Suomen monzat

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja PetteriT, 20.1.2004.

  1. PetteriT

    PetteriT Gearhead

    Eli onko kuinka paljon siunaantunut suomeen Chevy Monzia ja niiden sisarmalleja Skyhawkeja...

    Omat veikkaukset:

    Monzia alle 10 ja saman verran Skyhawkeja
     
  2. Muki

    Muki Gearhead

    Kenen se vuositolkulla kaivariin mennessä näkynyt vehje oli. On tainnut hävitä jo sieltä.
     
  3. PetteriT

    PetteriT Gearhead

    Silkasta mielenkiinnosta kyselen...köyhyydestä ja tyhmyydestä sakotetaan, joskus siten että vuosienkin jälkeen **tuttaa.

    talvella 1999 tarjottiin Chevy Monzaa minulle ja kaverille hintaan 12000 mummoa. Peltihommia olisi kuulema ollut ja koneessa jotain pientä häikkää. Köyhä opiskelija kun olin(olen) niin oli pakko unohtaa. Jälkeenpäin juttelin omistajan kanssa ja kuulin että auto oli mennyt 6000mk:n :sad:
     
  4. Coolaid

    Coolaid 1st gear

    Kyse on ilmeisesti Chevy Corvair Monzasta. Itellä on sellanen Corvair vani. Jos jollakin on tiedossa corvairin moottorin tai tekniikan osia niin minuun oitis yhteyttä!
     
  5. f-85

    f-85 Gearhead

    ´76 Skyhawk oli joku vuos sitten käyttöpelinä. Meinasin laitella siihen kasin, kun jäi vegasta kasin kiinnikkeet ja palkit mutta oli niin laho että sai mennä. Muuten mukava ja näppärä auto. No, kutosella ei käsistä karkaa.
     
  6. PetteriT

    PetteriT Gearhead

    Ei vaan Otsikon mukainen kulkine 70-luvulta kasilla ja tomaatilla. Omistajalla oli häät maksettavanaan ja harrastuskalusto realisoitiin ns. pilkkahintaan. Tuota halpaa lopullista myyntihintaa selittää se, että oli mennyt jollekin kaverille.
     
  7. Coolaid

    Coolaid 1st gear

    Tarkistus vielä, eli siis kyse ei ole 6-pyttysellä ilmajäähdytteisellä bokserilla varustettu vekotin ?
     
  8. rapa-ripa

    rapa-ripa Gearhead

    herttoniemessä, pulttitiellä lojuu yks musta monza kumit tyhjinä ja ikkunat rikottuna..
     
  9. PetteriT

    PetteriT Gearhead

    Ei...
     
  10. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Corvairista oli kanssa monza, mutta ei niitä varmaan kukaan keskenään sekoita noihin uudempiin.
     
  11. PetteriT

    PetteriT Gearhead

    palattaan tohon otsikkoon eli paljonko ko. härveleitä on siunaantunut. Itse tiedän:

    - kromipowerissa esitellyn mustan.
    - Jossakin vaiheessa nilsiässä olleen skyhawkin
    -Mikkelissä olleen sinisen Skyhawkin
    -V8 myynnissä ollut keltainen Monza(90 luvun lopulla)
    - V8 myynnissä ollut punainen Monza neloskoneella (tässä lähiaikoina)
    - V8 myynnissä ollut skyhawk (punainen)
    - Tuo minulle tarjottu monza

    Muita????



    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: PetteriT 2004-01-21 13:05 ]</font>
     
  12. impala67

    impala67 Double Gearhead

    olikohan sama yksilö joka aikoinaan makaili jossain helsinki-vantaan lentokentän seuduilla, kävin sitä katsomassakin, silloin hintapyyntö silloin ennen 5000mk. joskus 1995?
     
  13. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Anita Mäkelä taisi aloitella kiihdyttelyuraansa Hangon kisoissa (candy)punaisella Monzalla. Se oli myöhemmin Kuopiossa, lieköhän yksi luetelluista maalattuna?
     
  14. KTM

    KTM Gearhead

    Oulussa on metalliharmaa, nykyään taitaa olla maalattu mustaksi Olds Starfire. Toinen yksilö on Chevy Monza, se oli keltainen, mutta nyt laajojen peltitöiden kourissa ja tuleva väri lienee vielä auki.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: KTM 2004-01-21 13:23 ]</font>
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    mäkelän ajama ex monza maalatiin keltaiseksi oli 350 samoihin aikoihin oli 400 toinen keltainen hesassa mutta myyty jonekin
     
  16. slow down

    slow down 1st gear

    Toi Mäkelän kuskaama candy-punainen kuului aikanaan Kähösen Veskulle Jämsästä, auto on nykyisin Kalajoen seudulla. Jyväskylässä oli pari vuotta sitten toinen lähes samanvärinen V6-moottorinen yksilö tunnetulla prätkä-kiihdyttelijällä, ei havaintoja viime aikoina.
     
  17. hyde

    hyde Gearhead

    Nettiauto.com:ssa oli viime kesänä Buick
    Skyhawk V8(chevy 307)+aut etelä pohjanmaalla
    kaupan.Hinta oli muistaakseni 2300€.Olin
    yhteydessä myyjään,ja auto oli lievähkö
    projekti,mutta siinä oli V8 paperit.Väri
    punainen,valkoisella sisustalla,seissyt jo
    vuosia.
     
  18. NHRA

    NHRA 1st gear

    Etelä-Pohjanmaalla on parhaillaan
    kunnostuksen alla Skyhawk, olisiko mahdollisesti tuo yllämainitun myynti-ilmoituksen auto? Autoa en ole nähnyt, mutta olen omistajan kanssa aiheesta jutellut.
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    Coolaidille:
    Minulla on jotain Corvair-osaa. Työn alla siis Corvair Monza -61.
    Ja muille: löytyykö keltään Vega GT:n rattia? Ehkä Chevy Monzan vastaavain käy.
     
  20. blazoffer

    blazoffer 3rd gear

    Martinlaaksossa pyöri(i) muistaakseni valkoinen Skyhawk.
     

Kerro tästä muillekin!