Suomessa nopein koskaan leimatulla katuautolla ajettu aika?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja GS, 27.8.2020.

  1. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Itelle oli joskus muinoin tärkeetä "todistaa" et on katuauto, ja ajelinkin kesäisin vähintään kolmena päivänä viikossa työmatkat sun muut ajot. Sit ku vuosia kulu, ni alko mietityttää et mitähän helvetin järkee siinä on?

    Kyl sil pysty ajamaan, mut tavallaan mukavammin ja ainakin taloudellisemmin se kehonsiirto sujui muilla laitteilla. Alko tuntuu et ei välttämättä oo kauheesti mieltä kuluttaa köyhälle kalliita osia sahaamalla stadin ruuhkaliikenteessä. Mut tuli sitäkin ehkä 15 000 kilsan edestä tehtyä.

    Noi leimapakot/muutokset otteessa poistu aikoinaan oisko 1999 Malmin kisojen jälkeen.

    Siel kävi varikolla delegaatio AKEsta, silloinen Trafi, ja katteli niit autoja sekä niiden papereita. Niiden mukaan ykskään siellä ollut auto ei kestänyt muutostensa osalta päivänvaloa, ja silloin ne oli nykyvehkisiin verrattuna kuitenkin aika kesyjä. Ja autoja oli, esimerkiks D:ssä mis ajoin, ajettiin 32 auton kaavio ja C tais olla ainakin saman kokoinen.

    Ne siirtymät oli poistuneet jo aiemmin, nekin oli täys vilppiä ja vilunkia.
     
    Herje ja kuula tykkäävät tästä.
  2. Juurikin näin mitä Jykä kirjoittaa. Vaikka kuin sanotaan että "leima voimassa ja vakuutus myös" on ihan eri asia onko kaikki hyväksyttyä. Tuskin leimaa tulee +1000 tai +1500hp teholla... vähän kuin nämä ruattin tai jenkkien street/drag week autot. Joku vuosi sitten oli ihan promod vehkeitä kärryt perässä.... vaikkakin pitää nostaa hattua siirtymäjuttut tekee näistä tapahtumista rankkoja.

    80luvulla ajamalla hankoon, 13,5 sek päälle oleva aikakortti taskuun ja forssan pick nick kautta kotiin. kai sekin oli katuautoilua. Joku sanoi kauhavalla että eikö sua hävetä mennä ajamaan matalia 13sek aikoja museo buickilla.... mutta kun nyt ei satu olemaan kovempaa "leimattua ja vakuutusvoimassa" -autoa niin sillä piti lähteä viihdyttämään itseä.

    Nämä kaiken maailman kirjoitukset "no prep" tai "real..."..... on aina niin ja näin. Mikä muu on real kuin alkuperäinen ja mitä no prep se on jos sutataan mattoa alle ja vielä jos ruikitaan kannusta pitoa parantavaa ainetta.... pääasia että ajetaan mutta aina nämä käytetyt nimet ja ilmaisut on suuntaa antavia
     
    -71 MoPar tykkää tästä.
  3. BB_MOPAR

    BB_MOPAR 1st gear

    Eiks tällänen ole lopullinen keskustelu. kyllähän lähes kaikkea saa ajettuu koe/siirtokilvillä.
     
  4. Masa71

    Masa71 Gearhead

    Tarkasti ottaen pitäis tehdä vielä jako :
    - leimakuntoinen auto ( minkä vois maalipäästä ajaa suoraan konttorille)
    - joskus leimattu jossain kunnossa- auto

    Varmaan hätäisin oikeasti laillinen auto on Tesla 9 sekunnin ajoilla?

    Luulen että rakentelusääntöjen 4kg/kw täyttävällä polttiksella ei ajeta 7 - 8 sek aikoja.
     
    Blower Camino, Fuselage ja kerkko tykkäävät tästä.
  5. shr1

    shr1 Gearhead


    Heeii, määhän oon saanu hiukan nipistettyä tuosta muutaman vuoden takaisesta. Vuosi sitten 8.98/254. Tämä riittää mulle. Trans brake on tullu, muuten tuo aiemman postauksen lista lie ennallaan. Useampia 400-500km reissuja ollaan tehty ja mielellään noita ajelee jatkossakin. :)
     
    valtope ja Akit tykkäävät tästä.
  6. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Niinhän se menee jos tiukasti tuijotetaan laillisuutta, niin se on kaivettava kuvetta ja valittava autonsa tolta listalta.
    https://news.dupontregistry.com/features/top-10-fastest-quarter-mile-times-production-cars/
     
    kerkko ja eeko tykkäävät tästä.
  7. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Lueskelin kirjastossa asialehtiä.

    Kopterissa oli liikennevakuutuksista juttua. Sehän on jo tiedossa, että yli 25 kmh kulkevilla pitää olla liikennevakuutus myös suljetulla alueella, mut seuraavaa ehkä ei. Niin sanotussa kilpailutoiminnassa, harjoittelu mukaan lukien tuo liikennevakuutus ei jatkossa kata kuskin suojaa. On oltava oma tarkoitukseen sopiva tapaturmavakuutus liikennevakuutuksen lisäksi.
     
    eeko tykkää tästä.
  8. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Lisenssiks sitä vakuutusta kai kutsutaan.
     
  9. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Katuautoilun ja kilpa-autoilun välimaastossa ei ole ollut lisenssejä. Siis Testaa ja rassaa, Street slide yms tapahtumat.
     
  10. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Täytyy tunnustaa et en oo tutustunu lisenssiohjeisiin sen vertaa et kattaaks lisenssi myös niiden itselle aiheutuneet henkilövahingot.
     

Kerro tästä muillekin!