Super Pro ET

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja triniemi, 16.11.2006.

  1. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Sen takia toi "idle" systeemi bensalla onkin periaatteessa hyvä juttu ainakin täysvesitilallisessa motissa, saa öljytkin lämpimäks, niin niistäkin vesi haihtuu.
     
  2. Fireball

    Fireball Gearhead

    Joo kyllä se pikemminkin on huoli saada lämpimäks kuin liika kuumeneminen. Yks ja tässä tapauksessa (indeksit) isokin etu on se ettei Roni oo säävaihtelulle läheskään niin herkkä kuin bensavehkeet, kertovat käyttäjät. Systeemihän on uusi ainoastaan Suomessa, muualla jopa yleinen ja jenkkilän bräkettimestarithan suorastaan vannoo sen nimeen.
    Tässä esimakua

    Toi foorumi on täynnä käyttäjiä ja jopa osaajia, ja sit herra James Monroe on kuuluisa auttamishaluistaan eli yksin et varmasti jää kikkailemaan kaamoksessa systeemin kans, ja sitä ei tarvi saada iskuun kuin kerran, loppu on legendaa. Haku sanalla toilet antaa 900 hittiä tolla boardilla, eli iltalukemista piisaa kiinnostuneelle.

    http://www.ronsfuel.com/

    Ja Mr Monroe
    http://www.killerrons.com/
     
  3. panhead

    panhead 1st gear

    Hei kiitti paljon,tuli luettavaa.Aina paremmalta tuntuu ja onhan tässä talvi aikaa opiskella.Tais mennä dominaattori myyntiin...Joissain vehkeissä on vesipumppu+syylari joissain ei.Ei ilmeisesti ole tosiaan välttämätöntä tehdä vesikiertoa.
     
  4. Putte

    Putte 1st gear

    No niin, nytkun sä olet tullut takaisin oikein urakalla, niin millois ne muut meidän kulmakuntien lopettaneet kuskit palaa Make, Jussi ja kumppanit.
     
  5. BUMBA

    BUMBA Gearhead

    Jussi, tuliks kuvat perille?
     
  6. panhead

    panhead 1st gear

    Kyllä tuli,kiitos vaan.Autosta tulee hieno!Kovasti on hommia vielä sulla,mut onneks on järkevä aikataulu.Kyllä ens vuonna jo testilähtöjä pääsee vetää.Ei muuta kun työniloa!
     
  7. Kieku

    Kieku 1st gear

    Hoi ! En yhtään ihmettele, Onnea uudelle autollesi, kyllä on hieno :D

    Vaikka kyllä vähän tulee ikävä sitä vanhaa Cudaasi, siinä kohdalla kun aina kompastui :rotfl:
     
  8. panhead

    panhead 1st gear

    Kiitos kieku! Ikävä on mullakin 70:stä,oli kiva auto.Ei vaan olis kannattanu alkaa tekee siitä kunnon kilpa-autoa ja nyt sellaista teki vaan kovasti mieli.Tää -69 on just mulle sopiva.Mitäs teidän Dusterille kuuluu?
     
  9. Kieku

    Kieku 1st gear

    Heips Panhead !
    Tuo "tehdä kilpa-autoa" siitä rakkaaasta vanhasta on kohdannut mutkin. Vallu nyt siis jäi eläkkeelle, siihen alkuperäisasuun kun ei tohdi ruveta tekemään "leikkauksia" !!!
    Duster on pohjjaanmaaalla saamassa kouuuluutusta :rotfl: ja konetta alkaa olla kasassa......
    Sponsori tai kax ei olis pahitteex :D
    Alkaa olla testijalka vipottamassa vaikka kevätauringostakaan ei oo tietooo, kyllä mä odotan niin kovasti päästä sitä Dusteria kouluttamaan mulle sopivaksi :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  10. triniemi

    triniemi Gearhead

    Englannissahan toi ET-racing on kuulemma suosittua, mutta en edes tajunnu kuinka suosittua ennenku katoin osallistujaluetteloita: http://www.eurodragster.com/news/event_coverage.asp eli tuolta joku kisa ja sieltä official entry list. Suurin Pro ET kenttä oli 47 autoa ja myös Super Pro yleensä siinä 30 paremmalla puolella! Niillähän on vähän erilaiset sekuntirajat mutta silti periaatteessa sama asia, suurin osa 7-12 sekan laitteita.

    Että eiköhän mekin tänne pohjolaan nyt 16 kenttä saada, ainakin sellanen olis kovasti haaveena...
     
  11. panhead

    panhead 1st gear

    Ei oikeesti ole mikään mahottomuus et saatais 16 kenttä.Siinä ois jo kilpailun makua tosissaan.WCC cupissa on paljon nopeita ryhmään hyvin sopivia autoja,niistä jokunen kun lähtis fhra:n sarjaa kiertää.Muutamia uusia autojakin on rakenteilla,ei tosin varmaa et mihin ryhmään päätyy.Toi kuulostaa kuitenkin hyvältä et nyt on jo 10 autoa mukana.
     
  12. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Bracketit on hyvin suosittuja likipitäen kaikkialla, paitsi Suomessa. Sekin tilanne näyttäis olevan hiljalleen muuttumassa, toivottavasti ei kuitenkaan isommin heads uppien kustannuksella, vaan nimenomaan uusioväen kautta.
     
