Suomen B-Body

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Jymy70, 11.8.2011.

  1. rötkö

    rötkö 3rd gear

    Kiitos :D Juu Sellainen 440siellä majailee. Huonosti vaan tietoa koneen sisuskaluista, edelbrockin rpm kannet+ imusarja, pellisatsia ja 770 streetdominatoria ainakin löytyy. Niin ja näytti olevan compcamsin rulla keinut olevan kun venttileitä tarkistelin.

    Täytyy nyt toivoa ettei pakottavaa tarvetta koneen aukomiselle heti tuliskaan :rotfl: Jonkin verran kirpas tuo maalaus. :poff:
     
  2. kotr

    kotr 3rd gear

    Mielettömän hieno!!
     
  3. Jymy70

    Jymy70 3rd gear

    Vaikka maalaus kirpaisi, niin ainakin kuvan perusteella se kannatti... kiiltää todella upeesti!
     
  4. Poni -69

    Poni -69 2nd gear

    [/quote]Täältä tullaa tälläsella 70 R/Teellä tämän kesän tapahtumiin 8)

    Äskettäin ruuvasin kilvetkin paikalleen. Eli uus tulokas suomen teillä.[/quote]

    Aivan sikahieno..! Onnitellen oikean vuosmallin hankinnasta.. :D
     
  5. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Gearhead

  6. Jymy70

    Jymy70 3rd gear

    Vau! Kiitokset... kylläpä näyttää hyvältä. Laittakaa vaan lisää kuvia, mikäli löytyy vuosien varrelta.

    Päivitin myös blogiin uutta tietoa auton historiasta.
     
  7. Jymy70

    Jymy70 3rd gear

  8. Poni -69

    Poni -69 2nd gear

    Eilen tuli haettua kotitalliin -69 Dodge Coronet 500 avo, 383 4bbl + 727 + 8.75 namupala..
    Ihan ekaks kysysin ku tarvis tohon autoverolappuun saada noi massat jostain oikein ja katsurikaan ei koneeltaan vastaava löytäny et mitkä ois omamassa ja kokonaismassa kyseiselle pirssille? Jollain varmasti jo rekisterissä vastaava et jos sais sieltä tiedot pohjaks.. Omamassa googletettuna 1640kg ?
    Voipi myös soittaa/laittaa meiliä: 0409376550/pekja74@gmail.com

    Kiitoksia,Janne
     
  9. Poni -69

    Poni -69 2nd gear

    Vielä tuohon edelliseen että tää mun on 6-paikkanen eli sohvapenkki eessä. Sainki yhen vastaavan mutta 5-paikkasen tiedot,sen kokonaismassan ja omamassan mukaan ei riitä kantavuus ku viidelle.. 5-paikkasen vastaavan kokonaismassa 2085kg,omamassa 1710kg. Mut jos laitan ton netistä tonkimani 1640kg omamassaks ja tuon verrokin kokonaismassan 2085kg niin sit riittäs.. Katsastus kyllä alotetaan ens maanantaina,sillon punnitus mut pitäis toi kok.massa saada veropapruun ja paperit maanantaiks tulliin..

    EDIT: Ku ois ottanu silimän kätteen ja kahtonu tarkemmin olis nähny kuskin oven pielessä kyltin jossa tietoja rengaspaineista,rengaskoosta ja tekstin "vehicle capasity MAX. 6 Pass+200 lbs ,total 1100lbs "
    eli 499kg
    Eli homma bueno.
     
  10. hellurei moparistit!

    tuli tossa alkutalvesta pikku coronetti projekti. 10vuotta unohdettuna ladossa seisonut ja ilkivallan kohteeksi joutuneena päivää ennen paalia pelastettu ja korjattu liikennekäyttöön kuvanmukaisessa kunnossa.
    nyt kiinnostas auton historiikki! ulkokuoresta päätellen on ollu kovassa käytössä....

