Super Sportti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja max, 8.10.2015.

  1. max

    max Double Gearhead

    Timo,kierteen osuus vois olla se 38mm,mut eiköhän noi normaaleja 9/16 UNC pultteja ole.
     
  2. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Niin siis pultin kanta on 9/16 mutta kierre on 3/8".
     
  3. max

    max Double Gearhead

    Just näin.
     
  4. TimoT

    TimoT 3rd gear

    Heps, pari kappaletta 1,5" pitusia 3/8-16 kuusiokolopultteja olis näpissä, jos vielä tarviit.
     
  5. max

    max Double Gearhead

    Tsekkaa Timo YV.
     
  6. max

    max Double Gearhead

    Tarttisin vesiletkut.Syylari on orgis SS kampe,mutta vesipumppu on Weiandin sähköinen malli ja ylävesiletku termarille on myös huomattavasti iso suultaan kuin syylarin liitokset.
    Oliskohan pääkaupunkiseudulla liikettä josta löytyis näitä vesiletkuja eri halkaisijoiltaan.
    Korja-Kumi OY Tampereen kupeessa on kai putka joka kai vois auttaa pulmassa,mut jos tosiaan olis lähempänä.
    Tietty jonkinlainen supistaja/adapteri vois tulla kyseeseen.
     
  7. fenix

    fenix 3rd gear

  8. palontie

    palontie Double Gearhead

    Miten Maxin upeat GM edistyy?
     
  9. max

    max Double Gearhead

    Kiitos kysymästä,hitaasti mutta varmasti.Minähän olen ns.inspiraatio tyyppinen turaaja.Eli en tee mitään jos ei ole luomisen vimmaa päällä.Tietty sen verran olen aikatauluja tuijottanut,että toi kosla olis huhtikuun 13.päivä valmis kun nyt täytän 18v.
    Kolleegani ja kaverini joka vastaa sähkömuutoksista (minä teen linkage eli mustan raudan hommelit) yllätti mut jälleen kerran.
    Jäbä oli piirtänyt tietokoneohjelmalla modifikaatiot,jotka koskevat muutoksiin verkostoon ja sähköisiin hilavitkuttimiin,mitä lisätään.Orgis laturin kapasiteetti on vielä kysymysmerkki.

    Akun hankintakin on ajankohtainen,ja hän suositteli Optiman akkuja.Suhtaudun varauksella tähän,koska olen kuullut Optimasta huonoa sen jälkeen kun tuotantoa siirrettiin Mexicoon.Olisko jollain tästä eksaktia tietoa?

    Kaikki orgis mittarit ovat toimivia ja ne ovatkin poikkeuksellisesti hyvännäköisiä.Mutta koska olen vainoharhainen,niin liitän rinnalle Autometerin mekaaniset.

    Mitäs tänään kun ei tartte duuniin mennä(eikä huomennakaan)? Vääntää ohuesta putkesta mallit koskien syylarin letkuja,ja sit lähetttä ne Korja-Kumiin,jos vaikka sais ihan "Custom Made" letkut.Jos liikenne ei mene kaaokseksi,niin vois mennä US-Partsiin hakemaan kaikki fluidit ja kaikkea muuta nippeliä ja nappeliä.

    Tottakai mua pirusti kiinnostaa päästä kokeilemaan pikkistä, jossa jyllää liki 600HP 454.Kun ajopeli on ainakin lievästi vaarallinen,niin siitähän saa kiksejä!!
     
  10. Hai

    Hai Double Gearhead

  11. max

    max Double Gearhead

    Kiitos vielä kerran hai syylarista minkä ostin sulta,tuli tarpeeseen.
    Ylävesiletku saattais näemmä sopiakin,vaikka termarin kopan liitos onkin vähän iso(38mm).
    Käytän Weiandin sähköistä vespumppua,ja sen lähtö on 46mm ja syylarilla 40mm,ja tähän on hankalampi löytää hyllystä oikeaa letkua;tai minä en löydä.
     
  12. Hai

    Hai Double Gearhead

    Moi,

    Ole paha vaan.

    Sillä laitoin tuon linkin, kun siinä on ID mitat, vakiolla siis 32mm ja 38mm.

