Suomalaiset Latolöydöt / Metsäautot / Tallien aarteet...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Anonymous, 6.3.2003.

  1. audiq

    audiq Gearhead

    Itse kuulun siihen porukkaan, joka ei koskaan myy mitään.
    Jos joskus jostain luopuu, hyvästelee vain... :p
     
  2. janio89

    janio89 3rd gear

    Mää en viitti viedä edes paaliin jotain 80luvun vehkeitä jos ne on viä kokonaisii... Aina niistä jotain tarvii ja loput saa myytyä, kunhan hinnat ei todellakaan ole järjettömät... Ja autoillehan on aina olla hyvä olemas nurkis ainaki yks varaosaromu... :D
     
  3. Watti

    Watti 3rd gear

    Eipä taida pitää paikkaansa. Saanu olla aika pikasammalta jos on 4kk. kerennyt sammaloitumaan.. :lol:
     
  4. Ansis

    Ansis 1st gear

    Onko kyseessä todellakin 262, eikä 262c? Kyseisiä malleja ei tehtaalta tullut kovin montaa kappaletta, eli todellinen keräilyharvinaisuus.
    Noita 262c mallejahan on valmistettu vallan mahdottomasti keräilyautoksi.
     
  5. jiizei

    jiizei Gearhead

    Inarin järven rannalla kelkkareitin tuntumassa 50-luvun chevrolet. Vanha taksi :eek:
     
  6. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    264 Volvo eräässä ladossa...mulla ei oo tilaa eikä aikaa tuon laittoon...
    Pistäkää YV:tä, jos tuollainen oikeesti kiinnostaa. Mutta ei jaksa jauhaa scheissea jos ei resursseja tota hakea/säilöä.

    Eikä myydä osina / jobbareille, mutta harrastajalle Erittäin sopivasti kylläkin!
     
  7. Hebster52

    Hebster52 3rd gear

    Näitä käytiin pojan kanssa bongaamassa uuden vuoden päivänä.

    :rotfl:

    Ford Taunus n. 1939?
    Tästä oon tienny jo kauan ja halusin käydä monen vuoden jälkeen katsomassa onko vielä siellä... :D

    Ja sitten tämä Saksalainen Ford Hävittäjä(?) hytti josta oli aihe toisessa jutussa.

    Ford hytti.
     
  8. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Tuo Taunus on muuten aika harvinainen, lieneekö toista Suomessa?
     
  9. Hebster52

    Hebster52 3rd gear

    Joo, olen harkinnu sen pelastamista. Samoin tuon hytinkin...

    Tuosta Taunuskesta vois vielä löytyä kone ja akselitkin...
     
  10. Sepi

    Sepi Gearhead

    Minä tiedän ainakin yhden...
     
  11. känttyrä

    känttyrä 3rd gear

    taunus-39

    oliko kovinkin rapea? löytyikö pietarsaaren alueelta? kiinnoistaisi elvyttää,tai ainakin käydä ihailemassa.
     
  12. Hebster52

    Hebster52 3rd gear

    Pietarsaaren lähiseudulla juu, n. 15 km säteellä.. :wink:

    Kunhan saan sen neuvoteltua mulle niin sen jälkeen saakin varmaan tulla ihailemaan... :D

    Missä kunnossa se on?
     
  13. Sepi

    Sepi Gearhead

    Eipä kovin kaksisessa, muistikuvien mukaan melko lommonen ja laho...
     
  14. Hebster52

    Hebster52 3rd gear

    Ok. Elikkä tämä yksilö on sitten ehkä hieman paremmassa kuosissa.. :D
     
  15. Sepi

    Sepi Gearhead

    Kyllä ainakin kuvien perusteella...Aikaa on kulunut kun viimeksi olen sen nähnyt, eli ei ole varmaa onko se edes enää siellä...
     
  16. Landaulette

    Landaulette 3rd gear

    Taunus

    Turun(länsi-suomen) läänin Lapista löytyy toinen vastaava paljon heikommassa kunnossa oleva Taunus kuusen juurelta... Kuvakin jossain varastossa olisi, muttei tähän hätään löytynyt.

    www.metsaauto.net
     
  17. Nutlass

    Nutlass Gearhead

  18. hla

    hla Gearhead

    Porvoossa löytyy romiksesta, mikä on siinä kaatiksen vieressä 60- lukuinen Vauxhall(tai niin mä ainakin luulen..). Nostettu kontin päällä, suht kokonainen, mun mielestä vain toinen etu-umpio puuttuu. Kilvet vaan pisti silmään.....MAJ-60, taitaa kuitenkin olla alkuperäiset Mikkelin läänin kilvet, eikä MR-kilvet :-?
     
  19. Hebster52

    Hebster52 3rd gear

    Vielä tuosta mun bongaamasta 1939 Taunuksesta. Se on ainakin pre-war malli. Sodan jälkeisillä on erilainen maski. Ja tietävästi valmistus keskeytyi sota aikana Saksassa ja jatkettiin vasta 40-luvun loppu puolella (1948)

    Buckel Taunus faktaa.

    Lisää Buckelista..

    Tämmöinen Taunus olis ihan hauska löytää...

    [​IMG]
     
  20. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Oho. Löytyi 30-luvun lopun Mopar, 60-luvun alun Dodge avolava ja International Panel Wagon sekä 50-luvun lopun Studebaker! 8)
     

Kerro tästä muillekin!