    [​IMG]

    pirssi tuli etelä-karjalaan vuostuhannen vaihteessa. sitäennen tainnu pyöriä kotka-hamina akselilla siihe ne jäljet loppukin.
    alkuperäisenä ollu sininen. joskus on tervattu kait valkoseks ja on tainnu olla violettikin :eek:

    1979-1995 liikunu kilvillä avh-29
    1995-2003 liikkunu kilvillä juk-66
    2003- tapahtumat jotakuikin tiedossa.
    2015-rek.kats ja uudeleen otettu käyttöön.

    onks kellää muistikuvia tai valokuvia ko,pirssin liikehdinnästä??
     
  11. Jymy70

    Jymy70 3rd gear

  12. PPRCuda

    PPRCuda Gearhead

  13. Jymy70

    Jymy70 3rd gear

  14. exchevelle

    exchevelle Gearhead

  15. kotr

    kotr 3rd gear

    Voi jeesus mitä raatoja..onneksi ite en oo koodien perään..
     
  16. Cocco Bill

    Cocco Bill 2nd gear

    Komppaan KOTR:ia ja ihmettelen&kunnioitan niitä joilla riittää motivaatioita,aikaa,taitoa ja varsinkin isoa rahaa näiden tämänkuntoisten rytöläjien kunnostamiseen ajokuntoisiksi,ihan entisöinneistä MR kuntoon nyt puhumattakaan.. :odroll:
    Moinen matcing aihio tai pelkkä isolohkoisella VIN kilvellä varustettu koriraato ilman tekniikkaakin voi maksaa maltaita ja siitä vasta lähdetään vuosien puurtamiseen joka ehkä valmistuukin joskus tai monesti ei ollenkaan mutta aikaa ja rahaa mennyt jo läjäpäin.

    Eikö paljon helpommalla pääsisi tuohon lopputulokseen jos ostaa 6,pikkulohkoisen tai perus-isolohkoisen moisella korimallilla varustetun hyväkuntoisen auton jonka sitten "jatkojalostaa"jos ken tarvii jonkin "möhkö mega rakettimoottorin" saada pellin alle??

    Koneen+lootanvaihto tuohon työmäärään verrattuna "helppo nakki" ja valmiita uustuotantokoneita tai kunnostettuja vanhoja löytyy niitäkin.
    Kuuluuhan moiset tekniikkavaihdokset ihan normaaliin toimintaan teit sitten 1300 Eskosta "Mexicon" tai 600 kusiaisesta "Abarthin,samaa kaavaa toki käytetään niin euro,japski kuin jenkkiautoissakin ellei aitoon pysty järkevin uhrauksin.

    Korinvaihdot nyt eri juttu,siinä oikeastaan tuhotaan 2 autoa identiteeteiltään ja kootaan jonkuntasoinen itsetehty "veronäkemys" jossa eripari pohja-koriyhdistelmä jollain ehkä vielä 1 eri auton tekniikalla ja tekeleen paperit lukee se miltä se pääosin näyttää...

    Luulisin kumminkin ettei niitä voimavaroja pahemmin käytellä katukahinoissa, liikennevaloissa tms mihin ne aikoinaan olivat tarkoitettu ja kiihdytystouhuissa ei matchingejä tarkistella saati arvosteta sen kummemmin ja lienevät liian arvokkaitakin uhrata moiseen jos naarmukin kirpaisee sieluun&kukkaroon syvältä.

    Se on se omistamisen ilo ja kunnioituksen haku piireistä vissiin se juttu kun ei noilla rahaakaan pysty tekemään enää raadosta kunnostamalla(eikä ostajiakaan oikein löydy kun ei nuoria miehiä moiset kiinnosta(BMW kivempi) ja vanhoilla on jo joku vehje tallissaan/se aika ohi kun kiinnosti ja oli intoakin..))saati valmiit kunnostetut/orkkislöydöt jotka niin kalliita ettei hyvä kun omansa ehkä saa, jos saa...

    Hyvä kun nykyliikenteeseen uskaltaa mennä millä tahansa hienolla harrasteautolla varovaisesti kaikki aistit tarkkana ja ennakkoasenne erittäin ennakoiva,saati että numerot täsmäävällä muskelilla jonka perään/kylkeen joku Nico tuuninki Oktavialla, Reino"Transitmies"tai "Tyyne Täti/Erkki Setä Tojotalla rysäyttää..oho..eli ne ajokilometrit jääpi olemattomiksi tai nolliin jo tuosta katastrofin pelotteesta kun kukaan välitä mistään mitään liikenteessä ja on aina kiire kännykän kera..

