Super Sportti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja max, 8.10.2015.

  1. max

    max Double Gearhead

    Kiitos Sport Truck sanoistasi,nehän pönkittävät mun hintelää itsetuntoani.Olisit tullut juttelemaan, niin oltas voitu tosta enemmänkin pölistä.
    Mulle elämässä merkitsee se et saa jotain valmiiksi,ei se kuinka vakavasti asioihin suhtautuu.
    Tulin jo valmiiksi rampana kisoihin,koska laatikko on outo/rikki.Motarilla rupeaa kesken kaiken luistamaan,mut vedoissa on napakka ja johdonmukainen.Tämä oli syynä miksi kartoin burn out:ia,koska halusin myös ajaa pois tuon paikalta.

    On muuten pikkasen eri asia tulla tekemällään ritsalla kisoihin yleisön eteen,kuin KEHÄ III:lla ottaa luulot pois joltain Hondalta.On myös helppo uhota täällä netissä sitä ja tätä.Pelkäsin niin ettei meinannut rööki handussa pysyä.

    Lisäksi oli "prötäämista" vikassa vedossa ja syy siihen vielä tuntematon.Viiden tonnin jälkeen tuo näköjään rupeaa toimittamaan tosissaan,ja kiertääkin halukkaasti.

    Olen nyt sivu tolkulla puhunut itsestäni,ja oliskin mukavaa jos joku muukin 454 SS pikkarin omistaja esittelis touhuaan.Sana on vapaa.
     
    Make.S ja palontie tykkäävät tästä.
  2. Pölyttäjä

    Pölyttäjä Gearhead

    Aika ja loppunopeus kiinostaa vaikka rampana menikin.
     
  3. max

    max Double Gearhead

    13.9/165KM/ mut ei se mitään niinkun Höylän Artsi sanoi,että tuostahan on hyvä parantaa.Sithän tilanne olis hankala,jos kaikki olis täydellistä.
    Sekään ei vedon aikana paljon auttanut,että takajarrut menivät jumiin.
     
    palontie ja Pölyttäjä tykkäävät tästä.
  4. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Satuin tuon prötäävän lähdön näkemäänkin. En sieltä ihmisten välistä ainakaan erottanut, että ois mustaa tunkenu putkista, et oisko vaan gaso loppunu, kun noita paineitakin tuossa joskus jo hämmästelitkin?
     
  5. 383

    383 Gearhead

    Olisiko nyt ihan oikea syy tässä että bensa loppuu kesken !!!




    Tästä kuvasta vois puhua paristakin syystä.Paras kaverini Rinteen Kaitsu Jyskälästä rakenteli näitä pensajuttuja mun ohjeiden mukaan.
    No,nämä "mun ohjeet" on just sitä,että "tee niinkuin parhaaksi näät".Itseasiassa ainut asia mitä tiesin oli se,että pumppu pitäis olla tankin keskiviivan alapuolella.Tämänhän olen lukenut Jarmo Markkasen jutuista V-8 Magazinesta,joten totta sen täytyy olla.

    Kaitsu on yhtä neuroottinen kuin minä,ja hän vaipui koomaan,koska huomasi että tankilta tuleva letku on kuitenki noin puoli tuumaa liian lyhyt tehdäkseen kauniin kaaren filtterille.Mikään ei meiltä onnistu.

    Jotain hyvääkin,sillä olemme teettäneet letkuja liittimillä Vantaan Hi-Flexissa Koivuhaassa ,ja täytyy sanoa että palvelu,asiantuntemusa sekä hinta ovat kohdallaan.Kuvassa näkyvät letkut ja liitttimet ovat sieltä kotosin.Ei olisi mitään järkeä rakennella näitä juttuja Motonet/Biltema/Puuilo letkuilla ja letkuklemmareilla,niinkuin joku taisi taannoin sanoa että hyvä niillä tulee.
    [​IMG]
     
  6. max

    max Double Gearhead

    Voit olla hyvinkin oikeassa tässä asiassa,ja itsekin kyllä funtsinut tuota.
    Mulla kyllä olis 4,5 metrinen jo reilunkokoinen ihan oikea kilpuri teräspunosletki AN liittymillä,ja kyllä tohon tiensä löytää.

