Suomalaiset dealer-spesiaalit?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja C5_Z06, 30.6.2011.

  1. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Toisen hankkimaa tietoa, jolla kikkailen;

    Kaverillani on yksi kolmesta 1971 suomi-Challengerista. Tähän on omistajan mukaan maalattu Suomessa vinyylikatto, koska ei mennyt yksivärisenä kaupaksi. (EV2)
     
  2. audiq

    audiq Gearhead

    Meillä oli esittelyautona ollut Samara ja se tosiaan oli ihan eri tuntuinen, mitä ne varsinaiset myytävät autot oli. Moottori ja laatikko toimi paremmin, oli ajoltaan paljon jämäkämpi ja viimeistely parempaa. Maalipinnasta en osaa sanoa, mutta TM:n koeajossa ollut Konelan koeajo-auto oli myös maalattu uudelleen.
    Lisäksi siinä ei ollut kahdeksan vuoden aikana, mitä se meillä oli, niin ensimmäistäkään Ladalle tyypillistä pikkuvikaa, esim. että jotain löystyy tai irtoaa. Sen verran se oli erikoinen yksilö, että kun saatiin perintönä 5tkm ajettu Samara ja tässä koeajoautossa oli silloin jo 135tkm mittarissa, niin mietittiin, että kumpi myydään pois. Rahallisestihan ne oli silloin suht saman arvoisia ja Samaran sai myytyä hyvään hintaan tunnissa, jos halusi. Välillä joku pysäytti liikennevaloissa ja jätti tarjouksen ja puhelinnumeronsa tai parkkiksella oli tullut lappu ikkunaan. :lol:

    Toinen Lada oli sitten Konelan testikäytössä ollut 2107, jossa myöskään ei ollut ihmeempiä vikoja, mutta vaihdekeppi siitä taisi joskus irrota. Muistaakseni se verhoiltiin Konelan toimesta uudelleen, kun isä valitti sen haisevan tupakalta. Molemmissa oli suomalaiset verhoilut. 2107:ssa oli nappi koetaulussa, mistä pystyi vaihtamaan kärjettömän sytytyksen kärjelliseksi. Todennäköisesti kyllä se kärjetönkin sytytys toimi kärkien ohjaamana, kun silloinhan sellaisia purkkeja oli kaupan.
    2107:ssakin kone toimi hyvin, eli kaasuttimeen oli todennäköisesti ainakin suuttimet vaihdettu.

    Molemmat autot oli myös teipattu Lauttasaaren Konelassa. Samarassa oli käsin tehdyt teipit, mutta 2107:n teipeistä en osaa sanoa.
     
  3. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Javelin AMX ja kaikki te muut. Konela teki noita, mutta nyt rupeen painii niin kuin Pekka Leino vs Riipilän veljekset legendaarisella V8 lehden lukijoiden palstalla ennen tätä nykyistä nettiaikaa. Mutsilla oli Lada mikä ei ollut standadrt dealer option, vaan special order. Sen orderin oli tehnyt Konelan kolhoosin johtava komissaari iitselleen mitä hän (kapitalistina?) teki kerran vuodessa. Mutsi on jenkki. Siis ostaa auton ja vaihtaa sen vuoden päästä uuteen. Joka vuosi vaihtoi ja sai aina vanhasta saman minkä oli maksanut vaihdossa uuteen. Aina tuli uudet talvirenkaat mukaan ym. Tuohon ei muut maahantuojat pystyneet, kiitos silloisen yya politiikan ja ryssien veroedun. Mutsi vaihtoi siis joka vuosi. Joskus niitä laukesi ja tuli takuuaikana uusi. Joskus mä ajoin sen lunastukseen esim 6.2.87 jolloin perääni ajettiin ja selkäni meni paskaksi. Oisko ollut kymmenes Lada kun mutsi osti sai Sothsin ryssien rivieeralle ilmaisen matkan. Se jäi kesken kun Leonid-Automies kuoli ja siellä suurhälytys ja turistit häädettiin vittuun sieltä heti mitään niille kertomatta.
    Yks erikois Lada tuli mutsille alle listahinnan vaikka se ole alle kympin ajettua latukkaa vaihtamassa uuteen. Silloin mutsilla perusnappisilmäkarvalakki 2101 ja sille tarjottiin Konelan kalenterissa ollutta kolhoosin johtajan 2105 kerskamallia mikä oli tosi kerska. Candy punainen mitä klvin esim Aimo Wikmanille näyttämässa ja kaikki maalarit kehui ettl todella hyvin tehty. Sisusta punaista saabin huoraplyyssiä, huippu popit ym. Motti oli uus 1500 ja autolla uuden takuu vaikka oli ollu Konelan kalenterissa ja kolhoosin johtajan käytössä. Talvirenkaat pinnakapseleilla. Kesägummeja emme saaneet. Tai saatiin normi uudet, mutta ei niitä mitä siinä oli ollut alla. Mutsi tykkäs ja olin jopa havaitsevani elämää suurempaa tunnetta sitä autoa kohtaan. Sanoin pidä se, mutta vuoden päästä vaihtoi uuteen taviskommariladaan ja sitä se myöhemmin harmitteli. Toi candy red tais olla mutsin 25. lada ja siksi se sai option ostaa sen ja se osti.
    Kolhoosin johtajan special order eli ei ot vaikka noita tehtiin vain yksi. Ei siis dealer option. Ja sen sain huollossa kuulla että oli tullut niin vitun kalliiks et jos joku ois marssinu konelaan reppu täynnä länsivaluuttaa niin ei olisi sellaista saanu. Oliks tarpeeks ot vai jatketaanko aiheesta vai puhutaanko Kinnusen VIP talpoteista kaikilla sen aikaisilla herkuilla? Ne Talbotit oli muuten kirkkaan mustia, mutta ei punaisella vaan saabin sinisillä huoraplyysheillä. Talbot oli kallis vaikka siinä ei ollut tullia kun oli täällä tehty ja sai (kuulemma) muutenkin veroetuja, mutta ei hinnallaan pärjänny japseille. Saati kallis Kinnusen VIP malli mikä maksoi vitusti ja jossain carinassa oli enemmän herkkuja.
    Kyllä helpotti päivän avautuminen..
     
  4. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    vappuna reno kehu tota vip solaraa. olikos ne kans yhtä huolella tehty ku 300h kokoonpantu saab (joku pelkäs kyydissä ettei uskaltanu turvavyötä pitää jos pitää vauhdissa hypätä) :lol:

    dnakerma ajo volgalla viikonloppuna :lol: koppalakki päässä ... suomioptio alunperin ollu. dsl.

    mulla ois rebel yks hauska juttu mummon siskosta ja ladasta mut ei uskalla jos sukulaiset lukee. :poff:
    meillä äijähän ajelee vieläkin takavetoladalla 1700i. ei kelvannu ukolle saab kun esitin vaihtoo.
     
  5. Cilkkis

    Cilkkis 3rd gear

  6. miguelo

    miguelo Gearhead

Kerro tästä muillekin!