Suomen automaattikorjaamot...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja janiluo, 21.2.2005.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mun 2004R lootan + turbiinin korjaukset makso yhteensä 800 euroo. Uudet levyt, staattorin akseli, venttiileitä tiivisteitä...
    Ei varmaan paha hinta ja korjaaja sanoi että pitäis kestää kun et kivitaloja perässäs kisko.
     
  2. Ropelihattu

    Ropelihattu 1st gear

    Taitaapa monen kapistuksen korjauksessa auttaa kiinnostus asiaan.

    Jos nuukuuttaan vastentahtoisesti alkaa jotain purkamaan ja ronkkimaan, niin sitten se tuntuu paljon vaikeammalta ja menee vitakselleen hyvin helposti.
     
  3. hoge

    hoge 1st gear

    Alkuperäiseen kysymykseen vastaten ; omia kokemuksia husso ja joronen.Husson loota toimi hienosti , joronen otti heti takuu "korjaukseen" (lähinnä säätöä).Eli molempia voin suositella OMAN kokemuksen pohjalta. Kummallakin tehty täydellinen lootaremppa.
     
  4. Mercury

    Mercury Gearhead

    Powermaticilla vantaalla korjautin c4:sen,en enää muista mitä siitä oli menny mutta makso 700 eur. ja toimi sen jälkeen helvetin hyvin..Ja palvelu oli todella hyvää..Jos vertaa Koskiseen,sieltä sanottiin suurinpiirtein että voi vitun idiootti mitäs oot särkeny laatikkos!
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    American Power Hämeenlinnassa teki ihan hyvän työn, kohtuuhintaan
    ja kaverit ei oo seipäännielleitä.
     
  6. freeride

    freeride Gearhead

    nostetaas tää ylös uudestaan kun ei nimettömät aivokääpiöt pääse sössiin sekaan enää.. eli mikä on tän päivän tilanne Suomessa ammattitaitoisten laatikonkorjaajien suhteen?Itse olen kuullut paljon puhuttavan Pekka Nätkin nimisestä tyypistä.tekeekö edelleen hommia?ja tekeekö moparin laatikoita?ketä muita on?uus laatikko tulossa kesän aikana ja olis kiva tietää joku joka oikeesti tietää aut.laatikoista jos menee itsellä käsi päähän asennuksessa :oops: tai jos joutuu nostaan kädet ylös kokonaan niin tietäis mihin laitteet uskaltaa viedä.
     
  7. Damned

    Damned Gearhead

    Eikös Kiuruvedellä ole vissiin joku automaatteja korjaava firma? Siitä tietoa/kokemuksia?
     
  8. Mamma

    Mamma 1st gear

    Hartolassa

    Hartolasta voisi kysyä Koskisen Karilta, firman nimi Kauno Koskinen Oy.
    Korjaavat automaatteja... :rotfl:
     
  9. Henkseli

    Henkseli Gearhead

    Carmatic, Kaikkonen. Tietojeni mukaan osaava kaveri ja mullekin yhden laatikon tehnyt. On toiminut moitteettomasti.
     
  10. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Nätkin, Husso ja Powermatic. Muitakin varmaan on, mutta noita suositan edelleen.
     
  11. Oldman

    Oldman 1st gear

    AHONEN, Villähde , hyvä ja asiallinen kaveri.
     
  12. Sivonen

    Sivonen 1st gear

    Siekkisen Jarkko on vahvistanut ja korjannut lukuisia laatikoita, ja koskaan en ole kuullut kenenkään sanovan herran töistä pahaa sanaa. Kaikkihan on nähneet niitä turpotiisselimersuvideoita.. Konneessa vääntöä jotain 800Nm tienoilla ja Siekkisen preppaamat lootat on kaikissa joissa on automaattivaihteet. Kyseinen Mersun vakioloota on mitoitettu 400Nm väännölle.

    http://www.konehuolto.vze.com/
     
  13. Electra1972

    Electra1972 1st gear

    Hartolaa

    Suosittelen kanssa Koskisen Karia Harrtolasta,ei oo äijästä ko positiivista sanottavaa 8)
     
  14. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Suositteleekos Koskista muut kuin tulokkaat? :eek:
     
  15. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    No onko siellä jotain ongelmia ollut suurella osalla asiakkaista? Kyllähän täällä palstalla on tullut muutamia moitteita mutta aika vähän kuitenkin.

    Itse en ole käynyt pajalla enkä koskaan edes puhelimitse keskustellut (ei kuulemma kovin innokas puhemies puhelimessa) mutta dsl-electran loota oli rempattu Koskisella edellisen omistajan toimesta. Minulle tullessa oli ajettu 50tkm ja itse kerkesin ajaa 50-70tkm (ei nyt enää muista) lisää. Sittenkään se ei varsinaisesti hajonnut vaan yksi tiiviste päätti antautua. En pistäisi sitä korjaajan syyksi vaan ennemminkin materiaaliviaksi.

    Muita kokemuksia kyseisestä paikasta ei ole.
     
  16. 63impala

    63impala 1st gear

    Kumarrus Wiikin Pekalle ja Green-X:lle (mistähän toikin nimi on...).Vuonna kuokka ja kirves Pekka duunas -63:een Impalaan manuaalikoneistoisen seiskasatasen, jonka edessä järeimmätkin 10-tuumaiset TCI:n turbaanit antautui, loota senkun kesti!

    Viime vuonna -99 Blazerin lukko alko nypyttään ja oli näistä viidestä tunnetuimmasta lootakorjaajasta ainoa, joka tiesi 4l60E:n ohjausventtiilin kulumisongelman "lonkalta". Muut vaan levitteli käsiään "no can do"-tyyppisesti. Pekka korjas lootan ja vielä "hienosääti" sitä shift-kitillä niin, että autolla voi vetää muutakin kuin käteen.

    Että sitä niinkuin aina palaa samalle "luottokorjaajalleen", ainakin niin kauan, kuin palvelu pelaa.
     
  17. HM

    HM Gearhead

    Onko Wiik ja Green-X sama asia?
     
  18. VesaR

    VesaR 1st gear

    Eikös Päivinen ole kunnostautunut kohtuuhinnoilla ja negatiivista työnjäljestä ilmeisen vähän...
     
  19. Galaxie61

    Galaxie61 Gearhead

    Wiikin nykyinen .Katso v8 2/06 sivu77.
     
  20. BB MOPAR

    BB MOPAR Gearhead

    Reunasen Ramihan tuolla Green X:llä lootat tekee. Wiik on kylläkin toiminnassa mukana. Näin minä olen käsittänyt kun olen tuolla asioinut.
     

Kerro tästä muillekin!