Super Pro ET

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja triniemi, 16.11.2006.

  1. triniemi

    triniemi Gearhead

    Nimenomaan koko ryhmän puolesta olen tätä rummuttanut. Eihän siellä yksin kilpaa ajeta vaikka osallistuminen olis ilmasta. Mä tuun kyllä ajaan 100e tai 200e maksulla eikä se loppuhinta paljoa heitä jos halvemmalla osallistumismaksulla joutuu kustantaan pari mekatsua lisämaksulla sisään. Mutta uusille tulijoille (ja omaa kokemusta on kaudelta 2006) toi voi olla nimenomaan se ratkaiseva asia. Kyllä se olis mahtavaa kun Suomessa ajettais näinkin kovaa brackettia 16 kentällä ja sitä tässä mä nyt eniten haen.
     
  2. SG480

    SG480 1st gear

    Tää hämää nyt mua jolla kotirata on Piteå:

    "1. INTERNATIONAL LICENCE (KV-Lisenssi) (139e)

    KV-lisenssi vaaditaan aina, kun kilpaillaan ulkomailla tai kansainvälisten kilpailujen kansainvälisissä luokissa (myös kotimaassa)"
     
  3. kaasua

    kaasua 1st gear

    kaasua

    maksoin äsken akk:n lisenssin ja mite sit tästä eteenpäin toimitaan....?? (aloittelijan tyhmiä kysymyksiä)
     
  4. SuperGas

    SuperGas Gearhead

    FHRA: sääntökirja 2006, sivu 10:

    KANSAINVÄLINEN KILPAILU
    Kilpailu on kansainvälinen, jos se on avoin eri kansallisuutta oleville ilmoittajille ja ohjaajille, joiden lisenssit ovat eri ASN:ien antamia. Ilmoittaja tai ohjaaja on sen maan kansalainen, jonka ASN:n myöntämä FIA:n lisenssi hänellä on. Kansainvälinen kilpailu on ilmoitettava FIA:n kansainväliseen kilpailukalenteriin. Kansainvälisen kilpailun kansalliset ryhmät on mainittava kilpailukutsussa.

    Siispä, kotimaan kisammehan ovat aina avoimia ulkomaalaisille kilpailijoille...
    Kaikki kilpailumme ovat siis kansainvälisiä?

    AKK:n sivuilta:

    KV-lisenssi vaaditaan aina, kun kilpaillaan ulkomailla tai kansainvälisten kilpailujen kansainvälisissä luokissa (myös kotimaassa).

    Tähän kun saisi vielä selvyyden... :-?
     
  5. Mopar

    Mopar Gearhead

    Niin ja fyyran sivujen mukaan riittäs peruslisenssi, jos vain suomessa meinaa ajaa.
     
  6. kaasua

    kaasua 1st gear

    sen ainakin minä maksoin; toivottavasti sillä jossain ja joskus saa ajaa.... jos ei sada vettä....
     
  7. Lelu

    Lelu 1st gear

    . Ilmoittautmismaksukysymys on lähinnä teoreettinen. maksatko halvemman ilmoittautumismaksun ja saat mukaasi varikolle ja line upiin yhden avustajan. Varikkokortteja voi tietysti ostaa lisää, mutta line up kortteja ei. SPET on ryhmä, missä mahdollisesti tarvitaan lähtöalueella ryhmäsääntöjen puitteissa useampaa avustajaa ja siksi kuuluu mielestäni kalliimman ilmoittautumismaksun puolelle. Sillähän saa kolme avustajaa niin varikolle kuin line upiinkin. Miettikää asiaa koko ryhmän kannalta, ei vain oman navan ympäriltä.[/quote]

    En kyllä oikein ymmärrä että mitä niin ihmeellistä tossa luokassa on
    muihin cup-arvoisiin luokkiin nähden,et siinä pitäis olla kalliimpi osallistuminen kuin muihin.Itse luotan teami päälliköiden harkinta kykyyn sen verran että he varmasti itse tietävät montako avustajaa tarvitsevat missäkin ja jos eivät vähemmällä pärjää niin uskoisin heidän kykenevän sen verran kommunikoimaan lineupissa että saavat varmasti tuuppausapua.Eikös se ole kuitenkin fhra:n johtokunta joka tollaisen asian päättää,joten heille voinee lienee soitella asiasta ja kysellä heidän henkilökohtaisia mielipiteitään.
    Näin ainakin meidän Martta kerhon johtiksessa asioita pohditaan ja viedään eteenpäin.
     
  8. Putte

    Putte 1st gear

    Lisenssiuudistus muutti lisenssi luokkia. Katsokaa www.fhra.fi ja sieltä drag racing ja sen alta lisenssit ja tutkinnot. National lisenssi riittää ajettaessa EU ja NEZ maissa. Vain FIA ryhmissä vaaditaan kansainvälinen lisenssi. Muistakaa, että lisenssit uudistuvat kaudelle 2007.
     
  9. HM

    HM Gearhead

  10. SG480

    SG480 1st gear

    Jep, tavattu on molempia sivuja mutta nuo AKK:n ohjeet antoi ymmärtää toisin. Parempi noin eli säästyypi muutama kymppi + lääkärissä käynti kun selviääkin tolla National -lapulla.
     
  11. Putte

    Putte 1st gear

    Eiköhän ne AKK:llakin ohjeet korjaannu vuoden vaihteen tietämillä, kun lisenssiuudistus astuu voimaan. Sieltä tää koko uudistus muuten alkujaan lähtikin ja tai tää Nationallisenssin kelpaaminen EU-alueella olla lähtöisin EU:sta jua Norja tulee vaikutus alueeseen mukaan NEZin kautta.
     
  12. OL550

    OL550 1st gear

    No nii, kansallinen kuponki maksettu :D
     
  13. Tea

    Tea 1st gear

    No sä toimit ainakin ajoissa :D
     
  14. joopa

    joopa 1st gear

    Super proota uutta vuotta kaikille säädyille.
     
  15. SG480

    SG480 1st gear

  16. kaasua

    kaasua 1st gear

    mikkelistäkin kaikille teille uusia vuosia!!!! :lol:
     
  17. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Suorastaan PORNOt noi punaset plexit! :D

    Jep ja Erityisen Kiiiiihtyvääääää Vuotta 2007 Kaikille Tasapuolisesti!
     
  18. Putte

    Putte 1st gear

    Jep ja kiihtykää myös kesällä stripillä mahdollisimman runsaslukuisina.
     
  19. Mopoilija

    Mopoilija Gearhead

    Tåta samaa toivon minäkin :)
     
  20. Hate

    Hate 3rd gear

    Hyvää Uutta Vuotta 2007 kaikille ilman tasotuksia!
    t:SP& 1666
     

Kerro tästä muillekin!