Suomessa olevien DeSotojen kappalemääriä + Muuta Soto tuubaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Mopar Association ry', aloittaja Mika.T, 10.4.2005.

  1. el_loco

    el_loco Gearhead

    Täällä on ollu puhetta 50-luvun loppupuolen DeSotoista mutta mua kiinnostais paljonko 50-luvun alun DeSotoja on Suomessa...Eniten kiinnostaa -51 2d:t,löytyykö monta?nimim."USAn konttia odotteleva"
     
  2. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Isäukolla tallissa 49 desoto

    Tallissa makaa siis 49 desoto custom. Ei taida olla montaa suomessa.. ?
     
  3. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Moi!
    `58 Fireflite projekti löytyy. Meleko savotta siinä kyllä on notta ajamaan päästään.
     
  4. Juppee

    Juppee Gearhead

    Nostetaan DeSotot taas esille...

    Tämä ostettiin Vaasaan muutama viikko sitten. Ei, en ole uusi omistaja, mutta hyvään kotiin auto pääsi :wink: ja uskoakseni myös pysyy pitkään. Löytyykö keneltäkään lisää näitä vanhoja kuvia ko yksilöstä? Varsinkin niiltä ajoilta kun auto oli 1-värinen vaalea. Esim V8 4/80 löytyy pieni mv kuva yksivärisestä autosta.
     
  5. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Jossain vanhassa veekasissa (Porin näyttely?) oli monta kuvaa ko autosta vaaleana.
     
  6. kingsway

    kingsway Gearhead

    No eihän tuo todellakaan paikkaansa pidä, eikä pitänyt 2003:kaan. Diplomat ja Kingsway -tietoja olen itsekkin kysellyt ja vertaillut liikenteessä oleviin. Esim. 1958 Diplomateja on liikenteessä ainakin viisi yksilöä.

    Myös 1958 Kingswayn lukumääräksi ilmottivat 1 kpl... Todellisuudessa niitäkin on ainakin se 5 kipaletta mun auton lisäksi... Sama juttun 59:n kanssa.
    Tilastokeskuksen kirjoilla mun auto oli Dodge Kingswoy...

    Tarkottaa sitä että noihin tietoihin ei voi oikeen luottaa.
     
  7. Juppee

    Juppee Gearhead

    20.10.2007 Kannattaa kaikkien olla linjoilla huutamassa suoraa huutoa.
    Iowassa myydään yksityinen DeSoto kokoelma huutokaupalla...

    Myytävää KALUSTOA on paljon.
    VanDerBrinkAuction järjestää tilaisuuden, mutta huutamaan pääsee myös eBayn kautta "live auctions" toiminnan kautta...

    Estimate hinnatkin on ilmoitettu "tarkasti" 2000-1000000 usd :eek:

    Eipä muuta ku happy bidding kaikille...
     
  8. spinout

    spinout Gearhead

    Se oli V8 7/79, missä autosta oli muutama kuva beigen värisenä, kun se oli kirvatsin kuplahallin näyttelyssä. Omistaja oli porilainen "Jakkara". Taisi olla V8 Extrassakin kuva. Jakkara osti auton Turusta -78. Ilmeisesti auto on sama, josta oli V8 5/80 postilaatikkopalstalla pieni kuva, kun se makasi ilman kilpiä kiikalalaisen ok-talon pihalla v. -76. Sieltä turkulainen hommasi sen ja hotrottasi auton kilpiin v. -77.
     
  9. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Jos joku tietää tämän ko. auton "varaosa-autosta" eli tästä: http://rides.webshots.com/album/415481202WpuKdl
    lisää, olen TODELLA kiinnostunut...
    Laittakaa yksityisviestiä, kiitoksia jo etukäteen!
     
  10. Juppee

    Juppee Gearhead

    Just noita yksäriseltä aikakaudelta otettuja kuvia, tai vielä vanhempiakin kuvia kovasti kaipailisin.
    Kaks värisenä autosta on koko aukeaman esittely V8 8/81

    Edittiä ja skannausyritys...
    V8 8/81 Esa Vehniäisen kirjoittama juttu,sivu 1
    Ja sivu 2
    Kuvat järkyttävän tummia... Pitänee yrittää jotain blondausta.
     
  11. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Eilen selaisin wanhoja Mobilisteja kun koitin etsiskellä kuvaa kolaroidusta `57-`58 DeSotosta (vaalean vihree/valkoinen). Ei löytynyt. Jos joku tietää numeron ja tapauksen saa laittaa mulle viestiä...
    Selaillessa sattui kuitenkin silmään DeSoto-historiikki osa 2/2 Mobilistin 2/1989 numerosta. Mulla on se skannattuna (.pdf) ja saa sen YV:n antamalla. Tietty jos joku osaa laittaa sen nettiinkin...
     
  12. pepechevy

    pepechevy 1st gear

    ostin tuossa kuukaus sitte 57' tesoton tiplomaatin ja historiasta oisin kiinnostunu? rekkari IPL-61. ollu joskus violetti ja muistelisin että jossain kasissa ois ollu kuva siitä ehkä jossain tapahtumassa
     
  13. kingsway

    kingsway Gearhead

    Tampereeltako ostit?
    Mulla on jokunen huonolaatunen kuva siitä violettina. En kylläkään tunne omistajaa, nykysiä tai entisiä.
     
  14. pepechevy

    pepechevy 1st gear

  15. kingsway

    kingsway Gearhead

  16. pepechevy

    pepechevy 1st gear

    tuli imastua, kiitos kovasti kuvista. miltähä vuojelta nuo kuvat on jos kärsii vielä udella?
     
  17. kingsway

    kingsway Gearhead

    Kuvattu huhtikuussa 2005 Tampereella jossain päin kaupunkia. Sillon näyttelyn aikoihin.
     
  18. pepechevy

    pepechevy 1st gear

    ok tänks
     
  19. Juppee

    Juppee Gearhead

    Onko tämä 60` esitelty jossain Suomalaisessa lehdessä joskus?
    Kuka tän choppas (muistelisin , että Koskivirran Pate)?
    Mahtaako omistaja olla OD.läisiä?
     
  20. Juppee

    Juppee Gearhead

    Jokohan uskaltais tunnustaa, että yhdellä lisääntyi Suomen DeSoto kanta tänään 8)
    Tuli puhelu Suomen Kotkasta ku Impala1968 oli ajamassa pirssiä kontista ulos...

    Kiitokset Jusulle & Ramille, loistavaa palvelua Ohiosta-Kotkaan.
     

Kerro tästä muillekin!