Suomen nopein/tehokkain katuauto?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Ranchero/Taunus, 17.5.2004.

  1. challenger500

    challenger500 Gearhead

    Jaa notta ilokaasullakin katastusmiäs sanoo notta vot :soosoo: . vai joko ne myy sammuttimen näkösiä pulloja ja sitten vaan "kootut selitykset" notta ei noi letkut nossia tuuppaa kun pitäähän se tulikin sammuttaa tiukan paikan tullessa :eek:
     
  2. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Täytyy tunnustaa, että mullakin on ollut kahtena viime vuotena vuosileimalla kaasut kiinni, tänä vuonna ei tosin ollut pullo mukana. Siitähän on olemassa joku oikeen virallinen ohjekin, eli laitteet saa olla, mutta letku ja "suuttimet" irti. Mitä se sitten tarkoittaakaan.
     
  3. Futurage

    Futurage Gearhead

    Miitäää miitäää Mopeman....sitä ajellaankin viattoman näköisenä kaasuilla...no ei ihme etten pärjää ajamalla kisaan-pikkulohkolla sun laitteelle..... :lol:
     
  4. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Stripillä ei oo kaasuja käytetty kun kerran, silloin jäätiin pari kymppiä siitä mitä mentiin ilman kaasuja :D Aika oli 10.5/180! Silti hymyilytti kyllä jostain syystä, ehkä ne pitää laittaa vielä toimimaan ainakin ulkomaan reissuja varten.
     
  5. ZxKimmo

    ZxKimmo Gearhead

    Heh, tässä meillä tyypillinen katuauto.
     
  6. pile

    pile Gearhead

    mutta eihän se ole katulaillinen kun käytössä on nos
     
  7. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Taitaa olla niin, että jos asiantunteva katsastusmies noita katuautokisojen kympinkin puolelle kulkevia laitteita oikeen tarkkaan syynäis niin kohtuu harva, josko yksikään, menis stripin päässä leimasta läpi. Ja jos meniskin sillä varjolla, että "kaikki muutokset on otteessa", niin moniko niistä muutoksista ja merkintöjen hankkimisesta oikeesti kestäis päivän valon? Ja viimeistään siinä vaiheessa kun otetaan prosenttilaskuri käteen, alkaa raaka pudotuspeli. Eli siinä mielessä, kai se on listaan hyväksyttävä putkirunkoinen ilokaasutettu autokin, jossa leima on päällä.
     
  8. pile

    pile Gearhead

    kuinkahan paljon tuollaisesta pannusta irtoaa heposia suoritus arvot on ainaskin aivan käsittämättömät
     
  9. jukka63

    jukka63 1st gear

    aivan sairaasti. oma veikkaukseni on about +1000 hp.se on taas eri asia onko kyseessä katuauto millä ajetaan kadulla säännöllisesti.sitä en tosiaan usko.ainut tosi nopea peli minkä oon nähnyt liikenteessä säännöllisesti on mopemanin vallu.useamman kerran tänäkin kesänä. täytyy nostaa hattuu miehelle mikä ajelee 10s pelillä normaalia ajoa(ainakin tapahtumiin ja takaisin) eikä pidä autoaan autotallin koristeena.
     
  10. Fastback

    Fastback Gearhead

    Olikohan silmissä jotain vikaa, mutta menneen kesän eräille harjoituspäiville Alastaroon em. Vallu tuli ainakin Trailerilla.
     
  11. jukka63

    jukka63 1st gear

    joo, alastarosta en tiedä.sinne on matkaa kuitenkin kohtuulliset jotain 170km täältä vantaalta.(elikkä turhan paljon)mutta muuten on näkynyt stadin ja ja vantaan cruisailuissa.
     
