Suomikustomien Hall of Fame

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja Chevy ´53, 2.10.2006.

  1. makke

    makke 1st gear

    Oon täs yrittänyt kasata ehdotetuista jotain linkkikokoelmaa, mut ei taida onnistua. Ehdotukisia tulee siihen maalliin et ei täs pysty toteuttamaan. Siis luovutan työn edelleen eteenpäin.
     
  2. JanneK

    JanneK 3rd gear

    Ilen ´46 Ford club coupe, varsinkin nyt fenderskitseillä ja uusilla puskureilla
     
  3. Kasi-Pasi

    Kasi-Pasi Gearhead

    En nyt jaksa kaivella lehtiä, mutta eikös tuollainen kiiltävän mustana syntynyt Cossun toimesta...?

    Oliko listalla jo HEPCATin ´48 Letukka, mattamusta (myös ´48?) jostain Länsirannikolta(ko) ja nykyään hopeana kulkeva ´41 taildragger-Chevy?

    Ja nyt kun aloin muistelemaan, niin Blues Sled ja Painajais-Buikki toivat mieleen ainakin joskus Mikkelin Oldtimerissa pyörähtäneen vaaleanvihreän kittikasan, jossa "viimeistely" oli jotain ihan järkyttävää...oliskohan toinen mainituista?
     
  4. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

  5. lollipopchevy

    lollipopchevy Gearhead

    Kyllä mun muistikuvan mukaan tosta blues sledista jalostui turussa olikos se nyt lila vai vihreä ja jonnekin itäiseen suomeen se aikoinaan myytiin...

    Tavaratilaan käynti tosiaan takapenkin kautta :)
     
  6. Bitch

    Bitch Gearhead

    Mikäs se sininen ehkä '64 Letukka oli jonka näin aikoinaan Västeråsiin menoreissulla, jossa takaluuku aukes sivusuunnassa eikä perästä? Pojat onki aika näppärästi kontista olutta tuulen kuivattamaan suuhun :wink:
     
  7. CTS

    CTS Gearhead

    Se oli/on ´64 Bel Air, chopattu laikka-avo toimivalla rättikatolla. Kangasalla tehty, ihan siististi vieläpä.
    Auto oli viime keväänä myynnissä Hämeenlinnan seudulla ilman tekniikkaa.
     
  8. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    Täältä löytyy tämä minun rottelo. Ei todellakaan hall of...matskua, eikä täysverinen kustomikaan...Ehkä enemmän rokkiauto luokkaa, mutta mainittiinhan tossa jo se puna/vihreä kuusnelonenkin...tosin olihan se chopattu ym.....Lieköhän enää ehjä?Falcon on mukava peli näin parempaa ootelessa...En muista enää nimeä kuka tämän foordin on aikoinaan ''kustomoinu''...Tais olla Euran suunnalta...Onkohan tuttu kustom/rotilo piireissä tuo ukko? Liekö kenenkään foorumilaisen tuttavia ja onkohan tehny mitään järkevämpää kotteroa?Tämähän on kittailtu varmaan joskus '90 luvun alussa. Jos pysytään aiheessa niin yksi hienoimpia on kyllä Lähdeniemen Jaken ceepo! Etenkin nyt mattavärisenä.

    ...Ja kuvahan on tältäpäivältä ja tärähtänyt... :oops:
     
  9. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

  10. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Tämä Suonenjoen mansikka kiinnostaa kovasti minua.
    http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... ht=#114812

    Yksi mikä tulee kustomeista mieleen on faikku 66:n Hudson. Siinä on sitä jotain.
     
  11. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    Tuossa jossain välissä joku mainitsi '57 batwagonin...Mitähän sille autolle nykyään kuuluu? En ite juurikaan classic chevyistä välitä, mutta tossa autossa on särmää!! Ainoa joka jäi joskus vaivaamaan oli auton rengastus ja mustat lasit....Mut muuten aikas namu! 8) Joo Täytyy myös itelläkin ylistää Faikku66 nimim. hudsonia. Sitä en sitten tiedä haluaako itse omistaja käyttää kustom termiä...Ainakin joskus on tullunna puheeksi, että hakis takaa enemmänkin rotilo meininkiä. :)
     
  12. xp

    xp Gearhead

    Hyypän 57 plymouth oli komea myös, sanottin joskus kustomiksikin, vaikka rakennemuutokset ei kovin radikaaleja olleetkaan.
    Parhaita olivat kyllä Crauling Merc ja Junkyard K.
     
  13. Dartsan

    Dartsan Gearhead

    Tuo on kyllä aika siisti laite! Vaikka onkin fjoortti! Muistan kun se oli Karjalaisen veljeksillä Kaavilla. Poijat asu siinä koulun vieressä ja pesäpalloa pelatessa kumahteli aina pallo katolle. Mut eipä varmaan paljoa haitannu, oli se sen verran rankassa käytössä niillä. Asioita jotka tulee mieleen ajasta jolloin autot alkoivat kiinnostaa. Nykyään taitaa olla mattasininen.
     
  14. jart$u

    jart$u Gearhead

  15. Sori jos ny jos joku on tän jo aikasemmin jo täs topicissa kertonna mutta alotin vasta lukeen juttuja ekalta sivulta ja oli impala banana split mainittuna siinä ja rakentaja ei ollu tiedossa.kerrottakoon se viimestään nyt jos ei aiemmin joku oo kertonu. Eli Ari ja Hape Lattunen PÄLKÄNE/Valkeakoski. Oli hieno pirssi aikanaa ja teki minnuun ainakin suuren säväyksen nöösi-poikana.Muistaakseni äijät teki sen 4-ovisesta "lairista".
     
  16. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Mihinkäs jäi Koskivirran Thunderbird? Ei ainakaan meikäläisen silmään osunut kun koko topicin luin läpi... Ykköseks meikäläinen kyllä asettais Koskivirran Mercuryn, sen jälkeen Saarelan Packard. Muista en sitten osaakkaan sanoa :rotfl: Koskivirtojen väkertämä ´60 DeSoto löytyy Helsingistä, omistaja vaikuttaa Overdrivellakin. Soto on mun mielestä hienosti chopattu, jos väri olis kiiltävä ja orkkishenkinen sisusta vois hyvin olla tehtaan tekele, vrt. Hälvän Chrysler. Se keltavalkonen Hudson kuuluu kans listaan, ehdottomasti!
     
  17. petu54

    petu54 2nd gear

     
  18. makke

    makke 1st gear

    Kappas, nyt vasta huomasin! ;) Lämmittää mieltä, että Pikku Vihtorikin on noteerattu vaikka jenkki ei olekkaan. No, ensi vuonna sen valmistumisesta menee 10 v rikki ja on edelleen mulle se läheisin auto.
    Saas nähdä kuinka käy kun saan Valhalla kustomin/rodin tehtyä tai mahdollisen uuden hankinnan, eli '32 Ford pick-upin, vaihtuuko sit mulle itselle läheisimmän autojen järjestys?
     
  19. pumpuli

    pumpuli Gearhead

    Tää pyöri Lahessa tuolloin,sit oli punasena,omistaja joku pistooliammunnan MMennätyksen tekijä,ennätysnumerot oli takatolpissa.
     
  20. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Katohan vaan, minäkö puusilmä :oops:
     

Kerro tästä muillekin!