Super Pro ET

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja triniemi, 16.11.2006.

  1. lekajarmo

    lekajarmo 1st gear

    Mitäs sulla oli jo valmiina? Kone varmaankin, mutta mitäs se loota? Lenco, mitä välityksiä löytyy? Webbisivujen mukaan perä olis Dana60 mikä on oikeen hyvä, tarvii varmaan vaan harvemman välityksen.[/quote]

    Moottori on rakennusvaiheessa eli uudet veivit (yks oli väsähtäny), venttiilikoneisto, imusarja, pakosarja, ahtimet.

    Peräksi on vasta 9´ cromo aihio mutta siinäkin rakentamista.

    Lenco löytyy siitä toisesta koneesta joten mun tarvii sekin hankkia :)

    Jos nyt hakemalla haetaan niin pari metriä cromo putkea on jo :D

    Tilaan nyt nuo piirustukset ja teen sillai että kasailen ton motin ja alotan rungon teon. Sitte haalin osia sen mukaan mitä lompakon nyöri antaa periks. Eli tuskin ens kesänä on vielä viivalla...
     
  2. Mopar

    Mopar Gearhead

    Kannattas varmaan ensin kysyä FHRA:lta, jos vaikka niiltä löytys SFI piirustukset/säännöt.
     
  3. triniemi

    triniemi Gearhead

    Hyvä kun Suomesta löytyy piirrustukset, ei tarvi ulkomailta asti tilata! FHRA:n katsastusmiehiä kannattaa myös haastatella, ne kyllä tietää mitä tollanen 7-sekan Alteredi pitää sisällään. Laatikoksi kannattaa harkita powerglidea, mutta se on nyt tietysti makuasia ja kiinni siitäkin haluaako nyrätä kytkimen kanssa. Melkein kyllä kolmivaihteisen Lencon tarvii muutoin, suurin Lencon välitys taitaa olla jotain 1.6-1.7 tienoilla joten ei se sillä oikein poistu vielä. Mutta jos olis vaikka kaks 1.5 planeettaa niin siitä tulis jo 1.5x1.5=2.25 ykkösen välitys joka on ihan hyvä kevyeen autoon jossa vääntökin oli kai aika rankasti? Tai sit Lenco + turbiini? :eek: Eikä sitä niistä Sämpyn lukemista tarvii mun mielestä virittää yhtään, seiskat on paperia alteredissa niilläkin lukemilla, keskity mieluimmin toimintavarmuuteen.
     
  4. SC 285

    SC 285 1st gear

    Tätä juuri tarkoitin että fyyralta löytyy noi sfi piirustukset. Sieltä ne mulle tuli. Yhteys Ukkosen Jarmoon niin homma etenee...
     
  5. Mopar

    Mopar Gearhead

    Uuups, en huomannu tota viestiä, ku sivu oli vaihtunu. No nyt varmaan tuli selväks, että katsii kysyy FHRA:ta ensin :oops:
     
  6. triniemi

    triniemi Gearhead

    Mulle voi sitten soitella SPETiin liittyen ja autan muutoinkin jos suinkin vain osaan: 040 8388 996

    Tänä viikonloppuna on Kalajoen kisa joten silloin tuskin olen jatkuvasti puhelimen päässä mutta muutoin voi soittaa oikeestaan koska vaan, puhelin on kiinni silloin kun ei pysty vastaan.
     
  7. Onnea Mikolle jälleen kerran hienosta voitosta! 8)
     
  8. bbford

    bbford Gearhead

    Sattuisko FHRA:lta löytyä myös etumoottoridragsterin piirrustukset?
    Saisko sellaisella ajaa kans tota SPET:ä?
     
  9. Fireball

    Fireball Gearhead

    Tohtori jyrää!
     
  10. supo

    supo Gearhead

    2007 Super Pro Et mestarille onnea,ei jäänyt mitään selityksiä tästäkään kilpailusta!!!!Terv:Kari Laitinen,Pro Et 1337,Kuopio.Ps.Alastarolla se 4. voitto putkeen kun toi putki on avautunut.Hyvä MIKKO!!!
     
  11. PPRCuda

    PPRCuda Gearhead

  12. triniemi

    triniemi Gearhead

    Totta mooses saa! Ja vaikka ahdetulla metanolipannulla! Ja ainakin minä toivotan moisen keksinnön enemmän kuin tervetulleeksi, etumoottoridragsterissa jos missä on sitä aitoa old schoolia täys lasti.

    Kiitokset taas onnitteluista, virallinen kisaraportti ilmestyy taas tällä viikolla.
     
  13. askut

    askut 1st gear

    niin ajaa voi millä vaan jos oikeesti uskaltaa
     
  14. triniemi

    triniemi Gearhead

    Kisarapo!

