Super Sportti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja max, 8.10.2015.

  1. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Soitto askin remppaajalle? Jotenkin oudot on kyllä oireet noin äkkiseltään jos kerran vedossa toimii ok o_O
     
  2. Dicktaattori

    Dicktaattori 2nd gear

    No niin, tuli sitten itsellekkin hankittua 454 SS. Max tarkisti ja koeajoi auton. Max:in eleiden ja sanojen tulkitsemana, uskalsin tehdä tarjouksen joka käteltiin saman tien.

    Tarkoitus olisi pitää se alkuperäisenä ja museokatsastaa, kun sen aika on.

    Kiitos vielä max:lle avusta :D
     
    palontie tykkää tästä.
  3. max

    max Double Gearhead

    Ole hyvä vaan.Mikä tässä on parasta niin Dicktaattori on mun esimies vaikka on myös mekaanikon statuksessa,eli mulla on varaa sille vittuilla.Kinastellaan useimmiten Trumpista.
    Oli hyvä ostoreissu ja hinta ja laatu kohtasivat mielestäni erittäin hyvin.
    Ainoa mitä löysin oli hento vuoto moottorin takaosassa(ei stefa) ja lievä "jumpsaus" liikkeelle lähdettäessä ja lievä juristus ajaessa joka viittaisi kardaaniin.
    Motarilla kun isoa kovaa päästelin,niin sais iskarit olla vähän paremmat.
    Tämän kuntoista autoa ei tällä hinnalla Ameriikasta saa.
    Kahveet tietty juotiin kaupan teon jälkeen,ja myyjän vaimo piti meistä huolta kuin omista pojistaan.

    Edit.Chevy ei koskaan vuoda mitään,se ainoastaan merkkaa reviirin.
     
    Muokattu: 5.8.2017
    Dicktaattori ja Herje tykkäävät tästä.
  4. TimoT

    TimoT 3rd gear

    Mä oon kans kuolannu tällästä pickupia tossa taloyhtiön "slummiparkissa", kelpais kanssa...
     
  5. max

    max Double Gearhead

    Joo,kyllä näillä punaniska sporteilla on oma paikkansa.
    Varsinkin just tälle mun kaverille,jolle tällainen kapistus käytiin ostamassa;suhtautuu nimittäin Trumppiin hyvin suopeasti.
    Suunnitteli Trumpin kuvaa takaikkunaan ja eiköhän se haulikkoteline myös paikkansa löydä.Juttelemalla ammatti-ihmisen kanssa useimmat asiat vois kyllä selvitä,ja tuottaa selkeätä ajattelua.

    Kyseisen auton alla könytessäni pisti silmään alkuperäistyyppinen pakoputkisto jättimäisine katteineen,pieneen vaimentajaan ja ohueen yhteen pakoputkeen.
    Epäilyni "keuhkoahtauma taudista" sai varmistuksen koeajon aikana.Orkkis pakosysteemi kyllä 454:sta kurkusta kuristaa.
    Mitä saiskaan aikaan vaikkapa Hookerin peltisarjat ja tupla 2,5/3,0"putkisto!!
    No sit se ei varmaan enää oliskaan museoleiman arvoinen tulevaisuudessa?

    Tais olla niin,että näistä autoista oli aikanaan juttu Mobilistissa.Mistähän sen vois löytää ja lukea?
     
    Muokattu: 7.8.2017
  6. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead


    Taidettiinkin jutella Malmin Pre-Cruining:ssa perjantaina, kun tulit kyselemään alustan madaltamisesta, puhuttiin lisäksi vähän laatikoista, välityksistä ym. SS454 / Sport pick-up jutuista ja tutkailtiin tota minun pikkulohkoa ?
     
  7. Terok

    Terok 1st gear

    Itsekin alkuperäiskuntoisen SS:n omistajana ketutti tuo putkiston nuhaisuus. Tilasin Flowtechin putkiston katilta taakse ja johan helpotti, nyt se sentään kuulostaa kasilta. Eli katilta 3" ja pienen vaimentajan jälkeen jatkuu 2,5" tuplaputkistona taakse asti. Kyseinen putkisto jää talven jälkeen ylimääräiseksi, tarkoitus on pelastaa oma auto museoinnilta ja hakea voimaa maxin tyyliin. Tämä projekti on ollut seurannassa alusta asti ja hiukan samoilla linjoilla olis tarkoitus jalostaa omaakin Chevyä, tosin ulkokuori säilyy 100% originaalina. Tekniikkapuolelle tulee alukantta ja Holleyn Sniperiä ym.
     
