Suomen nopeimmat katuautot 1/4-maililla

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja JariV, 15.8.2013.

  1. J.Käkriäinen

    J.Käkriäinen 1st gear

    Ei kuulu tietenkään tähän keskusteluun, mutta kysyn silti, että mitä jippoja on olemassa jakaa "märkää" kaasua mahdollisimman tasaisesti kaikkiin pyttyihin, mikäli ei esteettisistä syistä (lue:museokaxtrstus tai jotain sinnepäin...) ole mahdollisuutta asentaa omia suuttimia samalle etäisyydelle imuventtiileistä? :odroll:
     
  2. JariV

    JariV 2nd gear

    Tuun käymään jos tää porukka joka mut kutsu mukaan ei pidä mua liian kiireisenä :D
     
  3. JariV

    JariV 2nd gear

    Pystytkö piilottamaan putket ja suuttimet jokaseen imukanavaan sinne imusarjan alapintaan? Tietämättä siis mikä auto on kyseessä. Helpompi tie olis joku airgap-tyylinen imusarja mutta kun museoauto kyseessä niin se ei taida olla mahdollista.
     
  4. mafo

    mafo 3rd gear

    no niin,
    täytyy muistaa että 10 ja 8 sekunnin autoissa on huima ero, ja jos ei ole
    kokemusta ehkä ei kannattaa pitää niin suurta ääntä :rotfl:

    sitten meillä on tietysti turvallisuus ,tavallisella liikenteessä tämmöinen auto voi olla hengenvaarallinen, kokematon kuski, ja voi olla että enään ei katsasteta ollenkaan viritettyjä autoja...
     
  5. peltsi

    peltsi Gearhead

  6. jknR

    jknR Gearhead

    Joo. Menossa Alastarolta Turkuun.
     
  7. Jza

    Jza Double Gearhead

    No mitä väliä, että mistä ja mihin menossa? Jos joku jaksaa laittaa rahaa, aikaa ja energiaa moiseen siirtymään (tuossa oli vähän enempi matkaa kuin Alastarolta Turkuun), niin onko se paha juttu?
    Auto kuitenkin on tieliikenteessä ajettava, joskin siirtymä lienee aika pirun kallis.
    En tajua, että jos pirssissä on tehoa ajaa neljääsataa, niin eikös se sen kuskin lapikkaasta ole kiinni miten se kulkee? Saa sitä Bugatin Veyronillakin täällä suhaa.
    Ihan sama, että onko alla promodi vai skootteri, niin vahinkoja sattuu jos jonkun yli ajaa. :)
     
  8. renttu81

    renttu81 Gearhead

    ^ sitä väliä et suomen ja jenkkilän katuautoilla on aika reilu ero. Montas promodia oot suomen suvessa nähnyt ajelemassa kilvitettynä?
     
  9. CHEVY HESSU

    CHEVY HESSU 3rd gear

    tää kun menee vaan väittelyks , niin yks katulahna:

    Chevy -56 / CHEVY HESSU / 13,2 / 167,8 / Alastaro 2002

    BF Goodrich Macadam T/A 265/70-15 renkailla 60 ft 2,050-2,1 liukastellen sbc 327/th400/12 bolt 4.11 välläri

    mut parasta kerto Malmin lentokentän 8,5 / 137 / 1/8 mile pikkulohkon silloisesta potentiaalista noinkin(liian korkeilla) renkailla , vartilla oli vaan joku +5000 r/min , kun olis pitäny olla 6500
     
  10. XJR

    XJR 3rd gear

    Jos olisi erillinen edustusautoluokka niin voisin tulla mukaan. 1800kg ilman kuskia. Otetaan ohjastajan lisäksi Kämpin edustalta kolme tummapukuista matkustajaa mukaan istumaan Connollyn nahoille. Annetaan skumppalasit käteen, pysäytetään johonkin suoran päähän ja sitten menoksi. Melko äänettömästi ja vakaasti matala 12. Palataan lähtöpaikkaan.
     
