Super Pro Street 2013.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Rellu8, 15.11.2012.

  1. Rellu8

    Rellu8 Gearhead

    Uusi Super Pro Street kausi 2013 on jo ovella.

    Aloitetaampa rakentava keskustelu liittyen Super Pro Street ryhmään.
    Uudet ja vanhat tiimit kertokaapa tiimeistänne, kalustostanne ja mitä meinaatte ajaa kaudella 2013.

    Mielellään myös kuvia kalustosta.

    Uhoaminen ja hypetyskin sallittua.

    SPS666.
     
  2. panhead

    panhead 1st gear

    Low Heat Racing jatkaa Cobaltilla.Moottoriksi Obelixin rinnalle on hankittu
    Jenkins #57 pro stock moottori.Tavoitteet,mestaruuden uusiminen ja kutosen aika.Teamin kokoonpano jatkuu samana.

    Toivottavasti saadaan kymmenen ilmoittautunutta äkkiä kasaan,että saadaan
    varmuus ryhmän ajattamisesta.

    SPS 1
     
  3. Miksu.1g

    Miksu.1g Gearhead

    Ajaako SPS kaudella 2013 Kalajoen Summer Natseissa ?

    Panhead varmaankin voisi tietää vastauksen tähän ?

    Allaoleva texti on lainaus FHRA:n kilpailukutsusta ..
    SPET, OL, COMP, SPS ja CB/FB -ryhmät ajavat FHRA Summer Nat ́s kilpailussa 1/8 mile.
     
  4. panhead

    panhead 1st gear

    SPS ei aja Kalajoella.Liian vaarallista.
    Virtasalmen kisoista ei vielä päätöstä onko siellä 1/8 mile, niinkuin toivottiin, vai perinteinen 1/4 mile.
     
  5. Rellu8

    Rellu8 Gearhead

    SPS 666, eli Hyundai turbo tiimi tulee radoille ensi kesänä entistä voimakkaamman uusitun moottorin ja voimansiirron kanssa. Moottoriksi on rakenteilla BAE 526 Hemi twin-turbo.

    Tavoitteet on asetettu korkealle. Kutosen ajan on tultava heti alku kaudesta ja tulostason pysyttävä tasaisena.

    Tällä hetkellä näyttää, että ajamme koko sarjan.


    SPS 666.
     
  6. Vallu 426

    Vallu 426 3rd gear

    Onko tuo Juha joku vitsi? Ai että Motoparkissa 1/8 maili.
    Jos teillä meni viime keväänä hiekalle,niin muistat varmaan,että sillä radalla on ajeltu vuodesta 1987 ja aika paljon tehokkammilla vehkeillä,kuin teillä kenelläkään on SPS ryhmässä.
    Tällä menolla kaikki radat kannattaa lopettaa Suomesta,ja siirtyä ajamaan Amerikan puolelle,jossa on muka niin hyvät baanat.
    Kukaan ei tahdo katsoa noita 200m vetoja,joko 1/4 maili tai sitten junnut ajaa ja muut katsoo.
    Mikä Alastaron radassa on parempaa,muuta kun se,ettei se sijaitse Savossa?
     
  7. Putte

    Putte 1st gear

    Alastarossa on reilut 100 metriä enemmän jarrumatkaa. Mielestäni Motoparkissa ei ole mitään syytä ajaa 1/8 kisoja millään Suomessa ajettavalla ryhmällä.
     
  8. Vallu 426

    Vallu 426 3rd gear

    Siellä puhuu Putte asiaa.Kiitos. :D
     
  9. panhead

    panhead 1st gear

    Kyllä kaikki SPS kuljettajat haluaisivat ajaa täyttä matkaa,mutta turvallisesti.Olin mukana radan avajaiskisassa -87 ja tiedän,miten routa on rataan jättänyt merkkinsä.Lyhyt pomppuinen jarrutusalue ei ole turvallinen.
    Ero vetää varjot auki Alastarossa ja Motoparkissa on huomattava.Alastarossa vaikka kuljettaja myöhästyisi varjojen avauksessa,ei ole mitään ongelmaa pysähtyä ennen radan loppua.Pitää muistaa,että nämä autot menevät n.80 m/sekunnissa.
    Finaalikisassa minulle asia esitettiin ja kysyin kaikkien SPS kuljettajien mielipidettä.Kaikki olivat samaa mieltä,1/8 matka parempi Virtasalmelle.
    Autoihin tulee koko ajan lisää turvavarusteita,se on hyvä.Ratojen täytyy myös seurata samaa turvallisuus teemaa.
    Katsojan mielipide on tärkeä,yleisön täytyy viihtyä! Enemmän kuitenkin merkitsee kuljettajien mielipide,he riskeeraavat arvokkaan kilpa-autonsa.Riskiryhmään kuuluu myös jo ajaneet autot päädyssä,järjestäjät jne.Kuka ottaa vastuun?
    Radalla on ajettu kovaa aikanaan,mutta voin sanoa et ei kovin moni pro stock tai pro mod kuljettaja lähde ajamaan radalle tänä päivänä.Tuskin kukaan.Pito on radalla hyvä,siitä pisteet.Mitään ei ole itse Virtasalmea vastaan,päinvastoin.Olisi hienoa, että rata saataisiin parannettua jarrutusalueeltaan.

    t.Juha Räikkönen
    SPS kuljettaja edustaja
     
  10. Jaska Betala

    Jaska Betala 2nd gear

    Jaa kyllä nyt tekis mieli tähän kirjoittaa "mitäs mä sanoin" hyvin muistan
    epävirallisen kokouksen alastaron finaalien yhteydessä 2011 yhen vanhan
    pierun mielipiteet jarrutusmatkasta ja kovista loppunopeuksista .
    Silloin naurettiin äijän ajatukille esim 1/8 matkasta ,nyt ku joku
    muu sitä ehdottaa ni onki tosi hyvä ajatus????????

