Suomalaiset Latolöydöt / Metsäautot / Tallien aarteet...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Anonymous, 6.3.2003.

  1. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Nyt kun se teho/paino suhde astuu voimaan niin sinne tulee joku yli 100hp kone. Tosta rojektista tulee takuulla pitkä ku en oo vielä uskaltanu akallekkaan sanoa ja työ sun muut haittaa harrastusta niin saakelisti.
    Kiinnostus kyseiseen pellipurkkiin on ihan vaan pelastus ei nyt nyt heti heti liikenteeseen. Humber ja Wolseley pitää saada eka leimaan ja Buikki,Olssi,G-30 vani jne olis kiva saada liikenteeseen jne :oops::oops:.
    Kysymys kuuluukin tällä hetkellä että oliko kivaa ku oli vaan kaksi autoa!
     
    mikkis83, Norri, passerby ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. Malossi

    Malossi 2nd gear

    Mikä auto mahtaa olla kyseessä?
    Ylösalaisin tuossa maassa, perästä löytyy keskeltä tankkausreikä joka antaisi viitteitä Amerikan suuntaan...
    [​IMG]
     
  3. Ettei vaan ole toisen ilman suunnan tuote?

    [​IMG]
     
    heh heh© tykkää tästä.
  4. Malossi

    Malossi 2nd gear

    No niimpäs näyttäisi olevan! Itse koitin tuon kromisäleikön ja tankkausreiän perusteella etsiä amerikan tuotoksia mutta olinkin sitten ihan hakoteillä :D
     
  5. mjm2

    mjm2 2nd gear

    heh heh© tykkää tästä.
  6. Nupa

    Nupa Gearhead

    Mites tollasen latolöydön saikaan kilpien väliin, millasen paperin tarvii nykyinen tai siis edellinen omistaja raapustaa siitä, että projekti on maannut yli kymmenen (riittikö?) vuotta hällä nurkissa?
    Jos on vaikka edellisen kerran leimattu 90-luvulla ja kilvet palautettu parikötä vuotta sitten...
    Pistää yyvee jos tietää eikä halua tässä tarkemmin, kiittää hän.
     
  7. Ace66

    Ace66 3rd gear

    Jos saat esimerkiksi valmistenumerolla Kansallisarkistosta historian autoon,eli ns.kantakortin,niin rekisteröinti onnistuu Trafin Paperittoman ajoneuvonrekisteröinti-lomakkeella.Tällöin voidaan todentaa auton joskus olleen Suomen rekisterissä.Toki luovari metsälöydön omistajalta sinulle tai joku muu todiste että raadon omistat helpottaa mutta koko katkeamatonta omistushistoriaa ei tarvita.
     
    mikkis83 ja Norri tykkäävät tästä.
  8. Nupa

    Nupa Gearhead

    No mutta, kilvellähän löyty tiedot ja lukee pelkkä rekisteristä poisto ja kilpien palautus ilman sen kummempaa päivämäärää eli varmaan riittävän kauan sitten... eiköhän tämä sitten liikenteeseen saada, b-lausuntoa tulostamaan vielä.
    Kiitos.
     
  9. Ace66

    Ace66 3rd gear

    Jep,justiin tätä asiaa Trafin ja tutun katsurin kanssa selvittelin kun mullakin on yksi -91 kilvistä poistettu latolöytö josta ei ole minkäänlaista paperia olemassa mutta Kansallisarkistosta löytyi valmistenumerolla identiteetti ja täysi omistushistoria tuohon vuoteen -91 asti.Sen jälkeen on yhtä mustaa aukkoa tähän päivään asti eikä viimeistä omistajaa vuodelta -91 onnistuttu tavoittamaan vaikka Väestörekisterin mukaan hengissä onkin.:D
     
  10. Nupa

    Nupa Gearhead

    Mitä tuollanen Kansallisarkistosta kaivelu maksaa?
     
  11. Ace66

    Ace66 3rd gear

    Muistaakseni n.15-20 eur.Puhelimessa eivät antaneet mitään tietoa,ei edes sitä että löytyikö kyseinen auto valmistenumerolla,vaan pyysivät vain postiosoitteen ja sanoivat että postissa tulee tiedot. Sanoin että kerro nyt edes sen verran että onko tällaista autoa olemassa niin vastaus oli että postissa tulee tieto.2 viikkoa meni ja postissa tuli tiedot.
    Vähän sellainen jäykän valtionviraston toiminta tuli mieleen mutta toki voihan se riippua virkailijastakin kuka langan päähän sattuu.
     
  12. f34

    f34 Double Gearhead

    Kansallisarkistossa ei taida kaikki olla digitalisoitua, vaan joutuvat kaivamaan manuaalisesti tiedon pölyn alta.
    Sen takia ei pysty heti puhelimessa kertomaan.
     
    Norri tykkää tästä.
  13. Ace66

    Ace66 3rd gear

    Joo,voi toki olla näinkin.
     
  14. lauri.v

    lauri.v 3rd gear

    Muokattu: 11.6.2020
    f34 ja jariha tykkäävät tästä.
  15. JJ

    JJ Gearhead

  16. lauri.v

    lauri.v 3rd gear

    No sitten ei auta kun hankkia renkaat alle ja kilpi perään ja kovaa ajoa ulkoisesti ei ainakaan alkuun ole tarkoitus tehdä paljoa ja kone käy ja pelaa muutenkin
     
  17. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Mä haluaasin Mobyletin. Oli meinaan eka mopo sellaanen.
     
  18. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Ei Zyndapp Combinette 60-luvun alkupuolelta kävisi? Lähipiirissä olisi kunnostettu myynnissä, ollut kunnostuksen jälkeen kahvilan rekvisiittaa, ei ajossa. Toimiva peli.
     
  19. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Kaverilla oli Zyndappeja mulla ei. Mobyletti olis mun juttu.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  20. fxsts

    fxsts Gearhead

    Nyt elvytyksessä n.15v ladossa ollut Solifer 10 . Sain käymään ja ajelinkin tiukan puhdistussession jälkeen.
    Kaasutin tuntuu vuotavan yli vaikka koho tuntuu toimivan ja bensan saanti tuntuisi sulkeutuvan..?
     

Kerro tästä muillekin!