Suomalaiset Latolöydöt / Metsäautot / Tallien aarteet...

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Anonymous, 6.3.2003.

1. mietmi-3

mietmi-3 Gearhead

Toi väite ei muuten pidä paikkaansa :soosoo: On ihan omakohtaisia kokemuksia kun muutaman kuukauden välein on raato nähty niin jopa joku terroristi oli käynyt vääntämässä osia autosta irti ja ommistajalla ei ollut mitään tietoa kuka oli ollut asialla :mad: ja työn jälki ei ollut sielä siistimmästä päästä :mad: (Auto ei ollut toki Thames)

2. Nikuzai

Nikuzai Gearhead

Vaan eiköhän ne käyttöön ole mennyt sama kuin toyota mies varastaisi chevyn keulasta kultareunaisen merkin huviksi, kyllä se mahtaa jossain hilemaalatussa chevyssä keulalla vastaan jotain tulla tai sit se on jossain tallilla koristeena

3. ip

ip 3rd gear

Joo toi oli mulla 90 luvun vaihteessa useeman vuoden täällä Hyvinkäällä 400sbc ja350 laatikolla ja ei ollut perse nostettuna!

4. mietmi-3

mietmi-3 Gearhead

Vihroonkin oon saanu ittiäni niskasta kiinni ja siirtänyt RAF-977 talliin työstettäväksi. Taitaa siitä tulla melkoinen urakka :eek: :odroll: No tehdään auto kun on kerran aloitettu....Tuolta voi seurata mitä tallissa tapahtuu http://www.kanadanvani.fi/RAF-977/RAF-977.htm

Toivottavasti joku/jotkut saavat voimaa omiin projekteihinsa kun seuraa/kattelee tätä juttua :wink: :wink: On olemassa helppoja projektia ja sitten on olemassa RAF-977 :rotfl:

5. riviera56

riviera56 Gearhead

Sua pikkuusen tuntien oot varmaan keväällä Lahdes ton kans...

6. mietmi-3

mietmi-3 Gearhead

Höh mähän oon kerran jo käyny Lahdes. Mitä sitä ny joka vuosi sinne :rotfl: :rotfl: . Joo kyllä olis tarkootus saada liikenteeseen kevääksi kun ei oo ton pahempi :odroll:

7. ZAU

ZAU 3rd gear

Oot sä melkonen velho noiden peltihommien kans,tsemppiä projektiin jatka samaan malliin.

8. Leuchtorange

Leuchtorange 1st gear

No huh, ainakin tekemistä piisaa, saako tuohon miten hyvin varaosia enää? On melkoinen kulttuuriteko jos (kun) saat tuon takaisin liikenteeseen.
    Samanlainen esillä entisöitynä Riian moottorimuseossa:

http://www.motormuzejs.lv/pub/index.php?lang=eng&id=323

siellä pitää ehdottomasti käydä joku kerta. Olen käynyt Riiassa useita kertoja mutta en tiennytkään tuollaisesta museosta, siellä on varmasti muutakin mielenkiintoista. RAF:in tehdashan on nykyään autioitunut, tässä siitä juttua:

http://www.rawcar.com/2012_raf/2012_raf.htm

9. mietmi-3

mietmi-3 Gearhead

RAF tekniikka perustuu Volgaan ja Volgan osia löytyy naapurimaasta asialliseen hintaan. Onneksi on yks tuttu tuolla Vähässäkyrössä joka tuo osia Venäjältä. (Terveisiä vaan sinne Kyrööhin kotia päästiin ja kiitokset vara moottorista).
    Tosta mun RAF:ista ei tuu mitään museoautoa joten luovaa hulluutta ja auto asiallisesti kuntoon. Ajatuksissa hieman päivittää auton mallia luxus versioon jossa on ollut kattoluukku ja yläsivulasit. 2014 aikana noita RAF-977 autoja on löytynyt 4kpl Suomesta. Huonommassa ja vielä huonommassa kunnossa olevia raatoja. Tää mun taitaa olla se huonoin :rotfl: . Tiedossa myös se yksi joka on myity pois Suomesta Latviaan. Autoja on aikoinaan tuotu 20kpl Suomeen ja sittenhän löytyy se uudempi RAF Latvija ja ainakin yks sellainen on mulla tiedossa.
    Noista kulttuuriteoista tiedä mutta kun sattuu harrastamaan pakuja niin pakkohan tää on pelastaa liikenteeseen ja ostotarjous kahdesta muusta on tehty. Toinen niistä on jumissa mutta tää viimeisin toivottavasti natsaa 8)
    Se Riikan museo on muuten nyt remontissa että jos sinnepäin on asiaa nii kannattaa tarkastaa koska se aukeaa uudelleen. Ittellä tarkoitus ajella jos ei nyt 2015 niin sitten 2016 museolle omalla RAF-977:lla. Oon kirjoitellut museolle mutta takaisinpäin ei oo postia tullut :eek:

10. ZAU

ZAU 3rd gear

Joskus kun kerkeet niin kato siitä koneesta millanen tiivistys siellä sylinteriputken alapäässä on.On 3 eri tyyppiä meinaan niitäkin.

