Super Pro ET

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja triniemi, 16.11.2006.

  1. triniemi

    triniemi Gearhead

    Kyllä mäkin tykkään keppiä repiä vauhdissa, sais olla vaikka enemmänkin pykäliä kun alkaa jo sujumaan tolla yhdellä vaihdolla.
     
  2. triniemi

    triniemi Gearhead

    Saiskohan tästä joskus NDRS-ryhmää? Jotakin tämmöstä huhua on ainakin ollut. On ainakin NHRA:n säännöt joten siltä osin tuskin mitään säädettävää.
     
  3. ERT2

    ERT2 1st gear

    Siinä voi sponsseilta livahtaa kahvit väärään kurkkuun kun ruvetaan kyseleen rahotusta pohjoismaiden rundille.... :wink:
     
  4. panhead

    panhead 1st gear

    Samoja huhuja mäkin oon kuullu.Riippuu varmaan aika paljo sveduista innostuuko ne.Niillähän on se 8,90 ryhmä mikä on käytännössä sama kuin spet,pikkasen hitaampana vaan.Kun autoja tulee vieläkin lisää,niin eiköhän SM arvo ja NDRS sarja ole ihan mahdollinen.Kattoo kaavioita niin onhan meiän ryhmä kovatasoinen ja iso jo nyt :). SPET 1610
     
  5. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Ei kun ajamaan asiaa vaan, tuskin sitä kukaan ehdottamaan tulee.
     
  6. triniemi

    triniemi Gearhead

    Niin onko niitten aikaikkuna sitten 8.90-13.90 vai mitä? Mikä sen ryhmän nimi on?
     
  7. Hesus

    Hesus 1st gear

    Tsveduil taitaa olla liikaa valtaa tuohon valintaan. Se kuitenkin taitaa olla joko supper ryhmät tai ET ryhmät ja jos katsoo Mantorppii, jossa molemmissa supper ryhmässä oli 32 kaavio niin me ollaan hävitty tää peli täst nordic ryhmästä.

    Pet 1566
    Timo Heiskanen
     
  8. Tea

    Tea 1st gear

    LAINAPPPIIIIIIIIIIIIIII :rotfl:
    Terveisin vähän reissussa väsynyt spede.
    Kertakaikkiaan.
     
  9. triniemi

    triniemi Gearhead

    Onks kellään tietoa finaaleihin ilmoittautuneesta Ari Luoma-Ahosta? Millanen auto?
     
  10. Mika.V

    Mika.V 3rd gear

    Plymouth Valiant 1967, tuplaturbo isolohko (mopar)
     
  11. Hmm.. Kuulostaa mielenkiintoiselta :D

     
  12. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Vuosikaudethan tuo on jo ajellut, oranssi, chopattu laite.
    Kuinkas moni muuten on huomannut sääntökirjasta, että Street ryhmissä, joihin tää SPET:kin sääntökirjan mukaan kuuluu, on maksimi kaavion koko 16 autoa? Ja, että auton hinaaminen on hylkäysperuste?
     
  13. triniemi

    triniemi Gearhead

    On siellä kaikenlaisia kukkasia, mutta tämä oli mullekin uutta. Luulis jotain joustoa saavan jos tulis kisaamaan niinkin street-henkisellä laitteella kuin esim. ahdettu metanolidragsteri, säännöthän kyllä tollasen mahdollistaa.
     
  14. Sääntökirjan sivu 72 mukaan hinausajoneuvo sallittu super pro-ryhmässä :eek:
     
  15. triniemi

    triniemi Gearhead

    Nonniin se kait siitä sitten.

    Tuli vielä mieleen tämä kun verrattiin ET-ryhmiä ja kiinteän indeksin super-ryhmiä (SST, SG ja SC). Suurin ero löytyy mun mielestä tasoitustavasta. ET-ryhmissä tasoitus annetaan jo viivalla, kiinteän indeksin ryhmissä tasoitus annetaan yleensä throttlestopilla ekan 100 metrin matkalla. Mutta sen 100m jälkeen onkin eliminaattorisssa sitten samanlaista, nopeempi auto yrittää ottaa hitaampaa kiinni.
     
  16. Henski

    Henski 1st gear

    Ton näkönen se oli muutama vuosi sitten Kiikalassa:

    http://kuvablogi.com/nayta/266424/
     
  17. panhead

    panhead 1st gear

    Ei ole mikään ongelma hinata takas auto,on sallittua.Omasta mielestä meidän kannattais pyrkii eroon tosta street ryhmien alta,siitä on vaan pelkkää haittaa.Esim nitro kisat,vaan yks lajittelu päivä kun muutkin street ryhmät ajaa.Ja muutenkin jos SPETissä saa ajaa metsku dragsterilla ja muilla nopeilla autoilla niin onhan se aika kaukana katuajosta.Eikä taida yhtään autoa meidän ryhmässä olla katuajossa,vaikka jotain vanhoja leimoja voi pohjalla ollakin.Kyllä OL ja SPET pitäis olla RACE puolella,eikä STREET puolella.Enkä tällä mielipiteellä väheksy D-ryhmää,siellä tilanne on siinä mielessä hankala kun osa autoista on selkeitä kilpa-autoja ja osa oikeita katuautoja. SPET 1610
     
  18. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Must tuntuu, että kaikkien kannattais pyrkiä pois tuolta street-ryhmien alta, varsinaiset street ryhmät mukaanlukien. Ei mua tosin rassaa, ettei EM:ssä ajeltais kun "omalla vuorollaan", tää kausihan oli vähän niinku poikkeus kun motoparkki II jäi pois, mutta toi 16 auton kaavion koko on sellanen joka vaikuttaa jo nyt. Tietty, jos ei sinne edes haluta niitä kippoja, niin silloinhan homma toimii.
     
  19. Henski

    Henski 1st gear

    Oletteko ryhmänä myös valmiit 520€(260€) osallistumismaksuihin?

    Kannattanee ainakin ryhmän sisällä ensin keskustella mihin suuntaan sitä halutaan kehittää...
     
  20. triniemi

    triniemi Gearhead

    Tärkein asia koko ryhmän kannalta talven aikana oli toi alempi osallistumismaksu. En usko että oltais ajettu koko SPETiä jos hinta olis ollu 260e / kisa. Street-ryhmiin kuuluminen on aika pieni paha ton 160e/kisa kustannuksen säästämisellä. 160e x 5 = 800e on iso raha ainakin mulle. Nitronatikoiden kakspäiväsyys ei paljon mua haitannu, eikä Kalajoen 1/8" ratakaan. Kalajokikin voidaan neuvotella ehkä 1/4" radaksi kun alotetaan neuvottelut vähän aikasemmin kuin tänä vuonna.
     

Kerro tästä muillekin!