Super Sportti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja max, 8.10.2015.

  1. max

    max Double Gearhead

    Kiitos,harmittaa pirusti kun itse ei pääse sinne.
    Toni,älä ota hikeä siitä,mut jos on sopivasti ja kuormassa tilaa,eikä tuota suurta tuskaa,niin koppaa mukaan.
     
  2. 383

    383 Gearhead

    Pidetään silmät auki jos vaikka löytyisi :cool::cool::cool::cool:
     
  3. max

    max Double Gearhead

    Kuka vielä väittää että suutarin lapsella ei ole kenkiä? Minä kun yritin keskittyä mustan raudan puuhiin,niin ex kolleegani laittoi vähän tolkkua tulpan johtojen reititykseen ja mitoitukseen.On se vaan pätevä tyyppi.
    Kuvat siis ennen ja jälkeen.
    Kävimme myös pientä keskustelun poikasta siitä,että kun tässä alemmassa kuvassa kaikki johdot ovat vedetty samaan nippuun,niin onko mahdollisuutta siitä että voi aiheutua niin sanottu "misfire" tilanne;induktio?

    80-luvun kova Hi-Performance osa oli tämä K/N Stub Stack kaasarin virtausta ehostamaan.
    Yllätys oli että eipäs sovikkaan,vaikka pitäis olla tällaiseen ei dominaattoriin yleismalli.Katsotaas mitä meikä ja puuviila saa huomenna aikaiseksi.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Muokattu: 22.2.2017
    kotr ja palontie tykkäävät tästä.
  4. max

    max Double Gearhead

    palontie ja Herje tykkäävät tästä.
  5. 3964

    3964 3rd gear

    Meillä veti joskus rullilla seokset aivan sekaisin tuon tyyppisellä ilman ohjurilla joten kannattaa tarkastaa seokset.
     
  6. max

    max Double Gearhead

    Ahaa,hyvä tieto.Nythän tuo kuvassa näkyvä 750 Holley on just tikissä tälle 454 motille,koska se dynossa säädettiin kohdilleen.
    Niinkuin videosta voi todeta,niin oli suoraan "laaatikosta" todella "kännissä".
    Paree että en mene ammattimiehen säätämää kokonaisuutta ainakaan ihan heti sotkemaan millään tötteröillä.

    Toisaalta,mehän tiedämme että kaikki mikä tulee Ameriikasta on hyvää,joten eiköhän tuolla tötteröllä kuitenkin sen extra 50 heppaa saa?!
    Juhuu,sithän puhutaan jo reilusti yli 600 hp koneesta!!!!
     
    Herje tykkää tästä.
  7. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Kun sulla on laadukkaat ja kunnossa olevat piuhat, niin kyllä niiden sietää olla nipussakin.

    Kuvat on hyvä esimerkki kuinka pienestä on kiinni näyttääkö konehuone siistille vai sotkuiselle.
     
  8. max

    max Double Gearhead

    Kiitos Artsi,johtojen kampaamisen hoiti just tää frendi joka oli mun mukana kun käytiin sun luona.
    Vien tänään liikkuvat tasapainotukseen.
     
  9. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Hienoa että edes sun kavereissa on lähes täyspäisiä tyyppejä!:D
    No ei tosissaan, oli mukava nähdä ihan livenä kunnon moottoriharrastajia!
     
  10. max

    max Double Gearhead

    Juu,ei tästä ole pitkääkään aikaa kun yks läheinen ihminen sanoi mulle,että olis syytä käydä juttelemassa ihan ammatti-ihmisen kanssa, kun tämä harrastus osoitti kohdallani hänen mielestään epäterveitä piirteitä.

    On hullun hommaa sehän on ihan totta,mut eikös se parhaiten naura jolla on kovimmat lääkkeet?

    Mut asiaan.Tuli asennettua tänään alipainepytty jarruja varten ja siitähän on kuva ohessa.
    Moottorin luonne on radikaali ja alipaineita ei löydy ja kysynkin että onko tämä ihan tiu-tau varuste,vai pitäisikö olla oikein alipainemoottori,jotta jarrujakin löytyisi?
    [​IMG]
     
  11. 383

    383 Gearhead

    Tere ei ollut vanteita tyrkyllä .mulla ollut samalainen kannu käytössä kyllä se auttaa asiaan
     
  12. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Hydroboosti on parasta just nyt.
     
