Super Pro ET

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja triniemi, 16.11.2006.

  1. Onneksi olkoon Mikolle, vastoinkäymisistä voitoon!

    EM:ssä nähdään!
     
  2. exchevelle

    exchevelle Gearhead

    Onnittelut triNiemelle vaikka häntä en henk.koht. tunne. Kun kävin katsomassa fyyran sivuilla pudotuskaaviota niin voi todeta mahtavaa työtä! Aivan kuin ammattilainen :lol:
     
  3. kaasua

    kaasua 1st gear

    VOITTOJA JA ENNÄTYKSIÄ TULEE JOKÄ REIÄSTÄ...!!! ONNEA MIKKO!!!!!!!!!!
     
  4. triniemi

    triniemi Gearhead

    Kiitoksia vain onnitteluista. Naputtelen tarkemmat tarinat myöhemmin. Isoin kiitos tiimille, tämä pokaali on omistettu teille! Ennätys, iso rikko, kaikki kerralla kuntoon hikeä ja likaisia käsiä säästämättä ja VOITTO! It's the people who make it happen!
     
  5. Fastback

    Fastback Gearhead

    Listasta puuttuu kaljaa säästämättä!!! Jees, onnea Mikko, vaikeuksien jälkeen voittoon tuo ihan erilaisen arvon voitolle. Hieno suoritus!
     
  6. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Juu, onnea täältäkin, hieno suoritus joka ei paljon jättänyt spekuloinneille varaa.
     
  7. DS 325

    DS 325 Gearhead

    Täältäkin päin yksi suuri jarruryhmien ystävä onnittelee triniemeä voitosta :rotfl:
     
  8. triniemi

    triniemi Gearhead

    Olipahan viikonloppu! Homma alkoi torstaina tavaroiden pakkailulla jotta perjantaiaamupäiväksi päästäisiin ajoissa pääsponsorin (Parkanon säästöpankki) tapahtumaan näytille torille. Kauhiasti tuntu kiinnostavan vauvasta vaariin tojota ja vastailin kysymyksiin monta tuntia. Mutta mukavaahan se vaan oli ja näki vanhoja tuttujakin taas pitkästä aikaa.

    Siitä ajelin sitten Alastaroon ja nappasin Tomin matkalta mukaan ja Jani olikin jo Huittisissa vastassa. Tehtiin vielä pieni koukkaus ja vietiin varavaihteisto ja -turbiini mun anoppilaan, joka on puolen tunnin matkan päässä radalta "kun ne on aina tiellä, eikä niitä ny tarvita". Appiukko vielä tokas että soittakaa sitte ku tarviitte niin hän tuo, hehheh. Radalle päästiin vähän aikataulussa myöhässä, mutta pistettiin hiat heilumaan ja varikko olikin tunnissa valmis. Sitten vaan ruokaileen ja odotteleen kiertävää katsastusta joka hoitukin asiallisesti taas.

    Lauantaiaamuna tuli Janne kans paikalle ja tehtiin pieniä säätöjä autoon jotka tuottikin tulosta eli sen kauan haetun kahdeksan sekunnin ajan, 8.987 ja rajottajaa vastaan 236 km/h loppunopeutta. 60ft oli tossa myös ennätys, 1.285, mutta rata ja keli tuntu huononevan sen jälkeen eikä päästy ku kerran enää 1.2 puolelle. Jani hoiti kuvaushommat ja mä tuuppasin ennätyspätkän youtubeen: http://www.youtube.com/watch?v=GF-Rf_4eVXc

    Saapu se Peetukin sieltä jo toiselle kierrokselle ja siitä lähdöstä jo kerroinkin eli naps vaan ja loota hajalla. Päätös remontista tehtiin kuitenkin nopeasti sen jälkeen kun vika oli paikallistettu ja mun isä saapukin sopivasti pakettiautolla varikon porteille, joten siitä vaan U-käännös ja hakeen anoppilasta varavaihteistoo. Eli juuri sitä "joka on aina vaan tiellä". Kyllä se niin on että jos jotain haluaa hajalle niin se varaosa kannattaa jättää kyytistä pois :D

