Super Pro ET

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja triniemi, 16.11.2006.

  1. triniemi

    triniemi Gearhead

    Onnittelut Arskalle ja Tealle pokaaleista! Kokemus oli valttia vaikka kilvanajo oli hiukan erilaista. Kertokaas vähän miten oma kisa meni.
     
  2. Tea

    Tea 1st gear

    Kiitos, kiitos. Oli melkoinen yllätys kyllä löytää itsensä finaalista. Kisa oli vähän sekava, auto meni mitä meni ja kuski oli vähän hukassa. Toi on kyllä pirun vaikeeta miettiä noita koukeroita.. Mutta onneks löysin vara-aivot jotka vähän valaisi noita kuvioita. (olis varmaan kannattanu lukee ne säännöt vielä kertaalleen ennen kisoja... "voiks tota aikaa vaihtaa lähtöjen välillä"... "mihin se pitää kirjottaa"..."onks tossa sininen valo käytössä")
    Ilman Jonen apua olisin varmaan menettänyt hermoni, mutta loppujen lopuks oli kyllä kiva kisailla kun ei tienny sitten yhtään että miten naapuriradan kaveri ajaa. (esim. valoihin asettuminen ja kaikki muu kikkailu tossa lähtöalueella)
    Loppujen lopuks aika matalilla lähtökierroksilla näytti saavan kohtuu tasaisia aikoja, isommilla kierroksilla ei vaan renkaiden pito riittänyt.
    On se vaan kuitenkin vaikein osuus tossa miettiä että jos kaveri lähtee vaikka 0,85 sek ennen mua, niin kaunko aikaa menee sen ekasta lampusta tai vihreestä mun ekaan tai ihan mihin vaan.. ja miten ihmeessä mä kykenen oleen tuijottamatta sen valoja... (vastaus: en mitenkään)
    Mä sanon kyllä että kaikki ne, jotka noita indeksiluokkia täälläkin jatkuvasti haukkuu, niin tervemenoa kokeilemaan.
    Tulokset näkee kätevästi FHRA:n sivuilta, en niitä lähde tässä sen tarkempaan kertomaan.
    SPET1966
     
  3. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Tohon ihan vaan sen verran että kivaa touhuahan toikin varmaan on mut monen mielestä oikea kilvanajo on kuitenkin vähän erilaista ja jos tykkää kikkailusta niin sitä saa sit harrastettua ja on halvempikin harrastaa erilaisilla välineillä mitä noi on :wink:
    Vaan mitä näistä kinaamaan, se mikä on hauskaa on että mm. näiden uusien luokkien myötä autokalusto on monipuolistunut ja radoilla ja varikoilla näkee jos minkälaista sinänsä ihan mielenkiintoista laitetta :D
     
  4. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Näinpä :eek: Toiset tykkää ja toiset sitten ei :soosoo:

    Sen kummemmin indeksi-luokkien mielenkiinntoon ja jännittävyyteen kuljettajana tai sivusta seuraajana, eli katsojana puuttumatta sanoisin, että tervetuloa vaan kaikki radalle, jotta Kisoja yleensä pystytään ajamaan. Kokeilkaa mitä ryhmää tahansa ja päätykää siihen minkä omaksenne koette, mutta koittakaa silti ymmärtää, että on vielä niitäkin, joille menestyminen ei aina ensimmäisenä ekoista kisoista tai kausista lähtien ole tärkeintä, kun lajin pariin ilmestyvät. Mutta onhan toikin mielenkiintoista kun erilaiset autot, vempaimet ja muut kikottimet lähtevät matkaan milloin sattuu, nykivät ja kiihtyvät kesken matkan suoranaiseen laukkaan ennen tavoiteltavaa maaliviivaa toiset jopa voimakkaasti jarruttaen ennen sitä. Lisäksi edelleen mielenkiintoa riittää spekuloitaessa, miten kävi, kumpi voitti, miksi voitti, miten se oli mahdollista ja voisiko se toinen sittenkin vaan alittaa indeksinsä jotta pääsisi itse jatkoon. Näin niinkuin kärjistäen.

