Suomen nopein vuonna 1970

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja C5_Z06, 11.1.2012.

  1. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

  2. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Taisi nämä viestit olla vuodelta 2012.

    Olisi hieno nähdä Chrysler maililla. Tänä kesänä perhaps?
     
  3. helvetinkat

    helvetinkat Gearhead

     
  4. MadMike

    MadMike Gearhead

    Pikku tarkennus, en tiedä ketä saanut päähänsä että 1966 L-72 Vette olisi tripower. Näinhän ei ole vaan moiset tuli vasta 67. L-72 oli alunperin tehtaan ilmoittamana 450hv/427 4bbl kunnes vetivät aika aikaisessa vaiheessa myyntiesitteet uusiksi ja 425hv/427. Moni väittää että kovin 427 normisti speksattava optio ja aikakortti ainakin puoltaa sitä.
     
    Muokattu: 22.11.2017
  5. MadMike

    MadMike Gearhead

  6. Stahl-Ville

    Stahl-Ville Gearhead

    Waxenbergerin speksejä ehkä saadaan esiin. Mitä tietoa eniten tarvitaan?

    Tuossa -82 Kasissa tuloksissa esiintyy Johan Lindell -81 vuosimallin BMW 635CSi:llä. Sama mies osti muutamaa vuotta myöhemmin ainoan Suomessa uutena verotetun BMW Motorsportin valmistaman M635CSi:n rek. AXA-635. Myöhemmin Lindellin Ferrari esiteltiin noin -87-89 Kasissa Pekka Leinon toimesta. Sen ajan Suomessa tuore Ferrari oli harvinaisuus, jonka näkemisestä puhuttiin jonkin aikaa kavereille.
     
    Muokattu: 23.11.2017
  7. KohtalainenPaja

    KohtalainenPaja 1st gear

    Tuon 328 gtb:n esittely löytyy 6/1986 . Ja akreniuksen Vette 7/97 kasista.
     
    Stahl-Ville tykkää tästä.
  8. MadMike

    MadMike Gearhead

    Waxenbergerin speksit on jo ollut esillä miljoona kertaa...326hv nokissa millin enemmän nostoa ohkasemmat kansipahvit ja pellisarjat ja piste Mitään 6.8 mossa ei ollut (nokista löyty Suomessa mittaukset profiileista etc pohojanmaalla) Joku voisi hämmästyä kun tietäisi auton ensihetket...
     
    Muokattu: 20.8.2019
  9. Stahl-Ville

    Stahl-Ville Gearhead

    Folklorea ja kuulopuheita. Saattaa pitää paikkansa, saattaa myös olla, ettei pidäkään. Kerrohan se peränvälitys meille, kun sitä tuossa ylempänä arvuuteltiin.

    Mitäs auton ensi hetkissä sun mielestä hämmästyttävää oli? Se kirjattiin hollantilaisen Sakes Racing -yhtiön nimiin ja "liisattiin" Suomeen tarkasti säädeltynä kuka sitä Suomessa sai ajaa.
     
  10. MadMike

    MadMike Gearhead

    Pe
    perä on 2.82:1. Moottorista ole mitään folklorea, suoraan AMGltä tiedot asiakasversiosta, tehtaan kilpapataa kun ei asiakkaille annettu Imagosyistäkin, ja siksi Upi ei kovempaa saanut . Siinä pikkasen johtolankaa mitä alkumetreillä tapahtui Saksassa. Toki siitä kaikki on vaiti tehdasta myöden, mutta eräs listassa nimetty kuljettaja asian kertoi.
     
    Muokattu: 20.8.2019
  11. Stahl-Ville

    Stahl-Ville Gearhead

    Missä on pihvi? Jätkä leikkii salaperäistä ja jakelee johtolankoina netistä löytämiään tietoja. Jaa, ehkei perävälitystä ole netissä ollut. Tuo moottori oli ihan potentti pata, mutta todellakin eri kone kuin tehdaskilpureissa. Enemmänkin tallin Macaon kisan aikaista vastaava. Joka tapauksessa raaka rauta Neuvosto-Suomen oloihin. Ketäs muita sillä kuskilistalla Raunon lisäksi oli?
     
  12. MadMike

    MadMike Gearhead

    Miten niin netistä, sanoi tämä henkilö sen mulle suoraan.

    Nyt kuolahuuli se ale coq edessäsi on taas yksi ainakin liikaa ja mulla hermot sinuun totaalisen loppu.
    Kuten jo kerran sanoin en jaksa sinua, pitääkö se latoa nyrkillä tajuntaan, tai niin kun yhtä paljon promillea päässä varmasti niin tapahtuukin jos tulet sotkemaan illanviettoani kutsumattomana.
    Eli selvemmin en voi sanoa sulle suksi vittuun kun ei sun jänkkäämistä jaksa, mene vaikka leikkimään rc autoilla....ole vaikka äänimaailma... Waxenberger ei suomen radoille istunut kuten ei mikään iso auto joten se on vain motorsport kuriosaa. Olisi niilläkin rahoilla ostanut vaikka Super Snake Cobran....
    https://www.barrett-jackson.com/Events/Event/Details/1966-SHELBY-COBRA-427-SUPER-SNAKE-44723
     
  13. Stahl-Ville

    Stahl-Ville Gearhead

    Otas nyt iisisti, ettei Trangia siellä kopissa kaadu. Poltat vielä näppis etkä voi mouhota netissä kipeillä sormilla.

