Suomalaiset Latolöydöt / Metsäautot / Tallien aarteet...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Anonymous, 6.3.2003.

  1. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Nakkasin sulle, Karva ,yksityisviestin. Olethan noita ennenkin täältäkin asti hakenut... :lol:
     
  2. luppes

    luppes 1st gear

    testi
     
  3. luppes

    luppes 1st gear

    Toi Petty Charger yhdessä Ruotsalaisen
    Top Fuel Dragsterin kanssa tosiaan ajoivat
    näytösajoa, mutta Malmin lentokentällä vuonna-74. Tästä on juttua Vauhdin Maailmassa nro 4 tai 5 1974.
    En kuitenkaan usko että Pettyn auto olisi jäänyt Suomeen, P.Leino varmaankin osaisi
    valaista asiaa.
    Muistaako muuten kukaan kun vuonna 1968 Rakennus mestarien talolla oli Vauhti näyttely, siellä näin ensimmäiset ulkolaiset rodit.
    Olin kylläkin jo vuonna 1965 rakentamassa -37:sta Dodgesta hot rottia, lokkarit pois,
    vanteet väärinpäin ja kromattiin hornalla.
    Auto maalattiin metallihohto vihreällä ja se sai nimekseen "Green Devil".
    Nykyään auto on Veikkolassa lätkäkaukalon alla n. 10 metrin syvyydessä. Auton tekniikka eli kone ja loota taitaa olla jäljellä.
    - Luppe -
     
  4. makke

    makke 1st gear

    Ensinnäkin rahasta ei ole kiinni, taitaa säästellä lapsen lapsille jos niitä vaikka saattais kiinnostaa, tiedä häntä?! Hänen tyttärensä ei ole autosta kiinnostunut sen enempää kuin hänen miehensäkään.
    Omistajatar kertoi vain, että hänen miesvainaansa piti autoa erikoisena ja ei ollut siitä valmis luopumaan. Ymmärsin, että hän haluaa ainakin toistaiseksi kunnioittaa miehensä aikoinaan tekemiä päätöksiä.
    Tämä auton omistava naishenkilö on noi 60-65 vuotias.
    En nyt ruvennut autoa hinkumaan kun kuulin mitkä kuviot on. kai se sieltä joskus esille putkahtaa jos ei muuta, niin epäilen, että ehkä jo sit kun nykyisestä omistajasta aika jättää ja perikunta alkaa pistämään omaisuutta rahoiksi. Mutta siihen menee vielä vuosia, ellei jotain yllättävää tapahdu.
    En nyt enää edes tarkaan muista auton sijaintia, mutta jos niillä nurkin ajelisin ja näkisin maisemaa, niin varmasti seisontapaikka mieleen muistuisi taas.
     
  5. Lepakko

    Lepakko Gearhead

    Mulla tulee mieleen kaksi kapaletta -58 Hoppaa, toinen asemavaunu ja toinen tavallinen. Taitavat olla vielä osin purettujakin, mutteivät aivan raatojakaan. Seisovat vanhan pariskunnan omakotitalon pihalla x:ttä vuottaan. Paikkakunta on Espoo, joku saattaa autot entuudestaan tietääkin? Yksityisviestillä lisätietoja, jos joku rohkea haluaa mennä kysymään ko. vempeleitä ostoaikeissa.

    Makelle: Tarkoittaako HP Vauxhallin ollessa kysessä High Performancea vai jotain muuta? Gradun kirjoitustyö aloitettu, nimiä aineistossa himpun vajaa 500, ja lisää tulisi koko ajan, vaan johonkin oli pistettävä raja.
     
