Suomen nopeimmat katuautot 1/4-maililla

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja JariV, 15.8.2013.

  1. Woodpecker

    Woodpecker 2nd gear

    Tuolla 20 nopeaa Volvoa. Ei ehkä Suomen nopeimpia mutta näin esimerkkinä
    http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=490.0

    Väittäisin että puolet noista katsastettu/katulaillisia
    Katsastukseen ja kadulle asian mukaiset renkaat ja pieni ahtopaine
    Radalle kunnon pyörät ja reilusti painetta.
    Helppoa mutta yksinkertaista
     
  2. Mutku

    Mutku Gearhead

    :poff:
    Heh. Trafista viis, mutta Snouden kuulemma vedätytti äNäSaA:n laajakaistaliittymän Moskovaan tän topikin seuraamista varten
     
  3. 144

    144 3rd gear

    Mulla noista kaks aikaa, kumpikaan ei ollut katsastettu eikä edes lähellä katulaillista kuntoa. Voisi noita katsastaakkin, mut miks? Ei noi oo kuitenkaan edes kivoja kruisailupelejä enää pienellä +400hv turbopadalla. Ei lupia, ei katsastuksia, ei ongelmia.
     
  4. TiM

    TiM 1st gear

    Itse olen ajanut yhden alle 10 sekan auton perässä VT-3:lla ennen motariaikaa Hämeenlinnasta Riihimäkeen, meillä oli alla hieman hitaampi, mutta saman korimallinen auto. Tultiin sitten nykyisen Linnatuulen kohdille, jossa silloin oli etelään mennessä kaksi kaistaa ylämäkeen, kaveri edellä laittoi vilkun päälle mäen alla ja meni 7 autosta ohi, me hädin tuskin pystyttiin pitämään sama nopeus... :oops: Riihimäellä kaveri oli kerinnyt jo heittää melkein koko ringin kaupungilla kun me sinne saavuttiin. Kruisaili useamman kierroksen kartsalla ja ei ollut ainoa kerta kun tavattiin vähän kauempana kotikulmilta ajelemassa, mun mielestä oikea katuauto. 8)
     
  5. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead


    Sehän se, kun kuka vaan voi vaikka nitrovessan rakentaa ja tönätä sillä nelosia.

    Mä oon hieman JariV:n kanssa samoilla linjoilla.
    Jos voi katsastaa auton, ajella kadulla ja tönätä nelosen, on aika kova jannu.
    Olkoonkin ettei se mene leimasta läpi. Mutta jos perus liikkuvan partio ei siihen kiinnitä huomiota ja pysäytyksessä voi todeta laittomaks, se on silloin tähän topikkiin sopiva laitos.
     
  6. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    Mikä peli silloin noin kovaa meni :eek:
     
  7. mg

    mg Gearhead

    Ihan hauska topiikki.


    Kuten jo olikin sananpieksentää kevyesti asiasta, missä menee raja kilvanajoauton ja 'normi' auton välillä..

    Viestiketjun alussahan on kyllä mainittu perusteet, jotka tulee täyttää.

    Tottahan on, riippumatta siitä, onko kevyesti, kovasti ja reilusti rakennettuja/viritettyjä tai 4s, nitropapattimia; niin spekulointihan on puolet harrastuksesta.

    Eikä kaasut tai turbot autuaaksi tee, eikä käytetty polttoaine; harrastamista kaikki tyynni! - vanhoja katiskoja ei ihan liiaksi asti taida täälläkään maassa olla :).

    Taitaa olla jollakin keinoin ainut keino mitata auton suorituskykyä menemällä varttimailille, radalle, tai seisovaa mailia ajamaan...
     
  8. pas2

    pas2 Gearhead

    Miesmuistista on kadonnut case etulokasuojaton kupla, jonka eräs Trafin tarkastaja bongasi tältä palstalta kesälomallaan ja nosti äläkän. Ainakin näin sanotaan.
     
  9. Mutku

    Mutku Gearhead

    Tämä aihe "katuautot" on ihan mun suokkareita. Niinkun vaikka ikuisuusjankkaukset "Mitä öljyä ohjaustehostajaan", "Hemi-oranssin oikeat sävyt ilta-auringossa" ja "Tarviiko moottori tasapainottaa". Heh.

    Toisaalta olen sitä mieltä, että trailerilla kisapaikalle hinuroidut katukisa-autot on useimmiten kovasti kaukana normijampan käsitteestä katuauto.

    Mutta mutkun mutkun: toisaalta vuosien myötä olen antanut A, B, C ja D Street-luokkien miesten (ja naisten) sivistää itseäni, että esimerkiksi tämä ja tuo vehjes kykenee siihen ja tähän aikaan, on rekisterikilpien välissä ja kulkee ajamalla vaikka kisapaikallekin, pystyy viemään vaikka helmikuussa lapset tarhaan. Että revi mutkuttelija siitä...

