Super Pro Street 2013.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Rellu8, 15.11.2012.

  1. jukka td-134

    jukka td-134 1st gear

    menen tuossa 9/3/2013 katsastamaan useimpien kavereitten kytkimiä ja koppia persåkersin luokse en usko et on mitään ongelmia koska mats eriksson on siellä + et se on mukana sfi`ssä ja niiltä tuli päätös noin 3,5 viikoa sitten.
     
  2. Rellu8

    Rellu8 Gearhead

    Taidan tulla mäkin sinne kopat leimailemaan.
     
  3. Rellu8

    Rellu8 Gearhead

    Jos tää asia on tuotu väärin ymmärrettynä Suomeen...Saatan jopa minä hermostua.
     
  4. Rellu8

    Rellu8 Gearhead

    Viittisikkö soittaa Jukka huomenna Erikssonille ja varmistaa meidän Suomalaisten mieliksi tän asian.
     
  5. jukka td-134

    jukka td-134 1st gear

    tottakai mutta tiedän 100% varmaksi että näin on!
     
  6. jukka td-134

    jukka td-134 1st gear

    no niin soittelin me-racing serviceen tänään ja sieltä varmistu että ruotsissa on 1vuoden siirtymävaihde kytkimille ja kytkinkopille tänä vuonna.2014 säännöt on niin kuin nixon suomenteli tuossa aikaisemmein. :D :D :D
     
  7. 383

    383 Gearhead

  8. enzo

    enzo Gearhead

    Munakas päätös ja ainoa oikea. Kippis.
     
  9. gremlin

    gremlin Gearhead

    Sen verran tarttee mainita etta ainakaan Lakewoodin 6.2 kopassa toi linerin pultti ei ole alumiinia, vaan ihan normi 1/4'' rautanen UNC
     
  10. gremlin

    gremlin Gearhead

    Jaajuu, yks juttu viela unohtui. Villen kanssa tasta jo puhuttiin mutta koittakaa tentata SFI ukkoja etta miksei sita lineria saa itse tehda. Siihen kun ei kait ole mitaan direktiivia sen kummemmin ole olemassa. Ainevahvuus 1/8"(3.1mm) ja just tolla rautasella 1/4" ruuvilla kiinni.
    Ite en ikava kylla paase paikalle kun jouduin lahtemaan tyomatkalle, ja just sopevasti paluu vasta lauantaina!
    Tossa Lakewoodissa mika meilla on niin siina on lineri mika on rallakalla leikattu levysta ja hitsattu MIGilla, ja se ei todellakaan ole pyorea etta se mahtuisi pyorimaan siella kopan sisalla kytkin rajahdyksen sattuessa. Kaupan paalle siina oleva hitsisauma on aika raaalla kadella "tasoteltu" jollain karkeemman luokan hiomakivella, eli ei missaan tapauksessa mitaan ammattimaisen nakosta tyonjalkea.
    Linerissa on vaan teksti missa sanotaan "Lakewood approved liner", mutta mitaan SFI numeroa tai muutakaan ei ole siihen merkittyna.
     
  11. homer

    homer Double Gearhead

    Ainakin listalla on näköjään kymmenen ilmoittautunutta. Samoin kuin myös S/SS ryhmän kohdalla.
     
  12. 383

    383 Gearhead

    Ang. sprängkåpsregel ”reminder”
    2013-04-04 - 11:39 // nitroz.se

    Alla 6.1, 6.2 och 6.3 kopplinskåpor som saknar ”innerliner” eller har liner som EJ går emot motorplåten, måste åtgärdas inför nästa års (2014) besiktning. SFI krävde detta 15 augusti 2012. Den nya regeln gäller för NHRA från och med 15 november 2012 och för Sverige 31 mars 2013.
    Alla kåpor har fått ett år i dispens om detta inte åtgärdats tidigare, även de som normalt besiktigas vart annat år har fått ett år i dispens. (Denna dispens gäller i Europa. Kör ni i USA måste kåpan vara besiktigad före 15 november 2012, om ”innerliner” saknas eller inte sitter mot motorplåten.)

    Kåpor kan modifieras av:
    Tillverkaren i USA
    ME Racing Service AB, SE
    Andy Robbinsson Race Cars, UK


    SFI Specifications 6.1, 6.2, 6.3 Changes
    SFI Specs 6.1, 6.2, 6.3
    Bellhousings
    Effective: August 15, 2012*
    Modify Paragraph 2.3 as follows: “Any bellhousing pertaining to this specification shall remain as constructed by the original manufacturer and not modified. If a bellhousing is tested to this specification with the addition of a liner or liners, then the product must be sold and certified in that configuration. The liner(s) must be flush with the flange/mounting surface of the bellhousing. Steel and titanium are the current acceptable materials. Aluminum is also acceptable if used with a steel or titanium liner. The use of any other material must be reviewed by the committee for consideration.”
    *Implementation Clarification: Spec Paragraph 16.0 requires compliance with this latest specification version within 90 days of the effective date for new product. Therefore, newly manufactured bellhousings must comply with the above requirement as of November 15, 2012. Existing bellhousings in the field may be brought into compliance upon their next scheduled inspection and recertification by the manufacturer.
    NHRA NOTE: This applys to all SFI 6.1, 6.2 and 6.3 bellhousings. For SFI 6.1 and 6.3 bellhousings the liner may be notched/relieved in the starter pocket area to clear the starter gear housing/nose.
     
  13. Pate-68

    Pate-68 3rd gear

    Tää nyt ei liity tähän asiaan mitenkään mutta pakko sanoa gremlin sulle että olet kyllä yllättävän fiksu jätkä ja asioista paremmin perillä kuin moni muu.Mulla ei yleensä ole tapana kehua ketään mutta nyt tein poikkeuksen. :soosoo:
     
  14. kuula

    kuula Gearhead

    Nätkin on kurko.
     

Kerro tästä muillekin!