Suomalaiset Latolöydöt / Metsäautot / Tallien aarteet...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Anonymous, 6.3.2003.

  1. pulttirengas

    pulttirengas 3rd gear

    Kännykkäkamera kädessä kuljemme taloon autioon
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Siellä on myös hitlerin kosto mutta en saanut siitä kuvaa kun oli niin paljon romua edessä.
     
  2. TN

    TN 3rd gear

    Hieno löytö, on säästynyt rallipoluita ynnämuilta tuuninkihärpäkkeiltä. Ei muuta, kun omistajaa etsimään ja ostamaan. Entisöimään ja museorekisteriin b-malli asconaa, niitä viimeisiä Ascona b-malleja, muovipuskureilla siis.
    Lajinsa viimeisiä takaveto asconoita.
     
  3. Gottlieb

    Gottlieb 3rd gear

  4. Larry

    Larry Double Gearhead

    Koivuun kiinnikasvanut maamoottori:

    [​IMG]
    Kuva parin vuoden takaa.
     
  5. Gottlieb

    Gottlieb 3rd gear

  6. Z(etor)71

    Z(etor)71 3rd gear

    Tuon saman rekan bongasin eilen Riihimäellä taajamassa, mutta kyydissä ei ollut kuin hytin päällä oleva escortti.
     
  7. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Onkohan vielä siellä?
     
  8. ls1978

    ls1978 Gearhead

    Näin siinä käy. Täällä naristaan kun on kallista kun 90-luvulla sai viinapulloon vaihtaa. Samaan aikaan muut vie
     
  9. Miki76

    Miki76 2nd gear

    Niimpä...Kesällä taitaa lähteä meiltäkin yksi helmi Saksaan. Tyypillä tällä hetkellä 14kpl vanhakoppasia Saksassa, neljä matkalla Suomesta sinne ja lupasi hakea tuon meidänkin auton, joka taitaa jatkaa sieltä Kaliforniaan :eek:
     
  10. karra

    karra Double Gearhead

    Kävin äsken työkaverilla katsomassa sinistä isoa corollaa. Oli vaihtanut siihen rikkoutuneen koneen tilalle toimivan. Kova koppa, luukuissa pientä alkavaa ruostetta, sisusta ehjä pois lukien penkit kun niissä päälliset, kojetaulu ok vipstaakeineen. Konehuone todella hyvässä kunnossa (ikäisekseen).

    Ollut hänellä vuosia, tehnyt silloin tällöin; nyt uhkasi antaa pojille peltoautoksi :eek: . Sanoimme toisen kollegan kanssa että ei nyt helvetti. Varmaan lukee tämän niin päästään huomenaamulla vääntämään asiasta, mielestäni autosta joku kiinnostunut saattaisi maksaa jopa setelirahaa :p .
     
  11. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Ei mene ainakaan täällä jokkikseen..
     
  12. Gottlieb

    Gottlieb 3rd gear

    Näin juuri...Kohta varmasti tämä oikeasti harvinainen Tilhikin vaihtaa kansalaisuutta ja sitten poru alkaa : ) http://www.classicdigest.com/cars/ford/escort/26231
     
  13. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    ^ Noista on juuri puhetta facebookissa. Toi ykköskoppa. Kakkoskoppaan tuli vain eri keulapellit. Etuovetkin oli samat. Ykköskoppia oli paljon. Oli..
     
  14. raggare

    raggare Gearhead

    En nyt tiedä onko tämä oikea paikka esittää tälläinen kysymys.... mutta mahtaako jollain olla tietoa mikä laite makaa tallin pihalla Kalannin kohdalla Laitila -Uki tien varrella?
    Joku noin 50-luvun alun farkku se oli... limevihreä... ukiin päin mentäessä tien oikealla puolella.
     
  15. Larry

    Larry Double Gearhead

    Samasta osoitteesta löytyy mutta sisätiloista. Nyppäistiin moottori traktorilla puusta irti ja vietiin latoon odottamaan pientä ehostusta.
     
  16. otto.r

    otto.r 1st gear

    Oli pakke tehdä käyttäjä tänne kun tuo maamoottori rupesi kiinostamaan. kyseinen maamoottori on A.Sarin valmistuspaikka Vaasa, hevosvoimia 5 tai 5-6 ja vuosimalli on jostakin 1930- 45. kysyisin nyt,että missä kyseinen moottori sijaitsee jos on vielä tuolla ja kuka sen omistaa???
     
  17. Buick55

    Buick55 Gearhead

    Näenkö näkyjä vai eikö tuo ole umpipää,olis silloin -20 lukua,vai oliko Sarin moottoreissa vielä-30 luvulla umpipäitä?
     
  18. otto.r

    otto.r 1st gear

    A.Sarineita on valmistettu ainoastaan umpipäisinä ja niitä on aloitettu valmistamaan vuonna 1910 jolloin merkki oli vielä Sarin % Pälvi. 1920 merkki vaihtui sitten A.Sariniksi ja viimeiset sariinit valmistettiin noin 1960 ja nekin umpipäisinä.
     
  19. Buick55

    Buick55 Gearhead

    Ok,noitten Wickström/Olympia koneiden kanssa tuli pelattua taannoin niin ajattelin että menee suunnilleen samoin nuo mallit.
     
  20. otto.r

    otto.r 1st gear

    Juu Wickström vaihtui umpipäästä avattavaan sylinterinkanteen olikos se joskus 30-luvun lopulla ja Olympia joskus samoihin aikoihin.
     

Kerro tästä muillekin!