Super Pro Street

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja panhead, 7.9.2011.

  1. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Ihan niinkuin nykyisessä OLläsäkin. Taas siis mennään perse edellä puuhun ja pian vaaditaan uutta ryhmää kun ei enää viitsitä "jarrutella" siinä 6.9 sekunnin kohdilla. Mutta on toki parempi saada ne autot sinne radalle jarruttelemaan kun pitää ne kotona.

    Silti COMPissa sais mennä niin lujaa kuin haluaa ja ajaa vielä kilpaakin. Ei tulisi niitä kuuluisia rata 2 oli ensi maalissa mutta alitti ryhmäindexin joten radan 1 kilpailija voitti jarrutettuaan ajoissa. Eiks tän pitäny olla Heads Up kilvanajoa ilman keinotekoisia indexejä. Tuli vaan mieleen kun toiset joutuu jarruttelemaan pärjätäkseen ja toiset sitten voittaa tuurilla kun jarruttelu tapahtui liian myöhään :rotfl:

    Ai niin COMPissahan on se pitkä kuusi.... :poff:
     
  2. Rellu8

    Rellu8 Gearhead

    Sori vaan Luigi, mutta mulle ei aukea nää sun juttus ja intressit tässäkään topicissa.


    T: Yksinkertanen Vorssasta.

    Ville Haga.
     
  3. panhead

    panhead 1st gear

    Kovasti herättää mielenkiintoa street miehissä tää SPS hanke.Luigin provoihin ei paljo kannattais lähtee mukaan,mutta...
    Ruotsista löytyy valmis ryhmä,johon suomessa saataisiin 16 kenttä
    täyteen autoja jotka ajaa matalaa seiskaa.Jotkut jopa allekin.Luulisi ettei
    hanke ole kenellekään haitaksi.Tasaista kilpailua,lapa lattiassa maaliin asti.
    FHRA hyötyy saaden yhden ison ryhmän sekä paljon osallistumismaksuja.
    Katsojat tykkää,kuskit tykkää.Missä ongelma?

    Oma (ehkä epärealistinen) haave olisi ajaa pro stockkia.Jos ajamme jatkossa outlawissa,väitän että ei kehitytä yhtään.Jos saamme ajaa täysiä opimme joka vedolla jotain.Ajassa ero ei ole kuin 0,5 s. mutta vaikeus asteessa valovuosi.

    Comp ei kiinnosta,siihen löytyy monta muutakin syytä kuin pitkä kuusi.Eikä toi pitkä kuusi mikään ongelma ole,on tullut ajettua n.500 lähtöä sillä vuodesta -85 lähtien.Pro kuusella ainoastaan 33.
     
  4. nysse1

    nysse1 1st gear

    Jussi,ei täällä mitään uudistuksia haluta eikä mitään saa ehdotella näillä sivuilla,ollaan itkijöitä ja marisioita kaikki :D
     
  5. Harri Sassi

    Harri Sassi Gearhead

    Just näin !
    Mutta sanoppas mihin ryhmään ne dragsterit, funnyt ja alteredit laitetetaan jotka haluaa ajaa kovempaa kuin 8.9, eikä spet nykysäännöillä kiinnosta ?
     
  6. nysse1

    nysse1 1st gear

    No comppiin,etkö sitö tienny :rotfl:
     
  7. panhead

    panhead 1st gear

    Joo,vaikeata tuntuu olevan :) Mulla on silti ihan hyvä luottamus,et tässä SPS
    asiassa käy hyvin.

    Toi Harrin mainitsema juttu on hankala,mutta suomessa on vaan paljon nopeita oviautoja. Dragsterit ja funnyt ei ihan mun mielestä sovi samalle viivalle.Perusteluna dragstereiden ym kilpureiden painot.Oviautolla 6,9 vaatii
    +1300 hp,mutta dragsteri menee huomattavasti helpommin ton saman ajan.
     
  8. Putte

    Putte 1st gear

    Compissa muuten löytyy luokat myös pro mpdeille ja pro stockeille eli siellä nekin voivat ajaa täysillä.
     
  9. Harri Sassi

    Harri Sassi Gearhead

    Eikös advance et olis sopinut kaikille ?
     
  10. panhead

    panhead 1st gear

    Ei se ole niin tasaiselta kuulostava ryhmä.Siinä pitäisi ajaa 7 s oviautolla
    TMD dragsteria vastaan.Lisäksi saattaisi tulla ongelmia lähtövalmistelujen erilaisuudessa.Toisin sanoen TMD autolla burnis ja stagee asettuminen kestää huomattavasti kauemmin kuin oviautolla.

    Oon jutellut asian tiimoilta lähes 20 kiinnostuneen kuskin kanssa.
    Mielenkiintoa on ainoastaan SPS ryhmää kohtaan,ei comp eikä Advaned ET.
    Ite olen ihan samoilla linjoilla.Tahtoisin tosi tasaväkisen ryhmän,jossa erot maalissa olemattomia.Teamien auton säätö ja kuskien reaktiot ratkaisisivat.
    Tämä ei toteudu jos mukana on TMD:t,funnyt ja top dragsterit.
     
