Suomen nopein/tehokkain katuauto?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Ranchero/Taunus, 17.5.2004.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mites on löytyykö Suomesta autoja jotka antavat oikeasti moottoripyörille vastusta kadulla?
     
  2. bbford

    bbford Gearhead

    Ei jaksa enää....
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tossa ois muuten pari tulosta miten katupyörät menee kun niitä pikkasen enemmän rakennetaan stripille:
    http://www.dragbike.com/dbnews/template ... &zoneid=18

    Ja kyllä, noilla tosiaan _pitää_ ajaa kadullakin.. Suomeenkin on valmistumassa muutama vähän samaan tyyliin rakennettu katupyörä.
     
  4. Fastback

    Fastback Gearhead

    Hienoa.
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tossa vähän valaistusta asiaan, elikäs ne pitää todellakin olla katupyöriä, rengastus, valot startit laturit yms ja niillä pitää ajaa 10 mailin lenkki ennen skabaa, sammuttaa ja käynnistää heti perään omalla startilla. Eikä wheelie-barsseja:
    http://www.superstreetbike.com/features ... ootout_01/
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    niin mites tää liittyy threadiin jonka otsikko on Suomen nopein/tehokkain katuauto?
     
  7. raggare

    raggare Gearhead

    Suomen nopein katuauto kautta aikojen on Jari Panuman 1970 Dart Swinger. Autolla ajettu -98 Alastarossa aika 7,712. Tekniikka 592cid+NOS, Simunaglide, DANA 60. Auto on ollut koko kisahistorian ajan rekisteröity katuliikenteeseen ja sillä on jopa ajettu kadulla!!!!!!
     
  8. HEMI

    HEMI 1st gear

    Eipä taida olla enää keulilla tota pataa :lol: liikenteessähän toi on vissiin vieläkin ja toivottavasti tulee pysymään rekisterissä kun on vähän katoava luonnonvara noi kunnon papruilla olevat vehkeet, olihan se täälläkin myynnissä (hitto kun olis tota hilloo) :D
     
  9. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Meinaatko, että on ollut rekisterissä putkirungolla ja 592 ilokaasukoneella? Mikäs sen rekisterinumero olikaan, AKEsta vois tarkastaa rekisteriotteen tiedot. Erittäin kovaahan se meni kyllä "ei pro" autoksi, ei siinä mitään. Auto majaillee nykyään Loviisassa ja toivottavasti palaa radalle.
     
  10. HEMI

    HEMI 1st gear

    En mä kyllä ajatellukkaan että se tolla koneella olis kilvissä :lol:

    Mikäs entinen panuman swinger se täällä oli sitten myynnissä kun muistelisin että se oli rekisterissä oleva ja varustettu 440 ja manuaalilla ei nähtävästikkään sama putkirungolla varustettu versio? :rotfl:
     
  11. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Tais olla siinä swingerissä vaan joku Panuman entinen moottori. Sillä oli noista isolohkoistakin monia eri versioita miedosta rautakansikoneesta erilaisiin B1 häksättimiin.
     
  12. Käkö

    Käkö Gearhead

    Suomen nopein/tehokkain katuauto?
    Eioo meillä...
     
  13. Jza

    Jza Double Gearhead

    No, tuo Virtalan 2002 Bemari taasen on kilvissä ja sillä on ajettu 8,399 / 265,47.

    Auto on myös katsastettu samaisella tekniikalla millä ajetaan kisoja. Katusäädöt ovat tietysti eri kuin kisasäädöt, mutta katukäyttöinen pirssi kuitenkin.

    ykyinen loppunopeusennätys oli muistaakseni 267...Elikäs vähän toista tuhatta kaakkia tuossa pitäisi olla äkkiä laskien vehkeen painaessa 1140 kg.

    Onko joku mennyt vielä kovempaa leimatulla autolla? (jossa on myös siis tekniikka sama kuin papereissa)
     
  14. raggare

    raggare Gearhead

    Panuman Swingerin rek.tunnus on NB-245. Jari katsasti auton joka vuosi, kunnes lopetti kilpailemisen vuonna 1998.
     
  15. triniemi

    triniemi Gearhead

    No mitäs inssi sano putkirungosta?
     
  16. cstm

    cstm 1st gear

  17. Fastback

    Fastback Gearhead

  18. HEMI

    HEMI 1st gear

    No mitäs inssi sano putkirungosta?

    :eek: Mitäh oliks siinä rekisterissä olevassa putkirunko? nyt on jollain inssillä lipsahtanu :lol: Tai sitten oli korjattu ruosteista "runkoa" mutta kun ei ollu muuta kun putkea :lol: ja saahan niitä ruostevaurioita hitsata ja korvata uudella raudalla :D

    Mites se muuten on jos hitsailee pohjaan vahvike palkkeja tuleeko niistä prosentteja kun tossa omassa darrassa noita vahvikkeita näyttää olevan lisäilty ihan kiitettävästi :odroll:

    Siisti musse 8)
     
  19. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ei tule, prosenteeja tulee vaihdetuista tai poistetuista osista; ei lisätyistä. Oikohan '96 vai '97 kaudelle kun laitteesta leikattiin ulkopeltejä lukuunottamatta kaikki pois ja siitä tehtiin täys putkirunkonen peli. Sinne 8.5 aikoihin se tais kulkea vielä rungoltaan orkkisrakenteisena, joskin ilokaasuilla.
     
  20. cuda69

    cuda69 Gearhead

    sen jälkeen kun jari teki putkirungon niin autoa ei enää katsastettu vaikka taisi siinä kilvet olla paikallaan.siihen asti kaikki muutokset oli käsittääkseni otteessa.
     

Kerro tästä muillekin!