    Yhden kierroksen verran missattiin lauantaina aika-ajoja, mutta kerralla tuli loota toimivaksi ja tästä ei voi kylliksi kiittää koko tiimiä ja muitakin hommassa avustaneita. Viimeselle kierrokselle kuitenkin ehdittiin ja kyllä hyvältä tuntui ja lapusta näki että toimii eikä luista. Kiitoksia vaan Jaffu Holmille, myyty tavara oli juuri sitä mistä puhuttiinkin. Late lupas vilkasta hajonneen lootan sisään ja jännityksellä odottelen että saako siitä vielä vaihteiston vai kukkaruukun :)

    Sunnuntaina oli vielä yks aika-ajorundi ja sijoitus parani ja oltiin neljäs. Sitten juonimaan eliminaattoriin dial-innia. Vastaan Tuusulan methanol-badboy eli Juha Räikkönen. Voitin kolikonheitolla ratavalinnan ja menin vasemmalle joka piti olla vähän parempi. No Juha otti varaslähdön ja hommas ratkes siihen. Kovaa se Räikkösen Cudakin meni, 9.43. Kolmesti muuten on oltu Räikkösen kanssa eliminaattorissa ja kertaakaan ei oo päästy molemmat vihreillä liikkeelle. Toiselle kierrokselle vastaan Korpela Pintolla, molemmat halus vasemmalle eli kolikonheitoksi meni. Timppa heitti vaan ensimmäisen kolikon mekaanikkonsa taskuun :D Sieltä tietysti kaivettiin se kolikko esiin missä on molemmat puolet samanlaisia kun hävisin heiton ja jouduin oikealle. Witsi,witsi. Reaktiot oli lähdössä lähes samat, mutta pääsin Pinton edelle ehkä 1000 jalan kohdalla ja siitä sitten hiukan edellä maaliin. Korviani en meinannu uskoa kun kuulin että semeistä soololähdöllä finaaliin. Täysillä vetäsin soolon ja aika lähelle osu, kaks sadasosaa dialista.

    Dialinnia kuitenkin joutu muuttaan vielä tiukemmaksi kun vastaan tuli suosikkivastustajani eli Tero Vainio 11 sekunnnin getoutilla. Motoparkista opittiin se että löysää ei voi antaa kummastakaan päästä kun Tero on vastassa. Soon muuten pitkä aika odotella 2.59 sekuntia valoissa finaalilähdössä kun kaveri lähtee ensin. Transbrake ylös ja sitten perään, vihreet palo kuusessa molemmilla. Ykkönen läpi, vaihtovalo, kepistä kakkonen ja tiiraileen eteenpäin Kadettia. Pikku hiljaa saa kiinni, lähenee lähenee lähenee ja kalkkiviivoilla ohi! Maalinpään toimitsijoita vilkuilin jarrutusalueella ja sieltä tuli aplodeja ja katsomosta paluutiellä thumbs up. Onnistuinko? Varikolla varmistin ja totta se vaan oli, ensimmäinen voitto Super Prossa! Kauhia juhlinta ja älämölö siitä synty ja palkintojenjaossa poijjaat heitti vielä mut pää edellä paljuun niinku asiaan kuuluu! Tämmöseen ei voi kyllästyä koskaan! Onnittelut myös muille pokaalin saaneille.

    Seuraava kilpailu on taas Alastarossa vajaan kolmen viikon kuluttua, 5. - 8.7. Tervetuloa taas kaikki katsomaan. Siellä on mukana myös euroopan nopeimmat nitrodragsterit ja kovimmat Pro Modified - autot. Ja tietysti me ;)

    Tämän viikonlopun tähdet: tiimi ja muutkin auttaneet, tukijat, kanssakilpailijat, FHRA, kotijoukot ja Krisse. Tämä se on vaan hienoista hienoin laji. Voi sitä juhlinnan määrää kun tästä juhlimaan joudetaan :D
     