    Niin, poikkeukset vahvistavat säännön. Tuollaisia "kympin" ultimaattisia katuautoja löytyy melkein jokatoisesta pitäjästä. Vajaasylinterisiäkin! Noiden esimerkkien kanssa ei ainakaan meikäläinen lähde väittelyyn, että tommoset Street-luokkien kisavehkeet ei muka olis katuautoja. Kun jotkut vaan on.

    Tieto tuo tuskaa, tai sitten se tieto on hyväksi? Mutkan kautta voisinkin verrata tätä katuautojen ikuisuusjappausta aiheeseen "bracket-jarruttelu-indeksi-autosuunnistus -kiihdytysurheiluluokat on ällöä". Heh, lisää bensaa aasinsillan OT-liekkeihin: "Ihan puolittaista hommaa toi jarruttelu, vetäisivät loppuun asti vaan täysillä" http://fi.wikipedia.org/wiki/Keskeytetty_yhdynt%C3%A4 .

    Eli tarkoitan äskeisellä, että jos Street-luokista tai "oikeista" :poff: drag racen luokista ja säännöistään ei tiedä tarpeeksi tai ei ole esim. oikein vihkiytynyt kaikkiin himmailuluokkien höysteisiin ja mausteisiin, niin on helppo huudella, että "noi ei oo oikeita katuautoja" tai "toi ei oo oikeeta kilvanajoa".

    Heh. Varmaan kymmenen vuoden päästä tätä samaa aihetta punnerretaan vieläkin reisille...
     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Matalan 12sekan katuvessa jokapäiväisessä käytössä ja myös leima on otteessa :rotfl: ajamalla menty pjöörneporiin, kiikalaan jne.
    Ei taida olla mitenkään laiton kun hylsy painaa 1600kiloo ja aikakin on ajettu dot rinkuloilla eikä ole mitään tehtaan jäljiltä muutettu. Olihan kiikalassa noita hylsyjä striitmän "luokassa" tosta näkee nimen ja hylsyn merkin, rekkaria ei :rotfl: .
    http://www.riversidecruisers.fi/images/ ... eetman.pdf
     
  11. 440

    440 Gearhead

    8) Mutkuttelijalla (DD64) sattuu olemaan rehti 9s kilvissä oleva katuauto käytössä.... :pinup:
     
  12. moparson

    moparson 1st gear

    itse arvostan niitä nopeita katuautoja, jotka on katsastettu ja jotka ovat arkiajossa eli niillä ajetaan ainakin muutaman kerran viikossa ja niillä ajetaan myös noihin kisatapahtumiin, eikä kuskata jonkun trailerin päällä. jokaisella on oma mielipiteensä, muttä tämä on minun
     
  13. Naumis@Talli

    Naumis@Talli 1st gear

    Tohon vois lisätä koneen koon ja ehkä myös vaihteiston,manuaali/automaatti ja perävälityksen.Ei tietenkään pakko oo (eikä välttämättä muista tai ole tiedossa) mut ois parempi mitä enemmän tietoa ois--->mukavampi vertailla eri tuloksia.
     
  14. Naumis@Talli

    Naumis@Talli 1st gear

    Sehän voi olla vaikka "kaverin" auto,eikä sitä omaa nimee oo pakko siihen laittaa.... :odroll:
     
  15. peltsi

    peltsi Gearhead

    trafi seuraa keskustelupalstoja ja lähettää kirjeitä siellä kirjoittaville.... ei helvetti
     
  16. starpa1

    starpa1 1st gear

    Nii ja tietenkin sen katsastuskonttorin ja katsastajan nimikin olisi kiva tietää ketkä niitä nopeimpia leimailee et tietäis minne mennä leimaamaan täysin laiton auto...Ei vaan ehkä on parempi jättä ne kertomatta ettei tuu mitään ongelmii jonkun vitun JariV nettirunkkarin takia jolla ei ole muuta elämää...
     
  17. Naumis@Talli

    Naumis@Talli 1st gear

    Ihmeen paljon vastustusta saanu tää topikki?!? :odroll:
    Mä ajoin mun vanhalla -96 e34 BMW 540i:llä 14,57s.157km/h 1/4mile.4.0l V8 286hv/400Nm automaatti.

    Mitä vitun väliä sillä on jos joku jossain on ajanut jonkun ajan jonkun autolla jossain.Ei siihen nyt tarvii osoitetta ja rekkaria laittaa perkele.
     
  18. Putte

    Putte 1st gear

    Joskus maailman aikaan Porvoon konttori oli niin helppo, että siellä meni vaikka lehmä autosta, kunhan vaan laittoi sarviin valot. :poff:
     
  19. starpa1

    starpa1 1st gear

    :rotfl:
    :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  20. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ajapa jostain pohjanmaalta Alastarolle, riko auto, ja ihmettele, millä sen saa kotio. Pitäiskö nämä energiat suunnata nyt jo johonkin älykkäämpään?

    Hantta
     

Kerro tästä muillekin!