Suomalaiset Latolöydöt / Metsäautot / Tallien aarteet...

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Anonymous, 6.3.2003.

  1. Kustom STW

    Kustom STW 1st gear

    ^Onko noita sitikoita tarjottu kelleen harrastajalle? Missäpäin noi on? Matsonikin vois olla pelastamisen arvoonen :eek:
     
  2. JnZm

    JnZm Gearhead

    Hienoa duunia mietmi! Todella mukavaa lueskella tommosia päiväkirjoja ja seurata pelastusoperaation etenemistä! Ihme vinkumista noilta mobilisteilta, onhan se nyt parempi että se LIIKKUU eikä mätäne siellä ladonkulmalla... Olispa itelläkin motivaatiota ja osaamista tommosiin projekteihin.. :odroll:
     
  3. kustum4evo

    kustum4evo Gearhead

    Eiliset löydöt Mäntsälän nurkilta oli kaks Bedford Blitziä ja Simca 1000 kirahvinkuljetusauto tai siis semmoinen korkeella peräosalla varustettu hyötyajoneuvo.
    Päijät-Hämeessä romiksella nähty Peugeot 404sia, Austin Allegro ja Cambridge, Toyota Corona, harvinaiseksi käynyttä RS40/MS40 Crownia, B Kadett yllättävän hyvillä etuloksuilla jne..
     
  4. Kustom STW

    Kustom STW 1st gear

    Ettei toi Simca ois kuitenniin 1100?
    Kadet kannattaa jo pelkästään niitten loksujen takia pelastaa.
    Koitin aikoinaan sellaasia etiskellä erääseen Coupeen joka on edelleen alkuperäisellä omistajallaan. Ei vaan löytynyt, mutta sitten joku toinen oli jostain ihmeestä sellaiset ihmeet ostanut.
     
  5. Tuplawee

    Tuplawee Gearhead

    Onko tuo eka Citikka haitarikatolla, vai muuten vaan iso reikä katossa?
    Luulisi noitten jollekin Citroen-harrastajille kelpaavan.
     
  6. jake74

    jake74 1st gear

    mä tartisin b kadetti lattiamattoa pitkällä vaihekepilla olevaan.
     
  7. karra

    karra Gearhead

    Mielestäni tuo katto on juurikin orkkis haitarimalli, eli sillä nyt luulisi jotain arvoa olevan.

    Lahtelaisella kaverilla on pari ehjää Kissaa myynnissä (ainakin Mobilistissa) ja noita raatoja on tosiaan sitikkaharrastajat käyneet katsomassa. Ne on kuulemma sen verran ruosteisia ja säilytys tuossa ei ole niitä ainakaan parantanut.

    Samoin tuo Amazon, se on ilmeisimmin ollut jo sen verran laho että on jäänyt tuohon.
     
  8. kustum4evo

    kustum4evo Gearhead

    Itse ostin viime keväänä yhden B Kadetin ihan pelkästää etuloksujen takia ja saihan siinä muutamat muutkin osat samalla. Etuloksut siihen on todellakin kiven alla ja uusista GM-loksuista on helppo pyytää neljä-viis hunttia, kun hyviä käytettyjä on todella harvassa.. :odroll:

    uusia eilisiä löytöjä;
    Dieselöity Zephyr 6
    [​IMG]

    ja sen tekniikan luovuttaja
    [​IMG]

    Hot roddattu Chevy II
    [​IMG]

    Äsken puhuttu B Kadetti ja moni muu lisätty tänne;
    http://hammartphotography.blogspot.com/
     
  9. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Olipas muuten hyviä kuvia.
     
  10. DD6

    DD6 Gearhead

    Ihmettelen vähän samaa.

    Kuitenkin, Mobilistissakin on ollut monta kertaa terveellä asenteella kirjoituksia, jossa harvinaisuuksia patistetaan saattamaan edes jonkinmoiseen liikuttelukuntoon, ilman 100% tarkkuutta, ihan vaan siksi, että niitä saadaan näytille!

    No, kaikkeahan ei tuosta jutusta tiedä.
     
  11. Rockeri

    Rockeri 2nd gear

  12. riviera56

    riviera56 Gearhead

    Mietmi, kun Goliathin kuva oli OD:lla soitin omistajalle Vihtiin ja kyselin kaikenlaista. Tuli jotenkin outo fiilis, mietin harvinaisuutta ja osien saatavuutta jne ja päätin soittaa KLB:lle. Ajattelin että hän vähän valaisisi asiaa samoin ajatuksin kuin sinä. Keskustelun jälkeen lähetin tekstarin Vihtiin että voi mennä seuraavalle. Syynä se että halusin G: pääsevän oikeisiin käsiin. Oma osaamiseni ei olisi riittänyt.Luulen että sinun soittosi oli liikaa samalle päivälle samasta aiheesta.
    Mitä tulee tuohon sakemanniin niin asiahan on täysin selkeä. Sinä paljastit vähän liikaa tietojasi ja hänellä kärähti käämi. Hän hokasi bisneksensä olevan vaarassa ja loppu tiedetään

    Minusta on hienoa että oot saanu G:n uuteen loistoon!

    -Marko
     
  13. jukka.2

    jukka.2 Gearhead

    Tuo chevy 2 oli aikanaan paikallisesa bernerillä myynnissä ja oli hieno .. ja kallis .. sääli että on tuossa kunnossa , maalaus on upee .. ehkä spoilereist ja muist voiaa olla montakii mieltä ? mutta ajat ol sellaset ..Oli niitä hurjempiakii .
    Onkohan tuo ch 2 jouten ? jos saan udella ... kenen se sitten nykyään onkin ?
     