  9. Henski

    Henski 1st gear

    Onnittelut Mikolle! Tarinastasi huokuu oikein "rakkaus" lajia kohtaan. Hienoa työtä olet tehnyt ryhmäsi eteen ja sinä jos kuka olet voittosi ansainnut 8)

    PS. tasasta vääntöä pisteidenkin valossa:

    1 Mikko Niemi 2527
    2 Tea Turpeinen 2523
    3 Tero Vainio 2522
    4 Hannu Mattila 2227
    5 Timo Korpela 2117
    6 Mika Kaipainen 2021
     
  10. kaasua

    kaasua 1st gear

    taas joutuu/saa kumartaa jyväskylän suuntaan!!!
    ONNEA MIKKO :lol: :lol:
     
  11. DS 325

    DS 325 Gearhead

    Samainen jarruttelijoiden paras ystävä onnittelee jälleen Mikkoa voitosta täälläkin, vaikka tein sen toki jo varikolla.

    Onnea Mikko :rotfl:
     
  12. triniemi

    triniemi Gearhead

    Kiitoksia vain! Kisaraportti kyllä ilmestyy taas, nyt on vielä vaan hommat levällään. Ja kiitoksia vielä Luigille lauantain vaakojen lainasta ja työnjohdosta! Corollakin niiaa kiitokset Kalajoella :)
     
  13. triniemi

    triniemi Gearhead

    Jaahas, mistähän sitä oikein taas alottais? No vaikka maanantaista. Hain Jannelta pakun ja JMT:ltä kärryn ja karauttelin Parkanon tukikohtaan emännän kanssa. Tiistaiehtoo menikin sitten kamoja pakkaillessa jotta päästiin keskiviikkona hyvissä ajoin liikkeelle ja katsastukseen. Tarra klasiin ja sit Janne ja Peetu jo tulikin ja eiku varikko kasaan. Ajot alkokin torstaina jo kymmeneltä ja heitin ajoissa maata ettei olis unihiekkaa silmissä. Torstain aika-ajot suju muutoin mallikkaasti paitsi yhden lähdön turasin itse kun näin näkyjä ja lähdin aivan liian ajoissa reilulla punavalolla. Muutoin aika tasaseen Corolla syötti koko viikonlopun, kaikki täyskaasulähdöt kolmen satkun sisään. Paalua haettiin aika riskilläkin mutta eipä onnannu kun Kaipainen ja myöhemmin Kivineva otti 0.013 ja 0.008 valot. No minkäs teet, tsekattiin venat vielä illlalla ja sitten keskittymään perjantain pudotuskisaan.

    Ekalle kierrokselle vastaan TAAS Räikkönen. Voitin kolikonheitolla ratavalinnan, mutta rataa pitikin funtsata hetki kun tuntu että Corollan kannalta sillä ei ollu väliä. Oikeelle menin, Jussilla oli 9.75 dial-in ja mulla 9.11 eli takaa-ajoon. Tää oli nyt neljäs kerta kun oltiin vastakkain eliminaattorissa, kolme edellistä kertaa on aina jompi kumpi varastanu lähdössä eikä tääkään kerta tuonu poikkeusta. Mukava oli silti punavaloo katella kun se palo kaverin radalla, täysiä vedin ja 9.13 tuli joten ei se oma dial-in kovin mettässä ollu.

