Suomen nopeimmat katuautot 1/4-maililla

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja JariV, 15.8.2013.

  1. JariV

    JariV 2nd gear

    No kunhan vaan koitin kepillä jäätä Ruotsin malliin. Se oli vaan ehdotus.
     
  2. dd64

    dd64 Gearhead


    Eikös Hyvinkää, kiikala
    (streetman) ja jokamiehenpäivät ole just sitä varten?
     
  3. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Eiku jokaselle pitää saada oma luokka juuri oman auton mukasesti :rotfl:
     
  4. Kauhee Sairaus

    Kauhee Sairaus 1st gear

    Toi on muuten ihan hyvä idea, mut luokat jäänee kovin pieniksi.

    Vois perustaa luokan, jonka mitattuihin virallisiin aikoihin voisi jälkikäteen vaikuttaa selittelemällä ja mussuttamalla, ja tietty molempiin suuntiin :poff:
     
  5. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Josko tästä ketjusta löytyisi vapaaehtoisia luokittelijoiksi?

    Kaksi luokkaahan riittää: ei katuautot ja ne katuautot... :)
     
  6. JariV

    JariV 2nd gear

    Ei mitään luokkia. Nopein voittais vaan ja kaikki ajaa kaikkia vastaan. Tavallisella asvaltilla ajettuna esim nelivedot olis selkeesti paremmassa lähtökuopissa ja välttämättä se tehokkain ei olis ilmiselvä voittaja.

    Paikalle pitäs tulla ajamalla sillä millä aikoo osallistua ja ajo tapahtuis yöaikaan. Tolleen se on toiminu noissa länsinaapurin "Openeissa" Ei ajanottoa, nopeampi parista voittais ja siirtyy jatkoon. Oli nää tälläset "kisat" joskus kauan sitten täällä Pääkaupunkiseudullakin.
     
  7. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Entäs jos sataa?

    Kannattasikohan sitten räsöttää täysillä koko mailin matka, niin saisi samalla nopeimmat myös sillä matkalla? Ai niin, mutta näinhän on jo tapahtunutkin. Samoin sateen jälkeen märällä radalla. Tehoistahan noissa ei ole tietoa, mutta pitkästi yli 300 km/h nopeuksia kuitenkin..
     
  8. Fastback

    Fastback Gearhead


    Ei ei ei ei ei, nyt ette ollenkaan ymmärrä. Pitää olla OIKEA katuauto, jotta voi osallistua... :argue: ristus notta sanois Jalasjärven äijät, samanmoista neitimäistä touhua jota esitti eräs SPET kuljettaja radan valinnasta toisessa ketjussa.


    Katukelpoiselle autolle on kaikille oma määritelmä, toiselle 75 hp Fiat on tarpeeksi, toisella 850 hv ei riitä, tottumis ja asennitumiskysymys. Joskus aikoinaan kun otin ensiajeluita eräällä vähän kyrväkkäämmällä katuautolla, jossa oli todistetusti 500 hv takarenkaalla, niin se tuntui ekat kolme ajokertaa siltä ettei kukaan oikeasti tarvitse niin paljoa tehoa kadulle. Aika äkkiä siihen tottui, turtui ja mieli teki jo lisää.

    Erään olympia urheilijan sanoin: "voimaa joko on tai sitä ei ole".
     
  9. Jza

    Jza Double Gearhead

    Eikös tuohon ole juurikin kehitetty comppi ja stock? :lol:
     
  10. JariV

    JariV 2nd gear

    Jos sataa niin sitten ajoaika siirtyis toiseen ajankohtaan. Luonnonvoimille kun kukaan ei voi mitään.
     
  11. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    No ei siinä sit muu auta kuin lastata katuautot trailereille takaisin. Vai mikä siinä on, ettei katurenkailla voi ajaa märällä... :)
     
  12. Kauhee Sairaus

    Kauhee Sairaus 1st gear

    Käyttisten ajat pitää ajaa sekä kuivalla, sateella, lumella, jäällä, kurassa ja sorassa ja näistä kaikista vedoista lasketaan käyttikselle painotettu keskiarvo auton omistajan/haltijan asuinkunnan ja auton käyttötavan perusteella.
     
  13. XJR

    XJR 3rd gear

    Kyllä ne jotkut autot kulkee mukavasti suoraan tehtaalta tullassaankin ja ovat varmuudella katsastuskuntoisia eikä niitä koske tuo 7kg/Kw sääntö. Teillämme liikkuva 2012 Lambo Aventador pistelee vartin lähteestä riippuen 10.2-10.7. Mukava käyttöautokin vielä.
     
  14. Kauhee Sairaus

    Kauhee Sairaus 1st gear

    Ajelen koska vain tuossa meidän mökkitiellä Aventadorista siivet.
     
  15. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Rekkari, aika, missä mitattu ja oliko varmasti katuauto.

    Nimimerkillä "muuten ei hyväksytä"

    Nojaa, eiköhän vitsailu taas riitä.
     
  16. jknR

    jknR Gearhead

    Oliko muuten niin, että kuorma-autoilla ei ole tuota 7kg/Kw sääntöä?
     
  17. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Niin se taitaa olla että kuorkeilla ainoa tehosääntö tieliikenteeseen on ennemminkin ikäänku toisinpäin niin että niissä on vaan määritetty jotta tehoa pitää olla riittävästi 8)
     
  18. 440

    440 Gearhead

    8) https://www.youtube.com/watch?v=5aLBj7taOSk :eek:
     
  19. JariV

    JariV 2nd gear

    Kuorkkien kohdalla on joitain muitakin ihan mielenkiintosia "helppouksia". Mutta tulkinnat konttoreilla tuntuu vaihtelevan, mm. rengaskoko on N2G-vehkeissä ollut aina kuuma peruna. Jos isommat haluaa alle niin ensin on sopivan konttorin etsiminen edessä ja sitten se on vaan läpihuutojuttu jos on seurattu niitä paria harvaa ohjetta mitä aiheesta on annettu. Toiset konttorit on ottaneet politiikakseen, että eivät suorita kuorma-autojen muutoskatsastuksia eli tekevät vain vuosikatsastuksia.
     
  20. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Jos sulla on tollasia ohjeita, niin kertoisitko muillekin, ettei tarvitse etsiä niitä konttoreita ympäri Suomea.
     

Kerro tästä muillekin!