  13. joopa

    joopa 1st gear

    Aika hyvältähän toi spet:n tuleminen tässä vaiheessa näyttää,mutta onko tilanne toinen jos osallistumismaksu ei laskekaan muiden cup-luokkien tasolle?Toivottavasti näin ei käy ja uusi pelle peloton luokka pääsisi kunnolla vauhtiin ja ne muutamat joiden nimi ei vielä spet listoilla näy lähtisivät mukaan lajiin.Tuntuu olevan kuitenkin se sadan euron säästö osallistumisessa aika iso asia monelle jotka ajelevat omilla rahoillaan.Jos ajais kaikki kisat niin säästöllähän sais jo vaikka ilokaasut autoonsa ja kaikilla olis hauskempaa,yleisölläkin.
     
  14. kaasua

    kaasua 1st gear

    nyt sais

    nyt sais kyllä tulla fyyra vastaan tossa osallistumismaksussa( vittu mikä sana)
     
  15. triniemi

    triniemi Gearhead

    Mä kävin toissapäivänä FHRA:n toimistolla poikeemassa äkkiä kun sielläpäin satuin olemaan. Kysyin Lupelta osallistumismaksuista ja siitä mitä luokkia ajetaan nitrokisoissa. Molemmat kysymykset ovat kuulemma vielä auki. Kova touhuaminen siellä oli American Car Shown kanssa.

    Tosta osallistumismaksusta oon laittanu juttua FHRA:n palstallekin, kannattaa kirjottaa sinne jos se menis vähän paremmin perille. Jotain perusteitakin oon koittanu laittaa enkä vaan tingata.
     
  16. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Tää on huono juttu kun kaikki asiat tai siis lopulliset päätökset tuntuu aina venyvän melkein seuraavan kauden alkuun :( Toi osallistumismaksukysymyshän nyt ei lie niin merkittävä porukoiden suunnitelmien kannalta mut osaltaan jarruttaa kuitenkin mahdollisten kisailijoiden päätöstä rakentaako ens kaudelle jotain ja mitä sit rakentaa. Mut vielä suurempi ongelma on kun taas vuosi vaihtuu kahden viikon päästä niin vieläkään ei oo tekniikkasääntöjä kaudelle 2007. Toki iso osa vanhoista 2006 säännöistä pätee jatkossakin mut ainahan sinne jotain muutosta tulee ja muutamia muutoksia on kisailijat pyytäneetkin mut jos ja niinkuin taas näköjään kun kaikki on edelleen arvailujen varassa vielä muutama kuukausi ennen kauden alkua niin missäs vaiheessa sen auton sit rakennat :eek:
    Mut osallistumiseen kiinnostuneiden määrän kohdallahan tää kehitys näyttää aina vaan paremmalle niin Streetin kuin näiden muidenkin ehkä myös paljon uusia harrastajia keräävien luokkien kohdalla :D
     
  17. Putte

    Putte 1st gear

    FHRA:N syyskokouksessa ilmoitettiin, että säännöt pysyvät ennallaan. Muutokset tulivat jo toisaalla ruodittuun lisenssiuudistukseen. Tekniset säännöt eivät kaipaa uudistuksia. Ilmoittautmismaksukysymys on lähinnä teoreettinen. maksatko halvemman ilmoittautumismaksun ja saat mukaasi varikolle ja line upiin yhden avustajan. Varikkokortteja voi tietysti ostaa lisää, mutta line up kortteja ei. SPET on ryhmä, missä mahdollisesti tarvitaan lähtöalueella ryhmäsääntöjen puitteissa useampaa avustajaa ja siksi kuuluu mielestäni kalliimman ilmoittautumismaksun puolelle. Sillähän saa kolme avustajaa niin varikolle kuin line upiinkin. Miettikää asiaa koko ryhmän kannalta, ei vain oman navan ympäriltä.
     
  18. SG480

    SG480 1st gear

    KV -lisenssin maksukuitti tuli just näpräiltyä AKK:n sivuilta eli pitänee pihistää lapsenlisärahoista 139 euroa kun omat rahat on finito.

    Jos ymmärsin oikein niin KV -lisenssiin tarvii piipahtaa lääkärissä, saman tason (D2) National -lisenssiä varten ei. Vai?

    AKK:n ohjeissa oli muuten vielä viittaukset vanhoihin A, B ja C -lisensseihin.
     
  19. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Okei, eli sitten siis toiveikkaista huhuista ja kyselyistä huolimatta esimerkiks kovin puhuttaneeseen hammastanko-ohjausjuttuunkaan ei vieläkään oo tulossa muutosta :( Harmi, mut hyvä tietää että nyt kun rakennetaan auto periaatteessa kokonaan ikäänkuin uusiks kunnon osilla niin pitää sit jättää siihen se ilmeisesti joidenkin mielestä kovin paljon parempi ja turvallisempi vanha isoisän hoppaan suunniteltu simpukkaohjaus "parin kierroksen vakioklappeineen" :odroll: No, kääntyyhän se auto tolla vanhanmallin ohjauksellakin kun aloittaa ratinpyörittämisen silleen sopivasti jo pikkusen ennen käännökseen tuloa :rotfl:
    Mut toi on kyllä jännää kun muuten autossa ei tarvi olla mitään orggista vaan mm. jousituksista alkaen kaikki voi olla mitä mieleen juolahtaa :p
     
  20. Putte

    Putte 1st gear

    Käsittääkseni kansainvälistä lisenssiä ei tarvita kuin FIA ryhmissä. Mikäli et niissä aja sinulle riittänee nationallisenssi, joka on EU-kansallinen ja voimassa EU-maissa ja FIA:n NEZ:n kautta myös Norjassa.
     

Kerro tästä muillekin!