  13. max

    max Double Gearhead

    OK, kiitos Toni.Nappaan Camarosta front runnerit ja niillä mennään,jos ei nyt kukaan mitään muuta tyrkytä.
     
  14. Valapatto

    Valapatto 2nd gear

    Loppuuko pikkulohkotouhut kokonaan kun toi melkolailla huolella kasattu 350 löytyy myyntipalstalta?
     
  15. max

    max Double Gearhead

    Ei lopu pikkulohko touhut,vaan on tekeillä paljon hurjempi 350,joten toi on nyt jouten.
    Olis kyllä jollekin huolella tehty motti,on auto sit muskeli tai Pick-Up.

    Tämä rajumpi versio on osittain tällainen "nostalgia moottori" sillä siinä on -70 LT-1 pink veivit ja takomännät.
    Mutta eipäs paljasteta siitä tällä erää sen enempää,eikä sotketa väärään laariin.
    Teen siitä kyllä jutun, ja dynoreissusta reportaasin,kun sen aika on.
     
    Muokattu: 25.2.2017
    Imusihti, J.J. ja Herje tykkäävät tästä.
  16. TimoT

    TimoT 3rd gear

    Mielenkiinnolla jään odottelemaan sitä, itelläkin kummittelee sellanen LT-1 kone mielessä, sitä varten on hyllyssä LT-1 venakopat, 186 kannet, GM LT-1 imusarja, -71 LT-1 alkuperäinen Holley GM:n osanumeroilla...
     
  17. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Asiaa! Itselläkin tuo LT-1 imari, mutta 780cfm kaasariin ei ollut rahaa. Pyytävät niistä niin tähtiteteellisiä lukuja eBayssa. Nuo venakopatkin ovat aikas hyvin hinnoitellut.
     
  18. max

    max Double Gearhead

    Vaihteiston jäähdyttimen putkista(TH-350)oli juttua tuolla vaihteisto-osiossa,ja kaksi kärpästä yhdellä iskulla,kun esittelen oman ratkaisuni tässä asiassa.[​IMG][​IMG]
     
    Camino'79 ja palontie tykkäävät tästä.
  19. max

    max Double Gearhead

    Mulla on ollut harkinnassa ylimääräisen kansiparin hankinta tähän MARK IV 454 mottiin.Syystä et jos jotain menee paskaksi ens kesänä,niin ei lopu ralli ihan kesken leikkien;no joo onhan mussa myös hamsterin vikaa.

    Yllättäen eteen putkahti 990 kansipari(LS-6).Ovat portattu ja hienosti olivat ohjuritkin muotoiltu pisaran muotoisiksi,jos muodon vois näin ilmaista.Vilkaisin siis ainoastaan pakopuolelle.Hintakin olis sopiva 200€ pari.Tyhjät kannet,ja olenkin varannut tyhjiin kansiin Compin 305 H Magnum nokkapaketin ja Manley venat 2,25/1.88.
    Tämä nokka tukis hyvin mottia,koska puristuksia löytyy reilusti.

    Mut sit varsinaiseen kysymykseen jaarittelun jälkeen.Pakoportti on "pörrätty" todella isoksi,ja muistuttaa Pro Stock kansia kooltaan, ja on nyt muodoltaan pyöreä.
    En siis päässyt katsomaan imukanavaa,mut otaksun et ovat myös reilun kokoiset.
    Voiko pakoportin tärvätä,kun se on noin pirun iso,ja jos ei,niin onko sopimaton pieneen 454 motskariin?
    Eli meneekö 454 polvilleen alemmilla kierroksille em.kansien kanssa?

    Tietty 200€ hintakaan ei ole iso,mut en tietenkään haluis ostaa romurautaa.
     
  20. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Näkemättä paha kommentoida, mutta jos sitä pakokanavaa on koko matkaltaan avarrettu reippaasti joka puolelta, niin voi olla ettei toimivuus aivan vastaa ulkonäköä.

    Imu- ja pakokanavan virtauksen suhdekin sais olla aika paljon imupuolen hyväksi että toimii halutulla tavalla.

    Olikohan ohjurit 3/8 vai 11/32 venttiilivarrelle ja olikohan ne millasessa koneessa ollu aikasemmin?
    Halvathan nuo on jos ehjätkin kerran.
     

Kerro tästä muillekin!