    Meinaan nyt hellittää näiden romujen rassaamisen kesäksi,ja ottaa ongen käteen ja lähteä artsiracingin luo salakalaan.Ai niin leveälierinen huopahattu päähän.
     
    palontie tykkää tästä.
  7. max

    max Double Gearhead

    [​IMG]
    Kerkesin olla ajattelematta näitä touhuja pari tuntia ja taas mua viedään tukka suorana.
    Mullahan on toi ruisku ja vaan kompuutteri siitä uupuu.Pakkohan tuota on kokeilla ja oishan se kornia kun tötteröt tunkee juntti pikkiksen pellin läpi.
    SWT Hämeenlinnassa oliskin yks käytetty pelti jonka vois haukkiloida tuohon tarkoitukseen.
     
    Vuokralainen, Naumasto, palontie ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  8. palontie

    palontie Double Gearhead

    Näähän tulee mukaan siihen vaihtokauppaan:D
     
    Herje tykkää tästä.
  9. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Hatunnosto siitä että uskaltauduit rajan yli, vaikka autossa olikin pari epävarmuustekijää.
    Muutoksia ja korjauksia on paljon helpompi tehdä kun on välillä testaillut tositoimissa.
    Ja olipa mukava nähdä sellaista aitoa ja aistittavaa jännitystä ennen ekaa starttia, se kuuluu asiaan!

    Kuten oli puhetta, niin mun mielisanontoja kisatouhuissa on että: "tylsä on se päivä, kun kaikki on täydellistä".
    Ja tylsä päivä ei koita sulle vielä pitkään aikaan. Vaikka 13 sekunnin aika onkin ihan mukava, niin sekä autossa että lähtövalmisteluissa on monta pikkuasiaa joilla tehoja voi hyödyntää paremmin, enkä näe 12 sek. aikaa kovinkaan kaukaisena asiana.

    Toivottavasti olet nyt kunnolla koukussa kiihdytyshurjailuun!
     
  10. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Hieno juttu tosiaan että Max ja pikuppi nähtiin viivalla.
    Aattelin kans etukäteen että 12s jotain se menee jos kaikki pelaa. Nyt oli vähän vielä toimintaongelmaa mutta kyllä se siittä lähtee. Hieno laitehan tämä on!

    Toi kuva bensatankista ja pumpusta kuitenkin pisti niin silmään että pakko sanoa; toi olis mun mielestä syytä muuttaa.
    Pumpulle olis syytä järjestää se bensa niin että se valuu itestään pumpulle, eikä noin että pumppu joutuu imemään tuon korkeuseron verran. On omiaan kuumana kesäpäivänä tekemään kaasukuplaa/kavitoimaan tuolla järjestelyllä, varsinkin jos ei ole paluulinjallinen regulaattori käytössä(en tiedä onko?) ts. jatkuva kierto bensalle jeesaa tietty. Onko siinä tankissa alareunassa lähtöjä mistä sen imun pumpulle sais?
    Sit toisekseen onko toi bensapumppu enää riittävä tuollaiselle koneelle, jotain 140gph pumppua ite ajattelisin tuonne 600hp+ pannulle, vaikka joku vois sanoa että moottoridynossa mitatut kulutukset olis paljon pienempiä.

    Bensanpainemittarilla sen homman tosian näkee, jos nyt vaikka 0,5bar pitää normaalina paineena niin 0,35-0,4bar olis syytä olla siellä stripin päässäkin jos bensalaitteet ovat tehtäviensä tasalla...
     
  11. max

    max Double Gearhead

    Joo,mähän lähdin tohon kisaan ihan siinä hengessä että voitan itseni ja kun tuosta motista on kuitenkin jonninverran saatu kaivettua voimaa niin pitäähän sitä kokeilla sit,ja että mikä toimii mikä ei .Taisin siitä mainita että 5000 rpm jälkeen alkaa tapahtumaan ihan oikeasti,tai ainaskin mulle se tuntui hyvältä kun veto vaan jatkuu ja jatkuu.

    Lähdin myös maistelemaan onko toi oikea kilvanajo se mun juttu?!Että rupeisko tota pikkistä pidemmälle jalostamaan,kun neitsyys on nyt puhkaistu!?
    Ei muuten ole sitten ihan helppoa hommaa.Se joka väittää että suoraan vaan posotetaan,ei voi olla vaikeaa, ei juurikaan mitään tiedä.

    4d sedan,regu ei ole paluulinjainen.Tankin lähtö on ainoastaan yläreunassa.Vedän nyt tosiaan vähän henkeä ja otan sit ton systeemin tutkinnan kohteeksi.
    Holleyn sininen pumppu ei tosiaan välttämättä riitä.
     
  12. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Joo rouheen näkönen laitos, ja onhan toi korkee 13s jo katuautolle hyvä.

