Suomen nopein/tehokkain katuauto?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Ranchero/Taunus, 17.5.2004.

  1. Ranchero/Taunus

    Ranchero/Taunus 1st gear

    Elikkä mikä on suomen nopein tai tehokkain katu auto? Olis kiva jos kuviakin löydätte.
     
  2. triniemi

    triniemi Gearhead

    Jos Outlawia ei lasketa mukaan niin nopein Street-ryhmäläinen kautta aikojen on Erhomäkien Farkku Ascona, 8.3xx sekkaa.

    Loppunopeusenkat taitaa olla Sarasmäen Jannen & co tuplaturbo Valiantilla. Ne tais olla 270km/h tuntumassa.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: triniemi 2004-05-17 09:03 ]</font>
     
  3. Ranchero/Taunus

    Ranchero/Taunus 1st gear

    Outlaw? Mutta siis onko toi ascona ihan kilvissä?
     
  4. triniemi

    triniemi Gearhead

    Ei o kilvissä kun ei tarvi olla enää, säästävät siinä käyttömaksun + katsastusmaksut + liikennevakuutukset. Jolloin jää kilvanajoon enemmän. Kaikki muutokset on toki otteessa eikä oo montaa vuotta kun Timppa heitti tolla 50km lenkin täällä Jyväskylässä. Katuauto? Ehkä jonkun mielestä, toisen mielestä taas ei.
     
  5. Ranchero/Taunus

    Ranchero/Taunus 1st gear

    Ok. Siis tarkoitin semmoista katuautoa mikä on ihan liikenteessä. Että voinko nähdä kaupungilla ajelemassa alle 10sek auton?
     
  6. triniemi

    triniemi Gearhead

    Voit, mutta ei ne kilvet mun mielestä tee mistään autosta yhtään katukelposempaa. Esim. Hellmanin Hannun ajelee/on ajellut Vetellä kadulla, ja kahdeksan sekan puolelle menee sekin. Ehkä Mopemanin ex-Dartti ja Junilan Paulin Chevelle on eniten kadulla ajettuja yhdeksän sekunnin autoja. Sitten on paljon katukilpureita, joissa on kilvet, mutta ei ole ajettu metriäkään muualla kuin kilpailussa.
     
  7. triniemi

    triniemi Gearhead

    Tuli vielä tosta kilvistä mieleen esim. täällä Jyväskylässä Niskavaaran Laten Camaro. Late ajaa super gassia FHRA:n SM-sarjassa, mutta autossa on valot, kunnon putket, hyvät jarrut, toimivan ennakkosäätö jakajassa, iso syyläri eikä tarvi ihan tolkuttomasti oktaanejakaan pensassa. Ei nyt ihan 98E:llä toimi mutta kisapensaa loraus joukkoon ja hyvä on.

    Late ajaa Camaron aina lähdön päätteeksi suoraan takasi varikolle ilman jäähdyttelytaukoja, autosta löytyy jopa lohkolämmitin :-o Laten Camaro on mielestäni paljon katukelpoisempi kuin moni street-ryhmissä ajava peli. Kilvet irtoaisi helposti ilman tätä kekkoslovakian autoverotuskäytäntöä.
     
  8. Henski

    Henski 1st gear

    Ensi viikonloppuna Alastarolla tullaan näkemään muutamia mielenkiintoisia "katuautoja". Bracketissa kaksi punaista leimattua katuvehjettä pääkaupunkiseudulta sekä Street D:ssä Vellamo/Nyström-tiimin paluu kehiin.
     
  9. Cuda

    Cuda 1st gear


    J. Lahti B-1 Valiantillaan?

    Mikä laite se toinen on? Onko se ex-Pietilä Valle? Millasella tekniikalla? SB?? BB? Nopeat moparit ovat aina mielenkiintoisia, siksi mä tässä etukäteen jo utelen.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Cuda71 2004-05-17 13:01 ]</font>
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tuoooppeli kelpais jo...
     