    Toisella kierroksella olikin tiedossa Jyväskylän mestaruus, Elukka Racing Teamin A.Nyberg härskillä PV-Volvolla vastaan. Ei paljo paineita auttanut se, että kaverit oli ajanu seitsemän tuhannesosan päähän dialinnista viime kierroksella. Jotain ongelmiakin pojilla oli ollu virtapuolella, mutta eipä keskitytty niihin vaan seurattiin miten rata ja keli kehitttyy. Ja sitten lineupissa tapahtu jotain sellasta mitä en unohda koskaan. Lähettäjä näyttää että autot käyntiin ja burniskuoppaan. Virta päälle, sytkä päälle, napista käyntiin, bensapumput ja vesivehkeet päälle. Sitten shifteristä vaihde päälle - eiku mitäv? - mitään ei tapahdu vaikka kuinka sohlaa ja varmasti kukaan koskaan ei ole niin kovaa hurstin keppiä repiny kun mä tuolloin. Onneks ei ollu lapsia kuulemassa, koko repertuaari tuli sellasella volumella että tietää. Sitten onneks silmäkulmaan sattu että shifterin vaijerin pidike heilu siinä ja kun oikein otti silmän käteen niin olihan se irti. Toisella kädellä siitä kiinni ja toisella kepistä ja jo alako vaihteita löytyyn. Tää oli muuten sitten sekunneista kiinni ettei lähettäjä kyllästyny siihen riehumiseen kabiinissa. Illalla juttelin ko. toimitsijan kanssa ja hän tokas tähän tilanteeseen että "juu kyllä siellä sellanen heiluminen oli että en taida tulla väliin". Pikkasen muuten pumppu löi ja yritin väkisin vähän rauhottua ja toivoo että burniksessa tulee vaihteita ylöspäin. Tulihan niitä kun se vaijerinpidike osu sattumalta siihen rautaan mistä pultti oli pyöriny auki mutta takasin viivalle piti peruuttaa taas kahden käden keppi -metodilla. Sitten hivuttautuun viivalle ja toivoon parasta. Volvo sai 1.64 sekkaa tasotusta ja vihreillä lähti ja minä perään. Onneksi se kakkonen löyty nytkin, ei meinaan noissa vauhdeissa tee paljo mieli käsiä irrottaa ratista vaikka suoraan ajetaankin. Sain kiinni Volvon jotenkin älyttömän ajoissa ja siitä sitten kaasua pumppailen pikkasen edellä maaliin. Ajeltiin varikolle ja syykin selvis miks sain niin aikasin kiinni, Volvo oli rötänny joka vaihteella vaikka Atte paino kaasua lumpio suorana. Molemmilla siis ongelmia, mutta mulla tuuria. Muistetiiin muuten laittaa shifterinvaijeri nyt kunnolla kiinni, nylockmutterit ja momentti olkapäällä maksimiin.

    Semifinaalista tulikin mulle kaavion mukanen soolo, siinä nyt ei ollu mitään ihmeellistä kun auto kerran toimii kuin kello, mutta tämä kuski nappas siihen lähtöön -0.018 punavalon. Aika oikeeseen paikkaan se tulikin kun kukaan ei ollu vieressä ja päästiin siis finaaliin. Finaalivastustajaksi selvis sitten Teemu Pekka renkaitanostavalla Barracudalla. Aika kauan sai finaalilähtöä odotella kun isot pojat (Proryhmät) lajitteli mutta sitten tultiin käskeen viivalle eikä toista kertaa tarvinnu sanoo. Tappomeininki taas päälle, kaikkia kunnioitetaan, mutta ketään ei pelätä. Teemu kuitenkin nappas punavalon, ehdin näkeen sen. Ei oo ennen tullu yhdellä kädellä ajettuakaan matalaa 1.3 sekan sixtyfeettiä kun oikeella kädellä jo tuuletin V-niinku Victory. Ei ollu niin makee voitto kun viimeksi kun päästiin molemmat vihreillä liikkelle mutta kyllä tämäkin mulle kelpaa. Loppukisat menikin vähän siihen tyyliin pokaalin kanssa remutessa että maanantaina oli sellanen olo että "mitä tosa oikein tapahtu?" :D Sen verta keskityttiin vielä Kalajoen kisaa silmälläpitäen että säädettiin lauantaiehtoona nelilinkit Luigin työnjohdolla mukamas parempaan asentoon, mutta käytäntö senkin vasta sitten näyttää. Tuolta muuten löytyy ajat ja reaktiot pudotuskisasta jos kiinnostaa: http://www.fhra.fi/results/0700705_nitro_autot.html

    Kalajoella jatkuu kisat 21.-22.7. ja siellä suddaillaankin sitten 1/8" mailin eli 200m kisa. Sinne tulee myös Super Pro ET:hen taas lisää kalustoa, esim. P.Pitko legendaarisella Wheelie Wagonilla. Tähän väliin täytyy kiittää kaikkia kymmeniä, ellei jopa satoja ihmisiä jotka tähän hommaan on uskonu ja tullu mukaan, ei tästä yksin mitään tulis. Siis: KIITOS!
     
