Suomikustomien Hall of Fame

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja Chevy ´53, 2.10.2006.

  1. JariV

    JariV 2nd gear

    Tais olla nimimerkki "nash":in aloittama polku. En muista polun nimeä.

    Sitten joskus monia vuosia sitten oli sellanen polku kuin "Suomen hienoin rodi".

    Muita mä en ainakaan täältä muista.
     
  2. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

  3. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

  4. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

  5. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

  6. AFTERBURNER

    AFTERBURNER 1st gear

  7. Mr J

    Mr J Gearhead

    Muutenkin oli mahottoman nostalgisia kuvia tuolla! Nuista ajoista ei maalaispoeka päässyt osaksi kuin V8:n sivuja tavatessa, eikä siellä kerrottu ihan kaikkea... 8)

    Kuvagalleriastahan selviää myös tuon ZK:n kehityskaarta. Mut onko siis nykyisin päätynyt uusiometalliksi? :cry:

    Tässäkin kuvassa on mahtavan hyvä lähtemisen tunnelma:

    http://194.79.17.126/riversidecruisers_ ... temId=4361

    :)
     
  8. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Muutenkin oli mahottoman nostalgisia kuvia tuolla! Nuista ajoista ei maalaispoeka päässyt osaksi kuin V8:n sivuja tavatessa, eikä siellä kerrottu ihan kaikkea... 8)

    Kuvagalleriastahan selviää myös tuon ZK:n kehityskaarta. Mut onko siis nykyisin päätynyt uusiometalliksi? :cry:

    Tässäkin kuvassa on mahtavan hyvä lähtemisen tunnelma:

    http://194.79.17.126/riversidecruisers_ ... temId=4361

    :)[/quote]

    Kas, näyttäisi siltä että Oskawahka-2d STW olisi siellä taustalla vielä yksivärisenä, sellaisena en sitä ennättänyt nähdäkään. Minnekäs tuo keulilla ollut -65 Tempest STW on hävinnyt?
     
  9. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    8) Perhana jotta tuo '58 on säväyttävä!
     
  10. LGC

    LGC Gearhead

    Kas, näyttäisi siltä että Oskawahka-2d STW olisi siellä taustalla vielä yksivärisenä, sellaisena en sitä ennättänyt nähdäkään. Minnekäs tuo keulilla ollut -65 Tempest STW on hävinnyt?[/quote]

    Niin elikkäs Lopez - porukka todennäköisesti matkalla salon näyttelyyn, ekana Manon Tempest, toka Unun Chevelle (ei Oskawahka vaan se toinen).
    Kolmantena Kari B:n Rambler, jonka takana Unun -64 avo Impala.
    Etusialla Masan -58 ja Purssin ZK :)
     
  11. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Ahaa, siis tuo ei ollutkaan sama Chevelle! Eli tuostakos sitten jalostui se sininen isolohkolla?
     
  12. LGC

    LGC Gearhead

    Sama auto :) Tuossa kuvassa viellä tietääkseni kutosella
     
  13. LeoM

    LeoM 1st gear

    Ostin kyseisen kustom oldsmobilen 1957 98 coupe 90 luvun alussa purettuna ja puutteelisena projektina Jan Engvistiltä 30th markalla. Oli purettu niin hyvin, että esim ohjaus- ja jarrutehostimet oli purettuna samassa laatikossa ja tiedettin vaan, että niissä on jotain vikaa... koneeseen 371 cid oli paljon uusia osia mm. männät, laakerit, j2 kaasarit, mutta kukaan ei ollut tarkistanut, että kone olikin 394. Hintaan seurasi talli paikka Hki.Vantaan lentokentän kupeessa hetken aikaa. Sain Luotosen kanssa hitsattua auton kasaan ja pyörillensä jonka jälkeen auto siirty ulos. Hakkaraisen Leksan kanssa juteltuani matta bros madalsi kattoa hieman ja auto sai tallipaikan tapanilasta, jonka pihalla Masa oli kuvannut auton tietämättäni. Oli yllätys kaupan jonossa huomata auton olevan lehden kannessa. Sitten auto siirty matta brossin ex tallille Uusimäkeen jossa jatko jalostus jatkui kunnes iski lama ja takaaja vastuulla sain eräänä päivänä pankista 600th mk laskun. Yritin jatkaa projektia myymällä mm. hienot sivulistat, j2 kaasarit, koneen osat...yms Elämän tilanne rupesi näkymään tekemisen laadussa esim konepellin louerssit sain Allu Kaariolta metritavarana jonka seura uksena kone pelti menetti muotojaan. Uusi omistaja oli verhoilualan opiskelija jolta sain vaihdossa -63 Linkin jossa oli conniekit, BBQ tekstit etulokarissa ja tolkuttoman paljon bensaa syövä kone, mutta se onkin jo toinen tarina. Oldssin myyminen on harmittanut vuosia sen verta paljon, että jos nykyinen omistaja harkitsee myymistä heikkona hetkenään niin ottaisiko yhteyttä.
     
  14. B 50

    B 50 Gearhead

    Käsittääkseni nykyinen omistaja ei od:lla kirjoittele, mutta jos sikäläiset harrastajat sais sanaa eteenpäin.. Joskus kustomit vaatii vaan vähän pidemmän kypsymisajan. Kiva se olis liikenteessä nähdä.
     
  15. Cad-48

    Cad-48 1st gear

    Kyllähän tuohonkin autoon aika paljon muistoja sisältyy,katon muoto ei ollut ihan helpoimpia,mutta aika nättihän siitä tuli,-57 olds sinänsä on ehdottoman hieno kori muodoiltaan "sellaisenaan" no ainahan sitä pientä laikka hommaa löytyy,tässä työstetään just vanhan kaluston etsiskelyä joka on kulkeutunut Tomahawkin ja uusimäen kautta teille tietymättömille ,
    on nääs 20v. kokkareet tulossa eli ei kun salapoliisi töihin. Esa
     
  16. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Nostetaas tämä vetoketju ylös.
     

Kerro tästä muillekin!