkis83 3rd gear

    Asia selvisi. Olivat kyselleet kuljetustapaa ja oli mennyt sähköposti väärin. Olivat lähettäneet fl-päätteellä kun olisi pitänyt olla fi. Kun ei kahteen viikkoon kuulunut mitään niin peruuttivat tilauksen ja rahat. Uutta tilausta si vaan....
     
  4. mirage

    mirage 3rd gear

    Ei ois pitäny kehua.
    Tuli ilmajousi-juttuja eilen nokka-akselipaketin tilalla..
    Jos joku tunnistaa saaneensa ko.paketin, niin yv:llä yhteyksiä, tack.
    Tuli kaksi pakettia, toinen täsmälleen mitä pitikin, toinen oli jotain ihan muuta. Soitin DHL:ään ja sanoivat, että Summittiin vaan yhteyttä. Nyt on sposti sinne vetämässä, katotaan koska vastaavat ja miten..
    Molemmissa paketeissa oli mun osoitetiedot, että kai se on Summitin kesähessu, kun on liimannu väärän tarran oikeeseen pakettiin tai oikeen tarran väärään pakettiin, ihan miten vaan :)
     
  5. musse67

    musse67 3rd gear

    Hyvin on kyllä Summitin kans homma toiminu jos on ollu puutteita, väärää tavaraa tai rikkinäistä. Rikkinäisistä on pitäny kuvia laittaa ni on tullu ehjä tilalle. Jotain pikkunippeliä kun on tullu väärää, niin ovat laittaneet oikeat tulemaan, eikä vääriä oo tarvinnu palauttaa.
     
  6. telsis

    telsis Gearhead

    Itse tein kuun vaihteessa ensimmäisen tilaukseni kyseiseen paikkaan.
    Reilun kokoinen tilaus kertyi, kahdessa paketissa tuli. Ensimmäinen eilen ja tänään jälkimmäisempi.
    Rahdin otin i-parcelina, joka sisälsi tullit yms kulut. Toinen paketti jäi päiväksi suomen päässä tulliin ihmeteltäväksi, mutta ilman mitään ongelmia saapui sekin kotiovelle.
    Tilauksesta kotiovelle siis 7-8:ssa päivässä, joka on melko nopeasti kun vertaa siihen, että yleisesti ottaen edes naapurikaupungista ei saa samassa ajassa...

    ...ja oli kaikki tuotteet mitä pitikin.
     
  7. Mika R

    Mika R 1st gear

    Oikein yllätyin kun pistin sunnuntaina tilauksen sisään summitille ja i-parcelina eli dhl:n kautta tuli, ja torstaina 21:30 toi kuski ovelle eli kohtuu nopeeta toimintaa oli tällä kertaa.
     
  8. mirage

    mirage 3rd gear

    Palautus edellisessä tilauksessa tulleen väärän kaman tapauksessa toimi hyvin, toki siitä aiheutuu ylimääräistä vaivaa ja rahaa pitää olla itsellä. Ei ole ihan maailman halvinta Itellalla lähettää palautuksia. No, Summit korvasi kaiken ja kaikki ok. Nyt tuli uusi tilaus, kaikki tilattu ja ei mitään ylimääräistä olivat paketeissa. Tää ovelle toimitusjuttu on aika ikävä tavallisen kuluttajan kannalta. Mä en ole kotona työpäivän aikana.. Mut ehkä se on joku kulttuuriero, DHL:llä kuvitellaan, että ihmiset on kotona aina.. Ei vaan oikeesti kai se on niin, että toi logistiikka ei ole ihan pysynyt yksityisasiakkaiden lisääntymisen kelkassa ja esim. DHL on tottunut toimittamaan tavaroita työpäivän aikana yrityksille?
    Toimitusaika 4 päivää + ylimääräinen päivä DHL kotiinkuljetushomman takia. Itse hoidin tullit tulli.fi-sivustolla. Tulli ei ole oikeestaan näissä mitään, mut toi alv on aika iso..
     
  9. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    ^ tilaa toimitus työpaikalle?
     
  10. mirage

    mirage 3rd gear

    Olen tehnyt sitäkin joo. Siinä on sitten omat hankaluutensa mm. tullauksen kanssa.
     
  11. saresks

    saresks Gearhead

    Tilasin aiemmin keväällä ko. puljusta AFCO:n 1/2" pidemmät yläpallot. Täällä sitten totesin, että ei sovi sinne päinkään. valmistajan sivuilta onistuin selvittämään, että käyvätkin vain niiden omien rallitukivarsien kanssa. Summitin sopivuustiedot oli virheelliset. Muutaman sähköpostin jälkeen Summitilla totesivat, että virhe oli heidän, pahoittelut, lähettävät sopivat (ja 2 x kalliimmat) lentona, vaikka vanhat laivalla tulivatkin, eikä vääriä tarvi palauttaa. Ei lisäkustannuksia mulle. Asiallista toimintaa vähintäänkin.
     
