Super Pro Street

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja panhead, 7.9.2011.

  1. Ck

    Ck Gearhead

    Hyvin sanottu. Hatunnostot täältäkin, kai sitä saa perustaa vaikka enemmänkin ryhmiä jos on kuskeja niihin.
     
  2. SC 285

    SC 285 1st gear

    Ja mä haluun nähdä noi PM:t ajamassa tota indeksiä täyden SM sarjan...
     
  3. latari

    latari Gearhead

    kiitos myös täältä Jussille asian eteenpäin viemisestä. Nyt vaan nimiä listaan jos uuteen ryhmään on kiinnostusta.

    Teemu pekka OL 553
    kiilana muoviluotien välissä.
     
  4. C-barge

    C-barge Gearhead

    Mun mielestä tässä vaiheessa ei riitä se et on kiinnostusta, vaan pitää sitoutua ilmottautumaan ens kaudeks ko. ryhmään. Kyllä mullakin on tuohon, niinku moneen muuhunkin ryhmään, kiinnostusta, mut sillä ei oo hevon virkaa siinä vaiheessa ku ruvetaan tekemään kaavioita.
     
  5. panhead

    panhead 1st gear

    Compissa pitkä kuusi ei innosta,lisäksi ryhmässä "pitäisi" koko ajan hakea
    edullisempaa luokkaa indeksiin nähden.Ei ole varaa,eikä mielenkiintoa alkaa ostelee esim V6 konetta yks kaks.Lisäks mitä triniemi sanoi, pro kuusella koppiautot rinta rinnan,sitä mä haluan.Henkilökohtaisesti meidän teamille comp on 2. vaihtoehto.Muuten ei listalta monta comp teamiä löydä,jos tää SPS ehdotus ei kanna.

    PM kaverit (3 kpl) sanoivat kaikki,ja se on listalla näkyvissäkin, et ajavat silloin kun kilpailu ei ole PM osakisa.

    Mä olen törmännyt usein siihen,ettei lähdetä katsomaan muita kisoja kuin EM, koska siellä ei ole ryhmiä mitkä kiinnostaa.Tavallinen katsoja hakee eri asioita kuin pitkä aikainen harrastaja.Uskoisin et just vauhti ja se et nopein maalis voittaa,on ne mitä kiinnostaa.Toki jotkut voi vetää alle myös SPS ryhmässä,mutta suurin osa porukasta ei pääse 6,9 aikaan.

    Tässä ryhmän nosto kuviossa on monta kuskia mukana ja tehdään paljon yhteistyötä asian eteen.Toivottavasti asia etenee.
     
  6. Fastback

    Fastback Gearhead

    Suomentakaa nyt apinalle (allekirjoittanut), että mikseivät nopeat autot aja yksinkertaisesti Pro Modifiedissa vai ovatko ne liian hitaita sinne? Siellä saisi ajaa nilkka suorana ainakin. Vai eikö Promodifiedia ajeta enää, vai onko tämä joku runko kontra katsastus vai täh?
     
  7. C-barge

    C-barge Gearhead

    Varmaankin vaikutan saivartelijalta vaikkei se suinkaan ole tarkoitus, ennemminkin ehkä luoda valmiutta kysymyksiin joita todennäköisesti tulee. Eli en suinkaan vastusta uuden ryhmän synnyttämistä.

    Mut siis, miks toi 6.9 sekuntia rajaks? Miksei vaikka 6.5 tai 6.0, eli samantien Top doorslammeria? Jos FHRA päättää ryhmän pystyttää, ni onks siellä ilmottautumisajan umpeen mennessä se vaadittavat 10 ilmottautunutta? Eli olis hyvä olla aika vankka sitoutuminen nimen laittajien joukossa sille, et luokka myös syntyy muutakin kuin paperilla. Pelkästään siellä on jo aika monta muutakin luokkaa.
     