  6. makke

    makke 1st gear

    Jep tarkoitaa. Pikkukoneisissa Vivoissa oli moottoreita jotka olivat hp eli High Performance.
    Sit on se tunnetuin HP, eli Vauxhall Firenza High Performance, lempinimeltään "Droop Snoot"
     
  7. Mr.Speed

    Mr.Speed Gearhead

    Niin tosiaan jos joku alko ajattelemaan että kehitin päästä ton Pettyn Charger jutun niin pois se minusta :smile: tosta oli juttua Mobilistissa 2/2001 ja pieni kuva Chargerista ilmeisesti Keimolassa ,mutta tämä oli tosiaan vaan villi HUHU :smile:
     
  8. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    En halunnut vittuilla ja pyydän anteeksi jos näin ymmärrettiin.Muistan 70 luvun loppupuolella käytyjä keskusteluja kyseisestä kapistuksesta milloin se oli Ruotsissa milloin Norjassa,Tanskassa ja milloin missäkin maassa.Kun sen näkis niin vois uskoa vai uskoisko mitä näkis.

    Perk... siniset pillerit loppu.
     
  9. Mr.Speed

    Mr.Speed Gearhead

    Onhan noita huhuja varmaan jokaisesta tommosesta "Pettyn Chargeri" autosta että millon ollut siellä ja millon täällä ja sit se seuraavaks löytyykin jostain suomalaisesta ladosta ,mutta tarkemmalla tutkiskelulla osoittautuu joksikin ihan tusina autoksi.. :smile:
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    minäpä selvitän tuon oulun mercyryn tämän päivän tilanteen ja ilmottelen sitte
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    SE MERCYRY ON VUOSIMALLIA JOTAIN 56 JA ON OLLUT SIIHEN AIKAAN SUURIMMALLA MOOTTORIVAIHTOEHDOLLA.REKISTERI NUMERO OLI
    ON-1 .YRITÄN SAADA AUTON OMISTAJAN KIINNI JA KYSYN PIRSSIN NYKYTILAN
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    mercyryn rekkari oli ON-1.auto on hakattu paskaksi ja viety romuttamolle.moottori on jollain harrastajalla tallessa.
     
  13. cuda69

    cuda69 Gearhead

    mercyry on vm56 mutta se on romutettu.ainoastaan moottori on harrastajalla tallessa aoton rek oli on-1
     
  14. Karva

    Karva Gearhead

    Sillälailla noita hajotetaan aivan joka päivä vaikka niistä liki aina saisi vaikka osia ja noi pussihousutkin rupiaa nykyään olemaan sen verran järkeviä, kyllä ... olen tavannut järkevän pussihousun, jotta antavat vihjeen jos jossakin seisoo huonokuntoinen raato jota ei kannata entisöidä, mutta silti ...


    Kuten aikasemmin oli juttua männä kesänä mun piti mennä hakemaan semmonen 61 dodge lancer farkku joka oli purettu mutta kori ja akselit kuosissaan, no siitähän nyt olis syntynyt vaikka mitä, no eikös kun olin lähdössä hakeen päätin soittaa etukäteen tyypille jotta mä tuun, tämä sano ettei enään tarvi kun isäntä oli ilmeisesti päissään edellisenä iltana trakkorilla murjonut auton monttuun kun oli liki 20 vuotta seissyt tiellä vanhassa navetassa, ei voinut perk... päivää odottaa ....

    Eikä ollut ensimmäinen, yleensä kun noita löytyy ne pitäs samantien korjata talteen.
     
  15. cuda69

    cuda69 Gearhead

    SORI JÄTKÄT.MINÄ SEKOILIN TÄMÄN KONEEN KANSSA
    MERCYRY OLI AIKOINAA MINUN TYÖKAVERILLA JOSKUS 60LUVULLA JA SE OLI TILATTU OULUUN
    JOLLEKKIN FIRMALLE ERIKOISTILAUKSESTA SUURIMMALLA KONEELLA MITÄ OLI SIIHEN AIKAAN SAATAVILLA.AUTO MENI SITTEN MINUN TOISELLE TYÖKAVERILLE,JOTKA PÄÄSTI SEN RAPISTUMAAN,JA ANTOIVAT MM.MOOTTORIN JA APULAITTEET JOLLEKIN RODDARILLE JA KORISTA TULU SITTEN NAHKAPENKEILLÄ VARUSTETTU KOIRANKOPPI!!!
    MAHTOI KOIRILLA OLLA LOKOISAT OLTAVAT.HERRAN LAHJAT HAKKAS AUTON SITTE VUOSIEN SAATOSSA
    ROMUKSI.
     
