Suomalaiset Latolöydöt / Metsäautot / Tallien aarteet...

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Anonymous, 6.3.2003.

1. Lemon

Lemon 1st gear

Kiitos tiedoista, nuc-64! On tosiaan harmi, kun loputkin kaluston rippeistä mätänevät siellä aivan piloille. Itse uskaltauduin pihaan asti kuvailemaan, kun paikka näytti aivan autiolta. Ja kyllähän viereisellä lenkkipolulla kulki silloinkin monta lenkkeilijää, joten se on ihan yleisessä käytössä, ja romut ovat varmaan aika monen lenkkeilijän silmiin osuneet. Enpä vaan tiedä, uskaltaako noita kuvia laittaa mihinkään...

2. trukki306

trukki306 Gearhead

tämmöinen "tallien aarre " majailee itsellä tallissa vanin vierellä, "hieman" on vielä projekti asteella mutta kyllä se siitä kuntoutuu... :D

3. musta78

musta78 Gearhead

Toyota Celica Liftback 1977?

4. trukki306

trukki306 Gearhead

juup.... :D

5. andreas.

andreas. 2nd gear

Ei pöllömpi hankinta, noita viedään Suomestakin Jenkkeihin nykyään, jopa ihan karvalakkeja. Jäämme odottamaan sitä ihmettä, että joku saa pelastettua sen puun alla maatuvan alkuperäisen Lotus Cortinan...

6. juhapih

juhapih Gearhead

Mopopoikana kävin monta vuotta ihmettelemässä aitoa Lotus Cortinaa yhden riihen luona ojan pohjalla... Ei ollut edes silloinkaan pelastettavissa. Konehuoneesta puuttui palanen valmistenumeron kohdalta ja kori oli kolaroitu huolella... Jatkoi varmaan elämäänsä tavallisen tähtiperän kopassa... kait?

7. nalli2

nalli2 1st gear

Ei pöllömpi hankinta, noita viedään Suomestakin Jenkkeihin nykyään, jopa ihan karvalakkeja. Jäämme odottamaan sitä ihmettä, että joku saa pelastettua sen puun alla maatuvan alkuperäisen Lotus Cortinan...[/quote]

Ihan totta et viedään jenkkeihin tähtiperiä?
    Mullakin olis yksi, ei kylläkään GT.

8. ari2004

ari2004 Gearhead

Ihan totta et viedään jenkkeihin tähtiperiä?
    Mullakin olis yksi, ei kylläkään GT.[/quote]

No ei kai sentään? Olen yli 10 vuotta seuraillut jenkki ebayn tarjontaa ko. autoista. Tavalliset menee aina satasilla tai korkeintaan muutamalla tonnilla, jos on hyväkuntoinen. Lotarit taitaa rantautua jenkeistä enimmäkseen englantiin, sen verran usein noita LHD-malleja on briteissä kaupan.

9. nalli2

nalli2 1st gear

Se ei ollut minun kirjoitus tähtiperän viennistä,
    vaan ihmettely ko asiasta.

10. Marklin

Marklin Gearhead

Itse ja aina monet muutkin kuvaajat täällä käyttävät http://www.kuvat.fi palvelua.

11. Gottlieb

Gottlieb 2nd gear

No ei kai sentään? Olen yli 10 vuotta seuraillut jenkki ebayn tarjontaa ko. autoista. Tavalliset menee aina satasilla tai korkeintaan muutamalla tonnilla, jos on hyväkuntoinen. Lotarit taitaa rantautua jenkeistä enimmäkseen englantiin, sen verran usein noita LHD-malleja on briteissä kaupan.[/quote]

Paikkaan, josta nämä kaksi löytyivät oli myöhemmin ilmaantunut kaksi jenkkiä, jotka olivat ostaneet jäljelle jääneet standard/De Luxe korit pois pyörimästä uudenmantereen hisse-skaboihin. Joten niin hämmentävää kuin se onkin nämä huhut pitävät paikkansa. Liikenne on Suomesta ulos näissäkin autoissa, kuten lähes kaikessa muussakin mikä kelpaa radalle tai ralliin.

Tosin saattaahan siinä Atlantin ylityksessä tapahtua sellainenkin ihme, että heräävät henkiin uudella GT/Lotus identiteetillä...

12. CherryN12

CherryN12 1st gear

13. Tuplawee

Tuplawee Gearhead

14. juhapih

juhapih Gearhead

KAppas... missäs tuommoinen romutarha oikein on jossa Tsaika lymyilee?
    Tuossahan oli paremmat kromit kuin omassa!

15. rapidtransit

rapidtransit 1st gear

Joo,kiinnostais kanssa...olis tarve just tollaselle willyksen kannelle joka on viimeisessä kuvassa..

16. Rebel67

Rebel67 1st gear

Näyttää siellä romikella odottavan viimeistä voiteluaan pystylamppu meisseleiden jatkona myös mk1 ford granada, ei näy niitäkään liikaa nykyään katukuvassa.

17. vernando de hoto

vernando de hoto Gearhead

Taitaapi olla Revonlahdella.

18. CherryN12

CherryN12 1st gear

Kyllä, Revonlahdelta

19. Dataviilaaja

Dataviilaaja Gearhead

Autobianchi Bianchina näyttäisi olevan trailerilla, ja Suomi-kilvissä. Onkohan ihan jonkun virallisen maahantuojan tuoma? Trailerikin on tutun näköinen, varmaan sama tekijä tai samat piirustukset, kuin mulla olevalla.

20. juhapih

juhapih Gearhead

Onko tuonne Revonlahden paikkaan saatavissa yhteystietoja? Vai onko ihan jonkun ikioma kotikeräämö?

Kerro tästä muillekin!