Suomessa olevien DeSotojen kappalemääriä + Muuta Soto tuubaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Mopar Association ry', aloittaja Mika.T, 10.4.2005.

  1. Mika.T

    Mika.T Gearhead

    [​IMG]

    Pikku hiljaa valmistuu..
    Parina iltana nyt oon touhuillu.

    Kone paikoillaan. Virranjakaja/puola kiinni. Öljyt koneessa.
    Startilla pyöritetty koneeseen öljynpaineet. Hyvin nosti öljyn kansiin.
    Ja näkyipä to öljynpainemittarikin nousevan yli asteikon puolivälin. :D

    Pakosarjat vaatii korjailua. Ennen niitä ei voi laittaa sisälokasuojia kiinni.

    Sähköjäkin siivoilin. Semmonen 20m lähti joutilasta johtoa.
     
  2. Mika.T

    Mika.T Gearhead

    Kysytäämpä tässä samassa topiksissa että osaakos kukaan sanoa että mikä perä näissä sotoissa on? 8 1/4" vai 8 3/4"?

    Nimittäin pitäis avata tuo murikka kun saa keulan nippuun.

    Ja toinen... Mitä laatikkoöljyä porukka on käyttänyt tuossa nappilootassa?
     
  3. M.S

    M.S 1st gear

    Jos sulla on edestä ladattava malli niinkuin luulen sen olevan, niin 8 3/4.
     
  4. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    toi early 8 ja vartti aukenee myös eteenpäin mutta niitä ei varmaankaan ollu kalleimmissa malleissa.
     
  5. Mika.T

    Mika.T Gearhead

    Juu. Edestäpäin kasattava on.
     
  6. Juppee

    Juppee Gearhead

    Sen puna / valko Firefliten laatikkossa on rempan jälkeen käytetty dexron / mercon III. Sama litku vei omaani eteenpäin n 8000km kesän aikana ilman huolen häivää...
     
  7. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    tommosen selvennyksen tohon akseliasiaan kaivoin netistä.


    Section 4: 8-1/4" Carrier Housing

    From 1957 to 1964 Chrysler manufactured a front loading center section
    similar to an 8-3/4". Its ring gear diameter was 8-1/4". This is not
    related to the Spicer built 8-1/4" rearend used in Chrysler products in
    the Seventies.

    From 1957 until 1961 or 1962, it used a case with a casting number
    1828448. It appears that in 1963 and 1964 this gearset was installed
    in a 741 case. The 1828448 may have used a different housing flange pattern
    as it calls for a different housing (1045744,2070269). These rearends
    were for extreme light duty and were only used in six cylinder
    applications. six cylinder station wagons used 8-3/4"s. Along other
    available gear ratios, there was a 3.31:1 for manual transmissions and
    a 2.93:1 for automatic transmissions.
     
  8. Windsor

    Windsor Gearhead

  9. Juppee

    Juppee Gearhead

    Kaikentietävä googgeli ilmoitti seuraavaa;

    "Big Wheels ensi vuoden tapahtuma-ajankohtahan on 16.-18.7.2010 eli päätapahtuma perinteisesti lauantaina 17.7.2010"

    Nyt meinaa jo tulla suru puseroon vaikka tammikuuta vasta eletään. Vahvistamattoman tiedon mukaan nimittäin samana ajankohtana ajetaan SM Drag Race Kalajoella. Jos meidän OL-540 on vielä läjässä tuolloin, niin silloin big wheels jää auttamattomasti väliin :(

    Vaikkei sitä googgeli tiedäkkään niin mä voin kertoa faktan, että Suomen suvi on liian lyhyt...
     
  10. Juppee

    Juppee Gearhead

    Siirrytään takaisin aiheeseen, tai aloitetaan vaikka uusi aihe kun täälä on taas niin hiljaista.

    Kuukauden DeSoto kuva:

    [​IMG]

    Kuvan lähetti Mano Forsman, ja se on napattu `86. Tarkasti kun katsotte, niin `57 Diplomatin siipi se siellä maassa pilkistää. Kokonainen auto meni puutarhan täytteeksi `60-luvulla Vaasassa.
     
