Super Six

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Mopar Association ry', aloittaja Anonymous, 4.4.2003.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ostinpahan juuri paskanruskean -79 Aspenin 225 kutosella.

    Mitähän bensaa kannattaisi siihen investoida? lyijyä vai ei.

    Voikos siinä säätää venttiilejä vai onko hydrauliset? Jos voi säätää, niin mitkä on välykset?

    Kiitos vastauksista valmiiksi.
     
  2. coroNet

    coroNet Gearhead

    Vanhemmat ainakin on mekaanisella ja välykset on kuumana .010" Intake
    .020" Exhaust
    En oo kyllä kutosta hydrauleilla nähny..?
     
  3. MJF

    MJF Double Gearhead

    Kutoseen tuli hydraulinokka vuonna `81
     
  4. fisu

    fisu Gearhead

    The slant six lasted in US-built cars through 1983, in US-built trucks until 1987, and survived as a marine engine until 1991. After USA production (in Trenton) ended, it was produced at Chrysler's Toluca, Mexico engine plant until the Magnum 3.9 liter V-6 MPI engine was introduced, continuing to serve in Mexico and possibly South America through (at least) 2003. The next new six would be a derivative of the 4.7 V8, and would be introduced in 2001, with a Hemi-based V6 reputedly to follow. The slant six replaced a flat-head design.

    Some major changes include a hydraulic cam (1978), and changes to the spark plug wells (their tubes were cast into the heads starting in 1976-77). Scott Fluke noted that with the later spark plug well design, you must replace lifters (if you plan to do that) before installing the head.

    http://www.allpar.com/slant6.html
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Juu kävin kurkkimassa öljyntäyttöreiästä ja sain käsityksen, että hydrauliset nostajat olisi. Ainakaan mitään säätö systeemiä en havainnut.
     
  6. coroNet

    coroNet Gearhead

    Kai noi mun läjät on ollu sit niin vanhoja? :-o
     
  7. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ei kyllä pidä paikkaansa tuo /6 teksti joka tossa ylempänä on noiden hydraulinostimien osalta. Yhtään Aspenia ei tullut hydraulistimisella /6:lla, vika valmistusvuosihan oli 1980. Hydraulinostajat tuli tohon kutoseen muistaakseni vasta 1981 lopussa? Jos perskynästä sellainen löytyy, niin se on vaihdettu sinne jälkikäteen. Hydraulinokkaisessa kutosessa on erilainen keinuvivusto, työntötangot ja tietysti itse nokka. Kutosen lohkossa kun ei ollut painevoitelukanavia nostajille, eikä niitä sinne alettu tekemään, niin hydraulisysteemi toimii kuten GM:n vehkeissä, mutta väärinpäin. Eli, öljy nosdtajille kulkee keinuvipujen ja tuöstötankojen läpi. En oo ainuttakaan moista muuten livenä nähnyt.
     
  8. Harvinaisia on!!! tiedän noin (20) aspenin kutosen tarinan eikä yhtään ole tullut vastaan!!!
     
  9. Matti

    Matti Gearhead

    hydraulisia tai ei,parempi ettet mene ronkkimaan niin kauan kuin toimii
     

Kerro tästä muillekin!