Suomeen viimeaikoina tulleet/tulevat harrasteautot

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja petjo, 12.3.2004.

  1. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    ... ja on sisältäkin siisti ... 8)
     
  2. z 900

    z 900 Gearhead

    Tämmöinen tulossa lähipäivinä.
    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    TN, Holley ja cdv70 tykkäävät tästä.
  3. tinareki

    tinareki Double Gearhead

    1942 Buick series 70 Roadmaster (projekti) haettiin eilen US-Trading laanilta kotiin JKLään.
    Kiitokset Karille ja Jusulle hyvästä tuontipalvelusta ja Teemulle erityiskiitos asiallisen trailerin lainasta!
    [​IMG]
     
    Holley tykkää tästä.
  4. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Komea peli !
     
  5. karivanner

    karivanner 2nd gear

    Baptistibussi tulos kesällä. Ilmeisesti ainoo sitten tätä uusinta keulamallia suomes. En ainakaan oo nähny koskaan myynnis täällä. [​IMG]
     
  6. rb

    rb Double Gearhead

    /\ /\ On noita jokunen.
    Vuosikymmenen alussa kun kuukauden päivät etsin uudempaa monipiste ruisku vania, niin yhtään ei tullut vastaan.
    Sit kun sain ysikymppisen ostettua, niin hetken päästä tuli ysinelkku myyntiin.
    Tarinan opetus:
    Kauppojen jälkeen älä enää selaa myyntipalstoja..
     
  7. karivanner

    karivanner 2nd gear

    94 on vanhemmalla keulalla. Toi pitkäkeula tuli vasta 1998
     
  8. Substitute

    Substitute Gearhead

    Lusista Jkl-suuntaan tulitte vastaan, siitä levikkeeltä juuri tielle lähditte.
     
  9. budweiser

    budweiser Gearhead

    Anteeksi etukäteen, setämäistä paasausta tulossa: ei ole tarkoitus nalkuttaa tai vtuilla mutta kun sattuu vanhan autorahtarin silmään kun Buick on kiinnitetty traileriin niin väärin kuin koskaan on mahdollista... Auto kiinnitetään jousittamattomasta massasta, pyöristä, tukivarsista, akselista...EI korista tai rungosta ja jos irtonainen konepelti pitää sitoa kiinni se sidotaan autoon,ei traileriin....Ja miksikö tämä kaikki: autossa on jouset...massa liikkuu ylös alas repien liinoja löysälle.
    Jos on ihan pakko sitoa rungosta niin sitten liinat kiinni mahd.pitkälle, lähes vaakatasoon niin että pääsevät liikkumaan ylös ja alas jouston mukana.
     
  10. tinareki

    tinareki Double Gearhead

    ^Tiedoksi Bud W. sedälle, joka tuossa nyt paasasi:
    Buikki kiinnitettiin traileriin juurikin akseleistaan: Kaksi liinaa jäykän taka-akselin ympäri trilerin rungon takanurkista kiristäen, kaksi liinaa etuakselin alatukivarsien ympäri ja trailerin rungon etunurkkiin kiristäen. Renkaiden ilmanpaine oli kuormattaessa alhainen ilmeisesti pitkän seisomisen jälkeen. Renkaat täytettiin 2,5 bar lukemiin ekalla bensiksellä, jolloin akseleihin kiinnetyt liinat kiristyivät vielä entisestään, jos mahdollista.
    Meinasin kirjoittaa tuosta konepeltiä varmistaneesta liinasta ja varoittaa kukkahattusetiä heristelemästä sormeaan, mutten jaksanut. Sen merkitys lähinnä kosmeettinen vyö&henkselit, mutta hyvin pysyi.
    255 km tultiin tasaista 80 km/h vauhtia ja liinat olivat kotona ihan yhtä kireällä kuin lähtiessä.
    Akseleista kiinnittäminen oli tässä tapauksessa paras vaihtoehto, koska Buickin vanteissa ei ole muita aukkoja kuin pultin reiät, valssien läpi ei siis ollut mahdollista kiinnittää. Kuitenkin kiinnitettiin nyttenkin jousittamattomasta massasta.
    Vanhan autorahtarin silmä ei nyt osannut katsoa kiinnityspisteitä.
    Ja vielä: Nuo kuvissa näkyvät sinisten liinojen solmut ovat hirmu pitkien liinojen hännät, jotka sitaistiin mihin sattuu vain lepattamisen estämiseksi.

    Lopuksi hieman setämäistä paasausta täältäkin: Jännä kuinka tiiraillaan liinanpäitä ja ihmetellään 90-lukuisen vanin harvinaisuutta, mutta kukaan ei taida tajuta, millainen kananhammas on 1942 series 70 buikki... Selatkaapa Standard Catalogia ja miettikää, montako viikkoa 1942 USAssa tehtiin autoja. Sitten tuli muuta puuhaa Detroitiinkin. ;-)
     
    BRC1 tykkää tästä.
  11. 42olds

    42olds 2nd gear

    No eihän nuo -42 autot nyt niin harvinaisia ole, kun vasta pari viikkoa sitten semmoisen omalle kotipihalle sain. ;)
     
  12. JJ

    JJ Gearhead

    Tuollainen kolmikko tuli Johannes Anttosen kautta tässä syksyllä. Hiukan mutkia matkalla, mutta ehjinä kuitenkin tulivat. Jotain tekemistä talveksi :)

    [​IMG] [​IMG]
     
  13. rb

    rb Double Gearhead

    /\ /\ Hienoa kalustoa sulla, mutta pakko kysyä;

    Minkähän kokoiset vanteet mahtaa olla buikulassa??
     
  14. JJ

    JJ Gearhead

    [​IMG] Joe on kiskassut alle 22" pallerot, olisi muuten myynnissä.
     
    Muokattu: 11.11.2016
  15. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Auto vai vanteet vai molemmat.
    Hienot vanteet mutta väärässä autossa... :rolleyes:

    TUommoinen pickuppi pitää joskus ostaa.
     
  16. JJ

    JJ Gearhead


    Vanteet nyt ainakin jouten;)...ruuvasin alle hiukan maltillisemmat pallerot.

    [​IMG]
     
    1purehell, Elky70 ja Bukero tykkäävät tästä.
  17. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Nyt näytt' hyvält! Ja vielä hieno korimalli!
     
  18. rodette

    rodette 1st gear

    Tämmönen projekti tuli hommattua, testasin sen ajamalla satamaan noin 1700 kilometriä.
    Chevrolet 6400 vm 1953

    [​IMG]
     
    Elky70, mikkis83, belair54 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  19. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Karun näköinen työjuhta :p. Mitaköhän kulkineelle tapahtuu projektin edetessä? jos saa kysäistä.
     
  20. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Toi on hieno! Varmaan tunsi ajavansa joka kilometrin :D
     

Kerro tästä muillekin!