Suomalaiset Latolöydöt / Metsäautot / Tallien aarteet...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Anonymous, 6.3.2003.

  1. FoCoMo

    FoCoMo 1st gear

    ^juuri näin.
     
  2. Stetson

    Stetson 3rd gear

    Älä huoli. Tuun kyllä hakeen sen vaihtestonpalkin tänään. :lol:
     
  3. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Siinä näyttäisi myös olevan alku-ainesta kerää kokoon vanha Suomi-letukka. Runko näyttäisi olevan hyvin varastoitu kivien päälle kuivaan. Ja koriinhan ja peltiosille Lahtelainen firma nimelttä Kemppi on keksinyt korjaus vehkeet.Kunhan olisi paperit, runko, kori ja jotain peltejä loput saa kerättyä sieltä täältä. Mikähän olisi ns. käypä hinta tuollaiselle 63 Belaruksen osakasalle, joka olisi myös kohtuullinen myyjälle, ettei menis herneet nenään? Olisi tiedossa vastaavanlainen Belarus ladon ylisillä pitkä aikaisesena väsytys projektina, josko joku päivä myytäisiin.
     
  4. GM60

    GM60 Gearhead

    Onhan sitä Raahen 63:ta BelAiria kaupattukin.Mutta nykypäivänä ei arvo ole kovinkaan paljoa.(Toista silloin 80-luvun alkuun verrattuna).Eikäit siitäkään olisi kuin tarvitseville osia.Tai miksei joku vois ehkä entisöidäkkin.
     
  5. palontie

    palontie Double Gearhead

    Eihän niistä saa pyytää hintaa vaan antaa eteenpäin :poff: !!
     
  6. FoCoMo

    FoCoMo 1st gear

    ^juuri näin, harrastajalta harrastajalle....


    ...tuskin tulee toimimaan....



    pitäisi kaiketi perustaa jonkinlainen valtuuskunta joka päättäisi myytävien osien hinnan, annan idean vapaasti käytettäväksi, täällä tuntuisi olevan asiantuntijoita...
     
  7. sbf

    sbf Gearhead

    No mulle on kerrottu että lotari on se raato joka seisoo nk kolerahaudan kurvissa talon seinustalla...
     
  8. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Kaupattu? Missä, millon....jne? Reilu vuosi sitten kysyttiin ihan asiasta tehden Ei Myytävänä. Käsittäkseni se on koko auto, kori ja runko erillään. Onhan siinä varmaan reilusti töitä. Paikattukin varmaan reilusti jo käyttöaikanaan. Nuohan olivat kanssa aika lahoavia vehkeitä ja taisi rungon katkeminenkin olla ominaisuus. Olen nähnyt auton jo 70 luvulta, oli silloin paikkakunnan raggarirauta, jos noin voi sanoa tuppukylässä. Jos sinulla vaikka lisätietoa myymisestä ei muuta kuin reilusti YV:ttä.
     
  9. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Tosta myymättömyydestä on itellä tuoreempaa kokemusta parin vaijeri kiepin osalta

    Ennen äijä ne romulavalle heitti kuin mulle antoi kiitoksilla siten, etten aikonutkaan niitä myydä


    Yli 10 vuotta sitten huomasin 100apinan vajan takana yhen talon pihassa ja kävin kyselemässä et mitens jos sen vois ostaa ja laittaa kuntoon, silloin vahaa ja tuore leima
    Niin tytär kuulemma haluaa hää autoksi ehdottomasti kyseisen datsunin noh sitten kokeilin, et voin lähteä kuskiksi autolla häihin pro bono, mutta ei kelvannut

    Sitten meni 10 vuotta ja datsuni seisoi veiäkin vajan takana nyt oli jo tosin toinen penkki tipunut maahan mädittyään lattian läpi ja oma pieni ilmasto oli sisällä heinineen ja muineen

    Se tytärkin oli mennyt naimisiin kahdesti sen 10 vuoden aikana kun sekin alkuperäis kuntoinen datsuni piti pilalle mädättää.
     