    Katsotaanpa sitten vakion alaletkun mitat.
    http://www.rockauto.com/en/moreinfo.php?pk=1116587&cc=1031207&jsn=459

    Eli alaletkussa on 1.5" ja 1.75" suut. Eli 38mm ja 44,5mm.

    Uskaltaisin veikata, että lupsahtais pari milliä isomman päälle.
     
  13. max

    max Double Gearhead

    On näköjään mulla luetun ymmärtämisessä ongelmia,tai olen juonut liian vähän kahvia!
    Tieto näyttää edelleen asuvan täällä OD:lla.Suuret kiitokset infosta hai!
     
  14. max

    max Double Gearhead

    Kahden vauhtiputkan kierros tuotti alavesiletkun ja öljynpaineanturin.Anturi orkkis GM tötterö.
    Tottakai olisin ostanut tästä isommasta lafkasta myös ylävesiletkun ja syylärin tukikumit(4 kpl).
    Must vähän hintelästi,mut hain parttinumeron perusteella löytyi South West Trade Petikosta tämä alavesiletku.

    En tiedä oliko tässä autossa alun perin Mark IV vai V 454 motti ja mistä kohtaa öljynpaine otettiin.No jokatapauksessa öljynpaine tötterö on niin pitkä,että jos paineen ottaa filsun jalasta,niin se törmää peltisarjaan ja sulaa pois.Onks ihan sama otanko sen lohkon etupäästä kuskin puolelta?Nyt motti on Mark IV.

    Jos joltain löytyis tällaiset syylarin tukikumit ylimääräisenä, niin voi sitä riemun päivää!
    En nimittäin näe asiallisena turata niita Etran metritavarasta.
     
    Muokattu: 30.1.2017
  15. max

    max Double Gearhead

    Tarttisin vähän tietoa.Otan nimittäin samasta reiästä öljynpaineen auton omalle orgis sähköiselle ja ostamalleni Autometerin mekaniselle mittarille.
    Tarttisin siis Y-haaran tähän hommaan,ja kysymys on NPT liitoksista.US-Partsista ei löytynyt Y-haaraa eikä myöskään Vantaan Koivuhaan Dunlop-Hi Flexista.

    Mistäs tällainen löytyis pääkaupunkiseudulta ihan kivijalkaliikkeestä?
     
  16. RAL9005

    RAL9005 Gearhead

    Ehkä Hytar Oy?
     
  17. max

    max Double Gearhead

    Ei tarvitse näköjään mennä merta edemmäs kalaan,sillä ihan mun duunipaikan vieressä olikin Autoracing niminen putka(ihan itse Googlettamalla löytyi).
    Siellä onkin hyvin nippeleitä ja nappeleita.Asiallinen T-liitos AN-liittimillä molemmille Ö-paine mitskuille.Ukkosta ilmassa......
     
    Muokattu: 8.2.2017
    Camino'79 tykkää tästä.
  18. max

    max Double Gearhead

    Tää nyt on ihan stedaamista näitten kuvien liittämisen kanssa ja kuva ölppäliittimistä.Toki osoitus Helena Ahti-Hallbergin tissien väliin merkitsee suuria asioita.
    [​IMG]
     
    FuryIII '71 tykkää tästä.
  19. max

    max Double Gearhead

    Menee nyt ihan väärään osastoon,mut veikkaan että tätä kautta tavoitettavuus olisi parempi.
    Moroso Drag Special eturenkaat ovat ilman vanteita.Tarttisin siis 3-5" leveät ja 15" vanteet.Saavat olla 4.75-5.0 jaolla.Ei mielellään soikealla reiällä,vaan jompi kumpi.
    Etusijalla olis Centerlinen Auto Drag tyyppinen vanne,eli just tämä klassinen umpialuvanne,jossa ulkokehällä "niittejä".

    Oliskohan kellään jäänyt tallin nurkkaan pölyttymään,ja jos raha ei kelpaa niin voin vaihtaa myös Chevy kamppeisiin.

    Toni,löytäisitkö sä mulle tällaiset tulevan viikonlopun Swedujen Drag Race swapista?
     
  20. 383

    383 Gearhead

    Täytyy kahtoa jos löytyy
     

Kerro tästä muillekin!