    Kesää odotelless jaffu p 050-5003503
     
  11. Rellu8

    Rellu8 Gearhead

    Nopeimmat SPS-autot veteli kauden viimeisissä kisoissa yli 320km/h aikoja.
    Enskesänä suurin osa ajelee sellasia loppunopeuksia, osa vielä paljon kovempaa.

    Onko Jaffu sun mielestä Motoparkin jarrutusalue ja sitä seuraava turva-alue riittävä, jos Maalissa on nopeutta esimerkiksi 340km/h ja auto painaa 1300kg?
    Kommentoikaa toki muutkin ja pysytään asialinjalla.

    Ville Haga
    SPS666
     
  12. Jaska Betala

    Jaska Betala 2nd gear

    Aivan, totahan mä jo siel yritin kysellä mut jos olit paikallani varmaan
    muistat että se ajatus tyrmättin täysin vanhan äijän joutavana höpinänä
     
  13. Rellu8

    Rellu8 Gearhead

    Ikävä kyllä en ollu paikalla.
    Ajoin finaaleissa 2011 Compissa, enkä tienny kokouksesta mitään.
     
  14. panhead

    panhead 1st gear

    Ei sitä nyt noin kukaan tulkinnut :) Kaikki mielummin
    ajais täyttä matkaa,mutta Virtasalmella se on vaarallista.
    Radan lyhyys selviää parhaiten,kun maaliin tulee ekan kerran yli
    300 kmh.Pomput ei paranna tilannetta ollenkaan...

    Ruotsissa kaikki TD osakisat ajettiin 1/8 matkaa,ei kai se nyt
    niin huono vaihtoehto ole?
     
  15. C-barge

    C-barge Gearhead

    On se. Mut edellytys toki on et ne ajopaikat on sellasia et niissä ajaminen on mahdollista, muuten ajetaan kohta 60 jalan kisoja. Ei siinäkään ole mitään järkeä et noista tulee jotkut skabat et kenen kantti kestää ja ajetaan kokoajan terveyden ja kaluston riskirajoilla. Meinaan voi tulla autokatoo ja sekään ei oo hvyä asia. Mut on aivan hanurista et yks tai kaks jokseenkin mielivaltasta ryhmää ajaa 200 metriä, jos se ei ole turvallista niin ajaa sit kaikki 200 metrisiä tai ei kukaan?
     
  16. supo

    supo Double Gearhead

    Onko pois suljettu että ajaa 1000 jalkaa eli tulisi 100 metriä lisää jarrutusmatkaa ja hieman vähemmän loppunopeutta?
     
  17. panhead

    panhead 1st gear

    Mikä siinä on huonoa? Jollain radalla on jarrutusalue hyvä,siellä ajetaan täyttä matkaa.Jos jarrutusalue ei ole riittävän pitkä,nopeat ryhmät ajaa
    lyhyempää matkaa.Näinhän tehdään nytkin Kalajoella.Mikä ongelma tässä on
    Virtasalmen suhteen?
    Ykkösvaihtoehto luonnollisesti on,et saadaan jarrutusmatkaa lisää.
    Mun puolesta 1000 jalkaa ok,jos on hyvin merkattu.
     
  18. triniemi

    triniemi Gearhead

    Mun mielestä tämmönen asia kuuluu vain SPS-ryhmän kuskeille. Jos kerran 1/4 ajamisessa on liikaa riskejä, niin sitten siinä on. Ei pitäis ainakaan muitten ryhmien kuskeilla olla asiaan mitään sanomista. Katsojilla ehkä on, mutta toisaalta eivät he riskeeraa kymmenien tuhansien eurojen kalustoa, vaan kuskit.
     
  19. C-barge

    C-barge Gearhead

    Huonoa on se, että suorituspaikat ovat sellasessa kunnossa et tollasta ylipäätään joutuu pohtimaan. Mun lisäks se on myös omituista et noita rajoituksia tarvii tehdä vain jonkun/ joidenkin ryhmien kohdalla, miksei kaikki voi ajaa 200 metriä jos kerran katsotaan että olosuhteet ovat turvattomia 400 metrille? Se on katsojienkin kannalta kiusallista ihmetellä et miks toiset vetää 200, toiset 400 metriä, selitys siitä et ei pysty vetää ku mennään niin kovaa ei oo kauheen hyvä. Ja kyl tollanen 1600 kilonenki menee aika pitkälle vaikka vauhti jäiskin vähän alle 300:n.
     
  20. Jza

    Jza Double Gearhead

    Eikös käytännössä koko autourheilu kaikissa muodoissaan rakennu alunperin noiden asioiden varaan? :rotfl:
    Nojoo. Herää vaan mieleen tämmöinen mielestäni perustavaa laatua oleva kysymys, että jos 300+ on motoparkissa liikaa, niin mikä tämä raja on alastarossa?
    Kalkulaattorin kanssa kun laskee, niin joku neljän-viiden sekunnin kapine on sielläkin aika sukkelasti paluutiellä ja ilman varjoja varmaan pari kilsaa siitä ohi.
     

Kerro tästä muillekin!