  10. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Täällä meidän suunnilla seisoo yhdessä ladossa (Siis todellakin avonainen lato,kun tieltä ohi ajaessa näkee isosta oviaukosta ladon sisään)...Niin siellä on AITO Fiat Mirafiori Racing :eek: ...Ilman moottoria,mutta muutoin suht täydellinen :-? ...Noo minä sitä parisen vuotta sitten kysyin,että onkohan se myytävänä,johon sain omistajalta seuraavanlaisen vastauksen..."Ei raaski myydä,kun omat pojat haluavat sen laittaa kuntoon,kun saavat ajokortin" ....No ok minä ymmärrän asian.....Mutta ihmettelen vähän kuitenkin,kun nämä Mirafiorin omistajan pojat olivat silloin pari vuotta sitten 7-vuotiaita :odroll: ....Eli just peruskoulun aloittaneita...Taitaa siinä vaiheessa,kun pojat ajokortti-iän saavuttavat,niin Mirafiori olla jo niin haasteellinen projekti,että unholaan/jopa romumiehen kuormaan joutuu :( ...Tosin tuollainen Mirafiori on jo nyt haasteellinen kunnostettava,kun osien saanti on jo nyt hankalaa :odroll:
     
  11. mörkö

    mörkö Gearhead

    Täytyy munkin kertoa näistä moisista seisojaihmeistä täällä päin....

    Aikanaan noin 30 vuotta sitten, kun alkoivat amerikanautot kiinnostamaan, yhen kaverin naapuri harjoitti autonkorjaus toimintaa.

    Pihallensa oli tietysti kasaantunut kaikenlaisia autoja, joukossa nykymittapuun mukaan tosi hyvät projektit 64 2D Valiant ja 64-65 American. 8)

    Vallusta puuttui tekniikka (oli suunniteltu vee8 laittamista) Rämpylä oli ontuvasti ajokuntoinen. Molemmat vähemmän aktiivisesti myytävinä, A. 1500MK. Kamu sitten myöhemmin "pelasti" Ramblerin latoon, jossa seisoo vieläkin. Purki vielä tälle varaosiksi noin 60-61 Americanin.

    Vallu seisoi pihalla, kunnes tuli muutto ja myöhemmin totesin, että Siellä se seisoo UUDEN kodin pihalla. Kävin kysäsemässä noin 8-vuotta sitten, EI MYYDÄ, kun poikakin autoja duunailee, jos hän .... :eek:

    Pari kuukautta sitten tapasin tämän tuntemani Valiantistin kaupan pihalla ja sanoin, että joku päivä tuun sitte rahan kanssa kysymään....
    Tallella on ja tervetuloa vastattiin... :rotfl:
     
  12. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Oli aika työ saada kaiffarille ostettua just sodan jälkeen valmistettu euroauto, kun tytär oli joskus mennyt lupaamaan isävainajalle ettei myy autoa. Olisi halunnut sittenkin takasin ja kunnostaa kun auto oli jo kärryllä.
    No kaiffari on ebayn lisäksi metsästänyt kulutusosia maailmalta, kun kiertää Euroopassa erilaisissa isoissa autotapahtumissa. Ei niitä silti helpolla löydy mutta projekti etenee.
    Että pihakoristeeksi sekin olisi jäänyt, ei heillä olisi kai ollut sille edes tallia.
    Yhen hyvän kusiaisen ostin, kun oli 25 vuoden latosäilytyksen jälkeen hilattu tienvarteen, mutta romumies ei ollut sitten ottanutkaan aiottuun kuormaan.
    Ja mulla on 2 hyvää Mirafioria katsastettuna ja kolme hyvää aihiota laitossa, ei ne sentään ihan loppu ole vaikkakin alkaa olla kananhammasta harvinaisempia. Tuolta tapahtumapalstalta bongasin tapahtuman josta sain just ostettua vaijereita ja jarruosia varastoon, on tästä OD:sta euroilijallekin hyötyä.
    Taisin jo aiemmin sanoa että lähistöltä kaivettiin metsästä Skoda Octavia, ei ollut mennyt vielä prässiin kun viimeksi ohi ajoin mutta aika metsäraadolta näytti. Pihalla seisoo 100Arskakin jossa 1.4 mosa, pressun alla, en ole kysynyt onko myytävänä kun itsellä ei tarvetta.
     
  13. pataatti

    pataatti Gearhead

    Kun nyt tuli noista mirahirviöistä juttua,niin tietäisin yhden farmari mallin mirafiorin joka on seisonut tallissa varmaankin se 20 vuotta ja olisi tarjolla edullisesti. Jos ei ole juurikin nyt minnekkään hävitetty.
     