    Muuten toi kyllä näytti mielenkiintoiselta, varsinkin kun autoja ja niitä muita kikottimia oli radalla paljon tehden noita kisoista mielenkiintoista ja helppoa seurattaavaa, kun ei tiennyt kuka taktikoi,kuka veti kireimmät indeksit, kellä throttlet ei pelannu, kellä pelasi, kuka oli ensin maalissa, kuka jarrutti voimakkaimmin, kenen indeksi alittui ja miksi FHRA haluaa kaikkien liittyvän tämän kaltaiseen jännitys draamaan :poff:

    Mullehan sä ton heiton tarkitit, mä kun vihaan kaikkea, mitä en osaa ja missä muut on mua parempia. Mitenköhän mä tästä nyt selviän, kun puukkoa tulee sieltä täältä, eikä kukaan ymmärrä mua :poff:

    Kiva silti, että näitäkin luokkia on olemassa, ja toivottavasti jokainen löytää omansa kun radalle uskaltautuu :rotfl:
     
  5. hejo

    hejo 1st gear

    Kyllähän tuolta taitaa jokaiselle kilpailijalle ja katsojalle se mieluisin ryhmä löytyä..Oma ryhmäni TH=teamin huolto on pirun mukavaa puuhaa,paljon ihania ihmisiä ja mukavaa sanailua ja ilman mitään indeksejä syöksähtelyä suorittamaan omaa osuuttaan päivän askareissa... :D
     
  6. Henski

    Henski 1st gear

    Ja siinä sä oletkin melkoinen mestari. Kiitokset vielä majoituksesta ja muonituksesta "yksinäisellä" opintomatkallani :-?
     
  7. Sapru

    Sapru 1st gear

    Kyllähän TH:ssakin "indeksin" kanssa joutuu kikkaileen, seiskaks kun on ruoka ni johan sitä on ihan kireenä sekuntteja ennen että painaako kaasua vai pitääkö jarruttaa. :lol:

    Punavalo TH:ssa on ihan kriisin paikka. TH:ssa myös voidaan "lähtöjen välillä aika vaihtaa" joten tarkkana saa olla.

    Hanski
    Scandinavian Drag Race Catering Association
     
  8. hejo

    hejo 1st gear

    Joo-o ja entäs sitten toi sunnuntainen pudotus........Itse en vielä ole pudonnut mutta voipi sekin aika vielä tulla... :eek: Henski on aina meille odotettu ja mieluinen vieras että ihan vaan jatkossakin tervetuloa meidän rytmiryhmäämme.. :D
     
  9. Sapru

    Sapru 1st gear

    Ja lettupäivänä on muuten lineupissa ruuhkaa!
     
  10. SC 285

    SC 285 1st gear

    No joo... Kiitos paljon. Olihan se kieltämättä täälläkin yllättävää tuo finaaliin pääsy. Etenkin kun viimeksi olen ajanut pitkällä kuusella kilpaa -96 tai -97 ja nyt heti perään -07...

    Lisäksi arvelutti, että kuinka sitä pystyy jäämään viivalle kun toinen lähtee edellä. Noi molemmat hommat kuitenkin sujuivat ongelmitta, mitä kyllä ihmettelen. Mutta tietty hyvä niin :D

    Järkky sivutuuli lisättynä noihin maalipään pomppuihin aiheutti pulssin pysähdyksiä moneen kertaan. Pari kertaa jo luulin että koko katiska menee nurin, mutta onneksi pahimmalta vältyttiin. Eipä tuo radan pito kyllä oikein häävi ollut muutenkaan. Sen verran moni meni kylkimyyryä kesken kaiken...

    Spetin lajittelu tuntui hieman oudolta kun on tottunut hakemaan selkeästi jotain ajallista päämäärää, mutta kyllä pudotuspäivänä oli mukava ajaa kilpaa. Varsinkin kun oli paljon autoja ja periaatteessa kaikki "uusia naamoja" vastustajina.
    Kiitos kaikille kilpakumppaneille mukavasta kisasta. Sekä Mopoilijalle ja Mikalle kuvista.