  14. Onneksi olkoon Mikolle jälleen hienosta voitosta, EM turneesta ei voi kun todeta T.Korpelaa lainaten "aivan mahtavaa, kertakaikkiaan"!
     
  15. Hate

    Hate 3rd gear

    Kuinkas noi pisteet noin on? Kivineva tippui semissä Pekalle mut
    pisteet Kivinevalle 1216 ja Pekalle 1109 joka oli R/U.

    Ja Mikolle onnex olkoon hienosta suorituksesta!
     
  16. PPRCuda

    PPRCuda Gearhead

    Onnee vaan taas Mikolle. Aika paljon tomaatteja napsitaan mutta sehän kertoo vaan kovasta kisasta.

    Piteåån mennään nyt perjantaina. Bracketia ajellaan isolla porukalla. Viimeksi kun katsoin niin 20 tiimiä oli listoilla.

    Wagonin kaveriksi saadaan mukaan Sipolan Jarski OL '56 Chevyllä.
    Chevyn mottihuolet on nyt ainakin vähempänä ja Jarskihan kävi suhaamassa kesken jääneen lisenssiajon loppuun Kauhajoella. Jarski ajaa luokassa Pro Street joka vastaa suunnilleen tuota meidän Out Lawia.

    Kalajoelle tullaan sitten molemmat jos kalut on vaan ehyet. Itsellä ohjelmassa lisenssikorotus D1-D2, toivottavasti ehdin mukaan myös itse kisaan.

    See you there.
     
  17. Sapru

    Sapru 1st gear

    Pistelaskijan silmät ollu kierossa, korjaan illasta oikein.

    Hanski
     
  18. lekajarmo

    lekajarmo 1st gear

    Onnea

    Onnea mikolle ja koko tiimille siitä että taisitte nitrokisoissa käännyttää mun pään totaalisesti super pro et luokan pariin... Nyt olisinkin kiinnostunut alteredin piirustuksista ja muista hyvistä neuvoista. Perjantaina pistettiin pata osiksi ja kohta alkaa niputus. Seiskaa tavotellaan.
     
  19. triniemi

    triniemi Gearhead

    Moromoro lekajarmo!

    Sääntökirjasta http://www.fhra.fi/dragracing/saannot.html löytyy sivuilta 202 Alteredin piirrustuksia, mutta noi riittää vaan 8.5 sekuntiin joten ei käy teille. Alle 7.50 sekan aikoihin pitää kromymoly runko, mutta sehän teiltä onnistuu. Kuitenkin se lipee jossain välissä matalaan seiskaan joten tilaamaan piirrustukset tuolta: http://www.sfifoundation.com/drag.html lähettelee 35 taalalla kuvat ja eiköhän tollanen 10.2 Altered Car Roll Cage – 6.00 to 7.49 Seconds olis passeli. Saattais tollaset paperit jo Suomestakin löytyä, mulla ei oo vaan hajua mistä? Etkös sä jäykkärunkosta meinannu ettei tarvi säätää alustaa?

    Mitäs sulla oli jo valmiina? Kone varmaankin, mutta mitäs se loota? Lenco, mitä välityksiä löytyy? Webbisivujen mukaan perä olis Dana60 mikä on oikeen hyvä, tarvii varmaan vaan harvemman välityksen.
     
  20. SC 285

    SC 285 1st gear

    Multa löytyy SFI piirustuksia alterediin. Ja Fyyralta myös... Eli ei tartte ameriikasta asti ite tilailla...Kysellä saa muutenkin jos siltä tuntuu... Autan mielelläni sen mitä vaan osaan...

    -arska-

    www.woodstockracing.com
     

Kerro tästä muillekin!