  14. GM60

    GM60 Gearhead

    Kaupattu? Missä, millon....jne? Reilu vuosi sitten kysyttiin ihan asiasta tehden Ei Myytävänä. Käsittäkseni se on koko auto, kori ja runko erillään. Onhan siinä varmaan reilusti töitä. Paikattukin varmaan reilusti jo käyttöaikanaan. Nuohan olivat kanssa aika lahoavia vehkeitä ja taisi rungon katkeminenkin olla ominaisuus. Olen nähnyt auton jo 70 luvulta, oli silloin paikkakunnan raggarirauta, jos noin voi sanoa tuppukylässä. Jos sinulla vaikka lisätietoa myymisestä ei muuta kuin reilusti YV:ttä.[/quote]
    Minusta ja varmaan monesta muustakin on kunnioituksen hyvä syy/tarkoitus(muisto).Omistajalla(omistajilla) auton säilyttämiseen.Nimeä en viitsi mainita mutta eräs tuttava(teitäpäin)on muutamaan kertaan muistuttanut auton kaupittelusta(toissa päivänä viimeksi).Ei kuitenkaan kovin paha projekti jos intoa löytyy.Itselläni ei ole terveyttä enään rakentaa isompia projekteja.Ehkä liittyyhän auton ostamiseen eräänlaisia ehtojakin.(jos haluaa olla hienotunteinen ja noudattaa/myöntyä).Mutta onhan sielläpäin toinenkin 63:nen osaprojekti (tallin seinällä kori pystyssä)
     
  15. passerby

    passerby Gearhead

    paskiaiset!! :mad: :argue:
     
  16. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Täytynee yrittää ottaa yhteyttä omistajaan, jos vaikka päästäisiin kauppoihi. Ei se kai ihan hirveä projekti ole, jos ei yritä 100 pisteen museoautoa, vaan baanalle. Inostusta ja tilaa olisi, ajan kanssa vähän niin ja näin. Toisesta 63 tolppa Belarukseta ei ole tietoa, jos ei sitten Ruotsista tullut 4D HT?
     
  17. mörkö

    mörkö Gearhead

    Joo, hyvin on toiminnu puolin ja toisin tämä matkahuolto/etukäteismaksu ... 8)

    Aikanaan 90-luvun alussa, kun aloittelin osakauppaa, oli meininki toista, osia läheteltiin paljon postin kautta ja lehti-ilmoituksista (Mobla ja Vee8Mag.) kaiveltiin esiin kaikkea tarpeellista.
    Parastahan on, jos ostaja jostain sovitusta paikasta osansa hakis.

    Pari on "kieltäytynyt vastaanottamasta" postiennakkolähetystä ja yks tarvi "lainaks katsastusta" varten muutaman palikan, joita ei sitten palauttanutkaan.... :soosoo:

    oppirahathan on aina maksettava ja myöhemmin liika luottamus harrastajakolleegoihin on karissutkin... :rotfl:

    Näist on jo yli 20 v. aikaa, ja nykysysteemi on varsin aukoton, ainoona miinuksena "turhat ettimiset" mut se on aika pieni murhe suhteessa vaivaan/kustannuksiin, joita turha lähettely aiheuttaa...

    Ja jos joku haluaa tota 63 letukkaa ryhtyä tekemään/kasaamaan,
    multa löytyis UUSI koneenkiinnike 62-64 isoihin Chevyihin ja oikein KUTOSKONEESEEN.
    Mahtavaan 10€ hintaan :rotfl:
     
  18. TeuvoSlam

    TeuvoSlam Gearhead

    Huomen kattomaa yhtä pihalöytö mussea, toisen kerran. Täl kertaa traileri perässä..

    Informoin tänne ku tulee jotain kerrottavaa..

    Freetime-cruiser voi tän tapauksen tietääkin, siinä mikkelintien laidassa..
     
  19. anglia67

    anglia67 3rd gear

    Kävin tänään pyörähtämässä kyseisen sitikan luona.On ollut aika hyvä aihio ennen korin rusentelua :( .Indenor dieselmoottori ja muu tekniikka kiinni vielä autossa.Kyllä joku tuosta vielä hyötyisi.Ja tuossa sitten muutama kuva samaisesta aaltopelticamionettesta. [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]
     
  20. CH3OH

    CH3OH 1st gear

    Miten nopeasti saviseen peltomaahan haudattu auto lakkaa lopullisesti olemasta? Selvis, että tontin rajalle naapurin puolelle on vajonnut junakeula, joka on vissiin lopullisesti maastoutettu täytemaalla.. Konelapio siinä pyörii varmaan joka tapauksessa keväällä, vois samalla uhrata pari tuntia arkeologiaan :)
     

Kerro tästä muillekin!