  8. triniemi

    triniemi Gearhead

    Jari & Jykä. Indeksiluokassa on aina kysymys kustannuksistakin, olishan pro luokkia kiva ajaa, mut jos haluais pärjätä, tarvis ainakin puoli miljoona euroa noin alkuunsa. 6.9 indeksi on varmaan hyväksi havaittu ja johonkin se tarvii vetästä ja vaikuttais äkkiseltään hyvältä kompromissilta.

    6.9 aikoja kulkeva vanha Pro Stock motti, hintaluokka ehkä 20000-30000€?

    5.9 kulkeva ProMod ilokaasumotti hintaluokka 100 000€

    6.6 kulkeva Pro Stock motti ei ainakaan halvempi

    Turbo ja rootsahdetuista koneista ei oikein ole hintaluokkatuntumaa.
     
  9. joteam1

    joteam1 Gearhead

    Juurikin näin

    Ja näin???
     
  10. joteam1

    joteam1 Gearhead

    Ihmetyttää vaan se, miksi ei voi ajaa sekuntia(?) hitaammalla autolla PM:ssa?
    Ajaahan nyttenkin OL:ssa sekuntia hitaammat.
    Käsittääkseni kummassakin tapauksessa nuo hitaammat saavat ajaa nilkka suorana, ja kehitellä autoaan nopeammaksi.
     
  11. C-barge

    C-barge Gearhead

    Mut jos sil ei oo niin välii et pärjääkö, ni eiks se oo ihan sama vaikka se raja ois 6.0? Siin ainakin pääsee kaikki vetää laput lattiassa ilman pelkoo alituksesta ja nopeempi voittaa. Siitähän oli kyse, ja 6.0 on nopeempi kun 6.9, eli pitäis kiinnostaa yleisöä vielä enemmän?
    No joo, selityksenä tolle aikarajlle lienee tuo Ruotsin SPS luokan indeksi. Mut mitä ihmettä me niistä hurreista välitetään, luuleeks joku et sieltä tulee kuskeja tänne ajamaan? Onks joku oikeesti menossa ruottiin ajamaan tota SPS:sää? Vai onks joku jo ollut siellä sitä ajamassa kun se kerta on niin hyvä?
    t, lääninkyseenalaistaja.
    Tarkotus ei edelleenkään ole vittuilla vaan noihin kysymyksiin joita todennäköisesti vastaan tulee pitää olla vastaukset valmiina.
     
  12. panhead

    panhead 1st gear

    Ei noi meidän autot kelpaa pro stock/pro mod ryhmiin.Siellä vaaditaan jo floater perät,paremmat beadlock vanteet ym. Oma auto on 2" liian pitkä ja lattia pellit rungon väärällä puolella pro stockkia ajatellen.Lisäksi EM sarjan kiertäminen on niin kallista,ettei nyky kuviolla ole siihen mahdollisuutta.
    Jos auto olisi pro stock laillinen,saattaisimme jopa harkita ajaa ruotsin ja suomen osakisa pro stockissa.Ihan tunne syistä.

    Toi 6,9 dial tulee suoraan SPS säännöistä eli yhdenmukaisuutta ruotsiin.
    Tää tuntuis keräävän enemmän kuskeja kuin TD,mikä sinänsä on hieno ryhmä kanssa.Enempi vaan jo kovan tason PM autoa vaativa.
     
  13. Uba

    Uba 1st gear

    SPS

    Miten pitkään Ruotsissa on ajettu tätä SPS-ryhmää. Minkälaisia on ollut osanottajamäärät?

    Onko ollut muualla, kuin MSDR (Mellan Svenska Dragrace Cupen).

    Nyt ilmeisesti syys-lokakuun vaihteessa Tierpissä Night of Fire tapahtumassa? Onko paljon Suomalaisia lähdössä ajamaan?
     
  14. panhead

    panhead 1st gear

    Ei pelkoa,en ota vittuiluna.
    Kyllä mä ajan sata varmasti ens vuonna myös ruotsissa,
    joko SPS tai comp ryhmässä.Uskon myös siihen,että ruotsista on teamejä
    tulossa tänne ja toisinpäin.