  14. rakkari

    rakkari 3rd gear

    mitens toi englannin siivekäs, kuin hapan ja onko kenties myynnis..? oon tommosta pitkän aikaa ettiny... :-?
     
  15. mietmi-3

    mietmi-3 Gearhead

    Onneksi kerkesin poistaa viestini jota en ollut tarkoittanut kaikkien silmille vaan yhdelle Od:läiselle YV:nä Sä Riviera olit ilmeisesti keriinnyt lukea sen. Mutta se Herrä XXX:n kilahdus tuli pari kuukautta myöhemmin kun pyysin vilpittömästi apua häneltä paperisodan selvittämiseksi. NYT PISTETÄÄN PISTE KYSEISELLE ASIALLE JA MENNÄÄN ETEENPÄIN.
    Olen pilannut Goliathin alkuperäisyyden mutta palautan Goliathin tielle. Mitään alkuperäistä ei ole tuhottu siten että sitä ei voitais joskus XXX vuoden jälkeen palauttaa. Goliath kehräsi tänäänkin niin saakelin tyytyväisenä mun pihassa. Toivottavasti moni harrastaja joka ei usko kykyihinsä palauttaa autoja takaisin liikenteeseen luettuaan juttuni ja alkaa uskoa itseensä ja tehdä se mitä miehen/naisen pitää tehdä. LAITETAAN NE LATOJEN AARTEET LIIKKEELLE jos ei MR entisöitynä niin liikkeelle kuitenkin. Se että pelastamme osan autohistoriaa jälkipolville on meidän tehtävä. Jos sinä tai minä emme pelasta edes yhtä autoa kukkahattutädeiltä,Kuusakloskelta ja kettutytöiltä niin ne paalataan sillipurkeiksi. Kerro siinä sitten lapsenlapsille että paapan/mumman aikoina ajettiin moisilla ihmetyksillä.
    Goliath muuten siirtyy heti Maijun (10v) nimiin kun on mahdollista. Meillä kunnioitetaan historiaa mutta historiakin voi elää nykyisyydessä. Oli hieno hetki olla Seinäjoen autonäyttelyssä ja kertoa Goliathista ihmisille joista KUKAAN ei ollut koskaan kuullut vastaavasta autosta. Tämä oli toivottavasti viimeinen keskustelu miten mun ja jonkun muiden näkemykset eroaa.
    Ei aleta syytellä ketään jostain erimielisyydestä. Jos jollain jäi jotain hampaankoloon tai haluaa tarkennuksia asiaan niin ottakaa yhteyttä YV:llä .Muuten
    HARRASTETAAN HYVÄLLÄ YHTEISYMMÄRRYKSELLÄ JA AUTETAAN TOISTA MYÖS VASTAMÄESSÄ PISTE
     
  16. Issu

    Issu 1st gear

    Minkälie lava vessan hytti. ainakin sen 30 vuotta seissy tuolla traktori tallin takana
    [​IMG]
     
  17. Hd-hippi

    Hd-hippi Gearhead

    Paikallislehdessä sunnuntaina 6.5.12 (Länsi-Savo Mikkeli) oli positiivinen koko aukeaman juttu metsäautoista.
    Juttuun oli haastateltu Sami Perttilä nimisistä valokuvaaja/metsäautoharrastajaa.

    Koitan huomenna laittaa koko jutun tänne näkyviin jos vaan taidot riittävät...
     
  18. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    just näin jos jollain riittää paukut laittaa joku vanha vehje liikenteeseen jollain konstilla
    ni siitä vaan.
    jos taas joku haluaa entisöidä jotain vehjettä sata vuotta ja säilöä sitä tallissa/navetassa/
    katoksessa ni se on sen asia.

    tavallinen tallaaja ei näe ehkä muutakuin auton ulkokuoren ja se on innoissaan kun sellasen näkee.
    no sille voi tietysti kertoa sit jos se tulee kysymään et otin nyt tän liikenteeseen kun ei kehtaa
    odottaa vuosikymmeniä et saa alkuperäiset osat. tai jotain :odroll:
     
  19. JnZm

    JnZm Gearhead

    Niinpä, onko tämäkään sitten hyvä kun se auto ei liiku kun odotellaan alkuperäisyyttä sitä viimeistä mutteria myöten... Ja mietmiltä hieno asenne juuri tässä että jos tuon haluaa museoida niin sehän on täysin mahdollista vieläpä melko pienillä töillä, kun ei ole esim. kattoa laikattu tai mitään muuta radikaalia tehty...
     
  20. kustum4evo

    kustum4evo Gearhead

    Brittisiivekkään omistajuussuhteista ei oo tietoa, seisoo autiotalon pihalla ja on taatusti tosi mätä, kun jäkälääkin kasvaa vaakapinnoilla ja on uppotunut melkein akseleitaan myöten maahan.. :odroll:
    Sukevalla on noita Zephyreitä kakskin jemmattuna. Joku niistä joskus kyselikin, mutta jäi vastaamatta vissiinkin. Ellei ole jo paalattu. Tosin melko aktiivisesti niitä oli säilytetty ainakin vuoteen 2008 asti. Ne oli kunnoltaan paljon parempiakin..

    Länsi-Savon metsäautojuttu löytynee täältä;
    Sivu 1
    Sivu 2

    Paatuneena metsäautokuvaajana tunnistin Länsi-Savon jutusta tuo Mosse oli ainakin paikallinen metsäauto :eek:

    Romu/metsäautokuvaaminen on ottanut tuulta alleen melko runsaasti viime aikoina julkisuudessa..Kohta tulee kauppoihin vai onko tullut jo Erä/Vene/TM-lehden sivuliitelehti "Miesten maailma" -jossa höpötystä aiheesta useammankin sivun verran...
     

Kerro tästä muillekin!