  11. Henski

    Henski 1st gear

    J. Lahti B-1 Valiantillaan?

    Mikä laite se toinen on? Onko se ex-Pietilä Valle? Millasella tekniikalla? SB?? BB? Nopeat moparit ovat aina mielenkiintoisia, siksi mä tässä etukäteen jo utelen.

    Eka arvaus oikein!

    Kivistön raittiusseura on rakentanut talven aikana Chevy2:n uuteen uskoon ja on ihan livakka pikkulohko katuauto.

    Ex-Pietilänkin Valiantti tulee kyllä paikalle ja testipäivillä paukutteli tasasia 11.0/200 aikoja. 400 katutekniikka, katuautoks en laskenu, koska ei oo ainakaan vielä kilvitetty!
     
  12. Cuda

    Cuda 1st gear

    Aha! Lienevätkö Mopemanin Dartilla ajamansa katu-mopar-ysit nyt uhattuna..!? Menikös se darra parhaimmillaan 9,7 vai peräti 9,6 puolelle? Ja jatkojalostettu punavalkoinen nyt ehkä sit samaan tai peräti 9,x puolelle..??!! Mielenkiintoista. Hienoa.

    Hauskoja ne on ripeät katu-Novatkin.

    SST Valianttiko kilvitetään sekin kadulle? Hienoa.
     
  13. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    9.69/227 oli darran paras. Veikkaan punasen menevän kovempaa jos vaan pitoa löytyy. Vielä kun löytyis toinen "D-auto", niin Jussikin vois siirtyä kolmanneks sinne braketista. Muuten täytyy ajaa braketissa varovasti, ettei lennä ulos kisasta :grin:
     
  14. bbford

    bbford Gearhead

    Vaasan kisoissa ajelee 80-luvun Camaro jossa SBC+pumppu.Paras joku 9.3s? Autossa myös vetokoukku jolla tuodaan slicksit kisoihin kärryssä.... :grin:
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    Jos Outlawia ei lasketa mukaan niin nopein Street-ryhmäläinen kautta aikojen on Erhomäkien Farkku Ascona, 8.3xx sekkaa.


    Eikö turbo vallun paras aika ollu 8.07
    ja sehän oli street ryhmässä silloin

    Valiant 65 varmaan kertoo lisää jos kiinnostaa.
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    8.07 on ajettu Lencolla joka on laiton streetissä...sikakova aika silti lähes 1500kg lotjalta.
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    Oliko ihan itteväännettävä vai paineilma malli. Joo kyllä minusta toitotetaan liikaa että b-ryhmäläiset on nopeimpia no vetäähän ne kovia aikoja mutta onko kukaan tavantallaaja koskaan verrannu niitten painoa muihin street luokan vehkeisiin.
    b-ryhmaläisissä saman verran tehoo ku c-ryhmälaisissä joissain enemminkin mutta c-vehkeissä on sitten enemmin painoo.

    Kyrsii kun asiaan perehtymättömät aina vertailee noita b,c ja d ryhmiä toisiinsa että minkäluokan vehkeet on nopiempia ja sit saa kuulla vitunfiksuja kommenteja eriryhmäläisten tehoista.

    Ei muutakun kaikkien street ryhmien paino 1250kg ja turbot sallittu joka luokaan ni eikohän noi b-ryhmäläiset rupeis näyttää aika säälittäviltä tai laitetaan b-ryhmäläisten paino 1500kg ni johan rupee baijerilainen makkaravaunu hyytymään.

    Tai tulis edes "Ex pro stock" koneet takasin d-ryhmään turhaa lussuilua tollanne tilavuuden tehojen tiputus tai autonpainon nosto ym.
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    9.3s se on kova aika, löytyykö katupyöristä yhtä kovaa meneviä laitteita?
     
  19. Kurko

    Kurko Double Gearhead

  20. HEMI

    HEMI 1st gear

    Liekkö lencoja paineilma mallina no jericoja on ainakin eikä taida oulawissa saada käyttää paineilmatoimisia. Mutta outlawit paras ryhmä kiihdytysautoissa autot auton näkösiä ja voimaa piisaa :grin:
     

Kerro tästä muillekin!