    Mun mielestä saadaan kovempaa,tasaisempaa kilpailua aikaseks 6,0 dialilla
    kuin esim 6,0 ryhmässä jossa saa ajaa millä vaan.Ihan sama voitatko vai häviätkö,jos kisa on tiukka,tunne on maalissa on parempi.
     
  15. Uba

    Uba 1st gear

    SPS

    Vastaus: Tänä vuonna lanseerattu ryhmä. 3-5 osallistujaa per kilpailu.

    Eikö olisi kunnon PR-iskun paikka lähteä isolla joukolla Tierpiin ja avata yhteistyö ruotsalaisten kanssa näyttävästi. Itsellä pelkkää hyvää sanottavaa yhteistyöstä ruotsalaisten kanssa SSSA:n merkeissä. Swedish Stock Super Stock Association. www.sssa.se
     
  16. Putte

    Putte 1st gear

    Yleensähän toi ruotsalaisten tänne tulo tahtoo olla rahasta kiinni. On siellä muutama kuljettaja, jotka tykkää ajaa Alastaron radalla ja tulevat vuosi toisensa perään sinne ajamaan. S/SS ryhmässä on saatu aikaan maaottelu, joka kerää finaaleihin hienon määrän ruotslaisia kilpailijoita. Se on hieno juttu, tähän pitäisi muidenkin ryhmien pyrkiä, mutta se ei onnistu kuin kansainvälisiä ryhmiä kehittämällä. Siinä mielessä toi SPS on hyvä, että Pohjoismailla olisi samat säännöt, eikä sen indeksiä enää tarvitse kiristää eikä uusia ryhmiä etsiä, sillä indeksin alittajat ovat jo ihan pro ryhmien ajoissa.
     
  17. Putte

    Putte 1st gear

    Ei taida niidenkään intresseissä olla jarruttaminen, eikä tosta SPS:tä välttämättä ole niille hyötyä EM-sarjaan testaamisessa.
     
  18. Putte

    Putte 1st gear

    Kenties siksi, että sillä sekuntia hitaammalla ei pärjää. Onhan se jo käynyt noissa muissa keskusteluissa ilmi.
     
  19. panhead

    panhead 1st gear

    SPS on vanha ryhmä,mutta nyt herännyt uudestaan henkiin.Olen ollut jutuissa Rolf Simonsson nimisen kaverin kanssa,joka ajaa ja muuten toimii ryhmän yhdyshenkilönä.Ongelmana ollut,myönnettäköön,kisajärjestäjät suosivat NHRA ryhmiä sekä teamit ovat ajaneet eri kisoissa.Isoja kisoja ei ole ollut missä kaikki 12 autoa olisivat samaan aikaan.Teamit kuiten vahvoja eikä mitään aloittelijoita,joten uskon oikeasti ettei ole ongelma tulla tänne.Nopeita autot ainakin ovat.

    Harkinnassa ollut Tierpin kisa.Taitaa jäädä kuitenkin väliin,koska ajatuksena oli et jos SPS ei tule menen treenaa pitkää kuusta. Jos projekti toteutuu,menisin luomaan kontakteja ryhmäläisiin.Asioiden nykytilassa taidan
    säästää matkakulut motin fressaukseen.
     
  20. Harri Sassi

    Harri Sassi Gearhead

    Harkinnassa ollut Tierpin kisa.Taitaa jäädä kuitenkin väliin,koska ajatuksena oli et jos SPS ei tule menen treenaa pitkää kuusta. Jos projekti toteutuu,menisin luomaan kontakteja ryhmäläisiin.Asioiden nykytilassa taidan
    säästää matkakulut motin fressaukseen.[/quote]

    Jos lähdet mä voin sponssaa puolet laivamatka kuluista ( 225 € )
     

Kerro tästä muillekin!