    Herje ja max tykkäävät tästä.
  8. Dicktaattori

    Dicktaattori 2nd gear

    Ammattiapu on lähempänä kuin arvaatkaan, sisko sattuu olemaan lanttumaakari. Heinäpaali vielä lavalle Trump tarra takalasiin ja baanalle.
     
    Muokattu: 7.8.2017
    max tykkää tästä.
  9. max

    max Double Gearhead

    Mee kiiruusti juttelemaan,niin voisin mäkin vähän helpommalla duunissa päästä.
     
    Herje tykkää tästä.
  10. Valapatto

    Valapatto 2nd gear

    Selviskö max siitä askista että mikä siellä kenkkuili?
     
  11. max

    max Double Gearhead

    Olen viettänyt päätökseni mukaan heinäkuun muualla kuin auton alla,enkä lotski probleemaan ole puuttunut.
    Nyt rupean taas hommaan perehtymään,ja eiköhän se vika sieltä esille saada.
     
    Valapatto tykkää tästä.
  12. Dicktaattori

    Dicktaattori 2nd gear

    Jos kaipaan lisää ääntä, niin otan yhteyttä joutilaan putken tiimoilta.
     
    Terok tykkää tästä.
  13. Dicktaattori

    Dicktaattori 2nd gear

    En ollu minä jutuilla.
     
  14. max

    max Double Gearhead

    Laita ihmeessä juttua tähän kun hommaan ryhdyt,varsinkin just noi moottori/tekniikka selostukset kuvien kanssa kiinnostavat, kun niitä ei täällä nykysellään liikaa ole.
     
  15. Terok

    Terok 1st gear

    Juu, katotaan kun saadaan homma käyntiin. Piti viime talvena jo tehdä, mutta aikataulut kusi. Kivinummen Antti hoitaa tekniikkapuolen, omat taidot ei riitä.
     
    palontie tykkää tästä.
  16. max

    max Double Gearhead

    Ok,No eipähän jää ainakaan ammattitaidosta ja tarkkuudesta kiinni.
    Onko tuleva motti 454 kokonen ja Kivinummen "design" vai laitatko lusikkasi soppaan osavalintojen suhteen?
     
  17. Terok

    Terok 1st gear

    Sitä tässä on pohdittu. Stroukki-sarjaa tekis mieli, alakerta menee kuitenkin koko lailla uusiksi... Edelin E-Street kannet on jo valmiina ja Antti on muuta kokoonpanoa hahmotellut. Tarkoitus on tehdä noin 500hv pirteä katukone nurkkasuditteluun ja satunnaiseen stripillä vierailuun. Laatikko saa myös Kivinummen käsittelyn. Crate-koneet taidan unohtaa, olis kiva säilyttää orggislohko.
     
  18. max

    max Double Gearhead

    Fiksulta kuulostaa kun jätät ne crate motit vaan sinne laatikkoon,ja motti tulee sit "käsityönä" suomalaisella pieteetillä tehtynä.Mun 454 alakertahan on Kivinummen tekemä,enkä ole katunut.

    Noista E-Street kansista on juttua David Wizardin kirjassa "Chevy Big Block on a budget" ja sen mitä vähän pikalukuna suoritin,niin kehui niitä, kun varsinkin niitä vähän hieroi.
    Toiset mitkä saivat kehuja olivat Dart Iron Eaglet.Kun siis puhutaan budjettikansista.

    Tiedä sitten jos päädytte vaikka 496 kokoseen,niin jäävätkö vähän ujon kokosiksi?
    No vääntö on sit ainaki heti alhaalta ihan törkee,ja sehän se on kadulla mukavaa.
     
  19. Terok

    Terok 1st gear

    Stroker kiinnostais sikäli että sitä voimanpaskaa sais sitten kannet ja nokan vaihtamalla helposti lisää... Ruiskuksi tulee tosiaan Holleyn Sniper, tbi:n hierominen ei tunnu mielekkäältä ja mitä jenkeistä koitti katella palikkaa siihen, niin maksoikin ihan helvetikseen. Mutta tosiaan vääntävää katumottia haetaan.
     
  20. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Ei muutakun stroukkeria kehiin! Aina hienoa kun on sitä iskutilavuutta niin että hybridimiesten housunpuntit tutisee kun täräyttää tulille ;)

    Ja onhan se tosiaan hienoa että sit on sitä paukkua heti alhaalta asti ni on mukavampi ajellakin ja sitten KUN se nälkä kasvaa syödessä ni lisää nokkaa ja kantta ni loppuu se ekopelleily! :D
     
    Terok ja Herje tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!