  16. late

    late Gearhead

    Kuopiosta 20 km:n säteellä löytyy 53/54 bel air, oli uutena autokoulukäytössä, on vieläkin autokoulun kyltti takapuskurissa. Ja toinen vehje on vissiin 57? De Soto ht, seissyt tallissa reilut 20v. ellei enemmänkin, jälkimmäisestä kuulin työkaverilta joka oli viimeks nähny sen auton 80-luvun alussa, mutta on kuulemma edelleen siellä. Auto seisoo tallissa edelleen koska työkaveriní tuntee omistajan. Enkä oo vielä kerenny käydä kahtoo että mikä vehje se todellisuudessa on.
     
  17. slitre

    slitre 1st gear

    Sekotetaan soppaa vielä lisäkysymyksellä:
    onko kellään havaintoa siitä B.Wareliuksen
    66 Ford Galaxiesta, sillä aikoinaan ajettiin
    keimolan kisoissa, lauttasaaren sillalla:) kisaa, pitäis olla 428+4 lovinen kova aski yms. Mihin on kiessi hävinnyt???

    Ja lisää: Kuopion suunnalla oli myynnissä talvella 91/92 66 7-litre Galaxie, siitäkään ei sen jälkeen mitään havaintoa, työn alla jossain????
    thats all folks
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    >vissiin 57? De Soto ht, seissyt tallissa >reilut 20v. ellei enemmänkin,

    Hä, siis oikeen Hardtop-malli ja ennen uustuontiaikoja täällä jo ollut?? Tietääkö kukaan mitään Lapin läänissä Kemin yläpuolella olleesta '57 DeSoto Fireflite 2d Ht:sta, jonka omistaja ilmeisesti kuoli tässä joku vuosi sitten? Entäs Ilomantsin suunnalla olleesta '57 Fireflite suomi-sedanista, joka ei ole yli 10 vuoteen ollut rekisterissä (puna/valk.). Oli 70-80-luvun vaihteessa Porissa perä ylhäällä ja kromivanteilla kermanvärisenä.
     
  19. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Se Ilomantsin -57 oli joskus Kuopion jenkkiautonayttelyssa monenmonta vuotta sitten, jo silloin pera takaisin alhaalla ja aika siistikin muistini mukaan. Eika sitten senjalkeen ole nakynytkaan.
    Muistan myos tuon valkoisen-musta vinyylikatto HT isolohko-Galaxien. Ei sita montaa kertaa kaupungilla todellakaan nakynyt mutta siisti yleisilme jai mieleen, mustat kilvet ja silleen. Maskissa taisi lueka etta 7 Litre. Kiva olisi tietaa mita sille kavi.
    Tamahan on jo loytynyt ja lie kunnostettukin mutta moni Kuopiolainen taatusti muistaa tummansinisen hyvin alkuperaisen -67 Chargerin joka oli siella ensimmaisella omistajalla noin 30 vuotta. Kuolinpesa sitten moi ja auto fiksattiin seisotuksen jalkeen. Siina oli uskomaton varustus Chargeriksi: 318+3-lovinen rattimanuaali, lieko montaa tehty? Auton omistanut pappa viela ihan oikeasti luuli etta siina oli 440 mutta niinhan ei ollut. Todennakoisesti auto on ollut aikamoinen ufo 60-luvulla maaseutukaupungissa...
     
  20. slitre

    slitre 1st gear

    Valkoinen ja mustalla vinyylikatolla varustettu 7-litre on käsittääkseni se 67 malli joka on edelleen hengissä, pitää majaa tällä hetkellä vantaalla. Mutta entäs se Kuopion 66 7-litre, väri oli ilm. vihreä(?)
     

Kerro tästä muillekin!