    Korkeesta puheen ollen niin puoli metriä sitä vois kyllä pudottaa :)
     
  13. max

    max Double Gearhead

    Aivan kypsänä siihen kun peltisarjojen kollektorit ottavat matalassa autossa joka helkutin töyssyyn kiinni.
    Tolla "vinttikoiralla" voi ihan huoletta vetää mistä vaan eikä ota ihan heti kiinni.
     
  14. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    No ei varmasti ota kiinni, sieltä mahtuu aikuinen mies mönkimään alta :)
     
  15. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Äkkiä siihen jää koukkuun, kun itse sitä kokeilee. Helpoltahan tuo homma tuntuu, kun sitä kokeilee autolla missä ei ole juurikaan voimaa ja voi heti painaa sen pedaalin pohjaan. Nykyään mullakin on auto mikä jaksaa ruopia, niin olenkin vain katellut noita loppunopeuksia. Se onkin ollut aina suurinpiirtein sama, mutta aika onkin sitten vaihdellut sen melkein sekunnin. Lähtö se onkin se vaiken homma millä se aika tehdään. Mä olen kyllä melko kaukana tolla antiikkisella maamoottorilla teidän isolohko kansiventtiilimiesten tehoista, mut tää onkin ehkä vähä eri vuosikymmenen juttu. Tosin mulla loppuja yleensä se n.160km/h, et täält tullaa...
     
  16. Make.S

    Make.S Gearhead

    -30 luvun autolla 160kmh on jo ihan helevetin kovaa menoo, huhhuh.
     
  17. Make.S

    Make.S Gearhead

    Meikän comerossa 454, josta lähtee ainakin sata heppaa vähemmän ku Maxin mörköpikupista ja itellä kans eka ja ainoa rykäsy tota suoran ajoa. Ite rimpuilin 12.9s 178kmh, joten Maxi kun saa paketin rokkaamaan mennään jo pitkälle 12s puolelle.
     
  18. max

    max Double Gearhead

    Älkääs nyt poijaat enää.....tääl rupee kohta vanhalla hölmöllä silmäkulma kostumaan ja alahuuli väpättämään.

    Reilua ja mukavaa porukkaa näyttää edelleen olevan olemassa.Tofferin Erno oli lineupissa tvin turbo Chevellellään mun takana.Aprikoin hänelle että hajoaako mun laatikko lopullisesti ja kuinka sit viet Pikkiksen pois paikalta.
    Erno ilmoittautui välittömästi kuljettamaan auton pois trailerillaan jos näin ikävästi kävisi!
    No trailerin kantavuus on 1460 kiloa,mutta arvioin että varmasti pikkis on korkeintaan 1440 kiloinen ja hän oli samaa mieltä.
     
    Naumasto, jakulepi, Camino'79 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  19. 1320

    1320 Gearhead

    Tätä on ollut hieno seurata, ja tietysti hyvä että tuokin Pickuppi on palautettu liikenteeseen! Hyvinkäällä katselinkin autoa ja se on hieno. Etenkin tykkään kun tuota ei ole madallettu.

    Ja kyllä se 12 sekunnin aika varmasti tulee, itsekin ajelin nyt Hyvinkäällä 12.85 & 166 km/h hieman reilu 400 heppaisella pikkulohkolla ja yli 1700 kiloisella korilla. Liukastahan tuolla toki oli, mutta pintakaasulla varovaisesti lähtiessä 60FT aika oli 1.861. Sulla on voimaa senverran enemmän, että pitäisi kulkea kunhan kaikki palikat osuu kohdalleen...:pinup:
     
  20. max

    max Double Gearhead

    Kiitos.
    Mut sanokaas mikä riivaa mun TH-400 askia? Kisapaikalle tullessa taas teki sitä et motarilla muutaman kilsan jälkeen alkaa luistaminen.
    Eli normaali cruise rpm sen rapiat 3000 rpm.ja sit nostaa sen yli 4000 rpm.ja luistaa.Sit kun laittaa N:lle ja ja antaa hetken rullata,niin veto taas löytyy joksikin aikaa.
    Vedoissa taas erittäin napakka ja vaihdot nopeat ja terävät.Lisäsin ölppää kisapaikalla kun en muutakaan keksinyt,no sehän sitten rysäytti aina vaihteen kytkemisen N:ltä D:lle.
    Mullahan on tuo TCI:n street fighter 3500 limppu ja en ole näistä bulkki turbiineista aina hyvää kuullut.
    Voisko vika olla siinä?
    Itse askihan on peruskorjattu suomalaisen ammattimiehen toimesta.
     

Kerro tästä muillekin!