Suomessa olevien DeSotojen kappalemääriä + Muuta Soto tuubaa

Ketju osiossa 'Finnish Mopar Association ry', aloittaja Mika.T, 10.4.2005.

  1. Kustom STW

    Kustom STW 1st gear

    Onneksi olkoon! Ja onnittelut myös hienoista nettisivuista!
     
  2. Juppee

    Juppee Gearhead

    Ei kannatta vielä onnitella, ku en itsekkään oikein tiedä mitä on tulossa :eek: Kuvia on toki paljon nähty, mutta onhan tää melkoista arpapeliä ostaa pirssi sitä näkemättä...

    Fotki on loistava "laiskan miehen homepage", ei tarvi jaaritella niin paljon. Eikös kuva kerro enemmän kuin tuhat sanaa.
     
  3. Juppee

    Juppee Gearhead

    Tulihan se oma DeSotokin vihdoin perille.
    Käy ja kukkuu, ja kaikki hilppeet löytyy. Yritetään olla liikenteessä "virallisesti" vappuun 2008 mennessä...

    Ja ettei mene ihan off topiciksi, niin tästä voi niitä Suomalaisia Desotoja alkaa laskemaan.

    Ja onhan noita Desotoja Suomessa paljon enemmän, joten laittakaa niitä kuvia tulemaan....
     
  4. r.timppa

    r.timppa 1st gear

    ONKO lupa käyttää nettiauton kuvia??? :mad:
     
  5. Juppee

    Juppee Gearhead

    Ei varmaankaan. Kerrotko kuva numerot (vaikka yv.llä), niin heti lähtee ja mieli paranee? Kuvia tulee sieltä sun täältä, ja kaikkien alkuperää on vaikea tietää...
    Poistan moiset heti kun joku niistä ilmoittaa.
     
  6. Mika.T

    Mika.T 3rd gear

    no niin.. onhan täälläkin ollut eloa. :D

    Hienoja Sotoja oli kuva galleriassa.
     
  7. Juppee

    Juppee Gearhead

    Taitaa Mika se sunkin helmi galleriasta vielä puuttua?
    Laitatko kuvan ja vähän historiikkiä tulemaan ( siis jos autosi saa sinne lisätä )

    -jupe-
     
  8. tb60

    tb60 3rd gear

    Tuota Sotoa käytiin ekan kerran katsomassa siellä ladossa ehkä 78 tai 79. Ei ollut myytävänä, kun säästeli pojalleen. Toisen kerran kävin samaisessa ladossa 91 tai 92, kun ostin emännän sukulaismieheltä Triumph 2000:n jota säilytti samassa ladossa. Tulihan sitä samassa tutkiskeltua DeSotoakin, mutta ei ollut vieläkään myynnissä.
    Olisi kiva tietää, koska on sitten luopunut Fireflitestä ja mikä on tilanne tänäpäivänä.
     
  9. Juppee

    Juppee Gearhead

    bttt...

    Spinout lähetti galleriaan paljon uusia DeSotoja , joten nostetaan taas.
    Kiitos spinoutille kuvista.
     
  10. jantero

    jantero 1st gear

    Onkos kellään tietoa DeSoto Firedome 4d -58:n vaiheista Suomessa, vaikuttanut ainakin Porin suunnalla vuosituhannen vaihteessa rekkarilla NYY-8?
    Ollut ennen valkoinen, koodien mukaan kuitenkin alunperin musta ja kasikoneella?
    On ollu mulla viitisen vuotta, laitoin tonne myydään-palstalle kun ei aika meinaa riittää ropaamiseen.
    Toisaalta ei olis paljon laittoo..et on vähän kiikunkaakun myynkö vai nou.
    Mut olis kiva tietää historiaa?

    Jani
     
  11. jantero

    jantero 1st gear

    Tämä mun nyt myytävänä oleva yksilö on ollut ilmeisesti myös rekkarilla NAS-81, juttelin entisen omistajan/rakentajan kanssa. Siitä 70-80-luvun kuosista on vielä merkkejä mm. sininen runko, nappiautomaatti, papereihin merkattu 413..

    Jani
     
  12. spinout

    spinout 3rd gear

    Jantero- kyl tierän ton Soton. Se tuli vissiin uutena puolustusvoimien kenraaliautoksi. Se oli 80-luv ½-välissä Tampereen suunnalla rek. NAS-41 nääs (ei ..-81) kokovalkoisena ja hyväkunt hotrod-lookissa. 80-luvun lopulla se oli Porissa samassa lookissa. Näin myöh. 90-luvulla toiseen otteeseen sitä Porin seudulla, vähän nuhjusemmassa asussa. Ei enää ollut chrome reverse-vanteita ym. Nimim. Käkö tietää tästä autosta myös¿
     
  13. Kustom STW

    Kustom STW 1st gear

    Uudessa Seniori-Mobilistissa oli kuva `58 DeSoto Fireflitestä.
    Kenenkähän lie, millä tekniikalla ja onko ihan "Suomi-auto"?
     
