1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästekäyttömme. Lue lisää.

Suomessa olevien DeSotojen kappalemääriä + Muuta Soto tuubaa

Ketju osiossa 'Finnish Mopar Association ry', aloittaja Mika.T, 10.4.2005.

  1. -late-

    -late- 3rd gear

    Joo, kiitos.
    Taipuu se lontoo jotenkin ja noihin jo törmäsinkin. Onkos näihin netistä selattavissa tai ladattavissa korjausmanuskaa? Autokin pätkähti tänään pihaan.
     
  2. ramtouch

    ramtouch 3rd gear

    2d ht; 911 kpl
    4d ht; 2123 kpl
     
  3. -late-

    -late- 3rd gear

    Toisiin mun vaunuihin on manuska netissä, mut sotoon en ole löytänyt. Kyselisin myös missä myydään korin korjauspaloja sekä vaihteiston ja moottorin korjaussarjoja? Normaalit ebayt, summitit ja rockautot tiedän, mut toisiin vaunuihini on ihan erikoistuneita myyjiä. On varmaan näihinkin jossain päin amörikkaa.

    Mulla on käsittääkseni 361cid vuodelta ´61. Vaihteistokin vois olla alkuperäinen. Onko noiden kunnostamisessa mieltä vai olisko kenties fiksumpaa vaihtaa johonkin toiseen tekniikkaan? Museoautoa tästä ei tule, hyvä jos sais edes auton aikaan, mut onhan orggis aina muodikasta.
     
  4. Juppee

    Juppee Gearhead

    Manuaalia et netissä saa ilmaiseksi ladattua, rahalla kaiketi yes. Ja ebayssä toki myynnissä reprint manuaalit..
    Korjauspellit onkin sitten hankalempi homma näihin. Lattiapellit löytyy mutta laadusta en mene takuuseen. Millisestä pellistä vääntelin omaani (`60) tarvittavat palat. Ja tietty kannattaa myös hakea materiaalia `61 Chrysler haulla.
    Andy Bernbaum --> www.oldmoparts.com
    Gary Goers --> www.garygoers.com
    361 on ihan perus big block Mopar. Hyvä valinta ja osia saa ihan yhtä helpolla ku 383 / 440.
    Nappilaatikko on ihan huippu ja siihenkin saa korjausosaa useammasta paikasta. Normi korjaussarjaa löytyy ainakin eBay...
     
  5. spinout

    spinout 3rd gear

    -late-
    Shop manuaalia tosiaan ei saa ilmaiseksi netistä. Kirjat koostuu niin, että tarvitsee 1960 DeSoto service manuaalin ja siihen '61 supplement lisäosan. Taitaa saada reprona CD:lläkin. 1961 Mopar varaosakirjan (parts book) voi ladata MyMopar.comista pdf-tiedostona.

    Tässä ainakin on DeSoto 361 V8 1961 korjaussarja Kit #: DE361M61

    Laatikko on viimeistä vuotta valurautaa Cast Iron Torqueflite 727 ja siihen osia ei saa niin hyvin kuin uudempiin, mutta kumminkin, mutta kuvetta pitää kaivaa syvemmältä.
     
  6. 12345678910

    12345678910 3rd gear

    V8 Market kuulemma huono, niin laitetaan tähän ketjuun.
    Mulla olis Chrysler/DeSoto 1957 ja 1958 käytetyt etu- ja takajarrurummut sekä muutakin jarruhilpettä ja satunnaista osaa tarjolla.
    Eturunkokin saattaa löytyä ellei oo jo laitettu tallin pihalta metallinkeräykseen.
    YV jos kiinnostaa.
     
  7. Windsor

    Windsor 3rd gear

    http://www.cbodies.com/carsparts3.htm

    Tuolla on ainakin kuvagalleriassa 1961 Soto, ehjällä keulalla, tiedä sitten milloin tuo galleria on päivitetty. Veli joskus tilaili ihan onnistuneesti tuolta osia.
     
  8. duel

    duel 1st gear

    Täällä olisi starttimoottori tarjolla joka sopii ainakin '57 Chrysleriin 392/3vaiht.aut. kiinnitys kahdella pultilla. Kunnostettu ja uusi solenoidi. Myyn koska ei käy omaan autoon, jossa nappilaatikko johon startti tulee kolmella pultilla.
    200€. Ota yhteyttä yyveellä.
     
  9. -late-

    -late- 3rd gear

    No jo,
    haluaisko joku vilkasta manuskasta ´61 361cid runko- ja kk-laakerikaulojen sekä sylinterin vakiomitat. Zylinder taitaa olla 4,12" mut noita lakruja en netistä löydä. Tuumailen korjaussarjan ostoa ja mun manuska on vielä jossain maailmalla. Siksipä kyselen...
     
  10. -late-

    -late- 3rd gear

    Joo,
    ostin manuskan ja sain sieltä nuo tarvitsemani tiedot. Monenlaisia osiakin jo tilasin, mut muutamaan juttuun kaipaisin taas apuja.

    361cid on nyt osina ja maailmalla enkä voi mittailla hihnojen pituuksia. Tilasin Rockautosta hihnat ja toinen ainakin on väärä, toisesta en vielä tiedä. Minkähän mittaset hihnat olis sopivat ei-ilmastoituun malliin?

    Moottorin kumityynytkin tarvis huomiota. Jonkun korjauslinkin löysin missä porattiin kierretappi läpi koko osasta. Mut kai noita voi ostaakin jostain, pari varsin hinnakasta myyjää löysin. Olisko vinkkejä näiden hankintaan?
     
  11. Demolition

    Demolition 1st gear

    KC-999 on edelleen Pietarsaaressa, siihen vaihdettiin 318+automaatti (kutoskone ja laatikko ennen sitä eivät olleet alkuperäisiä) Tietääkseni sillä ajettiin vain yksi hääkeikka ja sen jälkeen jäi talliin jossa se edelleen seisoo.
     
    Juppee tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!