Suomalaiset Latolöydöt / Metsäautot / Tallien aarteet...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Anonymous, 6.3.2003.

  1. tapsah

    tapsah 2nd gear Bannattu

    Lonelyurbanex youtubessa max-max autoja heinikossa.
     
    passerby tykkää tästä.
  2. passerby

    passerby 3rd gear

    Mäkin olen sen videoita katellu mutta uusin näkemättä.
    "Piremmittä lätinööttä" :D
     
  3. tapsah

    tapsah 2nd gear Bannattu

    tossa yhdessä projektissa näyttäis olevan meidän kupla-harrastajien himoitsema hanuri-katto-shit-window-katto...
     
  4. MJF

    MJF Double Gearhead

    Pari junakeulavolkkaria

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    PAW, mikkis83, Norri ja 7 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  5. hmr66

    hmr66 3rd gear

    Sitten taas viherpiipertäjät puuttuu helpommin kun on kilvettömiä autoja pihassa.......

    Suo siellä, vetelä täällä.....
     
  6. Tarvii ehkä oikeita metodeita pitää epätoivotut vieraat poissa..

    [​IMG]
     
  7. MJF

    MJF Double Gearhead

    Muutama Valiantti vuosien varrelta

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    mikkis83, isalmela, signet ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  8. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    MJF.n 3:s kuva näyttää tutulta. Perskules, kun en muistanut minkälaiset kapselit siinä oli vaikka paikanpäällä tuli käytyä nojailemassa.
     
    MJF tykkää tästä.
  9. sleepercooler

    sleepercooler 3rd gear

    Onko kenties tietoa kyseisen paikan omistajasta??
     
  10. MJF

    MJF Double Gearhead

    68? Pillerikapselit oli kiinni, ovat tallessa vieläkin. Peräkontissa oli kierros pikkujako rallywheelsejä, nehän tais tulla sulle.
     
  11. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Niin siinä pääsi käymään. Yhä tallessa tuolla hyllyssä samassa kunnossa, kun sinulta lähti. Taidan olla hommannut keskiöt.
     
  12. 1320

    1320 Gearhead

    Kaverilla taitaa olla selvitettynä, kun sitä alkoi Dartti kiinnostamaan. Täytyy antaa sen selvitellä olisko tuo kaupan.:odwink:
     
    sleepercooler tykkää tästä.
  13. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Voi vee. o_O tuli sitte TAAS hommattua yks rojekti lisää :(........
     
    mikkis83, rane58, Norri ja 7 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  14. heh heh©

    heh heh© Gearhead

    Mä laitoinkin omiin autoihini väärät kilvet:D Yhdessäkin on samanlaisen auton kilvet, mutta ne ei oo mun nimissä:D
     
    Muokattu: 17.5.2020
  15. Anna edes pieni vihje, että mikä se on..
     
  16. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Paku jonka nimessä on numerot 452 o_O
     
  17. Tämmöinen?

    [​IMG]
     
  18. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Jep. pelkkä kori ilman Ikkunoita,tekniikkaa ja akseleita eli pelkkä kori ja runko MUTTA SApaperit on ;) . Nyt kun noi rakentelu säännökset hieman vapautuu koneen kohdalla niin........ En oo vielä nähnyt ku yhden kuvan autosta mutta ku oli pakko ostaa ettei mene romuksi. Eikä tuu museoautoa :p tästäkään.
    Ai niin ja Humberi on ainavaan kesken kun työt haittaa harrastusta :mad: .Kori on jo rungolla mutta pellitöitä on vielä "hieman" ja sähköt sekä verhoilu pitää tehdä. Likka onnex teki penkkien verhoilut.
     
    mikkis83, rane58, Norri ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  19. Niillä vanhoilla säädöksillä siihen oli vaikea asentaa mitään järkevää moottoria, kun alkuperäisen tehot oli niin matalat.

    Wikipediasta:

    The engine, placed between the driver and the passenger seats, was the same 75 hp (56 kW; 76 PS) 2,445 cc (149.2 cu in) UMZ 452MI inline four as the UAZ-469, and was able to run on gasoline of as low as 72 octane (76 was preferred).

    Toisaalta, jos saisi noita uudempia vertailumalleiksi, niin tilanne olisi eri:

    Maximum power, hp (kW) 112 (82.5) at 4000 rev / min
     
    12345678910 tykkää tästä.
  20. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Nyt kun se teho/paino suhde astuu voimaan niin sinne tulee joku yli 100hp kone. Tosta rojektista tulee takuulla pitkä ku en oo vielä uskaltanu akallekkaan sanoa ja työ sun muut haittaa harrastusta niin saakelisti.
    Kiinnostus kyseiseen pellipurkkiin on ihan vaan pelastus ei nyt nyt heti heti liikenteeseen. Humber ja Wolseley pitää saada eka leimaan ja Buikki,Olssi,G-30 vani jne olis kiva saada liikenteeseen jne :oops::oops:.
    Kysymys kuuluukin tällä hetkellä että oliko kivaa ku oli vaan kaksi autoa!
     
    mikkis83, Norri, passerby ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!