  14. Juppee

    Juppee Gearhead

    Pääsin tänään tutkailemaan läheltä `58 Firedomea. Kovasti hapan ja not for sale! On kuulemma liikkunut aina tässä länsirannikolla, ja jossain vaiheessa jopa dieselin voimin, viimeiset ajot kuitenkin kutosen turvin. Manuaali on ollut jo tehtaalta lähtiessä, ja väriltään koko musta. Nyt lahoaa ilman tekniikkaa...
    Jos tiedätte autosta enemmän, niin kertokaa ihmeessä.
     
  15. Kustom STW

    Kustom STW 1st gear

    :eek: Manuaali..!
    Wau. Eihän tuo o ollenkaan vielä paali-kamaa = kyllä tuon elvyttää ihan jopa kohtuu vaivalla. Jenkkituonnit saattaa olla niitä kanaverkkovirityspommeja.

    Pliiiiiiiis. Koittakaa pelastaa tuo tuolta ulkoa jonnii tuon yksilön arvon tuntevan harrastajan suojaan.... :-?
     
  16. Juppee

    Juppee Gearhead

    Jos toi olis naapurin tenava, niin jonkinlainen "pakkohuostaanotto" varmaan onnistuisi ainakin viranomaisilta. Nyt ku kyseessä on auto jonka omistaja vielä "joku päivä" entisöi, niin minkäs teet? Ei myynnissä ja that`s it...
    Sitä paitsi kuvat kaunistaa karua totuutta. Auto on seissyt tuossa paikassa +10 vee, ja ties miten pitkään edellisessä paikassa. Tää Soto on hyvä osoitus,että luontoäiti on ihan kustomukko #1. Tässä kopassa on ehta luontoäidin channelointi, eli koppa on pudonnut luokkaa 5cm runkoon nähden...
    Ja oli omistajalla kyllä aikeita siirtää Soto sisätiloihin lähiaikoina, mikä se lähiaikoina sitten lieneekään.
    Yhteystiedot sentään vaihdettiin puolin ja toisin, joten pysytään kuulolla.

    Tässä kuvassa näkyy hyvin toi ratin ja mittareiden vasemmalla puolella oleva "delete plate". Siis siinä reiässä missä normaalisti olis automaatin painonapit. Polkimet lattiassa on myös ihan tehdaskamaa, joten kyllä tää on jo alunperin ollut manuaalilla. Nimim "spinout" varmaan tietää kertoa kuinka yleisestä optiosta mahtaa olla kyse?
     
  17. spinout

    spinout 3rd gear

    >kertoa kuinka yleisestä optiosta mahtaa olla kyse

    Ei manuaaliloota ollut optio näissä vehkeissä.. se oli vakiovaruste, mutta keskiluokkaisiin ja sitä ylempiin isoihin autoihin tilattiin varmaan 98-99,9%:sesti automaatti. Eli manual on harvinainen.

    Ikävää toi hamsteri-ilmiö.. "emmyy, vielä j-o-s-k-u-s entisöin". Jo happani niin, että on kunnostuksen ulottumattomissa.. :( mutta kukin tekee omistuksilleen mitä lystää. VOI olla, että Firedome on uutena samaan aikaan hankittu puolustusvoimille entisen NAS-41 kanssa. Herrat valitsivat mustat Domet upseeriautoiksi, koska Karillakit ym. loistoautot herättivät närää valtion rahojen käytöstä 50-luvulla. Sotot hyväksyttiin silloin paremmin.

    Senior-Moblan '58 Fireflite oli uus tapaus.. luulin, ettei Suomessa ole '58 Fliteä (Kustom STW: your car is 57). Ainoa haju on uutena Bernerin myyntisalissa ollut auto, josta oli kuva Yleisen Autoliiton AUTO-lehdessä 1958. Voi olla sama auto. Kuvassa oli myös '58 Firemite, joka oli minikokoinen Soto Briggs & Stratton-moottorilla.. olis sekin kool nyt.
     
  18. MOtorPARts

    MOtorPARts 1st gear

     
  19. spinout

    spinout 3rd gear

    Sai Torquefliten ilman eri maksua noihin kalliimpiin malleihin.. mut Fliteenkin varmaan sai tilata manuaalin alemmalla hinnalla 'deduct option', jos joku olis niin välttämättä halunnut, mutta käytännössä hyvin harvinaista. Firedomeen ja -sweeppiin automaatti maksoi ylimääräistä. Olis pitänyt kirjoittaa "näissä vehkeissä" muotoon "tässä vehkeessä" tarkoittaen tätä kyseessä olevaa dómea.. Voihan vehje :)
     
  20. Ahis

    Ahis Gearhead

    Löytyy muunmuassa paikallisen rautalankabändin bändikuvista, omistaja paukutti rumpuja. Koitan muistaa kysellä kuvia, jos vaikka skannailis niitä tähän topikkiin.
     

Kerro tästä muillekin!