    Joo, iso ja raskas se Mersu oli. Ja on vieläkin. Erikoinen kappale kotimaista moottorihistoriaa. Toivottavasti nähdään Harjattulan Concoursissa se vielä kerran.
     
  14. MadMike

    MadMike Gearhead

    Pihvi on siinä että 1.8 tonnin auto 14.42 ajalla ja saavuttamillaan loppunopeuksilla ei ole mikään matalan 13 sekan peli jota olisi 6.8 padalla. Tehot on siinä samaa tasoa kuin SS396 Chevellessä ja Caminoissa kuten vartin ajatkin. Eli 350 brt SAE maks.
     
    Muokattu: 23.11.2017
  15. MadMike

    MadMike Gearhead

    Kyllä mulla on varaa syödä Raflassa, ja ajaa veneellä ahdetulla stroukki isolohkolla. Yli 2x waxen tehoilla...
    Sä et vaan usko ennenkuin losahtaa.
    Paskaa koko Suomen motorsport (ratapuoli) rumasti sanottuna, Leksaa siteeraten heikkoa klubitasoa ja niin se tuli Brands Hatchissa ekana Sunnuntaina jo huomattua testipäivämme jälkeen. Eksotiikkaa oli vaikka muille jakaa Zakspeed Capreja ja Lolia myöden, ja aito Cobrakin varikolla. Sama tuli kyllä huomattua jo 80 luvun alkupuolella jenkeissä, Urpo ...
     
    Muokattu: 26.11.2017
  16. MadMike

    MadMike Gearhead

    Ja ihan vaan muistutukseksi, tollanen L72 isolohko kiertää sen 6400 ainakin 4.11 perällä, mahtaako jaksaa 3.08lla....sanotaan näin että en menisi edes uudella M5lla kokeilemaan onnea, sellainenhan sai turpaansa jo Alfan Citymaasturiltakin 'Ringillä... Aika noloa sanoisin...
     
  17. Stahl-Ville

    Stahl-Ville Gearhead

    Mitä noloa on hävitä nopeammalleen Ringillä? Mielestäni ei yhtään mitään. Sulle ei ole M5-konseptin perusta näköjään koskaan oikein auennut. Ei sitä ole alun alkaenkaan rata-autoksi tarkoitettu missään sukupolvessaan, vaan nopeisiin siirtymiin sellaisten kohteiden välillä, joissa kalustetuissa huoneissa asuvat ja kalliisti pukeutuvat ihmiset tapaavat käydä ja tavata toisiaan.

    Tähän keskusteluun BMW:llä ei vuonna 1970 Suomessa tainnut olla paljoa annettavaa. TISA kulki 190, 2800 CS karvan yli 200 ja vasta -71 tulivat 3.0 CS ja 3.0 CSi, joissa löylyä riitti 213 ja 220. Vastaan tulijoita aikansa isokoneisille jenkeille, mutta todennäköisesti hanskasivat huippunopeutensa paremmin.
     
    Muokattu: 24.11.2017
  18. MadMike

    MadMike Gearhead

    Booooring....niin M5 konsepti kuin kuvailemasi kohderymän pellet...
     
  19. MadMike

    MadMike Gearhead

    Niin BMW on ns pyrkyri merkki prestige markkinoilla kuten Audikin. Ainoat germaanit KUVAILEMALLESI VISIOLLE (todellisen tuntuinen harhakuvitelma) olisi Mercedes (pahin kilpailija radoilla) ja Porsche (varauksin) vs. esim Alfa jonka todellinen loisto pysyy edelleen pinnalla exklusiivien erikoisautojen myötä joita vaan selektiiviset asiakkaat pääsee ostamaan. Kuten esim. Lauri Törni, Milton daSilva ja Ayrton Senna da Silva tai vaikka Muhammed Ali.
    Merkin kiistaton legenda katkeamattomana tähän päivään asti ei tosin asialle perehtymättömälle aukea kaikessa laajuudessaan, lista on aika rasittavan pitkä jopa vaikka fiaskojakin on matkalla. Eikä BMWkään kaikilla malleillaan maaliin ole päässyt...saatikka Mercedes tai kukaan.

    1970 Kamppailuun Alfalta olisi löytynyt nopein kilometrillä siihen aikaan mitattu malli (huiput 260) ja liuta kaikenlaista joita nähty Keimolassakin ennen ko. vuotta kylläkin. Alfan Montreal vaikka maassa oli maahantuojan toimesta olisi kuitenkin L72lle ollut suupala.

    Silti väitän että 66 Corvette maassa oli kovin luu ja kyllä sillä kelpasi Huvin liikkua nousukkaidenkin luona kylässä pitkään...ja edelleen jälkipolvien.
    Mutta nämä kaksi asiaa ei normi tallaajalle aukea jolle bemarissaan materia ja preesens on tärkeämpää kuin itse automiehille, täten koen väittelyn kanssasi täysin turhaksi oikeastaan mistään mikä liittyy mekaanisiin laitteisiin.
     
  20. mpower

    mpower Double Gearhead

    Hmm,saatan saada vittuilut päälleni,pikkasen otin ja kokeilen
    käykö kala koukkuun!?Alfauros haaveilee Juliasta,ihana rakkaustarina,Venetsian siltaan varmaan lukot toisiinne kiintyneinä jo laitoitte?!Pikkasen taaksepäin kun selaa,näkisin suuremmassa osin henkilökohtaista ränkkää tai vittuilua olevan.
    No,sisältöä sekin foorumille.Mikä idea on henkilökohtaisia juttuja foorumilla puida!?:mad:
     
    rane58 ja cdv70 tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!