  12. Henski

    Henski 1st gear

    Juu, eiköhän anneta äijien ITSE päättää, mihin menevät ajamalla ja mihin trailerilla. Hienoa viihdettä kuitenkin tarjoavat! Ja jos jotakin se katuauton trailerilla kuskaaminen häiritsee, niin ainahan voi itse rakentaa 10sek auton, jolla ajelee duuni-, mökki- ja kisareissut :odroll:
     
  13. HEMI

    HEMI 1st gear

    Joo se on kumma juttu että joitain immeisiä häiritsee se jos tuodaan katulaillinen auto kärrillä paikan päälle :odroll:

    Mulle auto on katuauto silloin kun siinä on kilvet ja rekisterissä, ihan sama se miten se paikan päälle tulee vai tuleeko niistä autoista jotenkin "outlaw"eja tai jotenkin "kisasempia" vehkeitä kun ne tulee lavalla paikan päälle. Pitäs vissiin ruveta kuskaamaan tota diiseli golffia lavalla joka paikkaan niin porukka pitäs sitä kovana pelinä :lol:

    Ja hassukaasuistakin on joillain sellanen kuva että se on "huijjaamista"
    mutta eihän se eroa juurikaan ahtamisesta, se "ahtaminen" vaan tapahtuu kemiallisesti.

    Jotkut ei arvosta hyviä aikoja kun ne on ajettu kaasujen kanssa mutta samanlaillahan voi sitten ajatella noista ahdetuista autoista että tuokin meni ton ajan ton ahtimen avulla ja että ilman ahdinta siitä ei ole mihinkään :-? toi pointti että ilman ahdinta ei mene mihinkään pitää kyllä pientenkoneiden kohdalla aika hyvin paikkansa(pari poikkeusta kyllä on) mutta onneksi tykkään isosta koneistä niin ei jää jalkohin vaikkei oliskaan sitä mutkaa putkessa :lol:
     
  14. L-Janne

    L-Janne 1st gear

    Mun mielestä on liioiteltua sanoa autoa katuautoksi pelkkien kilpien perusteella.
    Auto on katuauto siinä vaiheessa, kun sillä ajetaan kadulla, käydään kruisailemassa jne. On täysin ymmärrettävää, että autoista saatetaan kisoissa poistaa pakoputket ja vaihtaa kisaisemmat renkaat (kisarenkaita lienee turha kuluttaa nopeasti arkiajossa).
    Se, että autoa kuskataan kisoihin trailerilla, ei ole moitittavaa, koska kisoissa autoja yleensä todella revitään aivan rajoille, ja ne voivat hyvinkin siinä touhussa hajota. Tosimies tietty ajaisi menomatkan kisa-autolla ja paluumatkan mahdollisuuksien mukaan... mutta traileri on silti ihan hyvä olla mukana matkassa. Toiseksi, kisaisella autolla voi olla hauska pöristellä kaupungilla, mutta matka-ajossa äänieristyksen puute saattaa tosissaan alkaa ketuttaa.
     
  15. Fastback

    Fastback Gearhead

    Hetkonen hetkonen. Mulla ei ole mitään vastaa trailereita, mutta otin kiinni pilkusta "ajelee 10s pelillä normaalia ajoa(ainakin tapahtumiin ja takaisin)" tapahtumahan se kiihdytyspäiväkin on. Sama vaikka tuo helikopterilla auton pelipaikalle samahan tuo on. Jotkut sentää uskaltavat ajaa kisaa eivätkä vain mesoa palstoilla.
     
  16. HEMI

    HEMI 1st gear

    kisaisella autolla voi olla hauska pöristellä kaupungilla, mutta matka-ajossa äänieristyksen puute saattaa tosissaan alkaa ketuttaa.