    Kalajoen kisa mallia 2007 alkoi meitin kohdalla jo torstaina, tultiin heti paalupaikalle varikolle ja pyörittiin siinä sepeli pölisten se ehtoo ja suurin osa seuraavaakin päivää. Katsastettiin sitten perjantaina auto ja läpi meni laakista kun Jani oli tehty pieniä parannuksia pellityksiin katsastusmiehen ehdotuksesta. Tuli myös vähän muilta SPET tiimeiltä pyyntöä että jos anottais lupaa ajaa täys 1/4 mailin, mutta mä en oikein innostunu kun en oo ikinä Kalajoella ajanu ja Motoparkissakin aika kiirus tulee jarrutella 236 km/h vauhdeista ilman varjoa. Eikä toi kovemmilla ryhmillä mikään hatusta vedetty juttu toi 200m kisa ole. Mun mielestä se oli kuitenkin ihan mukavaa vaihteluakin. Toivottavasti asiasta vastaavat tahot saavat pidennettyä sitä jarrutusmatkaa riittävästi täysmittasta kisa varten, muutoinhan rata oli aivan A1 luokkaa koko ajan ja tästä rataryhmälle erityiskiitos. En olis ikinä uskonu että lentokentällä tarraa kumi kiinni tolla tyylillä! Pojat sääti vielä venat perjantaiehtoolla ja minä sitten aikasin maaten jotta ei olis aamulla unihiekkaa silmissä. Muutoin oli kyllä Kalajoen hiekat ihan joka paikassa.

    Aika-ajoissa sitten tuli ihan ok reaktiota sekä vähän huonompiakin, mutta koko päivä taisteltiin auton kanssa. Joku mystinen sähkövika iski ajaessa, pukeilla varikolla kävi ihan nätisti. 509 ampu, ryki, aivasteli, ei vetäny, vilkutteli vaihtovaloa oudosti ja oli muutoinkin kuin influenssaviruksen saanu. Meinas alkaa jo vähän korpeemaan, vaihdeltiin tulppia ja vaikka mitä mutta ei auta. Sit Jani huomas että twostepin maajohto oli aivan löysällä, korjattiin se ja eiku rararelle koittaan. Hienosti toimi ja nauratti taas. Sitten vielä veto ja ei tanan-kele-ttu taas sama vika. Nyt alko ihan oikeesti kiroilu ja kuumeinen heiluminen johtosarjojen kanssa ja onneks Jani huomas vielä yhden boxille tulevan piuhan löystyneen vaikka oli just sen kiristäny, oli menny prkl boksin kammasta kierteet mutta saatiin sitten päällikkötason kikkailukonsteilla johto siihen nyt siten että pysyy. Testaus jäi kuitenkin sunnuntaiksi kun kello oli jo lauantaina liikaa jotta olis saanu kilpureita käytellä.

    Lauantaina oli muutoinkin "rattoisia" remonttihetkiä mm. agrikaatin ja kiinanihme-tunkin kanssa mutta ei antauduttu niittenkään kanssa. Kiitoksia Hannu Mattilalle sähkön lainasta, oli siitä "pikku" pärinästä meille aika paljon hyötyäkin :) Lisäksi tiimi koki pieniä osumia: mulla vekki päässä (ei oo vielä selvinny millä kohtaa Corollan ovenkarmit on), Janilla olkapää paskana (ei lähteny agrikaatti edes 250:llä vedolla käyntiin), Janne telo polvensa Särkillä ja Tomi sai luultavasti jonkun sukupuolitaudin, mutta tekevillehän sattuu! Peetu jäi kai aika ehyeksi ja hyvä onkin, sielä lineupissa tarvitaan aina kaveria jolla on asenne kohdallaan.

    Onneks sunnuntaina oli vielä yks aika-ajo ja jo burniksessa huomas, että nyt on taas kaikki pollet tallessa. Luottamus palas autoon ja sitten heitteleen kolikkoo Kaasu Kaipaisen kanssa. Tai siis ei tarvinnu heittää kun Mika anto mun valita radan ja sitten oltiinkin kohta jo viivalla. Mika nappas kuitenkin punavalon ja se olikin siinä, täysiä tietysti rempasin noin testimielessä seuraavalle kierrokselle ja alle meni niin että heilahti (muistaakseni 4 satikkaa), rata oli parantunut vielä entisestään.