  11. Fastback

    Fastback Gearhead

    Mä en kyllä oikeastaan usko, että siinä on mitään eroa ajaako promodilla suomen suvessa tai jenkkien syksyssä - kai se samalta tuntuu. Vai aioitko vain saivarrella lakiteknisillä seikoilla?
     
    MadMike tykkää tästä.
  12. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Renttu81 tarkoittanee tossa vaan sitä että Suomen suveen Pro Modia ei vaan taida saada millään konstein katsastettuna ajettavaks katuautona, toisin kuin jossain muualla päin maailmaa jossa huimimmissa paikoissa varmaan Top Fuelitkin hyväksyttäis katuliikenteeseen :rotfl:
     
  13. Woodpecker

    Woodpecker 2nd gear

    Nyt kun kaikki nälkäiset haaveilijat on paikalla niin esitämpä kysymyksen
    -Mistä aihiosta voisi Suomen lainsäädännön puitteissa rakentaa nopean katuauton?

    Veyroniin jos ruuvaa +25% voimaa niin kyllähän sillä kerkeää mutta olisiko jotain ratkaisua lähenpänä duunarin lompakkoa?

    Pistäkääs jotain kori-tekniikka komboja
     
  14. C-barge

    C-barge Gearhead

    No se Veyronin laillisuuskin loppuu siihen lisävoiman ruuvaamiseen; muutos ni astuu se 7 kg/kw voimaan. Kyllähän se ainoo aihtoehto on joku kuorma-auto. Tai sit tosiaan joku nopee tuotantovessa.
     
  15. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Sehän olis tietenkin Dagger GT ja optiolistalta 3000hp race engine :D
    Saa nähdä valmistuuko niitä ikinä.
     
  16. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    perustele kuorma auto? tarkoittiko sitä että tehon pitää olla riittävä, ei mitään prosenttipelleilyjä? ajatellaan vaikkas g30 vania, niin painaa aikas paljon, ja ilmanvastustakin on, eli huiput kärsii. vaatis paljon paljon voimaa.

    olen tollasesta kyllä haaveillu, aihio olis, raha ei :poff:
     
  17. Jza

    Jza Double Gearhead

    Juu. No jotain tyyliin fast freddyn lavapeli ja riittävästi kantavuutta sekä jokunen heebeli, kuten valot, vilkut, pyyhkijät ja sen semmoista? :)

    Tai kait jostain kevytkuorkista aihion saisi vaikka PJP:n kaverien rolssityyliin toteutettuna. Eihän sen itse auton tarvii painaa mammutin lailla.
     
  18. Masa71

    Masa71 Gearhead

    Perusteluna kait se ettei kuorma-autoille päde tuo tehoraja eli ota siitä Scaniasta vaikka 3000hv ( tai 10000 hv) niin se on silti tehoiltaan laillinen liikenteeseen.
     
  19. talkkari

    talkkari 1st gear

    Losion Laurin escort oli aika kulkeva laite. ja tietysti vesku vainaan escort.Ei tietenkään mitään mökki reissu autoja mutta leimassa olevia. ja tietty naapurin mosse mikä on aina leimattu ja paras aika 9.1 sec. en puhu enempää mutta tulossa on jotain uutta kalustoa ensivuodelle.
     
  20. J.Käkriäinen

    J.Käkriäinen 1st gear

    Tässä oikea katuauto
    Menee vartin 11+, mutta kykenee vähän muuhunkin. Pieksee Ferrarit sun muut epäluotettavat paskat millä tahansa tavalla paitsi öljyn ja polttoaineenkulutuksessa ja hinnassa.

    Olisi mielenkiintoista nähdä joku 11s "ite tehty" katuato millä tahansa mutkaradalla ton MF5:sen kanssa kilpasilla tai mikä tahansa Ämerikän Joen ProModi tai mikä tahansa vastaava paska. Ei ne ole mitään katuautoja oikeesti. MF5 on. Avaimesta sarjatuotantomoottori käyntiin ja menoksi.
     

Kerro tästä muillekin!