    Niinpä, kun dartillakin joutuu ajamaan isommalla tiellä noin 1km verran niin sekin jo käy jotenkin päähän(rakastan kyllä kasin ääniä oli kiekkoja paljon tai vähän) mutta kun kiekat on 3500 tuntumassa niin kyllä se vähän lanttuun käy jostain kumman syystä, johtuu ehkä että konetta käy sääliks (eikä mulla ole edes autoa vielä pahasti "riisuttu") vauhdista ei tietoa noilla kiekoilla kun ei mittari toimi. Että jos lähtisin johonkin kauemmas kuin motoparkkiin ajelemaan niin kärrillä sitä kuskailisin :odroll:
     
  17. Käkö

    Käkö Gearhead

    Nii, toi trailerilla tuonti on varmaa on monen tekijän summa...
    Me ollaan Kiekun Valiantilla menty melkeen jokaiseen katukisaan ajamalla joten velkavankeudessa ollaan bensakorttien suhteen...
    Mitä nopeempi auto sen enemmän se vie gasoo joten jos joku tuo autonsa esim. pohjanmaalta alastaroon ni ajamalla,se joutuu maxaa satoja euroja bensoissa..
    Mä olen ainakin PA mut yritetty on ainakin...
    Kelatkaa tätä; Westcoast Street Cup 2003, D-ryhmä, 1, Westcoast Street Cup 2004, D-ryhmä, 2, Defa-Finals 2004 street D, 2, AJAMALLA kisoihin ja takaisin...
    Okei, auto ei ole Suomen nopein, eikä euroopan nopein mut meillä on ollu pirun hauskaa...
    Mulle on ihan sama tuleeko katuautot ajamalla tai trailerilla, pääasia et tulevat...
     
  18. Dartblower

    Dartblower Gearhead

    Missä ne nopeat Chvyt oli ? siis menneenä kesänä ?
     
  19. blown540

    blown540 1st gear

    mä oon ajanu tolla mun avattua tonnikalapurkkia pelleiltään ja sisustaltan muistuttavalla autollani jo niin kauan että soundeihin tottuu.yks juttu vaan,kiree vapari otti hermoon liikennevaloissa seistessä mutta nykyään aika kuluu valoissa sitä remmiä katteleessa,ku se viuhtoo menemään.eikä soundikaan oo niin kireä ,se jymisee.tosta trailerihommasta että onhan se varmempaa ja halvempaa kuljetusta.kaikki jotka arvostelee trailerilla kisoihin tulleita nopeita autoja,yrittäkää ens kerralla ajatella mitä ne motit ja muut vehkeet on maksanu ja kannattaako niitä kuluttaa vaan sen takia ns.puristit olisi tyytyväisiä.henk.koht. voin tunnustaa että ei olis edes varaa ajaa kauemmas kisoihin.tyydyn pyörimään kotikulmilla.540 ja kaks dominaattoria ahtimen päällä kuluttaa.kulutus ainakin kolminkertaistu pienempään ahdin mottiin verrattuna.ei pääse enää 30 litran tankilla 100 kilometriä,taitaa 25 olla lähempänä totuutta.ens kesänä toivotaan enemmän nopeita chevyjä katuluokkiin.niitä kyllä on ja lisää rakennetaan.mä luulen että se 7.9 sek.vallu olis tehokkain jos se olis leimattu.olisko mahdollista?
     
  20. Käkö

    Käkö Gearhead

    Kyllä se Valiant sais mun puolesta tittelin olla Suomen nopein ja tehokkain, 7.9 aika on aivan tajuton... :eek:
    Meitä ollaan arvosteltu muuten senkin takia kun me ei olla saatu kuulemma tarpeeksi nopeeta autoo aikaseksi ja samat tyypit arvostelee sitäkin mix me yleensä viititään tulla kisoihin tommosella 13-sekunnin autolla...
    Eipä oo meitä haitannu ja jos joku vetää herneet nenuunsa siitä niin vetäkööt...
    Ens kesänä mekin varmaan käytetään traileria, nimenomaan siitä syystä et sit ei tarvi maxaa kuin vetoauton bensat...
    Ei oo persaukisena kivaa, mut kisoihin pitää päästä...
     

Kerro tästä muillekin!