  11. Mika.T

    Mika.T Gearhead

  12. Juppee

    Juppee Gearhead

    Olisiko aika taas kuukauden (tai vaikka vain viikon) DeSoto kuvalle?

    Tämmöinen sananmukaisesti siipeensä saanut `59 Firedome on saapunut Suomeen ja on nyt myynnissä Car-Koivistolla.

    [​IMG]
     
  13. Juppee

    Juppee Gearhead

    Tämä kuva tuli bongatuksi tuolta toiselta foorumilta "spinoutin" postauksesta...

    Valkeakoski vuonna 64. Mitähän mahtoi tapahtua, että `56 Soto saatiin näin tunnistamattomaan kuntoon?

    [​IMG]
     
  14. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    oisko kokeiltu miten 330 laulaa ?
     
  15. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Onko kukaan teistä viritellyt `57-`59 MoPariin lämppärinsysteemiä jostain muista autoista peräisin olevilla osilla? Kun tuossa omassa oo juuri mitn jäljellä niin olis kiva tietää mistä sais suht samankokoisen kennoston & hanat & puhaltimet jne.

    Lisäksi saa antaa vinkkiä pyyhkijöiden moottoreista.

    Saa ne olla jostain japsistakin jne. kun tuosta "ei ihan" MR-kelpoista tule...
    8)

    Tai saa tarjota myös alkuperäisiäkin hilppeitä, jos sellaisia pyörii nurkassa!
     
  16. Juppee

    Juppee Gearhead

    Suomi kulttuuria parhaimmillaan. Vaasan vappucruisingissa tänään..
    About 30 vuotta projektina maannut `59 Adventurer on elvytetty jälleen ajokuntoiseksi. Ja kyseessä ei tosiaankaan mikään uustuonti vaan jo 60-luvulla VCI-11 kilvin kulkenut Suomi Adventurer.

    [​IMG]
     
  17. Windsor

    Windsor Gearhead

    Mitäs ihmettä? Kuulostaa ihan aprillipäivän jutulta, mut sehän oli jo kuukaus sitten ja ei tää taida olla kuvamanipulaatiokaan. :D Kyllä on hieno peli ja mie oon luullu ettei suomes noita 50-luvun Adventurer malleja oo yhtään.
     
  18. SK

    SK Gearhead

    Kerrotko Juppee auton taustasta vähän lisää? Tuon täytyy olla muuttoauto; itse en ole koskaan kuullut moista tuodun uutena Suomeen. Sellaisenaankin uskomaton juttu, ettei siitä ole koskaan missään vanhassa V8:ssa tai Mobilistissa mainittu. Tuohan on saman tason ihmeellisyys kuin se 57 300C tai 59 Custom Royal avo. Mutta hyvä näin, tällaisia yllätyksiä saa ainakin minun puolestani tulla lisää.

    59 Adventurereita lienee Suomessa tällä hetkellä 2. (molemmat mustia). Se valkoinen yksilö meni ilmeisesti ulkomaille vuosia sitten.
     
  19. Juppee

    Juppee Gearhead

    Mä en tiedä jos Juha täälä OD.llä käy mutta odotellaan jos saatais omistajalta kommenttia aiheeseen. Autoon liittyy niin paljon legendoja, että on parempi jos omistaja itse kertoo mikä on faktaa ja mikä fiktiota...
    Ollilan Mauri ton Pohjanmaalle aikoinaan roudasi ja siltä Juhan faija sen 70-luvulla osti. Auto jäi seisomaan jo ennen Mobla / V8 ilmestymistä, joten se selittänee miksei ko aviisit koskaan autoa maininneet...
     
  20. 59 adv

    59 adv 1st gear

    täälä ollaan nyt:)
    tosi auto meidän omistukses vuodesta 72 ja vappuna ekan kerran ajossa sen jälkeen.
    paljon on huhuja autosta enkä itsekkään tiedä kaikkea , mutta ilmeisesti ahti karjalaisen pääministerin vanha auto alunperin mutta 100% tietoo ei ole , olis kiva tietää auton historiaa ennen vaasaan tuloa.
    auto muutenkin erikoinen kun siinä dodgen koetaulu kilometri mittarilla joten varmasti uutena tullut suomeen.
     

Kerro tästä muillekin!