  12. Impalala

    Impalala 3rd gear

    Onkos porukalla ollu ongelmia noiden osatoimitusten kanssa?
    Tilasin Summitilta joulukuun 11. pvä paketillisen osia, mut ovat nyt ilmeisesti jumissa siellä postikeskuksessa. USPS:n kautta siis laitoin tulemaan osat, oliko virhe?
     
  13. Fukov

    Fukov 3rd gear

    Onko sulle tullut sitä tulli-ilmoitusta? Ne pitäisi tullata 20 päivän aikana, muuten lähtee nyytti takaisin.
    Ja olen huomannut että USPS on virhe, ihan kuten Itella täällä Suomen päässä.
     
  14. Impalala

    Impalala 3rd gear

    Siis ei ole tullut, kun seurantakoodin perusteella paketti on edelleen Chicagossa.
     
  15. Fukov

    Fukov 3rd gear

    Koeta sitä samaa seurantakoodia Itellan sivuilla. Itse tilasin nyytin 2.1.2014, heebelit tuli Suomeen torstaina. Kummitteli myös USPS:n seurannan mukaan varmaan 2 vkoa Chicagossa. Tää oli siis "International Express Delivery" :lol:
     
  16. Impalala

    Impalala 3rd gear

    Ei löydy Itellan sivuilta ollenkaan tolla tunnuksella, mikä hemmetti sitä mahtaa viivyttää? :(
     
  17. Fukov

    Fukov 3rd gear

    Laita Summitille kyselyä että onko pakaasi lähtenyt ollenkaan matkaan. Mä rähisin myös toimittajalleni että mikä maksaa niin seuraavana päivänä vasta ilmestyi tuonne Trackingiin..
     
  18. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    USPS ei toimita seurantaa international lähetyksille.
    Tracking loppuu sinne mistä leimattu ulos USA;sta. Paketti saattaa kulkea mut voi olle myös et ei.

    On niin epäluotettava ja hidas et en käytä enkä suosittele.

    Fed-Ex tai UPS ovat kalliimpi mut oikeastaan halvempia kun tulee osat ekalla tilauksella.
     
  19. Toni.Virta

    Toni.Virta 1st gear

    USPS:ia käyttänyt n. 10v, 10-15 tilausta vuodessa, ebay, summit, mancini. Ei ikinä ongelmia, enkä allekirjoita tuota hitautta, yleensä 5-7 päivää niin paketti suomessa, itella sit huolehtii tuosta viivästymisestä. Tuo USPS seuranta on tosiaan huono puoli ja yks toinen huono(hko) puoli tossa on että välillä paketit vaan ilmestyy mun autokatokseen tohon postilaatikon läheisyyteen, kukaan ei ilmoita mitään että paketti tuotu. Eli edelleenkin osa paketeista tulee tullin läpi ilman tulliselvitystä, osa ei.
    Tälläkin hetkellä paketti tulossa ebaystä USPS:n kautta.

    Kerran kokeillut tuota i-parcelia, ja se oli viimeinen kerta, seurannan mukaan paketti meni ranskaan, sieltä saksaan(saksassa se kävi useassa kaupungissa), tanskaan, ja sit helsinkiin, kaikki tämä kolmessa viikossa,seuranta kyllä toimi, mut on pitkä aika odottaa toi kolme viikkoa.
     
  20. Make500

    Make500 Gearhead

    Kokeilimpa myös tuota i-parcelia. Tilasin kamat summitilta tuossa reilu viikko sitten ja eilen DHL herätteli aamulla vaimon vastaanottamaan paketin. Mielestäni nopea ja suhteellisen edullinen vaihtoehto. Pisteet i-parcelille täältä. Olen kyllä huomannut tilatessani tavaroita lentorahtina että ranskaan tuntuu jostain syystä jäävän lojumaan pitkäksikin aikaa, käytti sitten UPS:ää tai USPS:ää. Mutta koskaan ei ole mennyt yli kahta viikkoa missään. Halvin vaihtoehto on ollut konttirahti, mutta silloin ei saa olla kiire. Kivaa siinä on tietty että esim. summit lähettelee yli $99 paketit rahtivapaasti maan sisällä ja saa rauhassa shoppailla muistakin kaupoista kontituspaikalle..
     

Kerro tästä muillekin!