Suomen mopar a-kopille blogi....

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja 4spdBcuda, 23.2.2012.

  1. cuda69

    cuda69 Gearhead

    Valtteri haettiin eilen ja onkin -67.kauhea rytöläjä,mutta kyllä siitä vielä auton tekee
     
  2. dust3r

    dust3r 3rd gear

    Haitko kalajoelta?
     
  3. cuda69

    cuda69 Gearhead

    Joo,joelta hain Jyrkiltä
     
  4. cuda69

    cuda69 Gearhead

    haaveilin tuos jos tekis joko 360 tai 383 yhellä isolla turbolla ?????isolohkon laatikko ois jo :)
     
  5. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Onkohan Hyvinkäällä pyörähtänyt Valiantti? Samanlainen ruskea ja kohtuu harvinainen tehtaan 4 vaihteinen manuaalimalli oli myytävänä noihin v.2006 aikoihin samoilla jannuilla joidenka kauppaamaa vastaavanlaista aitoa V8 mallia (tämäkin oli 4sp?) kävin katsomasssa talviautoksi. Molemmat oli jo myyty.
     
  6. Dartblower

    Dartblower Gearhead

    [​IMG]

    tääki isolohko 2d rokekti etenee hitaasti :) tosin uutta rojua o hankittu jo kivasti
     
  7. kinde

    kinde Gearhead

    Kunhan ylläpitäjä vaan ehtisi päivittäää....
     
  8. ss-65 2d coupe

    ss-65 2d coupe 3rd gear

    Pitää varmaan lähettää kuvia blogiin, kun auto saapuu, eli -68 Dart GTS 383fourbarrel/a833...B lähti ja tulee A tilalle!
     
  9. 9000

    9000 Gearhead

    Täällä myös -68 GT luopunu pikkulohkosta ja odottelee isolohkoa sisuksiinsa.
     
  10. C-barge

    C-barge Gearhead

    Pikkulohko vs isolohko... laitetaas vähän tarinaa omasta. Ton edellisen A-koppasen hankin varmaan joskus vuonna 1987, kutosella ja automaatilla. Alusta pitäen oli tarkotus heittää sinne hieman piristetty 360 motti ja aihio käytiinkin hakemassa CARSista 904 looran kera. Eka versio oli ihan perusrempattu motti vakiopuristuksilla, pikkasen siistityt kannet ja vanhan liiton mieto virinokka, Torker imusarja ja joku 750 vacuumikaasari, peltisarjat tietty ja tuplaputket. Auto paino lähemmäs 1600 kiloa ja peränä 7 1/4" 2.73 välityksellä ja ilman lukkoa. '88 vuonna tuli sit koitettua varttiamailia ja Kauhajoella tulokseks tuli 14.57/157. Vähän oli 175 renkailla vaikeuksia saada lähtöjä onnistumaan mut lopputulos oli kuitenkin itelle yllätys. Nälkä kasvaa syödessä ja seuraavien vuosien aikana autossa oli varmaan kymmenen eri evoversiota. Viimisimmässä kellotetussa versiossa oli edelleen sama alakerta, nokkana perinteinen MP:n 292/.509 rhoads nostajilla, 88-90 360 motin kannet suoraan paketista, performer imusarja, 750 vacuumi, 1 3/4" Hookerit, 727 loota 10" turbiinilla ja 3.23 välitys lukolla. Renkaina peräti 205:t läskit. Auto oli aikaisekseen kohtuu kiukkunen käyttöauto ja motissa jo jonkin verranluonnetta. Tais olla 1990 Hangossa kun auto meni 13.26/171. Siit tuli viel yks versio mis kansia vähän kaivettiin ja nokka vaihtu mekaaniseks sekä imusarjaks torker2 mut sitä ei koskaan kellotettu. Auto alko olee jo käyttöpeliks vähän turhan räyhä ja bensakin maistu kiitettävästi, joten sit aloin suunnitella siihen islohkoa. Eka versio oli aika mieto 440 magnum, vähän kaivetut kannet ja puristuksia alle 9:1 sekä MP280 nokka. Turbiiniks vaihtu 11" mut muuten auto pysyi samana, eli vaan vähän painoa lisää ja paljon käyttöystävällisempi tekniikka. No, pitihän sekin kellottaa ja hämmästys oli jonkinmoinen kun säyseä käyttöauto kirmas 12.94/174. Siitä se sitten tistysti kehittyi, 1993 vuonna mentiin 12.16/186 edelleen 205 valkosivuilla. Ja oiskohan ollu 2003 vuonna 11.6/207 vielä samoilla renkailla ja välityksellä. Auton paras aika tais olla 10.3/216 katuslikseillä ja auto toimi edelleen työmatka-autona eikä ollut mistään kohtaa "ylivieritetyn oloinen". Arvelisin et pikkulohkolla siin ois tekemistä. http://www.youtube.com/watch?v=328VIZY7VVQ
     
  11. ss-65 2d coupe

    ss-65 2d coupe 3rd gear

    youtubes on toi mun GTS stripillä osoitteessa kenny at sacramento on 8/20/2011 ja koneen 383/strokki 496...
     
  12. 383

    383 Gearhead

  13. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Omaan tehdään peltijumppaa etu- sekä sisälokasuojiin ja perään olisi lukko tulossa... Pintaan olisi hemi-oranssia, mutta ehkä turhan provo väri?
     
  14. 4spdBcuda

    4spdBcuda Gearhead

    koitetaan huomenna lyödä Kinden 68 blogiin, mites toi GTS sitte?
     
  15. ss-65 2d coupe

    ss-65 2d coupe 3rd gear

    Anna sp.os, niin laitan linkin kuviin ja saat poimia sieltä sopivan kuvan GTSsästä ja pitäis vaihtaa omistajaa B-blogis chargeriinkin...
     
  16. ss-65 2d coupe

    ss-65 2d coupe 3rd gear

    Sorry Vesa, mullahan on se jo!!!
     
  17. 4spdBcuda

    4spdBcuda Gearhead

    2kpl hienoja 68 dartteja lisätty, geeteeässän kans oli probleemia kuvien ja videon lisäyksessä ja kun ei ole oikein tota hakkerin vikaa niin yhteen kuvaan valitettavasti jäi.
     
  18. ss-65 2d coupe

    ss-65 2d coupe 3rd gear

    Hienon kuvan laitoit ja mulla senkun kuume nousee!!!
     
  19. 4spdBcuda

    4spdBcuda Gearhead

    löytyykö blogille uutta "vetäjää", yyveellä voi ilmoittautua. Saatas vähän uutta potkua tähän.
     
  20. kinde

    kinde Gearhead

    Sä kun vielä kuitenkin olet vastuussa niin voisitko päivittää mun tiedot. :D
    Kölhi Vihdistä.

    Kiitos
     

Kerro tästä muillekin!