    Toiselle kierrokselle vastaan Timo "aivan mahtavaa" Korpela kovasta Ylöjärven Super Pro-pitäjästä. Tääkin lähtö meni aika samalla tyylillä, Timo varasti pikkasen eikä mullakaan kaukana ollu, 0.006 lamppu alkaa oleen jo aika iholla. Semifinaali oli kaavioin mukainen soolo ja testattiin siinä samalla vasen rata kun kaikki ajelut oli ajeltu sunnuntaina oikeella, reaktio vaan heitti vähän liikaa viime lähdöstä, 0.007 ;)

    Finaalilähtö kutsui taas ja vastaan naapuripilttuusta Hannu Mattila, vanha dragracekettu Ikaalisista! Saatiin edelleen latailla akkuja ym. Hannun sähköillä jotta päästiin ajamalla ratkaseen homma. Ja jälleen kerran sama homma, punanen palaa kaverin radalla ja mulla vihree vaikka olikin aika varman päälle. Pudotuskisassa siis kaikissa lähdöissä vastustaja otti varaslähdön paitsi semissä joka oli soolo :eek: Paluutiellä olivat Supo ja Jussi Tukiainen ensimmäisenä onnittelemassa, kyllä meitä vaan aina naurattaa kun tavataan :D Mestaruustappelu tais mennä vielä enemmän pilalle jännityksen kannalta, mutta ajetaan vielä se finaali ja katotaan sitten tilanne.

    Kiitos kuuluu jälleen yhteistyökumppaneille:

    CRPN Cablerack P T Niemi
    JMT-autopalvelu
    Muottituote Nurmi Oy
    Parkanon Säästöpankki
    Parkanon Varaosakeskus Autokorjaamo S. Lepistö
    Sonera

    Sekä kotijoukoille ja Krisselle pokaalin tilaamisesta ja pitkästä pinnasta pitkien viikonloppujen sietämisestä! Lukemattomat muutkin ihmiset ansaitsevat kiitoksen, kyllä te tiedätte. Ja joka jätkä tiimistä sitten muistaa että minä en tätä voittanut vaan me.

    DX Racing kiittää ja kuittaa, finaaleissa nähdään ja koitetaan taas saada vähän lisää vauhtia!

    -Mikko "tri" Niemi / Super Pro ET 1984
     
  15. panhead

    panhead 1st gear

    Onnea kovasti Mikolle ja koko teamille voitosta ja etenkin mestaruudesta.Oon katsonut jo pidemmän aikaa,että ajat kuin ammattilainen corollaa.Kisa hommasta pakko sanoo et en tykänny yhtään ajaa 200m ja toivon ettei ikinä enää tarviisi ajaa niin lyhyttä matkaa.Alustan testaamiseen sopivaa muttei kisaamiseen.Aloitetaan aikaisin ensivuonna suunnittelu FHRA:n kanssa täydestä matkasta.Ajoin itse Barracudalla yhden lähdön n 350m enkä jarruttanut heti enkä myöskään kovaa, niin auto hiljeni sopivasti mutkaan.Vauhti oli n. 225-230.Eikä tää ole mitenkään suunnattu kiukutteluna DX teamille tai FHRA:lle vaan ihan kehitysmielessä.Mutta lainatakseni erästä kovaa kuljettajaa "aivan mahtavaa!"
     
  16. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Onnea vaan täältäkin Mikolle ja koko corolla tiimille. Ei oo jäänyt kauheesti spekuloinnille varaa. Omat spekuloinnit ennen kautta näyttäis menneen tän luokan pisteiden osalta kyllä aika persiilleen. :rotfl: Lopuista mitalisijoista ja järjestyksestä onkin sitten kova kisaa, parhaimmillaan vajaa kierroksen eroja.
    t. DS331 juomavastaava
     
  17. latari

    latari Gearhead

    Onnittelut täältäkinpäin Mikolle ja koko porukalle!
    SPET 1620
     
  18. DS 325

    DS 325 Gearhead

    Komeaa ja kunnioitettavaa on Mikon meno räketissä tällä hetkellä :rotfl: Näyttäis olevan oikea heppu oikeanlaiessa autossa, kun tie vie voitosta voittoon hienoijen esitysten saattelemana :rotfl:

    Onnittelut täältäkin päin :rotfl:
     
  19. triniemi

    triniemi Gearhead

    Kiitoksia!

    Tuli taas vähän surffailtua mitä on fast bracket racing jenkkilässä, esim: http://toddhoernerracing.com/html/racing.htm

    Siellä on pari videolinkkiä ja kuvalinkki. Ja ennenkaikkea mielenkiintoinen (ja halpa :rotfl:) tekniikka. En olis uskonu että sen voi noinkin isoks porata :eek:
     
  20. Henski

    Henski 1st gear

    Näin "perseellä ajettavan" (3 vaihteinen manuaalisesti käskettävä loota ilman breikkiä) vehkeen kuskina sanoisin tuon videossa olevan laitteen ajamisen olevan "tylsää". Nappi alas, kaasu pohjaan, nappi ylös ja varjo ulos. Ehkä se hauskuus löytyy sit siellä varikolla kun niitä lukemia arvotaan eri boxeihin :-?

    Ja ei herneitä nenuun.... kyl noissa vauhdeissa hauskuus löytyy ehkä myös kabiinissa.
     

Kerro tästä muillekin!