Suomalaiset Latolöydöt / Metsäautot / Tallien aarteet...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Anonymous, 6.3.2003.

  1. B 50

    B 50 Gearhead

    Re: puikula

    Näin viimeksi liikenteessä joskus `95, tai jotain. Viritetyllä 401:llä. 8)
     
  2. jakezzz

    jakezzz 1st gear

    Re: puikula

    Jeh...sama piili. Muutaman kerran kuullut tuosta kierros näytteen pelkillä pakosarjoilla ja tuntuupi olevan aika räyhäkäs...
    Tosin saman miehen "käyttöautossa" kun on 454 ja suht suorat sivuputket...
     
  3. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Nöösit! Vanha pieru heittää tähän väliin pientä triviaa Pösöistä. En avaudu nyt siitä Pininfarinan, vai pitäisikö sanoa Pinin Farina ennen kuin joku teistä rupee näsäviisastelee? Tämä asia topc ja mä tykkään tästä. vaikka mulla ei enää ole moisia kulukuneuvoja kuin yksi museoituna tallissa. Se siitä tällä kertaa. Lisää myyöh eli ei ikinä kun ette haluu?

    Peugeotin peristä. Erittäin tuttu aihe mulle. Ns. ruuviperä.
    Muta mennään pieni nopea historian läpikäynti a'la repeli58.
    Mistä aloitan? no vaikka early '60. Silloin oli tehty jo 203 pikappeja kun seuraava 403 kori oli jo tuotantolinjalla.. ..homma jatkui. 403 pikappeja tehtiin kun 403 tuotanto oli loppu ja tehtaalta tuli 404. Hey! Arvasitte oikein! Kun 404 tuotanto loppui ja tuli 504 niin 404 pikappien tuotanto jatkui. Ja sitten tuli viimeinen sarvikuono eli 504 pikappi. Mulla oli 404 Pininfarina cabriolet ja tuli tutustuttua tehtaan kilpailu historiaan. Safari arlli antoi sen glorian mikä sille kuuluu. Valitettevasti tuo em mainitsevani ei jatkunut, vaikka tehdas oli Jyväskylässä 504 pikapeilla kun malli 505 oli jo markkininoilla. Siihen lopui se historia. Marketta Oksola samana vuonna 300 diesel mesellä. Se oli mulle sen aikakauden loppu. Vaikka sitten tuli ensin Audin Quatrot ja sitten pösön 205 evoluutiot. Se ei ollu enää samaa kun mulle oli ollut. Amen.
     
  4. homer

    homer Double Gearhead

    Jos tarkoitat jyväskylän suurajoja niin Sampsa Junnila yritti kisaan mukaan 1984 504 pick upilla mutta joutui kurvailemaan nollala ku suomen rallisäännöt eivät sallineet avolavalla kisaamista. Safarissa avolavoilla ajeltiin kai jopa kympin sakkiin.
     
  5. timv

    timv Gearhead

  6. signet

    signet Gearhead

    Parkkipaikkalöytö Hylkyautovarikolta:Morris Oxford diesel jostain 60-luvulta.
    Täydellinen osiltaan,kaukaa kattoen jopa siisti.Tuttu tv:stä esiintynyt sydämen asialla sarjassa :lol:
     
  7. dartvader

    dartvader 1st gear

  8. slantman

    slantman 3rd gear

    skoda octavia?
     
  9. homer

    homer Double Gearhead

    Skoda Octavia??
     
  10. Jukka85

    Jukka85 3rd gear

    Skoda Octavia se on!
     
  11. dartvader

    dartvader 1st gear

    Tänks.
     
  12. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Erään pihasaunan ikkunasta pilkisti eilen maaseutuajelulla puupuola pyörä ja hopan akseli, niin sisäinen pikkupoika laittoi hiipimään ja vieressä olevan navetan ylisillä olikin sitten lisää... No navetan omistajan selvittyä ilmeni vielä että vois olla joutilasta kaikki...
     
  13. onre

    onre 3rd gear

    Nyt kuvia tiskiin 8)
     
  14. anglia67

    anglia67 3rd gear

    Jep.Kuvat kiinnostaisi kovasti 8)
     
  15. v-v

    v-v Gearhead

    Eiku oli punanen 4d dartti ja on nyt leimassa ja myyty Imatralle
     
  16. kaasari

    kaasari 3rd gear

    ja taitaa jopa olla myynnissä... siis nimimerkki signet:llä
     
  17. Tänään löytyi -50 luvun Renault Colorale. Kamera vaan ei sattunut olemaan mukana, niin ei oo kuvia. Täysin rikkomaton ja täydellinen patinapeli, mutta ainakin kynnykset ruostuneet pois.
     
  18. markomarko

    markomarko 1st gear

    Metsä löytöjä

    Ilmoittaudun mukaan metsälöytö bongaukseen. Tässä uusi kuvablogini http://kuvablogi.com/blog/24650/ Kaikki muut kuvat otettu kesällä 2009 paitsi Gommer kuormaauto 2008 :eek:
     
  19. onre

    onre 3rd gear

    Re: Metsä löytöjä

    Onkos Commer Asikkalan suunnalla?
     

Kerro tästä muillekin!