    -arska-
     
  11. Putte

    Putte 1st gear

    Ei kannata vihata sitä, mitä ei osaa, vaan kokeilla hommaa ja opetella. Ja sitten kun on oppinut riittävästi, niin näyttää niille konkareille, että oppii se ryhmän vaihtajakin. Avointa mieltä Luigi. Tiedä vaikka parin kokeilun jälkeen tykkäisit.
     
  12. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Kommunismiakin kantsii kokeilla, avoimin mielin, kysy vaikka niiltä jotka on kokeillut!
    Ei vaan, makuasioita; yks tykkää äiteestä, toinen tyttärestä, mulle käy kyllä molemmat vaikka yhtäaikaa. :rotfl:
     
  13. Putte

    Putte 1st gear

    Kyllähän Kekkosen ajalla eläneet on kommunismiakin joutuneet kokeilemaan. Kyllä ne äiti ja tytär mullekin käy.
     
  14. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Eiköhän toi yhdistelmä liene jo noin VANHALLE miehelle liikaa :eek: Saattaa nimittäin tulla oireita siihen yhteen paikkaan jolla miehen pitäisi ajatella tällaisissa tilanteissa, mutta ajatus tullee yleensä noin puoli metriä väärästä suunnasta :poff:

    Edelleenkään mulla ei ole mitään näitä jarruryhmiä vastaan, vaan ainoastaan sitä en sulata, että meitä Heads Up ajajia yritetään FHRAn toimesta väkisin tutustuttaa tällaiseen indeksipelleilyyn :soosoo:

    Kai tommonenkin touhu voi mielenkiintoista olla, kunhan vaan tarpeeksi sitä jauhaa ja itselleen todistelee, pitäväthän Muslimitkin itsemurha-pommittajan roolia hienona ja autuaana asiana, kun heille on koko ikä näin opetettu. Mä vaan haluan olla toisenlainen ja kattelen mielelläni nopeampien perävaloja ilman sen kummempaa tarvetta olla heti nopein ja kaunein, kun kisoihin lähden. Tottakai kilpailuvietti mullakin on ja pyrin kalustoani siihen suuntaan kehittelemään, että josko joskus, siis ihan vaan jonain vuonna saatan esitellä niitä mun perävaloja muille. Mutta kikkailemalla kaiken maalilman tasoituksilla, numeropelillä ikkunoissa, throttleilla ja jarruttelemalla en sitä halua tehdä :soosoo:

    Kenties mä oonkin vaan omituinen ja tyhmä kun en halua mennä sieltä mistä aita on matalin, mutta niin se vaan on elämässäkin, että tavoitteita ja kunnianhimoa pitää olla, eikä oikotietä onneen ole. Jos siis et parastasi tee tavalla joka susta tuntuu oikealta. Uskokaa mua, mä oon eläny ja kasvanu lapsuuteni ja nuoruuteni -60-70 lukujen Jakomäessä. Siellä nimittäin yksikin väärä valinta olisi saattanut tehdä musta jotain muuta, mitä nyt olen. Se onko se sitten hyvä vai huono asia onkin jo sitten ihan toinen juttu :poff:
     
  15. triniemi

    triniemi Gearhead

    Aajee, tuli D2 lisenssi tänään postissa 8) nyt saa vetää luvan kanssa, olo vähän niinku rippikoulun jälkeen :lol:

    Onks kellään muuten tietoa Alastaroon ilmoittauneesta Jukka Kivinevasta? Millanen auto?
     
  16. Huhu

    Huhu 1st gear

    Kuskina uusi, mutta muuten tuttu varikolta. Ja auto on Blown Stang.
     
  17. triniemi

    triniemi Gearhead

  18. homer

    homer Double Gearhead

  19. Tea

    Tea 1st gear

    Henski, kyllä sä huomaat että viimeistään EM-kisoissa kaikki on lähdössä mukaan... kyllä sillon riittää tota "avustusporukkaa"... :lol:
     
  20. Tea

    Tea 1st gear

    Aika hyviä on lamput tuolla Santapodin kisoissa tän päivän jälkeen..
    1. 0,0010
    2. 0,0021
    3. 0,0049
    4. 0,0071
    5. 0,0087

    ja Pro ET:ssä vielä parempia.
     

Kerro tästä muillekin!