  11. Harri Sassi

    Harri Sassi Gearhead

    No onneks toi on vaan sun mielipide, ajellaan sit vaan ruotsissa
     
  12. panhead

    panhead 1st gear

    Tää on tosiaan vain meidän 17 SPS ryhmää anoavien mielipide.
    Samassa veneessä ollaan siinä mielessä,et jos SPS ei toteudu -samalla laivalla ruotsiin mennään.FHRA päättää ja me eletään ratkaisun mukaan.
     
  13. Harri Sassi

    Harri Sassi Gearhead

    Mä voin lyödä vetoa että, motoparkissa keväällä EI ole 17 SPS kilpuria viivalla, sitä vaan että jos ei olis ollut tota " ovipakkoa", niin olis ehkä se 17 ollutkin
     
  14. panhead

    panhead 1st gear

    OK,kaljasta vetoa :)
    Jos SPS tulee suomeen,saadaan täys 16 kenttä
    aikaiseks Motoparkkiin ;)
     
  15. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Mä tuun sit myös oluelle jos noin hyvin käy :wink:
    Jos ei niin tuon omat oluet mukanani :oops:
     
  16. panhead

    panhead 1st gear

    Jos FHRA painaa vihreää nappia,tulee SM sarjaankin sitä toivottua
    tasaista ,nopeiden kilpureiden mittelöä.Ja jo se päätös, on kaljan paikka.
    Kaaviot tulee olemaan isoja.You see...
     
  17. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Hienoa, että jos toi toteutuu. Silti ihmettelen näiden tyyppien kammoa ajaa jo olemassa olevissa ryhmissä. Ihan jokainen noista "nopeista oviautoista" Dragsterit mukaanlukien voi ajaa COMPissa. Mutta eihän tommonen vaan nyt käy. Sinnehän voi tulla niitä Drakstereita ja niiden kanssa me ei aleta. Ai niin, se pitkä kuusi. Onhan se nyt helvetin vaikeaa oppia ja ajaa pitkällä kuusella.Pparempi on ilmeisesti perustaa itselleen ja tarpeilleen kokonaan oma ryhmä kaikkien muiden kuolevien DRAG ryhmien sekaan. Niin ne asiat nykyään kai sitten hoituu tai kehittyy.

    En silti mitenkään vastusta tätä ajatusta, sillä toteutuessaan kyseessä on näyttävän näköistä menoa tarjoava ryhmä. Toivotaan vaan, ettei toi tapa lopullisesti niitä nyt toimivia ryhmiä. Ensi vuonna kun tuskin ajetaan S/SS, SG, SC tai COMP ryhmissä 10 kilpailijan säännön takia, joten toivotaan nyt, ettei myös OL kuihdu tässä yltiöpäisessä innostuksessa perustaa samankaltainen ja näköinen ryhmä sihen OLlän rinnalle. Toinen huolenaihe on, että minne ne SC /COMP Dragsterit laitetaan ajamaan,. kun ne ei näytä mahtuvan teidän hiekkalaatikolle.

    Tiedoksi sitten vaan taas kaikille hienohelmoille ja saivartelijoille täällä, että tää on vaan henkiläkohtainen mielipide. Vaikka ymmärrystä tai hyväksyntää näille ei löydykkään, niin esitän näitä nyt ja jatkossakin vaikka se teistä monille olisikin vaikea sulattaa :rotfl:
     
  18. Jza

    Jza Double Gearhead

    No ei minustakaan ole mitään järkeä dragstereita ottaa mukaan moiseen ryhmään. Montakos SC:n voitettua lähtöä tai mestaruutta muistat ajetun oviautolla? Spetissä veikkaan että nykysäännöillä räkstereiden määrä sielläkin kasvaa räjähdysmäisesti...

    Mutta jos ne välttämättä tuonne haluttaisiin, niin eikös ne dragsterit vois sitten sallia streettiinkin? Tai OL:ään? Tai mailin huippunopeuskisaan (ainiin, tuollahan ne vissiin olikin sallittuja)? :lol:

    No varmaan sinne samaan spettiin kuin muistakin ryhmistä haalitut autot? Ja onhan tossa toi ruotsi vieressä...
     
  19. Rellu8

    Rellu8 Gearhead

    Taitaapi olla ryhmästä riippumatonta kiinnostus tulevien kesien Tierpin kisoja kohtaan.
    Naapuriin on luotu uskomattomat puitteet tälle harrastukselle ja sehän on hieno asia koko Eurooppalaiselle Dragracing:lle.
     
  20. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    ^^Joo. Kävishän nää ylinopeat "ovikilkkeet" tosiaan myös SPETtiin :rotfl:

    Tarjolla kavereille on siis kaksi jo olemassa olevaa ryhmää ja silti pitää perustaa uusi. Ai niin, se pitkä kuusi.... :poff:
     

Kerro tästä muillekin!