11. mietmi-3

mietmi-3 Gearhead

Tossa jo kerkesin kattella venäläisiä sivuja koneest mutta kun toi Venättä ei oikeen taivu ja Google käännös on sellaanen suuntaa antava :eek: niin "jotain" jäi ymmärtämättä.
    Ens viikko on päivystysviikko :mad: ja se sotkee tallihommat tyystin mutta jossain vaiheessa pitää kattella mitä siihen koneeseen oikeesti tarttee. Oli se lohko hieman erilainen näin yhtäkkiä kattottuna. Mutta tutkitaan ennenkuin hutkitaan. Kyllä toi "varakone" laitetaan nippuun eli osatilaus tulee kunhan saan tutkailtua puutteet/tarpeet.

12. TwistOla

TwistOla 3rd gear

Taisi viime talven Thames-projekti olla sopiva "harjoitustyö" tätä RAFfia varten :eek:

13. mietmi-3

mietmi-3 Gearhead

Meinasin just heittää sulle YV:tä :wink: Teidän Thames oli helppo projekti tähän verrattuna mutta toisaalta Thames on vielä kesken vaikka kesän aikana tuli noin 800km mittariin. Siinä on vielä monta kohtaa jotka pitää tehdä paremmin mutta sen vaan sanon että upee auto se on "hyvä" ajaa ja kulkee nätisti. Kiitos vielä kerran enollesi että myi auton mulle. Toivottavasti jossain vaiheessa löytyy aikaa lähteä fiilistelemään sinne teidän nurkille.

14. Lemon

Lemon 1st gear

Onko kenelläkään tietoa, mikä Kangasalla lähellä Tampereen rajaa sijaitsevan metsäautolaanin tarina oikein on? Pihassa on metsäpolun varressa portin takana todella vanhan kaluston raatoja ja osia 1920-/1930-luvulta lähtien, ja uusimmat taitaa olla 70-luvun alusta. Osa kalustosta on hallin pihassa ja osa pihan viereisessä metsikössä (joka lienee samaa tonttia).

15. tuomo.leva

tuomo.leva 2nd gear

Huomasin että Googlen kuvausauto on käynyt kiertelemässä näitä Mustasaaren pikkuteitä, niin jaetaanpas linkki: https://www.google.fi/maps/@63.1505896, ... 62ZVHA!2e0 Jonkun verran kuvasta erottaa, elikkäs paikalla on niin pahoin lyttyyn pompittu auto, ettei edes merkkiä osaa arvailla. Auton jäänteissä ei ole yhden ainoatakaan käyttökelpoista osaa ja jäännösten läpi kasvaa jo ihan hyvän paksuista keppiä.

16. Gottlieb

Gottlieb 2nd gear

Frendin onnistui kiinnittää itselleen alkuperäinen Cortina GT jostain ladosta.

Pikaisesti autoa tarkastellessa näyttää olevan 70-luvulla tullutta kolarivauriota lukuunottamatta ehjäkorinen eikä lapun lappua pohjassa, kiitos ahkeran öljyämisen. Kanssaharrastajat Saksasta olivat kuulemma oitis kyselleet hintaa kikottimelle.

http://www.classicdigest.com/readers-st ... n/177/1412

17. ss-65 2d coupe

ss-65 2d coupe 3rd gear

Pitäis varmaan kans yrittää tyrkyttää saksaan tota masee, ku 3 autoa samaan aikaan työn alla....(romuissa on rahat kiinni,heh)

18. nuc-64

nuc-64 2nd gear

Tätä olen minäkin ihmetellyt. Olen ymmärtänyt, että alueen omistaja ei pidä kävijöistä ja häätää helpolla asiattomat pois nurkista. Itse työni puolesta kuljen metsissä ja bongasin tämän paikan viime talvena. Kalustoahan on tiehöylistä kanttiautoihin ym. Kuvasinkin näitä, viereiseltä polulta käsin, mutta alueelle en luvatta lähtenyt kiertelemään, vaikka mieli teki. Harmittaa vaan, että kanttiautot ja puupinnavanteet tms, ruostuvat ja mätänevät metsään :-? Tämä alueen omistava ikämies on tarkka myös hallille vievän tien käytöstä, joten ei kannata varmaankaan paikkaa yleiseen tietoon saattaa.

19. Popular-54

Popular-54 3rd gear

nuc-64 Saiskos niitä kuvia katsella?

20. nuc-64

nuc-64 2nd gear

Voin koittaa niitä kuvia saada laitettua, mikähän olisi hyvä kuvapalvelu mihin ladata? Täytyy ladata ne vanhalta puhelimelta ensin koneelle ja sit bittiavaruuteen, koitan ehtiä ennen joulua.

Kerro tästä muillekin!