    Toki eihän se enää matching sitten ole,moinen itsetehty ja pelkkä klooni tai aneeminen "mopoauto"peruskaseineen,neekerimalli nyky Suomeksi, olipa miten hieno peli kyseessä ja kait arvotonkin harrastella moinen jos kehtaa edes kylillä näyttäytyä eli kyllä ollaan nyky-Suomessa menty minusta ihan metsään ja homma karannut hyvin pieniin rahapiireihin=niskalaukaus muutenkin kuolevalle harrastelajille johon pystyy enää varakkaat ja usein vanhemmat harrastajat jos kalusto on oltava tuota luokkaa eli alkuperäiskuntoinen matching muskeliauto,muuten nauretaan suohon :oops:

    Mielipide vapaa minulla kuin muillakin ja toivottavasti herättää keskustelua vastaan(no sitä tullee..)ja puolestakin mieluusti myös miten jenkkiautoharrastus jatkuisi jopa pieni&keskituloisten parissa:lol: :lol:


    Ennenvanhaan kelpasi jopa rakennettu 4d sedan ehkä löytyi peräti kasilla!! ja kaikki ht korin omaavat,tekniikasta+koslan kunnostakaan riippumatta, olivat kuin lottovoitto jos käsiksi pääsi,ja niin oli hintakin.
     
  17. Tunnel Ram

    Tunnel Ram 2nd gear

  18. Cocco Bill

    Cocco Bill 2nd gear

    Ei ymmärrä ei miten GTX näyttelykunnossa tai rojektinakaan liittyy "herramiehiin",eikä muutenkaan miten joku automalli voi liittyä onko joku "herrasmies"vai ei??

    Siis tuolla logiikalla Valiant tai Coronet mies/nainen(noin mopar puolelta esimerkkeinä vaan..)ei voi olla "herrasmies",kun ei aja GTX tason autolla,vai?

    Makuja merkki,malli+rakennustyyleineen on mielestäni yhtä montaa kuin ihmistäkin,tai ainakin lähestulkoon.


    Siltikin luulen ettei viimeisen päälle näyttelykuntoinen ja hieno GTX(eikä mikään muukaan) maantietä pahemmin näe,muuten se ei olisi enää näyttelykuntoinen :oops: :oops:

    Toki voi olla eri mieltäkin.
     
  19. Arttu78

    Arttu78 Gearhead

    Aikanaan uutena GTX ei ollut ns. entry level auto ja aika harvalla se nykyäänkään on ensimmäinen harrasteauto. Se oli suunnattu aikuisille, mutta ei sitä markkinoitu varsinaisesti perheautona...Eli se oli uutena siis ajateltu varttuneemman väen "leikkikaluksi". Samoin kuin vähemmillä varusteilla (yleensä) ollut Roadrunner oli nuoremmille ja kisahenkisille suunnattu malli. Nykyäänhän harrastekäytössä se taitaa olla aika sama kuka ajaa milläkin, pääasia että harrastaa. Omakin mopar fanaattisuus hieman helpottanut vanhemmiten :D
     
  20. Cocco Bill

    Cocco Bill 2nd gear

    No joo,yhdyn edelliseen puhujaan(onneksi vertauskuvallisesti vain..)ja kyllä toki GTX oli juurikin kalliimman luokan muskelimalli ja noinhan niitä nimitettiin.
    Lähinnä ajattelin jos nykyään joku luulee että autolla ja "herraskaisuudella"olisi suora yhteys=Ei mielestäni ole,eikä kaikki Herraskaiset ole kiinnostuneita vanhoista kuin uusistakaan autoista pätkääkään,kuten ei suuri osa tavallisista nuorista miehistäkään/naisistakaan enää,varsinkaan pääkaupunkiseudulla+Tre eteläpuolella.

    Jos joku on oltava niin Bemuhan se..tai Skooda ellei sitten ihan sama kunhan kulkee ja tankata osaa.

    Ajokortti on katoavaa luonnovaraa ja nörttiys kaikkine "haarailmiöineen" se juttu mikä kiinnostaa.
     

Kerro tästä muillekin!